Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
(Literární výchova - 7. ročník)
Advertisements

Obecné poučení o literatuře
VY_ 32_INOVACE_Čj.Žá.18.
ÚVOD DO STUDIA LITERATURY
Rozbor uměleckého textu
 „EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Zásady rozboru textu uměleckého a neuměleckého
 Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_ESTETIKA_03  Název materiálu: Drama  Tematická oblast: Estetika, 1. ročník  Anotace: Prezentace slouží k výkladu.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Obecné poučení o literatuře
Identifikátor materiálu: EU –
Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace
teze otázek ke státnicím v NMgr. studiu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_325_Pověsti AUTOR: Mgr. Šárka Kubáčková ROČNÍK, DATUM: 7.,
CHARATKTERISTIKA UMĚLECKÉHO TEXTU
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Žánry literatury 1) Lyrika - slovo řeckého původu - popisuje spisovatelovy prožitky, - popisuje spisovatelovy prožitky, pocity, dojmy a myšlenky pocity,
Epické druhy a žánry Český jazyk VY_32_INOVACE_ sada, ČJ
Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vyučovací předmět: Český jazyk a literatura Ročník: 9. ročník Anotace: Základní literární pojmy opakování.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_10A_CJ9_02_SLOH_A_KOMUNIKACE.
Opakujeme literární druhy a žánry Návod Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Zámostná. Dostupné z Metodického portálu.
Literatura Autor: Mgr. Ludmila Dvořáková VY_32_INOVACE_51_Epika, lyrika Vytvořeno v rámci projektu „EU peníze školám“. OP VK oblast podpory 1.4 s názvem.
Literární druhy a žánry Literární druhy a žánryOB21-VVP-HUM-CJL-BUJ-U
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_2C_CJ9_09_SLOH_A_KOMUNIKACE.
Literární žánry V této prezentaci se dozvíte, co je hlediskem pro dělení literatury na žánry, jak se dělí a podle čeho jednotlivé žánry poznáme.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_11B_CJ8_12_LITERATURA.
Autor: Mgr. Martina Žondrová Datum: Září 2011 Ročník: 7. Vzdělávací obor: Český jazyk Anotace: Prezentace je určena k výkladu učiva druhy a funkce literatury.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_6A_CJ9_14_SKLADBA.
Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy Zvolenovská 537, Hluboká nad Vltavou Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_6A_CJ9_09_SKLADBA.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_11B_CJ8_18_SLOH_A_KOMUNIKACE.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_2C_CJ9_17_LITERATURA.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_11B_CJ8_07_NAUKA_O_SLOVNÍ_ZÁSOBĚ.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_11B_CJ8_14_LITERATURA.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_2C_CJ9_20_LITERATURA.
LITERÁRNÍ DRUHY Literatura se dělí na tři základní druhy – epiku, lyriku a drama. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_10A_CJ9_17_SLOH_A_KOMUNIKACE.
ČÍSLO DUM: VY_32_INOVACE_CJL_1,4_44
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Pohádka, báje Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
STYLISTICKÁ TERMINOLOGIE
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Vlnění Vznik vlnění.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organ.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace (Literatura)
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
LITERÁRNÍ DRUHY A ŽÁNRY Mgr. Michal Oblouk
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
VY_32_INOVACE_19_CJI_LITERÁRNÍ ŽÁNRY
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr

Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Transkript prezentace:

Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: 19. 3. 2013 Název: VY_32_INOVACE_6A_CJ9_03_LITERATURA – Rozdělení literatury Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3534 Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Téma: LITERATURA Rozdělení literatury Ročník: 9. ročník Klíčová slova: literatura, funkce literatury, beletrie, lyrika, epika, drama, poezie, próza, literární žánry, estetika

ANOTACE Materiál slouží k přehlednému shrnutí a opakování probraného učiva 6., 7. a 8. ročníku.

LITERATURA Rozdělení literatury

Rozdělení literatury LITERATURA: je soubor všech písemných projevů dělí se na: odbornou (vědeckou) uměleckou (beletrie)

Funkce literatury: informativní estetická (vnímavost, cit pro krásu) formativní (formuje myšlení člověka) Literární druhy: poezie (verše) próza (souvislý text) drama (divadelní hra s dialogy, monology)

Literární žánry: Poezie se dělí na: lyrická (city, dojmy, myšlenky autora) epická (obsahuje děj, příběh) lyricko-epická (děj + city, dojmy autora) Drama se dělí na: tragédie (smutný příběh, který končí tragicky) komedie (veselohra) činohra (vážný námět zachycující život obyčejných lidí, končí smírně nebo smutně, ne tragicky)

Próza se dělí na: povídka (krátký časový úsek, málo postav) román (delší časový úsek, více postav) pohádka pověst bajka novela cestopisy

OTÁZKY NA ZÁVĚR Co je literatura? Funkce literatury? Literární druhy? soubor všech písemných projevů informativní estetická formativní poezie próza drama

POUŽITÉ ZDROJE LUBOŠ. xbook.cz [online]. [cit. 19.3.2013]. Dostupný na WWW: http://xbook.cz/clanky/rozdeleni-litaratury NEZNÁMÝ. cs.wikipedia.org [online]. [cit. 19.3.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Estetika SOUKAL, Josef. Čítanka pro 6. ročník základní školy. Praha: SPN – PEDAGOGICKÉ NAKLADATELSTVÍ. a. s., 2003, ISBN 80-7235-229-6. SOUKAL, Josef. Čítanka pro 7. ročník základní školy. Praha: SPN – PEDAGOGICKÉ NAKLADATELSTVÍ. a. s., 1998, ISBN 80-85937-55-7. SOUKAL, Josef. Čítanka pro 8. ročník základní školy. Praha: SPN – PEDAGOGICKÉ NAKLADATELSTVÍ. a. s., 2002, ISBN 80-7235-181-8. SOUKAL, Josef. Čítanka pro 9. ročník základní školy. Praha: SPN – PEDAGOGICKÉ NAKLADATELSTVÍ. a. s., 2002, ISBN 80-7235-197-4.

SOUKAL, Josef. Metodická příručka k čítankám pro 6. – 9 SOUKAL, Josef. Metodická příručka k čítankám pro 6. – 9. ročník základní školy. Praha: SPN – PEDAGOGICKÉ NAKLADATELSTVÍ, a. s., 2002, ISBN 80-7235-055-2.