PhDr. Markéta Sanalla Katedra ekonomie a veřejné správy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podpora plánování rozvoje sociálních služeb formou založení odborných partnerství CZ.1.04/3.1.03/
Advertisements

JEDNÁNÍ MONITOROVACÍ SKUPINY projektu Podpora procesů v soc. službách dne
Určeno pro: žáky 2.ročníku středních škol Vzdělávací obor: Základy společenských věd, Občanská nauka Tematický okruh: Ekonomika Téma: Centrální banka Jméno.
Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Období vzniku: duben _inovace_FG.9.48 Autor : Vladimír TesaříkČlověk a svět práce, finanční gramotnost, nové auto.
Evropská sociální politika Fakulta sociálních věd Univerzity Karlovy v Praze Prof. Martin Potůček, PhD., vedoucí kurzu
NSK A SEKTOROVÉ DOHODY JAKO NÁSTROJE PRO PROVÁZÁNÍ POTŘEB ZAMĚSTNAVATELŮ A VZDĚLAVATELŮ Ilona Šimarová, Svaz průmyslu.
Neziskové organizace Motto: „Abychom zbohatli materiálně, musíme nejprve zbohatnout v mysli.“
Doprava ROZMĚRY Který obrázek je největší? Který obrázek je nejmenší?
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
MSV Brno 2013 Klíčový partner českých exportérů a jejich zahraničních zákazníků.
Sociální etika 1 (PS) PhDr. Roman Míčka, Th.D. Sociální etika 1 (PS) Vyučuje:PhDr. Roman Míčka, Th.D.
Podnik ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
Střední průmyslová škola a Střední odborná škola gastronomie a služeb, Most, příspěvková organizace DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL.
Sociální zabezpečení Sociální služby Mirka Wildmannová Katedra veřejné ekonomie Ekonomicko-správní fakulta MU BRNO.
Název šablony: ICT2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací oblast/oblast dle RVP: Člověk a společnost Okruh dle RVP:
Projekt „Diagnostika stavu znalostí a dovedností žáků v česko–slovenské příhraniční oblasti se zaměřením na jejich rozvoj“ Fyzika pro 3. stupeň Autor:
Rozhodování. Podle typu rozhodovacího problému  za jistoty  za rizika (nejistoty)  za neurčitosti Kdo bude řešit  Skupina  Jednotlivec.
MIKROEKONOMIKA TYPOLOGIE PODNIKŮ II. Podniky podle sektorů a hospodářských odvětví.
Ekonomika provozu a podnikání Ekonomika podnikání.
Držitel certifikátu kvality ISO 9001 a ISO 14001
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza marketingového mixu vybrané banky Autor bakalářské práce:
Digitální učební materiál
Systém odměňování pracovníků
Zákon o sociálním podnikání
Regionální politika Mgr. Oldřich Hájek.
Opakování – pracovní list
Měnová soustava, měnová politika
Jak ulehčit mladým rodičům – denní péče o děti z pohledu zaměstnavatelů a rodičovských iniciativ Rosa Hochschwarzer Zemské sdružení.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Řízení vztahů se zákazníky ve vybraném podnikatelském subjektu v oblasti.
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Analýza řízení privátní značky v maloobchodní jednotce
DEKRET ROZVOJE A STABILITY ČESKÉHO ZDRAVOTNICTVÍ Dvacet zdravých vět
Média funkce, vliv IUVENTAS s. r. o.
Náměty pro činnost Národního fóra
P2 MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ
Vznik pracovního poměru
Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady  15
Mobilní bezpečná platforma Policie ČR CZ / /17
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Ekonomika– národní hospodářství
Evropská územní spolupráce
IKI jako prostředek pro komunikaci mezi VS a občany Pavel Parma
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Vliv reklamy na společnost
Katedra veřejné ekonomie
České školství v mezinárodním srovnání Stručné seznámení s vybranými ukazateli publikace OECD Education at a Glance 2010 Tisková konference 7.
Základy pracovního práva a sociálního zabezpečení v ES
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
EQF a Národní soustava kvalifikací v České republice
Název projektu: Moderní škola
Anotace Žák se seznámí s problematikou národa, národnostních menšin a vztahu majority a minorit Autor Mgr. Petr Stonawski Jazyk Čeština Očekávaný výstup.
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Podnik VY_32_INOVACE_40_811 Projekt.
© 2012 STÁTNÍ ÚSTAV PRO KONTROLU LÉČIV
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Tisková konference ČMKOS
Národní rozvojový program mobility pro všechny (NRPM)
A co dál - aneb jak spolupracovat a komunikovat spolu i bez projektů
EURES = Evropské Služby Zaměstnanosti
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Domy na půl cesty ve středočeském kraji
Střední škola obchodně technická s. r. o.
E-Goverment Zdeněk Hanák.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Martin VLASTNÍK, vedoucí oddělení politiky nerostných surovin
v kontextu změn a potřeb moderního trhu práce
Globalizace Milena Tichá
Mobilní bezpečná platforma Policie ČR CZ / /17
Transkript prezentace:

PhDr. Markéta Sanalla Katedra ekonomie a veřejné správy OLIGARCHIZACE MÉDIÍ PhDr. Markéta Sanalla Katedra ekonomie a veřejné správy

Co jsou média? Pojem se používá v různých kontextech. Jedná se o pojmenování pro tisk, rozhlas, televizi, tedy pro prostředky masové komunikace. Stejným pojmem se však také označují komunikační média, využívaná pro všechny druhy sociální komunikace, telefonem počínaje a internetem konče. Stejný osud má i používání pojmu „nová média“.

ŽELEZNÝ ZÁKON OLIGARCHIE Ve všech organizacích působí mechanismy a tendence, které nutně vedou ke vzniku oligarchie (vládě několika málo osob) jako mocenské struktury. Vedení velkých komplexních organizaci se vždy dříve či později zvrtne k oligarchii, když se začne více zajímat o uchování moci, než o původní cíle.

Koncentrace vlastnictví v médiích Média můžeme rozlišit dle jejich druhu na 1) soukromá 2) veřejnoprávní Tak, jako jiné firmy, mají i média tendenci monopolizovat a koncentrovat svoji moc, která vede ke vzniku konglomerátů. Existence a fungování společnosti na mediálním trhu je nákladná záležitost, kterou si mohou dovolit jen obchodníci s pevným ekonomickým zázemím. Koncentraci vlastnictví lze pozorovat jako fenomén, který se vyskytuje už od počátku rozvoje moderních technologií v 19. století. Mediální společnosti existují na komerčním základě a jejich hlavním cílem je zisk. /

Vlastnictví českého tisku před „krizí“

Současný podíl na mediálním trhu

Je koncentrace médií problém? Výhody Nevýhody rozšíření portfolia rozšíření služeb mimo produkci tisku nadnárodní charakter vytváří pracovní místa   unifikace mediální nabídky monopolizace trhu monopolizace informací

Výroky k zamyšlení „Všichni neustále říkají, že chtějí nezávislou žurnalistiku, ale nikdo ji ve skutečnosti nechce. Nechtějí ji politici, firmy a vlastně se o ni nezajímají ani čtenáři. Většině lidí je jedno, kdo média vlastní, nezajímají se o to, co vlastníci sledují,“ Erik Best, šéfredaktor a vydavatel The Fleet Sheet.

„Andrej Babiš má v Česku ohromný vliv, který je v poměru k velikosti země mnohem vyšší, než měl Berlusconi v Itálii. Babiš je v Česku zároveň největším zaměstnavatelem a jako ministr financí kontroluje i daňové úřady,“ Jan Lopatka, hlavní korespondent pro Českou republiku a Slovensko agentury Thomson Reuters.

„V malých zemích, jako je Česká republika, Dánsko nebo Švédsko, je těžké dosáhnout potřebné míry plurality. Navíc nástup internetu situaci značně zkomplikoval. V Dánsku v roce 2014 zavedli nový systém státní podpory, kdy je každý rok rozdáno 60 milionů eur jednotlivým médiím podle počtu novinářů,“ Mogens Blicher Bjerregård, prezident Evropské federace novinářů

Děkuji za pozornost

Použitá literatura a zdroje www.mediaguru.cz www.neviditelnypes.cz Burton & Jirák: Úvod do studia médii, Barrister & Principal, 2003 Thompson: Média a modernita, Karolinum, 2004