VLIVY PŮSOBÍCÍ NA KUPUJÍCÍHO JEDNOTLIVCE (B2C TRHY)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VLIVY PŮSOBÍCÍ NA KUPUJÍCÍHO JEDNOTLIVCE (B2C TRHY)
Advertisements

Vlivy na spotřebitele.
Zdravé pracoviště bez rozdílu věku MVD, 28. dubna 2016 ing. Radka Sokolová, místopředsedkyně ČMKOS, místopředsedkyně Rady vlády pro BOZP
Marketing. nástroje marketingu mix 5P product – produkt product – produkt price – cena (prodej) price – cena (prodej) place – distribuce (pozice) place.
KONCEPT A MOŽNOSTI PODPORY SOCIÁLNÍHO PODNIKÁNÍ Svatava Škantová MPSV 7. října 2015, Praha.
K OMUNIKACE VERBÁLNÍ A NEVERBÁLNÍ Zpracovala: Mgr. Kateřina Holá Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Lidská společnost digitálního věku
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Trh, ekonomika. ekonomická činnost výroba spotřeba obchod, směna.
Mgr. Bedřich Myšička vrchní ředitel sekce ekonomické Sekce ekonomická 10. dubna 2014.
Proces rozhodování kupujícího Fáze procesu rozhodování 1. poznání problému 2. hledání informací 3. zhodnocení alternativ 4. rozhodnutí o nákupu 5. vyhodnocení.
Sociální zabezpečení Sociální služby Mirka Wildmannová Katedra veřejné ekonomie Ekonomicko-správní fakulta MU BRNO.
Hospodářský proces Hospodářský proces. Hospodářský proces Hospodářský proces rozdělujeme na následující fáze: a) výroba b) rozdělování a přerozdělování.
TRŽNÍ EKONOMIKA A PODNIKÁNÍ
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza marketingového mixu vybrané banky Autor bakalářské práce:
2 Marketingové koncepce
Datum:   Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
TNH 2 – 1. seminář Finanční trh a peníze
Autor: Zuzana Dvořáková Vedoucí práce: Ing. Ludmila Opekarová, Ph.D.
Jak získat nejlepší talenty?
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Motivační a věrnostní programy jako nástroj budování loajality zákazníků Autor práce: skopalová.
Pracovní motivace a její naplnění u zaměstnanců ve vybraném kraji
Analýza kvality života aneb proč, jak a pro koho …
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Marketing v NO Vymezení pojmu marketing Nejčastější definice
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Název školy: Základní škola speciální Litvínov, Šafaříkova 991
Strategická analýza vybraného podniku Orsay s.r.o.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Firemní kultura zahraniční společnosti na území ČR Autor bakalářské.
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Společenská odpovědnost ve školství
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
P2 MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ
FINANČNÍ GRAMOTNOST Hospodaření domácnosti.
Právo životního prostředí pojem, vývoj, prameny, postavení v systému práva, principy Ivana Průchová.
Název projektu: Moderní škola
Vítejte na Marketingu.
Chování zákazníka Zahrnuje všechny činnosti, které zákazník uskutečňuje v souvislosti s nákupem a užitím zboží nebo služby.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Marketing VY_32_INOVACE_41_822
PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
2. ROČNÍK KONFERENCE K RODINNÉ POLITICE MĚSTA OLOMOUCE,
Digitální učební materiál
Vliv reklamy na společnost
Společnost a její typologie
Současná společnost a životní styl, generační problémy
České školství v mezinárodním srovnání Stručné seznámení s vybranými ukazateli publikace OECD Education at a Glance 2010 Tisková konference 7.
Finanční trh a peníze TNH 2 (S-5)
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
Děti jsou naše budoucnost
Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Podnik VY_32_INOVACE_40_811 Projekt.
Základy sociální politiky - vymezení - přístup - nástroje - cíle
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Vzdělávání v Praze Hlavní město Praha podporuje řadu projektů s cílem zvýšit kvalitu vzdělávání zaměření na instituce zřizované Hlavním městem Praha pomoc.
Globální problémy současného světa 3 – Populační vývoj, negramotnost
Digitální gramotnost Informatické myšlení
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška
PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Ochrana spotřebitele v počátečním vzdělávání Praha
Vztah k životnímu prostředí
Řemeslo má zlaté dno Autorky: J…,A….
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
Transkript prezentace:

VLIVY PŮSOBÍCÍ NA KUPUJÍCÍHO JEDNOTLIVCE (B2C TRHY) PŘEHLED HIERARCHIE KULTURA = NEJOBECNĚJŠÍ VLIV

Vlivy působící na jednotlivce OSOBNÍ VLIVY PSYCHOLOGICKÉ VLIVY KULTURNÍ VLIVY SOCIÁLNÍ VLIVY

Vlivy působící na chování kupujícího dle Světlíka INTERNÍ tj. psychologické faktory: - potřeby, - motivace - osobnost, - vnímání, - učení - postoje EXTERNÍ - sociálně-kulturní vlivy - demografické faktory - ekonomické faktory, - média - referenční skupiny

KULTURNÍ FAKTORY působící na chování kupujícího Kultura, subkultura, spol. vrstva

Kultura Je umělé životní prostředí vytvořené člověkem, skládající se z prvků: a) hmotných (zboží, obaly, odpad…) b) nehmotných …. a přitom je vliv kultury tak přirozený a automatický… = samozřejmost

Nehmotné prvky kultury rituály tabu mýty, vzory, ideály vnímání času a prostoru pracovní ideje umění atd. tichá řeč těla spotřební zvyky nákupní zvyky hodnoty jazyk symboly pověry

Case V časopisech najděte příklad článku či konkrétní reklamy, reklamního sdělení kde byl zjevně užit: a) Spotřebitelský zvyk (stereotyp) b) Spotřebitelský rituál c) Osobní (životní) rituál d) Vzor, ideál e) Typicky český hodnotový žebříček f) typicky ženský nebo mužský problém (frustrace)

Kultura je: učená sdílená a přitom diferencovaná přenášena z generace na generaci adaptivní, dynamická

Kultura je: učená Instituce a typy kulturního učení Formální / neformální / technická výuka

Zadání – case study: Sestavte profil cílové skupiny (sociodemografický, geo-, psychografický) Analyzujte vliv médií na danou cílovou skupinu analyzujte prostřednictví mediální (obsahové) analýzy: Stanovte poměr PR článků : reklamě : „prostému textu“ Definujte si produktové kategorie, kterých se PR a reklama nejčastěji týká Pokuste se formulovat „vnucovaný insight“ aneb: „Vážení a milí čtenáři, pokud chcete být „in“, měli byste……“

Druhy kulturních změn Endogenní (vnitřní) = kulturní inovace Exogenní /vnější/: Akulturace Kulturní difúze: Přímá Migrací Agresí stimulací

Kulturní trendy Sbližování kultur, globální životní styl – ZÓNY A TŘÍDY Počítačová kultura x odklon od techniky Význam životního prostředí, „věk biologie“ Obroda národních kultur Příklon k rodině, renesance umění, duchovna Měnící se stravovací návyky Feministická hnutí x ženy tradicionalistky „nový otec“ Touha po vysokém životním standardu Rostoucí význam volného času

Vliv globalizace Důsledky globalizace: Globální segmenty: „teenagers“ Kosmopolitní lidé Globální média – TV a Internet Globální firmy, značky Konvergence potřeb a spotřeby→ standardizované mktové strategie, reklamní kampaně Angličtina „Zcela homogenní globální trhy existují pouze v mysli některých mktových manažerů.“ (de Mooij 2004) Globální marketing firmy McDonaldś funguje v mnoha zemích, kde představuje symbol americké kultury x přestože v USA je McDonald´s podnik pro nižší střední vrstvu!!!

HLAVNÍ OBLASTI MARKETINGU, kde se kulturní antropologie uplatňuje: výrobek komunikační nástroje oblast prodejní síly volba distribučních cest Znáte příklad neúspěšné kampaně díky nerespektování kulturních rozdílů???

Projevy kultury v MK NESCAFÉ 2013 Mexiko: Key to love: http://www.youtube.com/watch?v=B-tNwrsK-Gw Bulgaria: It all starts with a NESCAFÉ: http://www.youtube.com/watch?v=sxMQpgErYl8 Australia: It all starts with a NESCAFÉ: http://www.youtube.com/watch?v=gLj3c0yYBKI Řecko: http://www.youtube.com/watch?v=d-pLcX_d8ek

Coffee break? http://www.youtube.com/watch?v=2xnLoS8y0WI

Na co pozor u Čechů aneb mezinárodní reklama v ČR Používání superlativ Častá frekvence některých slov Doslovný překlad!!!

Hodnoty Čechů 2008 2013 Zdroj: CVVM 96 % považuje spokojenou rodinu a stabilní rodinné zázemí za nejvyšší životní hodnoty. Vydělat hodně peněz je velmi důležité pro 47 % Užívat si život – 32 % Pomáhat těm, kteří to potřebují – třetina Získat manažerské zaměstnání – 11 % velmi důležité, 23 % spíše Prosazování politiky své strany, žití dle náb. zásad – 8 % velmi, 20 % spíše Nesmí se: řídit v opilosti 51 % Nepřijatelné: žít z podpory, poprat se s policií, uvádět nepravdivé údaje, nevěra Neodsouzeno: korupce, opití ze žalu či radosti, koupě kradeného Tolerance: líbání na veřejnosti „Rodina s dětmi je v dnešním moderním světě jediným místem, kde se člověk může cítit šťastný „(81 %) „Mít děti je přirozenou součástí života.“ (90 %, nechce 1 % párů a 5 % nesezdaných) Děti = pokračovatelé života, výraz lásky, jednoty partnerů Svou babi a dědu vidí 73 % dětí min. 1x týdně 1,4 mil. Dětí v úplné x 400 tis. V neúplné rodině Tlak společnosti mění živ. Styl, násilí Mění se dvougenerační domácnost: 13 % čtyřicátníků žije s rodiči, 7 % se chce nastěhovat k dětem Práce = zdroj peněz i místo seberealizace Zdroj: CVVM

Výzkum kultury Obsahová analýza Průzkum v terénu Studie životních stylů a hodnot

Values

Types of Values –- Rokeach Value Survey Konečné hodnoty (závěry) – navrženy k určování relativního významu konečného stavu existence Nástrojové hodnoty (prostředky) – základní přístupy jednotlivce, jež může použít k dosažení konečných hodnot.

Dominant Work Values in Today’s Workforce 3-3 E X H I B I T

Values, Loyalty, and Ethical Behavior Ethical Climate in the Organization Ethical Values and Behaviors of Leaders

An Application: Attitude Surveys

Sample Attitude Survey 3-5 E X H I B I T

Usunier: „Kde je nebe a kde je peklo?“ Nebe je tam, kde Francouzi vaří, Němci jsou mechaniky, Angličané policisty, Italové milovníky a Švýcaři to organizují!!! Peklo je tam, kde Francouzi jsou mechaniky, Němci policisty, Angličané vaří, Švýcaři jsou milovníky a Italové to organizují!!!

Zadání „Domácího úkolu“: Pokuste se uspořádat focus group cílové skupiny pro váš projekt do Marketingu služeb, kde: Respondenti ztvární „Svůj SVĚT“ – KOLÁŽ + POPIS BĚŽNÝ DEN CÍLOVÉ SKUPINY – POPIS s důrazem na služby „vašeho zaměření“ Naformulujte dotazník ověřující, zda je svět a hodnoty vaší CS shodný s tím, jak se domníváte