VÝUKA V PŘÍRODĚ PhDr. Vlastimil Fiala 2016-1-CZ01_KA101_022796 VÝUKA V PŘÍRODĚ PhDr. Vlastimil Fiala
Oblast Ylöjärvi Helsinki - 130 km Tampere – 14 km
Seznam aktivit Vuorentaustan koulu, Silvikkalan koulu, Ylöjärvin koulu návštěva jednotlivých hodin rozhovory s vedením školy a učiteli finské curricullum žáci s SVP outdoor education Velikonoční outdoorový kemp pro teenagery organizovaný místní křesťanskou komunitou Individuální poznávání Tampere a jeho okolí
Tampere a okolí Tampere – 200 tis. obyvatel město divadel, koncertních sálů a muzeí spousta parků, tras pro turistické a sportovní aktivity
Školní prostředí a vybavení školy klid a ticho vybavení učeben srovnatelné vybavení pomůckami srovnatelné větší využívání notebooků menší využívání datových projektorů a prezentací jako takových přezouvají se a převlékají školní jídelna – vaří pro sebe i jiné školy, v některých pouze výdejna vše pro žáky zdarma
Vybavení Sdílená tělocvična
Učebna 6. ročníku
Učebna Hv a zároveň 6. ročníku
Prostor pro oděvy pro třídy v přízemí
Část knížek je na chodbě k volnému použití
Dokovací stanice pro notebooky
Chodba a prostor pro oděvy pro třídy v patře
Jiné rozložení nábytku v učebně
Prostory na chodbách určené pro individuální práci
Vycpaniny ze 70. let
Školní jídelna – výdejna jídla
Druháci
V Tv se hodně věnují zimním sportům
„pálky“ pro hokej v tělocvičně
Uložení sešitů a papírů
Home made dokovací stanice pro apply
Školní dílna – „lakovna“
Školní dílna - hoblice
Školní dílna – uložení nástrojů
Školní dílna - ukázka výrobků
Každý žák má svůj truhlík, v lavici nemají skoro nic.
Tašky jsou umístěny vzadu na židli
Učebny jsou vyzdobeny podobně jako u nás
Učebny jsou vyzdobeny podobně jako u nás
Každý učitel si rozmisťuje nábytek podle svého
Zaplněné pracoviště učitele podobně jako u nás
Nápady stojící za úvahu Počítání spojené s pohybem – čísla na schodech
Nástroje určené pro bojové hry
Při malování chrání lavice ústřižky linolea
100. výročí založení Finska = 100 sportů Kalendář ve třídě obsahuje vloženou fotografii třídy
Přidělování služeb ve třídě
Náhodný výběr věty – lov rybiček (magnet)
Sestava pro úklid – jednoduché použití
Šatna – rychle do bačkor nebo ponožek Učitelé - vybavení Šatna – rychle do bačkor nebo ponožek
Masážní podložky ve sborovně
Sborovna – zejména pro velké přestávky
Sborovna – na prostřední škole
Sborovna – na velké škole
„Střihání metru“ při odchodu do důchodu
Pracoviště učitele v každé učebně - vizualizér
Pohled do učebnice matematiky
Skříňky učitelů ve sborovně
Přestávka po první dvouhodinovce
Rozpis vaření kávy a náplně do automatu
Hesla ve sborovně
Hesla ve sborovně
Hesla ve sborovně
Poslední pokyny ŘŠ před začátkem vyučování
Výuka je hodně individuální Práce s dětmi Výuka je hodně individuální
Komunitní kruh – stejně jako u nás
I ve Finsku se děti hlásí
Pokud raději pracují v menší skupině, odejdou si třeba na chodbu.
Nebo do knihony.
Učitel je v hodině průvodcem.
Žák i učitel si upraví pracoviště podle svého
V průběhu hodiny si mění pomůcky podle vlastního uvážení.
Ve velké míře využívají počítače a cloudové služby.
Žáci pracují naprosto samostatně Žáci pracují naprosto samostatně. Hlavní pokyny jsou promítány na plátno.
Hodně času stráví venku – nácvik baseballu
Lezou, kde se dá
Samoobsluha ve školní jídelně
Pokud už někdo promluví, pak šeptá.
Uvědomění si sama sebe, svých limitů a možností. Soustředění.
Matematika – při nácviku převodu jednotek tančí a zpívají
Volitelný předmět - kurz hry na ukulele
Volitelný předmět - zpracování videa - scénář
Volitelný předmět - zpracování videa – natáčení na tablet
Tichý den – dělej, co tě baví a kde tě to baví
Tichý den – dělej, co tě baví a kde tě to baví
Tichý den – dělej, co tě baví a kde tě to baví
Nácvik schopnosti větu přečíst a přepsat Speciální skupiny Nácvik schopnosti větu přečíst a přepsat
Výsledek práce vytištěný z počítače
Způsob podpory žáků
Vyučující ve speciální skupině má stejné vzdělání jako ostatní učitelé
Sešit pro děti s dysgrafií
„Pláničkova metoda“ + možnost hluchátek
Pomoc asistenta ve skupině matematika III
Převodní tabulka ve skupině matematika III
VELIKONOČNÍ KEMP KONGREGACE Ylöjärvi
FINSKÝ PŘÍSTUP KE VZDĚLÁNÍ
Pravidla jsou od toho, aby se dodržovala
DŮVĚRA UČITELE V ŽÁKA A NAOPAK
SOUSTŘEDĚNÍ A KONCENTRACE
SVOBODA VE VÝBĚRU PROSTŘEDÍ A ZPŮSOBU VÝUKY U ŽÁKA I UČITELE
VÝUKA V PŘÍRODĚ, UPUŠTĚNÍ PÁRY MIMO UČEBNY
ŽÁK ZODPOVÍDÁ NA SVÉ CHOVÁNÍ, JEDNÁNÍ A VÝSLEDKY
OBROVSKÝ ZÁJEM O PRÁCI UČITELE