Diskusní příspěvek k tématu Kdo zastaví propad českého stavebnictví?

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ústí nad Labem Dosažení potřebné kapacity justičních institucí
Advertisements

STANDARD VÝKONŮ A ČINNOSTÍ AUTORIZOVANÝCH OSOB
FRVŠ 1400/2010/F1/a Zkušebnictví a řízení jakosti staveb Proces 8 Užívání stavby.
Odstraňování staveb, terénních úprav a zařízení
Fakulta stavební Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava 17. listopadu 15, Ostrava – Poruba.
CzechInvest Koncepce podpory investic
Pohled ŘSD na možnosti a výhled realizace staveb na Moravě
Struktura stavebního zákona č. 183/2006 Sb. ČÁST PRVNÍ ÚVODNÍ USTANOVENÍ Předmět úpravy, Základní pojmy ČÁST DRUHÁ VÝKON VEŘEJNÉ SPRÁVY HLAVA I ÚVODNÍ.
Legislativní překážky urychlení výstavby dopravní infrastruktury v ČR, podněty a řešení Mgr. Miroslav Osladil, advokát Střední Morava – křižovatka.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR 170. Žofínské fórum.
Čerpání prostředků OPD 1, investice SŽDC
PŘETRVÁVÁ KRIZE VE STAVEBNICTVÍ? 1 Přetrvává krize ve stavebnictví? Praha, Žofín, 7. října 2014 Ing. Jiří Koliba náměstek ministra pro stavebnictví.
PETERKA & PARTNERS v.o.s. Praha - Bratislava
Stavební zákon Autorizace
Nástrahy veřejnoprávního projednávání a územního rozhodování Ing. Pavel Dražďák.
úřad územního plánování
Tento produkt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky EIA Cesta k environmentálnímu stavitelství (průběh)
Základní problémy přípravy a provozu bioplynových stanic v ČR CZ Biom – České sdružení pro biomasu Ing. Tomáš Dvořáček Bioprofit s.r.o.
ENVIRONMENTÁLNÍ INFORMATIKA A REPORTING VIII. Informace pro podporu rozhodování.
? Územní (prostorové) plánování ÚP
Obchodování s emisemi skleníkových plynů jako nástroj redukce emisí Samostatné oddělení změny klimatu Tomáš Chmelík Samostatné oddělení změny klimatu Ministerstvo.
Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. 1. náměstek ministra dopravy
Národní koordinační skupina pro digitální vysílání v ČR Ing. Zdeněk Duspiva NKS 2008.
Právo životního prostředí II. Úvodní přednáška
STAVEBNÍ ZÁKON Účinnost k Předpisy Zákon č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon), ve znění zákona č. 68/2007.
Ochrana životního prostředí v rámci stavebního práva.
Dodavatelsko- odběratelské vztahy při realizaci stavby
182. Žofínské fórum Co přinese nově chystaná legislativa z Ministerstva pro místní rozvoj? 8. září 2015 Ing. Miloslav Mašek, CSc. generální ředitel.
Praha 8. září 2015 NOVELA STAVEBNÍHO ZÁKONA Žofínské fórum.
ŘÍZENÍ STAVEBNÍHO DÍLA I Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Stav realizace a přípravy dálnice D11 na území České republiky Ing. Jan Kroupa Generální ředitel ŘSD ČR.
Vodní hospodářství (2014–2016) Aleš Kendík náměstek pro řízení sekce vodního hospodářství
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Ing. Klára Dostálová, náměstkyně pro řízení sekce regionálního rozvoje Ing. Tomáš Sklenář, ředitel odboru územního plánování.
RNDr. Ivana Havlíková Ing. Jiří Štochel. STAVEBNÍ ZÁKON - STARÝ.
Územní správa a samospráva RNDr. Oldřich Hájek, Ph.D.
Kanalizace – kdy bude??? Povolovací, přípravný a realizační proces kanalizace Martin Exner, starosta obce Nová Ves Nová Ves
NÁKLADY VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK a MOŽNOSTI JEJICH KONTROLY IODA, z.s. ČVUT Fakulta dopravní.
Seminář Svazu měst a obcí České republiky , Praha Úloha architekta při rozvoji města Ing. arch. Marek Janatka, Ph.D.
1 Stavíme svět zítřka. Nové smluvní modely – urychlení investiční výstavby Doprava – investice do dopravní infrastruktury, Ing. Tomáš Koranda, HOCHTIEF.
VINCI Energies VINCI Energies: Zkušenosti dodavatele elektromontážních prací 4. Ročník konference Fungování energetických trhů v ČR a EU 22. října 2008.
Logistické procesy ve stavebnictví Autor diplomové práce: Bc. Lukáš Hlaváč Vedoucí diplomové práce: Ing. Terezie Vondráčková, Ph.D. České Budějovice, červen.
Fakta a mýty o přípravě dopravní infrastruktury v ČR Ostrava Libor Lukáš předseda SRDIM.
REKONSTRUKCE A VÝSTAVBA SILNIC V PARDUBICKÉM KRAJI Ing. Jan Kroupa generální ředitel ŘSD ČR PREZENTACE ŘSD.
Co očekáváme od rekodifikace stavebního práva
Informace o stavu přípravy trasy metra I.D
Územní studie Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor regionálního rozvoje
Strategické úkoly MD Pardubice
Ing. Pavel Ševčík, Ph.D. technický ředitel
Kontroly na místě a nesrovnalosti projektů realizovaných v OP LZZ
Posuzování vlivů na ŽP Jana Dudová.
PŘÍPRAVa A REALIZACE projektů IROP
Systém elektronické podpory obchodování (SEPO)
Posuzování vlivů na životní prostředí v procesu územního plánování
E.I.A. porada ÚÚP
Vyvlastnění a stavebně právní instituty omezující majetková práva VOSPaVS I Sylabus k tématu přednášky.
Program Prevence před povodněmi I. až IV. etapa
Obec Sibřina Plán investičních a provozních záměrů obce 2018 – 2022
SAR Konference: 10 VIZÍ PRO STAVEBNÍ ROZVOJ PRAHY A ČR
Stavební legislativa – možnosti zefektivnění přípravy staveb
Střední Morava - křižovatka dopravních a ekonomických zájmů
MORAVSKÉ DOPRAVNÍ FÓRUM
Střední Morava – křižovatka dopravních a ekonomických zájmů
Stavební přípravy a zásady Rekodifikace veřejného stavebního práva
Regenerace sídlišť Regenerace sídlišť Úprava veřejných prostranství
PODNIKATELSKÁ RADA 23. zasedání
Tisková konference – Metro D
Rychlá spojení Příprava pilotních projektů
Legislativní iniciativa a strategie MD k zefektivnění přípravy a realizace infrastrukturních projektů Konference Moravské dopravní fórum, Ing.
Konference Dopravní Infrastruktura Litomyšl 2019
Rozvoj dopravní infrastruktury z pohledu Hospodářské komory ČR
Transkript prezentace:

Diskusní příspěvek k tématu Kdo zastaví propad českého stavebnictví? Žofín, 7. 9. 2017 David Krása

Legislativní změny (zjednodušení) Změna společenské atmosféry Kdo zastaví propad českého stavebnictví? (Je skutečně ve fázi PROPADU?) Velké investice Legislativní změny (zjednodušení) Změna společenské atmosféry

Trasa D pražského metra Ad 1) Velké investice Trasa D pražského metra Aktivní příprava, politická podpora I. úsek Pankrác - Depo Písnice investiční náklady v řádu 40 mld. Kč Zahájení výstavby 2018 - průzkumná díla 2019 - I. etapa Moderní prvek k urychlení přípravy (výkupu pozemků) - Joint venture se soukromým investorem pro nadzemní části vybraných stanic

Železniční spojení Praha - Letiště - Kladno Ad 1) Velké investice Železniční spojení Praha - Letiště - Kladno Aktivní příprava, politická podpora Celkové investiční náklady v řádu 30 mld. Kč Dobře připravená koncepce, zdlouhavá příprava (změny ÚP, vydání ÚR, SP)

Ad 2) Legislativní změny V ideálním případě ke zjednodušení povolovacích procedur (nebo alespoň zastavit postupné komplikování). Omezení počtu veřejných projednání v procesu přípravy (liniových staveb) - EIA, územní a stavební řízení - do postupu s jedním veřejným projednáním Vyvlastnění pozemků pro veřejně prospěšné stavby - Proces bez odkladného účinku pro stavební povolení a zahájení výstavby. Dovětek - právo vyvlastnění existuje výhradně pro tzv. „veřejně prospěšné stavby“, které takový statut získaly v územně plánovacím procesu podle stavebního zákona, s minimálně dvojím veřejným projednáním. Přijímání speciálních zákonů pro opravdu velké a významné veřejné stavby. Z nedávné doby - Vítám poslední úpravu zákona o zadávání veřejných zakázek - výběr zpracovatele projektové dokumentace nikoli pouze podle nejnižší ceny, ale i podle dalších kvalitativních kritérií, jako je složení a zkušenosti projektového teamu nebo rámcový technický návrh. D) Dodržování lhůt pro stanoviska orgánů státní správy.

Ad 3) Změna společenské atmosféry Řídící emocí v přípravě a realizaci velkých veřejných investic je - na straně státních úředníků a veřejných investorů - OPATRNOST. Řadě veřejných investorů nechybí vůle něco dokázat, řadě úředníků snaha jednoduše vyhovět. Ale to, co veřejný investor dříve běžně rozhodl v pracovním pořádku, dnes pětkrát obrátí, nechá draze právně posoudit a v některých případech pak z opatrnosti zamítne. Snižuje se ochota přijímat riziko. A velké projekty nelze nikdy připravit a postavit zcela bez rizika. Nelze se příliš divit. Negativní atmosféru pro veřejné investice vytvářejí především média a v často i orgány činné v trestním řízení. Nemluvím o jakékoli toleranci kriminality, ale o atmosféře ve společnosti, která je díky médiím více podezíravá a více kriminalizující, než tomu bylo kdy dříve.

Ad 3) Společenská atmosféra Stále ještě existuje pozitivně naladěná část veřejnosti Tunel Blanka - dny otevřených dveří

Ad 3) Společenská atmosféra Stále ještě existuje pozitivně naladěná část veřejnosti Tunel Blanka - dny otevřených dveří

Děkuji vám za pozornost