Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 36Číslo.
Advertisements

Měnový kurz 9.
VY_32_INOVACE_ Finanční trh.
Mezinárodní měnový systém Ing. Vojtěch Jindra
Hospodářský proces Potřeby, peníze
zboží Statek nebo služba určená ke směně na trhu
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
PENÍZE Historie peněz Hlavní funkce peněz Domácí a zahraniční měna
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Finanční trh a banky Vypracoval : Ing. Ingrid Ilčíková Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Podmínky provozování směnárny
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Mikroekonomie I Platební bilance a obchodní bilance Ing. Vojtěch JindraIng. Vojtěch Jindra Katedra ekonomie (KE)Katedra ekonomie (KE)
Mezinárodní měnová politika
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2Č. materiáluVY_32_INOVACE_131.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Finanční trh a banky Vypracoval : Ing. Ingrid Ilčíková Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Ekonomika Ročník: 2.
Peníze Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21.
VY_62_INOVACE_02_11 CZECH SALES ACADEMY Trutnov – střední odborná škola s.r.o. EU PENÍZE ŠKOLÁM CZ.1.07/1.5.00/ VY_62_INOVACE_02_11 Zpracoval:Ing.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
DUM - Digitální Učební Materiál Název školy:Střední odborná škola obchodní s.r.o. Broumovská 839, Liberec 6 IČO: REDIZO: Vzdělávací.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Bankovnictví. ČNB (Česká národní banka)  je právnická osoba, která má postavení veřejnoprávního subjektu se sídlem v Praze  není zapsaná v obchodním.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Bankovní systém ČR Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Marie Vašíčková.
Základní pojmy v bankovnictví.
Bankovnictví.
Ing. Miroslav Sponer, Ph.D. - Základy financí1 Mezinárodní finanční instituce.
Mezinárodní finance Ing. Miroslav Sponer, Ph.D. - Základy financí.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_12_15 Název materiáluMěna a měnové.
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy Soukromá střední škola podnikání a managementu, o.p.s. Předmět Ekonomika Tematický.
Peníze. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené, Janské.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_62_FINANCNIGRAMOTNOST_10_02_měno vý kurz Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Marcela Zahrádková NÁZEV:VY_62_INOVACE_01B_16_Měna TEMA:Finanční gramotnost ČÍSLO.
Průvodní list Šablona: VI/2 Vytváření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností a dovedností v oblasti finanční gramotnosti Vzdělávací materiál: Prezentace.
Kód vzdělávacího materiálu: VY_62_INOVACE_0203 Název vzdělávacího materiálu: Bankovnictví Datum vytvoření: Jméno autora: Ing. Zdenek Páže Předmět:
Ekonomika Hospodářská politika 4. Ing. Miroslava Farmačková VY_62_INOVACE_FAR_EK.4_2_02.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_12_16 Název materiáluKurzovní.
Identifikace vzdělávacího materiáluVY_62_INOVACE_FG.9.r.09 EU OP VK Škola, adresaZŠ Smetanova 1509, Přelouč AutorMgr. Blanka Prokopová Období tvorby VMlistopad.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr.Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R18_Kurzovní lístek TEMA: Matematika.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
DUM - Digitální Učební Materiál TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY. Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
ROZPOČTOVÁ GRAMOTNOST- rodinný rozpočet
Obecná ekonomie 2 STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
ZPŮSOBY PLACENÍ – platební styk
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Kapitálový trh – charakteristika CP
Bankovní a nebankovní půjčky
Aktivní bankovní operace – úvěry pro občany
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Ceny PRODUKTŮ NA FINANČNÍM TRHU
Pasivní bankovní operace - platební karty
PENĚŽNÍ GRAMOTNOST - PENÍZE
Struktura finančního trhu
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
HOTOVOSTNÍ A BEZHOTOVOSTNÍ PLATEBNÍ STYK II.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Aktivní bankovní operace – úvěry
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Průvodní list Šablona: VI/2 Vytváření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností a dovedností v oblasti finanční gramotnosti   Vzdělávací materiál: Prezentace.
Příjmy a výdaje domácností – Pracovní list
VKLADOVÉ SLUŽBY BANK II.
Banky a jejich funkce – Pracovní list
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Transkript prezentace:

Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR. Předmět: Ekonomika podniku Ročník: 4. ročník čtyřletého maturitního oboru Autor: Zdenka Babiánková Devizový trh Anotace: Cílem je seznámit žáky s devizovým trhem, kurzovním lístkem ČNB, jeho organizací a subjekty devizového trhu. Naučit se pracovat s kurzovním lístkem a pochopit způsob nákupu a prodeje. Klíčová slova: Devizový trh, kurzovní lístek, valuty, devizy, euro, směnárna, banka. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zdenka Babiánková Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.

Digitální učební pomůcka Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0086 Šablona: VI/2 Vytváření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností a dovedností v oblasti finanční gramotnosti Sada: 22 Číslo materiálu: VY_62_INOVACE_EPG4_05

Co je devizový trh je trh, na kterém se obchoduje s bezhotovostní formou cizích peněz peníze mají podobu zápisů na účtech v cizích měnách nebo elektronických zápisů na obrazovkách terminálů podle § 35 Zákona č. 6/1993 Sb., o ČNB vyhlašuje Česká národní banka kurz české koruny k cizím měnám ve formě kurzů devizového trhu

Co je devizový trh pohledávky znějící na cizí měnu rozpětí mezi nákupem a prodejem umožňuje obchodovaní jednotlivců, podniků i bank Reálný a nominální devizový kurz nominální – ten co je zveřejněný na kurzovním lístku reálný – cena měny vyjádřená ve zboží, které lze za danou národní měnu zakoupit v zahraničí v poměru k množství zboží, které lze za tuto měnu koupit v tuzemsku. …

Organizace a subjekty devizového trhu mezibankovní - banka – banka - tvoří je dealeři obchodních a centrálních bank a brokeři maloobchodní - klientský (banka – klient) - podniky, pojišťovny, investiční fondy subjekty devizového trhu propojují terminály dealingových oddělení obchodních bank, investičních společností po celém světě směňují devizy.

Centrální banka a devizový kurz vstupuje na devizový trh, aby prováděla intervence ve prospěch kurzu národní měny, řídí se pravidly MMF jako obchodník, který zajišťuje devizové potřeby vlády, státních úřadů a agentur podle politiky vůči pohybům reálného kurzu národní měny rozlišuje - p. fixních kurzů (nejméně) - p. volného kurzu (floating) - p. řízeného kurzu (řízený floating)

Kurzovní lístek ukazuje vývoj kurzů cizích měn kurzy jsou stanoveny ČNB na základě vývoje měn na mezibankovním devizovém trhu kurzy stanoveny ČNB vždy ve 14:15 s platností na aktuální den a následně zveřejněny kurzy devizového trhu slouží pro neobchodní účely (ohodnocování závazků, pohledávek, daňová a celní řízení apod.)

Faktory ovlivňující kurz vliv rozdílného vývoje cenových hladin v dané zemi a zemích dalších vliv rozdílných úrokových sazeb v dané zemi a dalších zemích vliv salda obchodní bilance vliv ekonomického růstu

Valutový a devizový trh Valuty- trh, na kterém se obchoduje s bankovkami a mincemi v cizí měně. Devizy- peněžní prostředky v cizí měně a v bezhotovostní podobě (na účtech, šecích, směnkách). Kritériem je kurz měny, denně zveřejňován v médiích.

Valutový kurz při nákupu a prodeji když klient nakupuje měnu – nakupuje za kurz prodej když klient prodává měnu – prodává za kurz nákup obchodování s hotovostními penězi je spojeno s relativně vysokými náklady (obchodní, manipulační a z ušlých úroků) i riziky (např. krádeže, padělky ...), proto valuty „dražší“ než devizy kurzy valut mají širší rozpětí, tzv. spread, rozdíl mezi nákupním a prodejním kurzem než kurzy deviz

Nákup a prodej valut klientem Př. Nakupujete 1000 eur a 1000 dolarů hotově za české koruny v bance, která má v aktuální den pro tyto měny vyvěšen kurzovní lístek: Země množství kód devizy valuty nákup prodej nákup prodej _____________________________________________________________________________________________________ EMU 1 EUR 25,37 26,30 25,19 26,49 USA 1 USD 19,00 19,70 18,87 19,84 Za 1000 eur zaplatíte 26 490 Kč a za 1000 USD 19 840 Kč(prodej) Kolik Kč obdržíme od banky, když stejné množství jí prodáme? Obdržíte za 1000eur 25 190 Kč a za 1000 USD 18 870 Kč (nákup).

Zahraniční měny některé měny, např. euro jsou platné pro území 17 států Evropy Konvertibilita (směnitelnost) měny její použití v mezinárodním platebním styku není nijak omezeno, volnou měnou je možno disponovat, pokud v tom majiteli nebrání devizové předpisy jeho vlastní země. .

Euro euro (značka "€", ISO kód EUR) je měnou velké části evropských zemí, Eurozóny (17 zemí z 27 Evropské unie, 1 euro se dělí na 100 centů euro je druhou měnou v mezinárodních transakcích euro v platebním styku od roku 1999 a v roce 2002 byly vydány první euro bankovky a euro mince 

Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR. Použité zdroje ŠVARCOVÁ, J. Ekonomie - stručný přehled, 2011/2012. Zlín,CEED, 2011. 271 s. ISBN 978-80-87301-01-2. NOVESKÝ, I. Slabikář finanční gramotnosti. 1. vyd. COFET, a.s., 2009. 433 s. ISBN 80-254-4207-4. [online]. [cit. 2013-07-11]. Dostupné z: Ilustrace www.Office.Microsoft.com Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zdenka Babiánková Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.