PRÁCE NA OSOBNOSTNÍM ROZVOJI JAKO VÝCHODISKO PRO SEBEPOZNÁNÍ Barbora Pšenicová mezinárodní konferencE v rámci PRojektu realizovaného z programu Erasmus+

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Aplikovaná psychologie Disciplíny psychologie. Obsah 1. Opakování - založení psychologie 2. Předmět psychologie 3. Hlavní znaky psychologie 4. Rozdělení.
Advertisements

Strategie celoživotního učení ČR Konference SVES 13. října 2010, Praha Jitka Krmíčková.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
Propojení psychologie dopravy a klinické psychologie PhDr. et Mgr. Š tefan Medzihorský, předseda ČAPPO, rektor Vysoké školy aplikované psychologie Konference.
IX. Krajská konference k primární prevenci rizikového chování Prima třída PRIMA Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov Mgr. Zdeněk Hrnčiřík.
1. Úvod do profesního poradenství Dagmar Svobodová.
Projekt: Cesta rozvoje středních škol v JmK CZ.1.07/1.3.10/ název operačního programu: OP VK číslo prioritní osy: 7.1 název prioritní osy: Počáteční.
Chcete se něco dozvědět o naší škole? Potom …VstupteVstupte.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Dana Zajíčková Název prezentace (DUMu)Nepravidelnosti a nedostatky ve stavbě věty Tematická oblast:Česky jazyk a literatura.
VZDĚLÁVACÍ PROGRAM NEZISKOVÉHO SEKTORU projekt Sítě mateřských center o.s. – Jihomoravský kraj Lektorské dovednosti I. Osobnost, sociální skupiny.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_12.
Problematika výchovy Formy, metody výchovy a výchovné utváření jednotlivých aspektů osobnosti Prezentace , KPG/RPEPS, Bc. Daniel Kantor.
Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa:Mírová 218/6 Dubí III - Pozorka Název projektu KLÍČE K POZNÁVÁNÍRegistrační.
Změny v požadavku na proces edukace vojenských profesionálů Radomír Saliger,Vratislav Pokorný Katedra řízení lidských zdrojů Fakulta ekonomiky a managementu.
Podnik ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
Porada s řediteli PO LK, Údolí Bratrouchov.
ARTETERAPIE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
Projekt „Diagnostika stavu znalostí a dovedností žáků v česko–slovenské příhraniční oblasti se zaměřením na jejich rozvoj“ Fyzika pro 3. stupeň Autor:
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_7_11_test, osobnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Pedagogická psychologie
Ing. Kateřina Lichtenberková
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Potřeby a pudy - aktivačně motivační vlastnosti
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Mgr. Radek Pospíšil Katedra pedagogiky
Metody psychologie IV.část – Pomocné metody
Techniky práce s mentálně postiženými
KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
Název: VY_32_INOVACE_VVP_8A_14F Škola:
Seminář „Psychologie ve školní praxi“
Specifika práce s mladými lidmi v nízkoprahových programech pro děti a mládež Proxima Sociale o.p.s.​ Pavlína Mádlová mezinárodní konferencE v rámci PRojektu.
Příspěvek na konferenci
Pedagogická psychologie
Veřejná správa, Regionální rozvoj Litoměřice Jan Jůna 2012
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Vliv sportu na rozvoj a motivaci mládeže Richard Beneš
KASTELÁN Svazky klíčů.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
VÝROBA ŚÍPKOVÉHO ČAJE sebeobsluha.
PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D
VY_32_INOVACE_VVP_8A_7F Rozhodování - metody Název: Škola:
Humanizace ve vzdělávání
VYUČOVÁNÍ A UČENÍ B/ A/ a/ cíle výuky b/ klíčové kompetence
Andragogika Vzdělávání.
Pedagogika školního sportu
5. Metody práce s dětmi Klasifikace metod Efektivita učení
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKOU UNIÍ A ČESKOU REPUBLIKOU
Synergie manažerského týmu
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.08
11. Program podpory zdraví v mateřské škole (Havlínová):
Digitální gramotnost Informatické myšlení
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
KDO SE NA TEBE DÍVÁ? HOSPODÁŘSKÁ ZVÍŘATA.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM
STRATEGIE AGE MANAGEMENTU V ČESKÉ REPUBLICE CZ.1.04/5.1.01/
FORMY PRÁCE S TALENTOVANÝMI ŽÁKY
PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D
Domy na půl cesty ve středočeském kraji
Metoda VTI Intenzivní forma pomoci v domácím prostředí rodiny, přímo tam, kde problém vzniká (80.léta 20. stol. v Holandsku) Rodiny, které mají obtíže.
Ochrana spotřebitele v počátečním vzdělávání Praha
Vztah k životnímu prostředí
VY_32_INOVACE_SA4A_9 DUM 9. realizace aktivity pro 2
v kontextu změn a potřeb moderního trhu práce
Vzdělávání a příprava na digitální budoucnost z pohledu Statutárního města Liberec Mgr. Šárka Prachařová.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

PRÁCE NA OSOBNOSTNÍM ROZVOJI JAKO VÝCHODISKO PRO SEBEPOZNÁNÍ Barbora Pšenicová mezinárodní konferencE v rámci PRojektu realizovaného z programu Erasmus+ „Zvyšování kompetencí u pracovníků s mládeží pro lepší start mladých do života“ - 13. – 14. 2. 2017

Co je osobnostní rozvoj? Propojuje klíčové kompetence, celoživotní vzdělávání a rozvoj osobnosti. Je nedílnou součástí celoživotního vzdělávání a stává se součástí formální, neformálního a informálního učení. Definuje, že vyučování není jediný možný způsob, jak dosáhnout cíle. Prolíná se všemi etapami lidského života. Je spojen s poznáním a rozvojem svého potenciálu. Seberealizace.

K čemu slouží, co se dozvím? Pochopením zákonitostí, i skrytých. Růst schopností, kreativity a následně spokojenosti sama se sebou. Cesta k úspěchu. Životní strategie. Skrytý potenciál. Já a moje postavení ve světě okolo mě. Poznání sám sebe. Učení se rozhodovat, měnit a udržet.

Metody Dle cíle: Cesta k sobě – individualita Testy osobnosti Rozvoj tvořivosti Cesta k druhým – vztah ke společnosti rozvoj komunikačních dovedností, kooperace Sebepřesah –ideál autonomního, tolerantního, neideologicky zaměřeného člověka atd. rozvoj zodpovědnosti, tolerance, akceptovat druhé Cesta k profesi –rozvoj vztahu k profesi a rozvoj dovedností Schopnost řešení konfliktů Nácvik týmové spolupráce Rozvoj dovedností

Metody Testy osobnosti – eneagram, eysenckův test, rorschachův test, tematický apercepční test, baum test atd. Praktické nácviky Rekvalifikační kurzy Osobnostní výcviky Kurzy komunikace Asociační hry Výtvarná tvorba Relaxační hry Psychomotorické hry Sociální experimenty Tvořivá dramatika Aktivní naslouchání Skupinové hry Nácvik asertivního jednání Brainstorming Modelové situace

Projekt Máš na TO! Pro mladé nezaměstnané do 30 let Vzdělávací program: rozvoj jejich schopností Vzdělávání o trhu práce Rozvoj komunikační dovedností Poznání sám sebe Setkání s kontroverzními tématy Rozvoj ostatních sociálních dovedností – kooperace, spolupráce, tolerance Dohromady připadá na klienta 10 výukových dní.

Použitá literatura ATKINSONOVÁ, R. L. Psychologie. Praha: Portál, 2003. s. 752. ISBN 80-7178-640-3 BENEŠ, J. Člověk v zrcadle svého vývoje. Praha: Horizont, 1979. s. 226. Bez ISBN ČÁP, J. Rozvíjení osobnosti a způsob výchovy. Praha: Institut sociálních vztahů, 1996. s. 302. ISBN 80-85866-15-3 DAHLKE, R. Nemoc jako řeč duše. Praha: Pragma, 1998. s. 416. ISBN 80-7205-632-8 FRANK, R. H. Mikroekonomie chování. Praha: Svoboda, 1995. s. 756. ISBN 80-205-0438-9 GILLERNOVÁ, I., KOMÁRKOVÁ, R. Rozvíjení tvořivosti. In Aplikovaná sociální psychologie III: Sociálněpsychologický výcvik. Praha: Grada, 2001. s. 101-115. SBN 80-247-0180-4 HEWSTONE, M., STROEBE, W. Sociální psychologie. Praha: Portál, 2006. s. 769. ISBN 80-7367-092-5 KOHOUTEK, R. Základy psychologie osobnosti. Brno: Akademické nakladatelství CERM, s. r. o., 2000. 263 s. ISBN 80-7204-156-8 KOMÁRKOVÁ, R. Sociální interakce ve skupině. In Aplikovaná sociální psychologie III: Sociálně psychologický výcvik. Praha: Grada, 2001. s. 61-74. SBN 80-247-0180-4 KON, I. S. Sociologie osobnosti. Praha: Orbis, 1971. s. 308. Bez ISBN LAZAROVÁ, B., KNOTOVÁ, D. O čem, jak a s kým v osobnostním rozvoji. In K sobě k druhým k profesi. Brno: Masarykova univerzita, 2008. s. 38-44s. SBN 978-80-210-4595-8. LAZAROVÁ., B., KOLÁŘ. J. (Eds.) Osobnostní příprava studentů pedagogických oborů – příspěvek do sborníku. In Sborník z konference Trendy v přípravy pedagogických pracovníků. Brno: Konvoj, 2007. s. 170-176. SBN 978-80-7302-133-7 MINISTERSTVO ŠKOLSTVÍ, MLÁDEŽE A TĚLOVÝCHOVY. Národní program rozvoje vzdělávání v České republice – Bílá kniha. Praha: Ústav pro informace ve vzdělávání, 2001. s. 98. ISBN 80-211-0372-8 ROGERS, C. R. Způsob bytí: Klíčová témata humanistické psychologie z pohledu jejího zakladatele. Praha: Portál, 1998. s. 296. ISBN 80-7178-233-5 SMÉKAL, V. Pozvání do psychologie osobnosti: Člověk v zrcadle vědomí a jednání. Brno: Barrister & Principal, 2002. s. 517. ISBN 80-85947-80-3 ŠTĚTOVSKÁ, I. Možnosti a meze sociálněpsychologického výcviku, perspektivy dalšího rozvoje. In Aplikovaná sociální psychologie III: Sociálně psychologický výcvik. Praha: Grada, 2001. s. 205-210. ISBN 80-247-0180-4 TOMAN, J. Jak zdokonalovat sám sebe. Praha: Svoboda, 1980. s. 319. ez ISBN VALENTA, J. Učíme (se) komunikovat: Metodika komunikace v rámci osobnostní a sociální výchovy. Kladno: AISIS, 2005. s. 207. ISBN 80-239-4514-9 VYBÍRAL, Z. Psychologie lidské komunikace. Praha: Portál, 2000. s. 263. SBN 80-7178-291-2

KONEC