Pepíčka zkouší trenér zvířat (str. 224)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Nejprve si Přečtěte pozorně text
Advertisements

Co je to uživatelské menu? Ve WinBase si můžeme ke každé aplikaci vytvořit vlastní menu, které po otevření nahradí standardní menu WinBase. Toto uživatelské.
Kolja 2 Otázky a film. Konverzace: Máte nějaký nový nábytek.
Instrukce: Vítejte! Pokud si přejete naučit se kreslit králíčka Ryzyho ( ohnivě zbarvený králíček na obálce knihy), teď máte příležitost! Potřeby: Stačí.
Export dat, vytvoření tabulek a grafů na
!!! POZOR !!! Vytočí Tě to a pořádně!
Studijní obory a jejich uplatnění.
Hra na zapamatování Informace o hře Vytvořil: Jakub Hrubý 6.A
Hra – riskuj – Objem a povrch krychle a kvádru – 2
Najdi ve větách VS po S Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Kocourek Mňau Klikej.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Dialog o podstatě matematiky Kristýna Pítrová, 2.B
VY_32_INOVACE_19_ Čtení slabik – pohádka (SADA ČÍSLO 1)
Pohyb tělesa rychlost,dráha, čas – příklady.
Vytočí Tě to a pořádně
Začalo to vše dramaticky, jezevec a auto mých páníčků. Jezevec to už nerozchodil, autíčko až po třech dnech čekání na nějaký nový blbý chladič, či co……
1 Nic jiné, jen jednoduchá logika!. 2 Podívej se důkladně na obraz! V souvislosti s ním nasledují otázky. Jsi připravený? BA D C 4 Square Questions.
Slovní úlohy (s procenty v zadání řešené pomocí rovnic)
Den ve škole Hrát Cíle: - Nedostat poznámku - Nemít problém - Nedostat špatnou známku Autoři.
Kinematika 4. PRŮMĚRNÁ RYCHLOST Mgr. Jana Oslancová
Posun snímku automaticky. Inspirace na dnes a celý příští rok.
Vytvoření tabulek a grafů na V této prezentaci krok za krokem ukážeme, jak exportovat data do Excelu či do jiného programu. A dále.
Zajícovci (Lagomorpha)
Prezentace pro borce Trenéři: Kulatka, Kain FK Brandýs-Boleslav roč FK Brandýs-Boleslav roč Březen 2010.
VTIPY 3 "Jak můžeme rozdělit šest jablek mezi sedm trpaslíků?" ptá se paní učitelka žáků. Přihlásí se Pepíček: "Upečeme štrůdl!"
Základy hudební abecedy
PYRAMIDA Celá čísla.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
Starty Účelem startu je zajistit podmínky pro maximálně rychlé zahájení běhu Obr.11.
Slovní úlohy – procvičování 1. 6) Z odlitku byly zhotoveny tři součástky. Na první byla spotřebována polovina odlitku, na druhou dvě třetiny zbytku a.
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem EU-OPVK-CZ.1.07/1.4.00/ :III/2 VY_12_INOVACE_ ČLOVĚK A JEHO SVĚT NA I. STUPNI ZV-LMP.
VY_32_INOVACE_16 Zvířata v lese. 4. ročník. Jméno:
Didaktika TV Efektivita vyučovací jednotky Libor Bouda.
MATEMATIKA LOGICKÉ ÚLOHY ODKAZY VYUŽITELNÉ V MATEMATICE.
Název školy: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou, Kollárova 1045 Autor: Jana Brákorová Název : VY_32_INOVACE_7/17_Živočichové Téma: Hlodavci Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR:RNDr.Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R16_Matematické pohádky TEMA:Matematika.
 Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou, okres Trutnov  Autor: Mgr. Hana Klomínská  Datum: listopad 2012  Název: VY_12_INOVACE_1.2.1_PRV1,2_24.
PRACUJEME S TEXTY TEXTOVÉ EDITORY
Množina bodů dané vlastnosti
jen pro vnitřní potřebu
Kilometr - jednotka délky
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Zajíc žije…na poli (str. 187 a 221)
Plavání Jiří Vlk, 5.B Hluchák
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Dělitelnost přirozených čísel
FIMO.
Management Tvorba prezentací ppt.
Troufneš si? Uvítání, představení se. Nalákání na kvíz, budou odměny , ale největší odměnou je vlastní poznání. Budeme na to mít 10 minut. O jaké lidi.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Pro žáky naší školy více – Na míru píšeme učebnice VY_32_INOVACE_VJ22 Excel – funkce Platba Předmět 
Škola SOŠ a SOU Hustopeče, Masarykovo nám. 1 Autor
MOTIVACE Zora Syslová.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Obvody a obsahy – prověření 2
!!! POZOR !!! Vytočí Tě to a pořádně!
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_10 Síla a její měření-test
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Množina bodů dané vlastnosti
Ptáci otevřené krajiny
Proč se ten pes vždycky najednou zasekne?
Datové referáty Apstr4.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Microsoft Excel Funkce Když. Microsoft Excel Funkce Když.
Množina bodů dané vlastnosti
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Pohádka. Před dávnými a dávnými časy,
Pohyb tělesa rychlost,dráha, čas – příklady.
Transkript prezentace:

Pepíčka zkouší trenér zvířat (str. 224) Tato prezentace je odpovědí na úplně poslední úkol v knize Trénink je v hlavě… – úkolem bylo zapsat do grafické podoby předpokládaný průběh stresu u žáka Pepíčka, pokud by ho nezkoušel učitel, ale trenér zvířat. V této prezentaci jsem nechal jen text dialogu mezi žákem a zkoušejícím a grafy. Tabulková část je uvedená v knize. Pepíček správně 1,2

PROČ? Výkon Stresové hormony Možnost volby Bez možnosti volby Dialog č. 1: U: „Nováku, uděláme si zkoušení jen na jedničku a malé bezvýznamné plusy. Pokud nebudeš umět, tak tě známkovat nebudu a zkusíš to příště.“ (Pepíček se dostává do pozitivního modu a tím pádem má START u tabule na nižší úrovni stresu.) P: Stojí před tabulí a podívá se na učitele. (Malé DB pro START.) U: „Kde žije zajíc polní?“ (Podnět k osvojenému LE.) P: „Zajíc polní žije na poli.“ (Splnil LE, které je zároveň středním DB pro zbytek zkoušení) U: „Dobře“ (bridge) … „Píšu si malé plus.“ (sekundární reinforcer) AUTONOMNÍ FÁZE EUSTRESU FÁZE OPTIMÁLNÍHO UČENÍ V EUSTRESU DISTRES BEZ REAKCE Výkon ½ ZD ¾ ZD ¼ ZD Fight, flight, freeze PROČ? Základní délka (ZD) 1 1 Pepíček správně 1,2 1 1 Možnost volby Bez možnosti volby Stresové hormony

PROČ? Výkon Stresové hormony Možnost volby Bez možnosti volby Dialog č.2: P: Podívá se na učitele. (Malé DB pro START) U: „Jaká jiná krajina je podobná poli?“ (LE, umí) P: „Louky, nížiny“ (splnil LE) U: „Dobře“ (bridge) … a píše si plus (sekundární reinforcer) AUTONOMNÍ FÁZE EUSTRESU FÁZE OPTIMÁLNÍHO UČENÍ V EUSTRESU DISTRES BEZ REAKCE Výkon ½ ZD ¾ ZD ¼ ZD Fight, flight, freeze PROČ? 2 2 Základní délka (ZD) 2 Pepíček správně 1,2 2 Možnost volby Bez možnosti volby Stresové hormony

PROČ? Výkon Stresové hormony Možnost volby Bez možnosti volby Dialog č. 3: P: Dívá se na učitele. (START, malé DB) U: „Jak se na těch rozlehlých rovinách bez lesa brání před nepřáteli?“ (zkusil podnět k LE, co umí…) P: „Ostrými zuby?“ (nesplnil, LE) U: Mlčí po dobu 3 vteřin. (LRS) P: „Zajíc polní žije na polích.“ (střední DB, které už ale zároveň zahajuje další dialog) AUTONOMNÍ FÁZE EUSTRESU FÁZE OPTIMÁLNÍHO UČENÍ V EUSTRESU DISTRES BEZ REAKCE Výkon ½ ZD ¾ ZD ¼ ZD Fight, flight, freeze PROČ? 3 Základní délka (ZD) 3 3 3 Pepíček správně 3 - LRS Možnost volby Bez možnosti volby Stresové hormony

PROČ? Výkon Stresové hormony Možnost volby Bez možnosti volby Dialog č. 4: P: „Zajíc polní žije na polích.“ (střední DB, použité v rámci LRS předchozího dialogu) U: „Kolik je dvě a dvě?“ (Učitel dal po LRS jistý vyzkoušený úkol, který Pepíček zvládá.) P: „Čtyři.“ (splnil LE) U: „Dobře! (bridge) … „Píšu znovu plus.“ (sekundární reinforcer) AUTONOMNÍ FÁZE EUSTRESU FÁZE OPTIMÁLNÍHO UČENÍ V EUSTRESU DISTRES BEZ REAKCE Výkon ½ ZD ¾ ZD ¼ ZD Fight, flight, freeze PROČ? Základní délka (ZD) 4 4 4 Pepíček správně 4-6 – behavior momentum 4 Možnost volby Bez možnosti volby Stresové hormony

PROČ? Výkon Stresové hormony Možnost volby Bez možnosti volby Dialog č. 5: P: Kouká na učitele. (malé DB na START) U: „Kolik má zajíc uší?“ (jednoduché LE, použito jako cvik k naladění, behavior momentum) P: „Dvě.“ (splnil LE) U: „Dobře.“ (bridge, píše si plus – sekundární reinfrocer) AUTONOMNÍ FÁZE EUSTRESU FÁZE OPTIMÁLNÍHO UČENÍ V EUSTRESU DISTRES BEZ REAKCE Výkon ½ ZD ¾ ZD ¼ ZD Fight, flight, freeze PROČ? Základní délka (ZD) 5 5 Pepíček správně 4-6 – behavior momentum 5 5 Možnost volby Bez možnosti volby Stresové hormony

PROČ? Výkon Stresové hormony Možnost volby Bez možnosti volby Dialog č. 6: P: Kouká na učitele. (malé DB) U: „Kolik má zadních nohou a kolik předních?“ (jednoduché LE, použito jako cvik k naladění) P: „Dvě a dvě.“ (splnil LE) U: „Dobře.“ (bridge, píše si plus – sekundární reinforcer) AUTONOMNÍ FÁZE EUSTRESU FÁZE OPTIMÁLNÍHO UČENÍ V EUSTRESU DISTRES BEZ REAKCE Výkon ½ ZD ¾ ZD ¼ ZD Fight, flight, freeze PROČ? Základní délka (ZD) Pepíček správně 4-6 – behavior momentum 6 6 6 6 Možnost volby Bez možnosti volby Stresové hormony

PROČ? Výkon Stresové hormony Možnost volby Bez možnosti volby Dialog č. 7: P: Kouká na učitele. (malé DB na START) U: „Které z těch nohou jsou delší?“ (Jednoduché LE jako menší krok v shapingu na cestě k odpovědi o rychlém běhu. Na té byl totiž minule Pepíček neúspěšný, a tím pádem opravný pokus musí být snadnější.) P: „Zadní.“ (splnil, LE) U: „Dobře.“ (bridge, píše si plus – sekundární reinforcer) AUTONOMNÍ FÁZE EUSTRESU FÁZE OPTIMÁLNÍHO UČENÍ V EUSTRESU DISTRES BEZ REAKCE Výkon ½ ZD ¾ ZD ¼ ZD Fight, flight, freeze PROČ? Základní délka (ZD) 7 7 Pepíček správně 7, 8, 9 7 7 Možnost volby Bez možnosti volby Stresové hormony

PROČ? Výkon Stresové hormony Možnost volby Bez možnosti volby Dialog č. 8: P: Chvíli kouká na učitele, a když neslyší otázku, říká: „Zajíc polní žije na poli.“ (střední DB pro START. To sice Pepíčkovu hladinu stresu ve skutečnosti zvýšilo, ale to trenér – učitel nemohl tušit. Střední DB pro START zařadil spíše pro jistotu, pro jakési pojištění Pepíčka v dolní části grafu) U: „Proč má zajíc zadní nohy delší?“ (LE, umí) P: „Aby rychle utíkal.“ (splnil, LE) U: „Dobře.“ (bridge, píše si plus – sekundární reinforcer) AUTONOMNÍ FÁZE EUSTRESU FÁZE OPTIMÁLNÍHO UČENÍ V EUSTRESU DISTRES BEZ REAKCE Výkon ½ ZD ¾ ZD ¼ ZD Fight, flight, freeze PROČ? 8 8 Základní délka (ZD) 8 8 Pepíček správně 7, 8, 9 Možnost volby Bez možnosti volby Stresové hormony

PROČ? Výkon Stresové hormony Možnost volby Bez možnosti volby Dialog č. 9: P: Kouká na učitele. (malé DB na START) U: „Před kým utíká?“ (umí, LE) P: „Před nepřáteli.“ (splnil, LE) U: „Dobře.“ (bridge, píše si plus – sekundární reinforcer) AUTONOMNÍ FÁZE EUSTRESU FÁZE OPTIMÁLNÍHO UČENÍ V EUSTRESU DISTRES BEZ REAKCE Výkon ½ ZD ¾ ZD ¼ ZD Fight, flight, freeze PROČ? 9 9 Základní délka (ZD) 9 9 Pepíček správně 7, 8, 9 Možnost volby Bez možnosti volby Stresové hormony

PROČ? Výkon Stresové hormony Možnost volby Bez možnosti volby 10 10 Dialog č. 10: P: Po chvíli čekání říká: „Zajíc polní žije na poli.“ (střední DB, trenér-učitel ho opět udělal pro jistotu, tentokrát jím Pepíčkův stres na STARTu snížil) U: „A kde ještě a jak tam tedy uniká před nepřáteli?“ (Umí, ale je to HE, napíšeme alespoň 1/4. Proto mu před tím nechal učitel čas na uklidnění a pro jistotu i střední DB.) P: „Žije i v jiných rovinatých krajinách, kde před nepřáteli uniká rychlým během. Proto má dlouhé zadní nohy.“ U: „Výborně Nováku, máš u mě polovinu jedničky, ani to nebolelo!“ (bridge, poměrně velká odměna – jackpot za výjimečný výkon). „Teď se běž na chvilku proběhnout na chodbu a až budeš mít pocit, že zvládneme zbytek, postav se zase před tabuli. Pak to spolu doděláme.“ (Učitel proložil Pepíčkovi trénink hrou, aby odplavil případné nahromaděné stresové hormony a aby vyšel ze stereotypu zkoušení.) AUTONOMNÍ FÁZE EUSTRESU FÁZE OPTIMÁLNÍHO UČENÍ V EUSTRESU DISTRES BEZ REAKCE Výkon ½ ZD ¾ ZD ¼ ZD Fight, flight, freeze PROČ? 10 10 Základní délka (ZD) 10 Pepíček správně 10 10 Možnost volby Bez možnosti volby Stresové hormony