Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_05- 12

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ODPADY.
Advertisements

Odpad.
TŘÍDĚNÍ ODPADU.
TŘÍDĚNÍ ODPADU Nožičková Monika.
VY_32_INOVACE_Př.4.15-Třídění odpadu-prezentace
Třídění odpadu Sabina Kotlárová.
MÁ TO SMYSL.TŘIDTE ODPAD!
Anotace: Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Co víš o recyklaci?.
Perspektivy ve zpracování anorganických odpadů
Recyklace odpadu v ČR.
TŘÍDĚNÍ ODPADU.
Odpady ( environmentální příručka – 5.ročník )
Registrační číslo projektu:
Třídění a způsoby nakládání s komunálním odpadem
Autor: Mgr. Helena Nováková
Jak třídit odpad - prezentace
Nebuďte líní: Třiďte odpad!!!
Hana Podskalská Katedra ekologie a ŽP
1. Minimalizace 2. Třídění a recyklace 3. Odstraňování Vypořádávání se s odpady zpět znovu 2.
Odpady.
Jeden z největších globálních problémů je ohromná produkce odpadů. Ve velké většině je tento odpad nevyužit a končí na skládkách. Spousta odpadu by ale.
Třídění odpadu V domácnosti. Každý moderní člověk třídí odpad a s novými pomocníky na třídění do domácnosti to jde jedna radost. Poradíme vám jak třídit,
Složka sady EUIII/2 č. 13 VY_32_INOVACE_Rv_7. Název: Ekologie – Člověk a zdraví (odpadky) Autor: Šárka Vodrlintová Předmět(oblast): Člověk a zdraví – Rv.
Jak je to s odpady ?.
Jak třídit odpad.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Životní prostředí a domácnost
Sběr nápojových kartonů Pokud se ve vaší obci nápojové kartony sbírají, odhazujte je do kontejnerů nebo pytlů označených touto oranžovou nálepkou.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Název Recyklace PET Šablona CZ.1.07/1.4.00/    Poř.číslo 8
DEN ZEMĚ TEST.
Environmentální vzdělávání 2014
Název Třídění odpadů   Šablona CZ.1.07/1.4.00/    Poř.číslo 10
TŘÍDĚNÍ ODPADU JAK SPRÁVNĚ TŘÍDIT.
TŘÍDĚNÍ ODPADU Vypracovala: Brychtová Markéta, SP/TE Učo:123831
Právní režim nakládání s odpady
Barbora Látalová, Tomáš Pavlík,
Recyklační hra.
PAPÍR Jak a proč třídit PAPÍR Mgr. Lukáš Kučera Gymnázium a obchodní akademie Mariánské Lázně Tento produkt je spolufinancován Evropským sociálním fondem.
Problematika třídění a likvidace odpadů. Zásady domácí ekologie.
AnotacePrezentace k procvičení čtení s porozuměním a k rozvoji vědomostí z oblasti eviromentální výchovy o správném třídění odpadů. Je určeno pro práci.
Životní prostředí a jeho ochrana. Co je životní prostředí? Prostor, ve kterém žijeme. ŽP – přírodní (louka, les, hory, řeky…) – umělé = vytvořené člověkem.
Odpady Vypracoval Mgr. Pavel Daněk Projekt: Inovace oboru Mechatronik pro Zlínský kraj Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.08/
Název školy : Základní škola a Mateřská škola Prysk, okres Česká Lípa, příspěvková organizace Autor : Eva Vavřinová Název materiálu : VY_52_INOVACE_16.
Recyklace Umíte vysvětlit význam tohoto slova? -nakládání s odpadem, které vede k jeho dalšímu využití - jde o opakované (cyklické) uvedení materiálu.
ŠkolaZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň AutorMgr. Dana Motyčková ČísloVY_32_Inovace_3322 NázevTřídění odpadu Téma hodinySuroviny. ekologie PředmětPrvouka.
HANTÁLY a.s. řeší otázku třídění a likvidace biologicky rozložitelného komunálního odpadu ( BRKO) již od roku Společně s Dobrovolným svazkem obcí.
Třídíme se zvířátky Autorky: Michaela Mikolášová Nikola Smyčková Tereza Mžiková Jubilejní Masarykova ZŠ Sedliště.
Nadpis Základní škola, Hrádek 203 Projekt: CZ.1.07/1.400/ VY_32_INOVACE_06_Prvouka_18_3. ročník_Třídění odpadů Autor: Mgr. Jana Burdzová Použití:
TŘÍDĚNÍ ODPADU VY_32_INOVACE_2C_10 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Sada 3 Práce v domácnosti Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Eva Kubíková NÁZEV: VY_32_INOVACE_15_16.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
 Pořadové číslo projektu: 4247/21/7.1.4/2011  Číslo šablony: VY _32_INOVACE_ENV_17.
TŘÍDÍME ODPADY VY_32_INOVACE_19_03 Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Rozmanitost a ochrana přírody, vesmír, technika Název materiálu VY_32_INOVACE_15_Třídění odpadu.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 23 AnotaceDruhy.
Odpady.
Název školy : Základní škola a Mateřská škola Prysk,okres Česká Lípa,příspěvková organizace Autor : Eva Vavřinová Název materiálu : VY_52_INOVACE_19 _ENVIRONMENTÁLNÍ.
TŘÍDIT či NETŘÍDIT ?.
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Digitální učební materiál
SVOZ PLASTŮ A PAPÍRŮ Z DOMÁCNOSTI
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Třídění odpadů,recyklace
EKOŠKOLA.
TŘÍDÍME ODPAD Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Otestujte své vědomosti o odpadech test má 30 otázek, zelená značí správnou odpověď, červená špatnou odpověď, odpovědi jsou odlišené i zvukově.
Název školy: Svobodná základní škola, o. p. s
Transkript prezentace:

Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0029 Číslo materiálu VY_32_INOVACE_05- 12 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova 2, České Budějovice Autor Ing. Věra Čechová Tematický celek Ekologie - Odpady Ročník 1. Datum tvorby 12. 2. 2013 Anotace - pro učitele - názorný výklad - prezentace Metodický pokyn Výklad nové látky – zpestření teoretického výkladu prezentací Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora

ODPADY

Negativní jevy v prostředí Doprava Energetika a průmysl

Negativní jevy v prostředí Chemizace Odvodňování

Negativní jevy v prostředí Urbanizace Odpady (divoké skládky)

Životní cyklus látek těžba výroba výrobek spotřebitel odpad z těžby odpad z výroby výroba odpad z výrobku (obaly) výrobek odpad ze spotřeby spotřebitel

Při každé přeměně látek vzniká nějaký odpad (zákon zachování hmoty Odpad je následek výroby a spotřeby "Odpad je každá movitá věc, které se osoba zbavuje nebo má úmysl nebo povinnost se jí zbavit" (zákon 185/2001 Sb. o odpadech) = věc, které se chce její majitel či původce zbavit nebo věc, jejíž odstranění je nutné z hlediska ochrany životního prostředí, případně ochrany zdraví člověka

Klasifikace odpadů Podle skupenství: plynné, kapalné a pevné Podle chemického složení anorganické a organické Podle původu: komunální, průmyslové, zemědělské Podle škodlivosti: netoxické, toxické, infekční, radioaktivní, hořlavé Podle místa vzniku: v místě těžby surovin, v místě průmyslových výrob, v místě spotřeby

Odlučovače pevných nečistot Typy odlučovačů: Komín Žaluziový filtr Cyklon Pytlový filtr Elektrofiltr Vlhký odlučovač

Čistírna odpadních vod Princip: znečištěná odpadní voda – česlo – lapáky tuků a písku – usazovací nádrž – aktivační nádrž (biologické čištění) – dosazovací nádrž – vyčištěná voda a kalové pole

Odstraňování pevných komunálních odpadů: Komunální odpad: = odpad vznikající při činnosti fyzických osob (domácností) na území obce 1) 2) 3) 4) řízené skládkování spalování kompostování zpracování odpadů

Skládka odpadů Negativa: - velký prostor možná kontaminace podzemních vod šíření hmyzu, hlodavců a infekčních onemocnění doprava na velké vzdálenosti černé skládky - nejstarší a nejméně vhodný způsob Kolik % odpadů na světě se takto likviduje ? 70 – 90

Spalování odpadů Kompostování odpadů Klady: Zápory: menší objem odpadů nespalitelný zbytek je sterilní a relativně neškodný využití energetické hodnoty odpadů (výhřevnost odpadů 2 500 – 4000 kJ/kg Zápory: vyšší provozní náklady znehodnocení řady cenných surovin zamoření ovzduší plynnými i pevnými emisemi Kompostování odpadů z hlediska životního prostředí nejvhodnější způsob likvidace pouze organických materiálů, nutné je tedy předem třídit

Zpracování odpadů = třídění a následná recyklace - V roce 2011: - vytřídil každý Čech průměrně …… kg odpadů - ….. % obyvatel ČR aktivně třídilo odpady - bylo ….. % obalů využito a recyklováno 38,9 68 72 Elektro: - prodejny elektra mají ze zákona povinnost přijmout vysloužilý spotřebič, aniž by si člověk kupoval nový - v Česku se za rok vyberou jen 4 kg elektronického odpadu na osobu, zatímco ve Švédsku 15

Třídění sklo, papír, plasty, nápojové kartony

Plasty – žlutý kontejner ANO : fólie, sáčky, plastové tašky, sešlápnuté PET láhve, obaly od pracích, čistících a kosmetických přípravků, kelímky od jogurtů, mléčných výrobků, balící fólie od spotřebního zboží, obaly od CD disků a další výrobky z plastů. Pěnový polystyren sem vhazujeme v menších kusech. NE: mastné obaly se zbytky potravin nebo čistících přípravků, obaly od žíravin, barev a jiných nebezpečných látek, podlahové krytiny či novodurové trubky, guma, molitan, PVC, textil z umělých vláken, nádobky od léčiv, vícevrstvé obaly, linolea, pneumatiky V některých městech je do kontejnerů na plasty možné vhazovat i nápojové kartony, což je na popelnici náležitě poznamenáno

Sklo – bílý a zelený kontejner ANO : láhve od nápojů, skleněné nádoby, skleněné střepy – tabulové sklo, obaly s recyklačním symbolem a kódem GL, 70, 71, 72 NE: keramika, porcelán, autosklo, drátěné sklo, zrcadla, lahvičky od léčiv, žárovky, zářivky, výbojky Okenní tabulové sklo je chemicky srovnatelné se sklem barevným a proto patří do kontejnerů na sklo barevné.

Papír – modrý kontejner časopisy, noviny, sešity, krabice, papírové obaly , cokoliv z lepenky, nebo knihy. Obálky s fóliovými okýnky sem můžete také vhazovat, zpracovatelé si s tím umí poradit. Bublinkové obálky vhazujeme pouze bez plastového vnitřku! Nevadí ani papír s kancelářskými sponkami. Ty se během zpracování samy oddělí. ANO : NE: voskovaný, uhlový, mastný, promáčený nebo jakkoliv znečištěný papír, dětské pleny ani jiné hygienické potřeby

Nápojové kartony – oranžový kontejner (nebo nálepka) krabice od džusů, vína, mléka a mléčných výrobků, které je potřeba před vhozením do kontejneru řádně sešlápnout. NE: „měkké" sáčky - například od kávy a různých potravin v prášku, znečištěné kartony

snížení materiálové náročnosti Snížení produkce odpadů snížení materiálové náročnosti : zvyšování efektivity výroby, prodloužení životnosti výrobků, omezení produkce zboží na jedno použití (zvláště plastů) 1) 2) snižování spotřeby

zdroje obrázků : - Galerie Microsoft Office I, LUDEK. Wikipedie [online]. [cit. 9.2.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Pole_v_Polsku_uzka_s_mezemi.jpg AKTRON. wikipedie [online]. [cit. 9.2.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:%C5%98epy-s%C3%ADdli%C5%A1t%C4%9B-2.jpg AKTRON. Wikimedia Commons. [online]. [cit. 10.2.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Praha,_Dejvice,_Baba,_%C4%8Disti%C4%8Dka_vod.JPG FABIEN LE LIBRE. Wikimedia Commons. [online]. [cit. 12.2.2013]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:2009-05-10_16h31m04_Poubelles_de_trie.JPG?uselang=cs ZAF. Wikimedia Commons. [online]. [cit. 12.2.2013]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Recycling_in_Curitiba.JPG?uselang=cs HYENA. Wikimedia Commons. [online]. [cit. 12.2.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:PET_bottles_in_a_trash_can_(Prague).jpg