VÝUKA V PŘÍRODĚ PhDr. Vlastimil Fiala

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
odloučené pracoviště Perunova 6 „Škola Perunka“ - 1. stupeň ZŠ
Advertisements

Projekt Budu školákem Program pro předškoláky a jejich rodiče:
Mateřská škola Olomouc - Holice
Vítáme Vás na dni otevřených dveří. Milé děti, doufáme že se vám u nás bude líbit.
Využití cloudových služeb ve školství
ŠKOLA Napiš adresu svojí školy. ________ ___________________
„Tělesná výchova a sport na naší škole“
Autoevaluace ZŠ Krčín Mgr. Monika Nováková. Úvod Autoevaluace vychází z vyhlášky č. 15/2005 Sb., kterou se stanoví náležitosti dlouhodobých záměrů, výročních.
Sportovní gymnázium, Plzeň, Táborská 28
Škola se zaměřením na matematiku a informatiku
1)seznámit s výstupy učitelské porady 2)připomenout loňskou změnu týkající se kouření 3)zdůraznit změnu týkající se max. počtu absencí a jejich omlouvání.
Základní škola Komenského 1326 je škola pro žáky mentálním postižením a s pohybovým Základní škola Komenského 1326 je škola pro žáky mentálním postižením.
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 VÝCHOVA KE ZDRAVÍ.
PORADENSKÉ PRACOVIŠTĚ POMÁHÁ INKLUZÍVNÍMU VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ ZÁKLADNÍ ŠKOLY.
Taneční a pohybová výchova
TRÉNINK KOMUNIKAČNÍCH A PREZENTAČNÍCH DOVEDNOSTÍ V OBLASTI VELETRHŮ
Kdo jsme? Jsme sportovní soukromá škola, která, přestože má sportovní zaměření, je otevřená všem, kteří chtějí kvalitní základní.
Obrázky poskytla firma Complex,
RYTMUS, o.p.s – od klienta k občanovi
práce učitele pohledem učitele
Figurální malba pomocí projekce
DDŠ, ZŠ a ŠJ Měcholupy 2 Cíle působení
SOCIÁLNĚ TERAPEUTICKÉ DÍLNY MPSV
Počítačová grafika a digitální fotografie ve škole
De Berkenschutse = Škola pod ochranou bříz -určená pro žáky s epilepsií a autismem Přes 400 žáků.
Využití zprostředkovaného učení ve výuce 1. třídy základní školy
VE ŠKOLE Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_681_2TR_PRV Autor: Mgr. Jana.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Povolání Dospělí lidé chodí do práce. Mají svoji profesi. Lidé, kteří nemají práci, jsou nezaměstnaní. Práce dětí je chodit do školy a učit se. Spoj profese.
VY_32_INOVACE_In 6.,7.18 PowerPoint - Zásady pro zpracování počítačové prezentace Anotace: Žák se seznámí se zásadami zpracování počítačové prezentace.
Plzeňská Kladno. Stručná historie škola zahájila svoji činnost 1. září 1984 s názvem Sportovní škola po listopadu 1989 se škola začala transformovat.
Masarykovo gymnázium Vsetín
Masarykovo gymnázium, SZŠ a VOŠZ Vsetín
Historie školy Původně zde byla v roce 1976 otevřena Zvláštní škola internátní v nově otevřených prostorách Na Vizině 28 ve Slezské Ostravě. V současné.
Škola Vinoř Anketa březen 2015.
MGVsetín Ráj na Zemi.
Informatika a výpočetní technika
MASARYKOVO GYMNÁZIUM VSETÍN
Učebnice, podle kterých se budeme učit
Vyučovací formy-výuka v bloku
Škola.
Masarykovo gymnázium Pozvánka na školu.
Domov pro osoby se zdravotním postižením v Horním Benešově
Vítejte na zápisu prvňáčků na 31.ZŠ. Gymnastika Házená Lední hokej Judo Běh na lyžích Basketbal Cvičení pro předškoláky Posilovna Aerobic Sportovní aktivity.
ZŠ ZACHAR, Kroměříž Z D R A V Á Š K O L A.  Prostředí školy  Věcné  Sociální  Organizační  Zdravé učení  Smysluplnost  Možnost výběru, přiměřenost.
VÝSTUPY Z DOTAZNÍKOVÉHO ŠETŘENÍ POTŘEB MATEŘSKÝCH ŠKOL A ZÁKLADNÍCH ŠKOL pro ORP ŠUMPER Mgr. Ivana Hanáková.
Organizační formy vzdělávání Anotace: Výukový materiál je určen pro učitele jako osnova při výkladu učiva ORGANIZAČNÍ FORMY VZDĚLÁVÁNÍ. V prezentaci je.
Přenos zkušeností v oborech Právní administrativa, Veřejná správa a Ekonomika podnikání. Súkromná stredná odborná škola SSOS Poprad Střední odborná škola.
Žákovská samospráva “Žák není nádoba, jež se má naplnit, ale pochodeň, která se má zapálit.“ - Sokrates ŠKOLSKÝ PARLAMENT.
Možnosti podpory žáků s diagnózou SMA/DMD v běžné škole.
Stav svazkového školství k červnu Fyzické stavy dětí ve věku od 1 roku do 14 let v jednotlivých obcích Vernířovice, Rapotín, Sobotín, Petrov nad.
Procházka naší školou. Budova 2.stupně Budova 1.stupně.
CZ.1.07/1.2.00/ Příjemce dotace: Organizace pro pomoc uprchlíkům (OPU) OPU je nevládní neziskovou organizací, která se od svého založení v roce.
Třídní schůzka – zahájení školního roku 2016/2017 ŠKOLNÍ ROK 2016/2017 Základní škola Moravičany, okres Šumperk, příspěvková organizace.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Brandýs n. L. – Stará Boleslav, Školní 291 AUTOR: Mgr. Slaminková Jana NÁZEV: VY_32_INOVACE_09_Výchova ke zdraví TEMA: Denní režim ČÍSLO.
STRATEGIE ROZVOJE ŠKOLY
ORGANIZAČNÍ FORMY VYUČOVÁNÍ
Ústav vs. Komunitní služba
VÝUKA V PŘÍRODĚ Mgr. Milada Kučerová
Organizační formy ve školní TV vyučovací jednotka
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Effective School Management Comenius Regio
Třídní schůzka 3.A
ZŠ Staré Město.
Autor: Mgr. Jitka Šteflová Název: VY_32_INOVACE_06_Školní místnosti
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou,
Volný čas u lidí v pobytových sociálních službách
Studenti, vítejte! Jméno učitele.
Ústav vs. Komunitní služba
MOJE ŠKOLA Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Transkript prezentace:

VÝUKA V PŘÍRODĚ PhDr. Vlastimil Fiala 2016-1-CZ01_KA101_022796 VÝUKA V PŘÍRODĚ PhDr. Vlastimil Fiala

Oblast Ylöjärvi Helsinki - 130 km Tampere – 14 km

Seznam aktivit Vuorentaustan koulu, Silvikkalan koulu, Ylöjärvin koulu návštěva jednotlivých hodin rozhovory s vedením školy a učiteli finské curricullum žáci s SVP outdoor education Velikonoční outdoorový kemp pro teenagery organizovaný místní křesťanskou komunitou Individuální poznávání Tampere a jeho okolí

Tampere a okolí Tampere – 200 tis. obyvatel město divadel, koncertních sálů a muzeí spousta parků, tras pro turistické a sportovní aktivity

Školní prostředí a vybavení školy klid a ticho vybavení učeben srovnatelné vybavení pomůckami srovnatelné větší využívání notebooků menší využívání datových projektorů a prezentací jako takových přezouvají se a převlékají školní jídelna – vaří pro sebe i jiné školy, v některých pouze výdejna vše pro žáky zdarma

Vybavení Sdílená tělocvična

Učebna 6. ročníku

Učebna Hv a zároveň 6. ročníku

Prostor pro oděvy pro třídy v přízemí

Část knížek je na chodbě k volnému použití

Dokovací stanice pro notebooky

Chodba a prostor pro oděvy pro třídy v patře

Jiné rozložení nábytku v učebně

Prostory na chodbách určené pro individuální práci

Vycpaniny ze 70. let

Školní jídelna – výdejna jídla

Druháci

V Tv se hodně věnují zimním sportům

„pálky“ pro hokej v tělocvičně

Uložení sešitů a papírů

Home made dokovací stanice pro apply

Školní dílna – „lakovna“

Školní dílna - hoblice

Školní dílna – uložení nástrojů

Školní dílna - ukázka výrobků

Každý žák má svůj truhlík, v lavici nemají skoro nic.

Tašky jsou umístěny vzadu na židli

Učebny jsou vyzdobeny podobně jako u nás

Učebny jsou vyzdobeny podobně jako u nás

Každý učitel si rozmisťuje nábytek podle svého

Zaplněné pracoviště učitele podobně jako u nás

Nápady stojící za úvahu Počítání spojené s pohybem – čísla na schodech

Nástroje určené pro bojové hry

Při malování chrání lavice ústřižky linolea

100. výročí založení Finska = 100 sportů Kalendář ve třídě obsahuje vloženou fotografii třídy

Přidělování služeb ve třídě

Náhodný výběr věty – lov rybiček (magnet)

Sestava pro úklid – jednoduché použití

Šatna – rychle do bačkor nebo ponožek Učitelé - vybavení Šatna – rychle do bačkor nebo ponožek

Masážní podložky ve sborovně

Sborovna – zejména pro velké přestávky

Sborovna – na prostřední škole

Sborovna – na velké škole

„Střihání metru“ při odchodu do důchodu

Pracoviště učitele v každé učebně - vizualizér

Pohled do učebnice matematiky

Skříňky učitelů ve sborovně

Přestávka po první dvouhodinovce

Rozpis vaření kávy a náplně do automatu

Hesla ve sborovně

Hesla ve sborovně

Hesla ve sborovně

Poslední pokyny ŘŠ před začátkem vyučování

Výuka je hodně individuální Práce s dětmi Výuka je hodně individuální

Komunitní kruh – stejně jako u nás

I ve Finsku se děti hlásí

Pokud raději pracují v menší skupině, odejdou si třeba na chodbu.

Nebo do knihony.

Učitel je v hodině průvodcem.

Žák i učitel si upraví pracoviště podle svého

V průběhu hodiny si mění pomůcky podle vlastního uvážení.

Ve velké míře využívají počítače a cloudové služby.

Žáci pracují naprosto samostatně Žáci pracují naprosto samostatně. Hlavní pokyny jsou promítány na plátno.

Hodně času stráví venku – nácvik baseballu

Lezou, kde se dá

Samoobsluha ve školní jídelně

Pokud už někdo promluví, pak šeptá.

Uvědomění si sama sebe, svých limitů a možností. Soustředění.

Matematika – při nácviku převodu jednotek tančí a zpívají

Volitelný předmět - kurz hry na ukulele

Volitelný předmět - zpracování videa - scénář

Volitelný předmět - zpracování videa – natáčení na tablet

Tichý den – dělej, co tě baví a kde tě to baví

Tichý den – dělej, co tě baví a kde tě to baví

Tichý den – dělej, co tě baví a kde tě to baví

Nácvik schopnosti větu přečíst a přepsat Speciální skupiny Nácvik schopnosti větu přečíst a přepsat

Výsledek práce vytištěný z počítače

Způsob podpory žáků

Vyučující ve speciální skupině má stejné vzdělání jako ostatní učitelé

Sešit pro děti s dysgrafií

„Pláničkova metoda“ + možnost hluchátek

Pomoc asistenta ve skupině matematika III

Převodní tabulka ve skupině matematika III

VELIKONOČNÍ KEMP KONGREGACE Ylöjärvi

FINSKÝ PŘÍSTUP KE VZDĚLÁNÍ

Pravidla jsou od toho, aby se dodržovala

DŮVĚRA UČITELE V ŽÁKA A NAOPAK

SOUSTŘEDĚNÍ A KONCENTRACE

SVOBODA VE VÝBĚRU PROSTŘEDÍ A ZPŮSOBU VÝUKY U ŽÁKA I UČITELE

VÝUKA V PŘÍRODĚ, UPUŠTĚNÍ PÁRY MIMO UČEBNY

ŽÁK ZODPOVÍDÁ NA SVÉ CHOVÁNÍ, JEDNÁNÍ A VÝSLEDKY

OBROVSKÝ ZÁJEM O PRÁCI UČITELE