model fungování a praxe

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Koncepce organizace posudkové služby JUDr. Jiří Veselý, Ph.D. ředitel odboru výkonu posudkové služby MPSV.
Advertisements

Změny v systému financování sociálních služeb od roku 2014 Sociální reforma soc. služby v bodech PhDr. Radek Suda, odbor sociálních služeb a sociálního.
Cloud review Praha 17. května naplňovat práva a povinnosti občanů, institucí i sama sebe, při respektování platné právní úpravy být efektivní být.
Analýza fungování institutu dohod o výkonu pěstounské péče v ČR SocioFactor s.r.o.
Zásady vztahů orgánů Jihomoravského kraje k řízení neškolských příspěvkových organizací Pracovně právní oblast, oblast odměňování, organizační záležitosti.
Reforma veřejné správy v České republice Mgr. Oldřich Hájek.
Koncepce dokončení reformy veřejné správy RNDr. Marika Kopkášová Odbor veřejné správy Ministerstvo vnitra.
Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Projekt Informační a vzdělávací portál Libereckého kraje I CZ.1.07/1.1.00/ I Školení pro uživatele portálu.
EGovernment v České republice Současnost a priority do roku 2020 Ministerstvo vnitra odbor eGovernmentu.
1 Dotační řízení na realizaci aktivit v oblasti primární prevence rizikového chování RVPPK Praha Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy.
Kulatý stůl II. Nový Šaldorf-Sedlešovice MAS jako nástroj spolupráce obcí pro efektivní chod úřadů.
Pravomoci orgánů obcí dle zákona č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), ve znění pozdějších předpisů.
Informace fyzických a právnických osob na Portálu veřejné správy Ing. Pavel Tesař, projektový manažer odbor eGovernmentu
Podpora metodických a koordinačních jednání terénních sociálních pracovníků v Litvínově 05/2011 Kateřina Dosoudilová.
PŘEHLED ZAJÍMAVOSTÍ Z KONFERENCE INTERNET VE STÁTNÍ SPRÁVĚ A SAMOSPRÁVĚ 2013 Mgr. Tomáš Lechner, VŠE v Praze.
Strategické dokumenty, řízení, plánování a směřování Jihočeského kraje Ing. Luboš Průcha vedoucí oddělení regionálního rozvoje KÚ JčK.
Výstupy projektu „Podpora plánování rozvoje sociálních služeb v JMK III.“ Benchmarking sociálních služeb Mgr. Marián Svoboda AUGUR Consulting s.r.o.
Procesy ve veřejné správě Ivo Vašíček Proces veřejné správy Získávání zdrojů dané, poplatky, pokuty Vnitřní a vnější bezpečnost Správa zdrojů Údržba.
Podpora odborných partnerství v sociálních službách, existuje ano či ne?
Tvorba Národní strategie elektronického zdravotnictví České Republiky 2015 – 2020 Prezentace pro Zdravotní výbor PSP ČR 27. ledna
Městský úřad Šumperk Implementace modelu CAF
Odbor dozoru a kontroly veřejné správy Hodnotící zpráva k výsledkům kontrol ÚSC (2010 – 2011) Ing. Marie Kostruhová.
Jihlava 29. února Chci-li rozhodnout o tom jak a co mám měnit, zlepšovat, modernizovat, musím vědět PROČ TO DĚLÁM a PRO KOHO. Tedy znát ÚČEL……
Seminář na MZ Bezpečnost zdravotních služeb - současná priorita MZ MUDr. Markéta Hellerová Ministerstvo zdravotnictví.
Vnitřní předpisy účetní jednotky Porada odboru veřejné správy, dozoru a kontroly Ing. Tomáš Sluka Ministerstvo financí odbor Regulace a metodika účetnictví.
Příprava Libereckého kraje na období Odbor regionálního rozvoje a evropských projektů KÚ LK
koncepce rodinné politiky Dipl.-Pol. Jana Maláčová
PROJEKT ISTI INFORMAČNÍ SYSTÉM TECHNICKÉ INFRASTRUKTURY VEŘEJNÉ SPRÁVY
AKTUÁLNÍ VÝZVY OPERAČNÍHO PROGRAMU ZAMĚSTNANOST
Workshop Multidisciplinární a interdisciplinární spolupráce na téma:
Zdravé město J I L E M N I C E Fórum, 11. dubna 2013.
Základní registry- základní informace
Centrum na podporu integrace cizinců
Plánování rozvoje sociálních služeb Ústecký kraj
Seminář Evaluace poskytovatelů „Zajištění vybraných služeb sociální prevence na území Jihomoravského kraje“ Tato konference je financována z.
9. mezinárodní konference ICTfórum/Personalis 2005
Vytvoření jednotného systému v oblasti finanční gramotnosti a prevence předlužení na úrovni územních samosprávných celků F I N G R A M.
Ucelené řešení pro řízení lidských zdrojů, ekonomiky a logistiky
Reforma veřejné správy v České republice
EVALUACE v OP RLZ PaedDr. Jaromír Krejčí Mgr. Jana Ostrýtová MŠMT.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Hlavní město praha a integrace cizinců
Domácí zvířata VY_52_INOVACE_28
eRecept – komunikace se základními registry
Základní informace o poskytovateli
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Olomouckém kraji pro roky
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Cesta k flexibilitě J.Skorkovský ESF MU
Workshop projektu systémová podpora sociální práce v obcích na téma:
Ing. Dana Bérová náměstkyně ministra - ředitelka sekce
IKI jako prostředek pro komunikaci mezi VS a občany Pavel Parma
EQF a Národní soustava kvalifikací v České republice
Datové sklady a BI Řízení kvality v prostředí veřejné správy
METODICKÁ PODPORA ŘÍZENÍ KVALITY V ÚZEMNÍCH SAMOSPRÁVNÝCH CELCÍCH
Výchova k občanství Státní správa a samospráva
Využívání prvků procesního řízení a zavedení standardů pro výkon prioritních agend veřejné správy (PMA 3) reg. č. CZ /0.0./0.0/15_019/
Zapisovatelé do informačního systému evidence obyvatel
INFORMACE TAJEMNÍKA PROFESNÍCH UNIÍ
Konference ke čtenářské gramotnosti Spolupracující partneři
Informace k tezím rekodifikace
Hodnotící zpráva k výsledkům kontrol výkonu přenesené a samostatné působnosti svěřené orgánům obcí, krajů a hlavního města Prahy za léta 2014–2016.
Standardy činností sociální práce ve veřejné správě příspěvek Hradec Králové Praha Systémová podpora sociální práce v obcích reg. č. CZ /0.0/0.0/15_017/ ,
Základní Listina Projekt: „Aktualizace procesu komunitního plánování sociálních služeb v ORP Šternberk“, reg. číslo CZ /0.0/0.0/16_063/
Podpora sociální práce na území Statutárního města Kladna
E-Goverment Zdeněk Hanák.
Programové prohlášení Vlády ČR Urychlit a zjednodušit přípravu realizace staveb
Seminář pro žadatele pro výzvu 082
Odbor dopravy - Bc. Petr Fehér
Předběžná tržní konzultace
Transkript prezentace:

model fungování a praxe Obce v éře E-GOVERNMENT model fungování a praxe „životních situací“ Mgr. Jiří Kárník vedoucí oddělení procesního řízení a standardizace agend veřejné správy Odbor eGovernmentu Ministerstvo vnitra ČR Tel.: 974 816 623 e-mail: jiri.karnik@mvcr.cz

Myšlenkou tzv. eGovernmentu je správa věcí veřejných za využití moderních elektronických nástrojů, díky kterým bude veřejná správa k občanům přátelštější, dostupnější, efektivnější, rychlejší a levnější. Většina agend veřejné správy bude pro svého zákazníka řešitelná elektronicky bez nutnosti chodit na úřad. To bude možné díky celoevropsky uznávané elektronické identitě, která umožní úplné elektronického podání u velkého množství agend. Nebude už nutné obíhat úřady a vyplňovat papírové formuláře v úzce vymezeném čase, služby veřejné správy bude možno ve stále větším rozsahu využít kdykoliv, online a zdarma. Co je eGovernment ? Zdroj: http://www.mvcr.cz/clanek/co-je-egovernment.aspx

eGovernment přináší novou kvalitu služeb i řízení veřejné správy 1. Občanům a podnikatelům zásadně usnadníme využívání služeb veřejné správy  2. Obcím a krajů, pomůžeme zvýšit kvalitu a efektivitu výkonu služeb 3. Gestorům agend vytvoříme transparentní nástroje pro řízení agend 4. Vládě poskytneme nástroj pro strategické řízení veřejné správy   Pro koho je eGovernment ? eGovernment přináší novou kvalitu služeb i řízení veřejné správy

Hlavní aktivity eGovernmentu PMA 3 (standardizace agend) orientace na potřeby klientů (občan, podnikatel), katalog služeb s vazbou na životní situace, elektronizace služeb a využití propojeného datového fondu – minimalizace formulářů, centrální měření a hodnocení výkonu veřejné správy, zapojení OVM do tvorby standardů, podpora výkonového financování veřejné správy Hlavní aktivity eGovernmentu PORTÁL VEŘEJNÉ SPRÁVY (PVS) virtuální úřad, vyhledávání relevantních služeb na základě životní situace klienta možnosti úplného elektronického podání. Již probíhá řada nezbytných aktivit v legislativní, organizační i technologické oblasti

Jaké změny přinese eGovernment do práce obcí ? Postupné omezování místní příslušnosti agend přenesené působnosti Orientace na služby – centrální katalog služeb přenesené působnosti, lokální katalogy služeb samostatné působnosti registrované v RPP Omezení administrativních činností – elektronizace agend, zásadní omezení tištěných formulářů Potenciální snížení počtu klientů z důvodu využívání Portálu veřejné správy Schopnost řešit životní situace – asistované podání s využitím PVS, kombinace služeb přenesené i samostatné působnosti Přehled o výkonech přenesené působnosti s vazbou na transparentní financování Jaké změny přinese eGovernment do práce obcí ?

Metodika řízení přenesené působnosti – první konkrétní PROČ ? Sjednocení terminologie a nástrojů eGovernmentu napříč veř. správou Příprava na rozvoj eGovernmentu a standardizaci agend v území Transparentní pravidla pro výkonové financování přenesené působnosti Sjednocení pravidel pro registraci agend a služeb v RPP Metodika řízení přenesené působnosti – první konkrétní výstup pro obce a kraje CO ? Pravidla a notace procesního modelování (zdroje, procesy, služby) Jednotná klasifikace životních situací / událostí Vzorový katalog a standardy služeb veřejné správy Sady KPIs (výkonové a kvalitativních ukazatele) KDY ? Návrh + pilotní ověření metodiky ve vybraných OVM 1.pol. 2017 Plošné zavedení metodiky 1.1. 2018

Děkuji za pozornost…