DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Emoce Škola: Cyrilometodějské gymnázium a střední odborná škola pedagogická Brno Označení: CZ.1.07/1.5.00/ , VY_32_INOVACE_nov11 Autor Mgr. et Mgr.
Advertisements

Slovníček pojmů Aktivita č.1: Výchova k aktivnímu občanství
Psychohygiena seniora
Emoce (city).
Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu CZ.1.07/1.1.04/
City Pavel Šuranský.
Spánek Vypracoval: Dominik Bobek Obor: Technické lyceum Třída: 1L
Anotace: Výklad spojený s diskusí JMÉNO AUTORA: MGR. VLASTA KOLLARIKOVÁ DATUM VYTVOŘENÍ: ČÍSLO DUMU: VY_32_INOVACE_20_OSZV_ON Ročník: I. Vzdělávací.
ZÁKLADNÍ ZNAKY A DRUHY CITŮ
Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském kraji Střední průmyslová.
Klára Šťastná 2.Ročník MK
KRIZOVÁ INTERVENCE.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
Agrese a agresivita.
PERSEFONA, o.s.  Komplexní služby obětem domácího násilí sexuálního zneužívání znásilnění  Vzdělávání laické i odborné veřejnosti  Analytická a publikační.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_52_INOVACE_ZV_1_5E_NEC_02_DUSEVNI_PORUCHY_II.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Poruchy nálad a afektivní poruchy Jaké symptomy se projevují při depresi ? Jaké symptomy jsou typické pro manický syndrom ? Setkali jste se již s případem.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_3_FIG_03_BULGARIA.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluAfektivní.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_52_INOVACE_ZV_1_5E_NEC_06_FOBIE.
Psychické procesy a stavy osobnosti. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_52_INOVACE_PR_05_„ČISTÝ.
Psychické stavy a procesy Název školy: ZŠ Salvátor Název školy: ZŠ Salvátor Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Barbora Pekařová, C3A.  bipolární porucha  závažné duševní onemocnění  porucha mozku (vrozené odchylky fungování mozku)  výrazné výkyvy nálad  povznesená.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_CH_1_BAR_17_OBECNACHEMIE.
Psychické stavy Vytvořila Ing. Lenka Hřibová, Březen 2016.
EMOCE - jsou psychické procesy, které hodnotí různé skutečnosti, situace, události, průběh a výsledky jednání člověka; - vyjadřují prožívání subjektivního.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_CJ_1_5E_SEI_06_SLOHOTVORNI_.
Trocha teorie nikoho nezabije …. VLASTNOSTI OSOBNOSTI OSOBNOST - souhrn vlastností, procesů a stavů, návyků, postojů, které tvoří celistvou strukturu.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
ZÁKLADNÍ ZNAKY A DRUHY CITŮ
Mgr.Michal Vičar Emoce.
Komunikace Mgr. Vladimír Velešík.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
CITY A JEJICH PROJEVY Mgr. Michal Oblouk.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy Střední zdravotnická škola a Vyšší odborná škola zdravotnická Nymburk, Soudní 20 IČO Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu.
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
psychologie osobnosti - motivace
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
MOTIVACE.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Paměť Mgr. Vladimír Velešík.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Náročné životní situace
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Transkript prezentace:

DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0969 Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_ZV_1_5E_NEC_01_EMOCE Autor Mgr. Lenka Nečilová Tematický okruh Základy společenských věd – Psychohygiena, psychopatologie Ročník 1. a KVINTA Datum tvorby 14.2.2014 Anotace Prezentace seznamuje studenty s definicí a předmětem oboru, jeho terminologií, principy. Stručně shrnuje emoce a jejich možné poruchy. Metodický pokyn Např.: prezentace je určena jako výklad do hodiny i jako materiál k samostudiu Možnosti využití: promítání, práce jednotlivců nebo dvojic u PC, vytištění pracovního listu. Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora

http://commons.wikimedia.org/wiki/File:SmileyRegarde.gif Emoce

Emoce vyjadřují vnitřní postoje, mají hodnotící význam, jsou subjektivní a dynamické často dochází k jejich změnám, a to kvalitativně i kvantitativně doprovázejí duševní pochody a jsou provázeny tělesnými změnami (krevní tlak, produkce potu, dechová a tepová frekvence)

Poruchy vědomí podle polarity kladné a záporné, libé a nelibé, stenické (mobilizující) a astenické podle kvality nižší (individuální – např. strach, radost, smutek, vztek; tělesné – např. únava, hlad, žízeň) vyšší (sociální, etické, estetické) http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Heart-beat.gif

Poruchy struktury emocí emoční ambivalence – současná přítomnost protikladných emocí emoční oploštělost – emoce jsou nevýrazné, zploštělé, jedinec je pasivní , lhostejný emoční labilita – emoce se rychle střídají emoční tenacita – emoce dlouhodobě přetrvávají

Poruchy vyšších citů - definice Vyšší city mohou rozvinuty nadměrně, nedostatečně nebo defektně. Defekty narušují empatii, vztah k druhým lidem, morálním pravidlům

Poruchy vyšších citů - kategorie sociální tupost – omezuje sociální vazby a citový kontakt s druhými lidmi porucha etických citů – snižují se morální zábrany, převažuje pudové jednání, chybí pocit viny, studu poruchy estetickým citů – chybí smysl pro harmonii, krásu http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Redneck_hillbilly.jpg?uselang=cs

Afekt náhlá, prudká, bouřlivá emoce, vzniká jako odpověď na určitý podnět krátkodobé, doprovázejí je fyziologické změny (zčervenání, zblednutí), mimické projevy… http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Emo_boy_03_in_rage.jpg

Poruchy afektu nezvládnutý afekt – mimořádně silný, hrozí agresivní, násilné chování, jedinec je při vědomí, ví, co dělá patický afekt - na vrcholu se objevuje krátkodobá porucha vědomí, na kterou navazuje ztráta paměti. Člověk není schopen své chování ovládat , ani vysvětlit. Končí vyčerpáním, spánkem, silnou únavou

http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Bored_Man.jpg Poruchy afektu afektivní stupor - afektivní reakce v extrémní situaci (tragické úmrtí, katastrofa) – projevuje se ustrnutím, neschopnosti pohybu, mimiky, řeči afektivní raptus – silný, intenzivní afekt, který trvá delší dobu. Projevuje se ztrátou energie. Hrozí poškození okolí a sebe sama.

Zdroje MIROSLAV OREL. 1. vyd. Praha: Grada, 2012, 179 s. č. 134. ISBN 80-851-2164-6. Duševní poruchy a poruchy chování: mezinárodní klasifikace nemocí - 10. revize : diagnostická kritéria pro výzkum. 1. vyd. Praha: Psychiatrické centrum, 1996, 179 s. Zprávy, č. 134. ISBN 80-851-2164-6. Wikipedia.cz, Wikiskripta http://commons.wikimedia.org/wiki/ Zdroje použitých obrázků citovány přímo v textu Materiál stažen 2.2.2014