Ekonomická efektivita projektů podpořených z ROP Moravskoslezsko

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Finanční gramotnost: Hospodaření s penězi. PROČ CHTÍT VĚDĚT VÍC … 06 Hospodaření s penězi „Peníze Vás neudělají šťastnými, umožní Vám však být nešťastnými.
Advertisements

Hospodaření nepodnikatelských organizací 1 Daně, dotace.
Podpora plánování rozvoje sociálních služeb formou založení odborných partnerství CZ.1.04/3.1.03/
Změny v systému financování sociálních služeb od roku 2014 Sociální reforma soc. služby v bodech PhDr. Radek Suda, odbor sociálních služeb a sociálního.
Strategie celoživotního učení ČR Konference SVES 13. října 2010, Praha Jitka Krmíčková.
Analýza fungování institutu dohod o výkonu pěstounské péče v ČR SocioFactor s.r.o.
Doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 1. prosince 2015.
Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Projekt: Místní akční plán rozvoje vzdělávání na území ORP Bystřice pod Hostýnem Informace o projektu.. Projekt „Místní akční plán rozvoje vzdělávání na.
Přístupy k péči o staré občany v zahraničí a u nás.
Datum: Místo: Prezentuje: Ostrava David Sventek.
Předpoklady poskytnutí dotace Společný technický sekretariát Drážďany.
Regionální politika Oldřich Hájek. Obsah přednášky: Další typologie nástrojů lokálního rozvoje a RP Podle charakteru a zaměření Podle charakteru a zaměření.
Program rozvoje Ústeckého kraje Obsah prezentace Představení PRÚK účel zpracování struktura PRÚK struktura priorit a opatření indikátory.
Srpen 2013 Společné setkání Komunitní plánování v Děčíně Projekt „Od analýz ke koordinaci sociálních služeb v Děčíně, CZ.1.04/3.1.03/ Listopad.
Střednědobé plány krajů, sítě sociálních služeb a přechod financování sociálních služeb na kraje Konference Financování sociálních služeb pro města a obce.
CENTRUM SPOLEČNÝCH SLUŽEB - ŘÍČANY. CENTRUM SPOLEČNÝCH SLUŽEB  Navázání na meziobecní spolupráci  Školství  Sociální služby  Odpadové hospodářství.
Veřejné finance Mgr. Oldřich Hájek. Financování školství  Školství – důležité odvětví veřejného sektoru  Školství:  Měří, hodnotí a tvoří lidský kapitál.
11 Osnova studie proveditelnosti a analýzy nákladů a přínosů 19. května 2008, Rožnov pod Radhoštěm.
2. setkání pracovních skupin „Sociální věci a zdravotnictví“
Postavení Nejvyššího kontrolního úřadu v rámci systému správy státu Jeho význam, fungování a systém kontrol.
Plánování sociálních služeb a transformace aneb Systémově, společně a statečně Šárka Hlisnikovská Role obcí v transformaci sociálních služeb 25. – 26.
Využití informačních technologií při řízení obchodního řetězce Interspar © Ing. Jan Weiser.
Strategické dokumenty, řízení, plánování a směřování Jihočeského kraje Ing. Luboš Průcha vedoucí oddělení regionálního rozvoje KÚ JčK.
Procesy ve veřejné správě Ivo Vašíček Proces veřejné správy Získávání zdrojů dané, poplatky, pokuty Vnitřní a vnější bezpečnost Správa zdrojů Údržba.
Podpora odborných partnerství v sociálních službách, existuje ano či ne?
Vize propojení zdravotního a sociálního pojištění RNDr. Jiří Schlanger náměstek pro informatiku a mezinárodní věci.
Publikace klasifikace zdravotního stavu lesa na bázi TM Landsat pomocí webových služeb jako součást OPRL Ústav pro hospodářskou úpravu lesů Brandýs nad.
Jihlava 29. února Chci-li rozhodnout o tom jak a co mám měnit, zlepšovat, modernizovat, musím vědět PROČ TO DĚLÁM a PRO KOHO. Tedy znát ÚČEL……
Mgr. Bedřich Myšička vrchní ředitel sekce ekonomické Sekce ekonomická 10. dubna 2014.
Téma 1. Charakteristika finančního řízení 1. Cíle finančního řízení 2. Hlavní oblasti finančního managementu 3. Finanční rozhodování podniku 4. Finanční.
Strategická východiska rozvoje dopravních sítí Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. 1. náměstek - státní tajemník Ministerstvo dopravy ČR.
Krizové štáby. Zákon č. 240/2000 Sb., § 14 (1) Hejtman zajišťuje připravenost kraje na řešení krizových situací; ostatní orgány kraje se na této připravenosti.
Příprava Libereckého kraje na období Odbor regionálního rozvoje a evropských projektů KÚ LK
VÝKON REGIONÁLNÍCH FUNKCÍ V ROCE 2016
Plnění výkonnostních parametrů a cenová politika ŘLP ČR, s. p
PROJEKT ISTI INFORMAČNÍ SYSTÉM TECHNICKÉ INFRASTRUKTURY VEŘEJNÉ SPRÁVY
VÝKON REGIONÁLNÍCH FUNKCÍ V ROCE 2016
Mgr. Jiří Starý Odbor strategického rozvoje
Autor: Pavel Maroušek Vedoucí: Ing. Martin Maršík, PhD.
Plánování rozvoje sociálních služeb Ústecký kraj
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem EDUCA 2011 MY JOBS Porada ředitelů Liberec
Dosavadní přínosy Kohezní politiky pro ČR
Vytvoření jednotného systému v oblasti finanční gramotnosti a prevence předlužení na úrovni územních samosprávných celků F I N G R A M.
Místní rozpočtové jednotky
Josef Středula, předseda ČMKOS
Aktuální stav realizace Programu rozvoje venkova ČR
Společné a koordinované politiky EU
Od analýz ke koordinaci sociálních služeb v Děčíně
Absorpční kapacita Jihomoravského kraje
RASC Standardy řízení služeb
STRATEGICKÝ PLÁN ROZVOJE MĚSTA ČESKÁ LÍPA
Společenská odpovědnost ve školství
Téma 11: Finanční plánování
Náměty pro činnost Národního fóra
IDENTIFIKAČNÍ A LOKALIZAČNÍ STUDIE BROWNFIELDŮ
Vedoucí odboru strategického rozvoje města Vsetín
hejtman Pardubického kraje
Od analýz ke koordinaci sociálních služeb v Děčíně
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
Evropská územní spolupráce
SPORT V ČESKÉ REPUBLICE OD ROKU 2012
IKI jako prostředek pro komunikaci mezi VS a občany Pavel Parma
Jak na strategické plánování v MŠ a ZŠ Přehled o dotací
Základní informace o programu
Datové sklady a BI Řízení kvality v prostředí veřejné správy
Standardy činností sociální práce ve veřejné správě příspěvek Hradec Králové Praha Systémová podpora sociální práce v obcích reg. č. CZ /0.0/0.0/15_017/ ,
Základní Listina Projekt: „Aktualizace procesu komunitního plánování sociálních služeb v ORP Šternberk“, reg. číslo CZ /0.0/0.0/16_063/
Klíčové aktivity projektu
Primární emise akcií (IPO) VOKT (P-8)
Transkript prezentace:

Ekonomická efektivita projektů podpořených z ROP Moravskoslezsko Reforma kohezní politiky – aktuální vývoj a důsledky pro ČR Datum: Místo: Prezentuje: 29. 3. 2010 Praha David Sventek

Obsah prezentace: Strategické plánování aneb začali jsme s myšlenkou na konec Jak se nám daří dosahovat cílů Přispíváme ke změně myšlení

Úvod Regionální rada Moravskoslezko je řídící orgán ROP Moravskoslezsko K investování do projektů v regionu Moravskoslezska má Regionální rada na 7leté období částku cca 20 mld. Kč.

Poslání Úřadu Regionální rady MS Naší profesionální službou přispíváme k evropské soudržnosti a dynamickému rozvoji regionu Moravskoslezsko.

Vize Úřadu Regionální rady MS Efektivní, zákaznicky a partnersky orientovaná organizace ctící hodnoty fairplay.

Klíčová otázka při strategickém plánování v roce 2006 Jak poznáme či změříme, že jsme prostředky ROP MS investovali efektivně? Když se v roce 2015 otočíme, jak si sami před sebou obhájíme, že jsme svou práci dělali dobře?

Naše odpověď Dosáhneme dobře naplánovaných strategických cílů. - strategické plánování na celé programovací období umožňuje skutečně řídit výkon a efektivitu celého programu i fungování úřadu (Inspired by business – European Public Sector Award 2009)

Jaké dlouhodobé cíle jsme si stanovili? (2) Mít stabilní tým kompetentních profesionálů Udržovat kulturu respektující společné hodnoty Mít zavedené fungující systémy řízení (strategické, operativní, procesní i projektové řízení, řízení rizik, řízení kvality) Mít dostatečné finanční zdroje

Hlavní strategický cíl: Zajistit, aby investované prostředky programu byly minimálně zhodnoceny 8 % Plnění:

Jak naplnění cíle měříme? Elektronická aplikace Cost-Benefit Analýzy (CBA) U projektů s rozpočtem nad 10 mil Kč vyhodnocujeme jejich finanční i socio-ekonomickou výnosnost (FIRR, EIRR). Vyhodnocujeme celospolečenský dopad projektů, finanční i nefinanční efekty investic.

Výstup z regionálního informačního manažerské systému RR Moravskoslezsko Měření socio-ekonomické výkonnosti

Výstup z regionálního informačního manažerské systému RR Moravskoslezsko Doprava, letiště, bezpečnostní cetrum

Výstup z regionálního informačního manažerské systému RR Moravskoslezsko Školství, cestovní ruch, zdravotnictví, sociální oblast, brownfields

Výstup z regionálního informačního manažerské systému RR Moravskoslezsko Rozvoj měst

Výstup z regionálního informačního manažerské systému RR Moravskoslezsko Rozvoj venkova

Ukázka výstupu webové aplikace CBA

Ukázka výstupu webové aplikace CBA

CBA – zbytečná komplikace, nezbytná povinnost nebo něco užitečného? Studie proveditelnosti spolu s CBA dává investorovi odpovědi na otázky: Proč vlastně chci ten kulturní dům stavět? Bude hodně využíván? Kým? A co to uživatelům přinese za přínos? Je škoda, že musíme skácet ty stromy a zabrat tu zelenou plochu. Jak velká je to škoda? Bude kulturní dům vydělávat? Na čem? Nebo kolik budu na provoz ročně doplácet?

Měníme myšlení lidí V ČR hlídáme hospodárnost investic – složité kontrolní systémy ověřují, zda jsou výdaje uskutečněny v běžných cenách. To je nutné, ale kde tkví skutečná efektivita veřejných investic? V hospodárných výdajích na nesmyslně velkou tělocvičnu v malé obci?

Měníme myšlení lidí Nejde o to peníze získat a utratit. Jde o to připravit smysluplný projekt, finančně udržitelný a socioekonomicky efektivní projekt, a do něj společně investovat. To je společný cíl investorů (obcí, podnikatelů) i poskytovatele dotace (RR Moravskoslezsko).

Závěr Dobře investovat prostředky EU pomoci je naše povinnost. Nejen vůči EU, ale zejména vůči občanům ČR. Cost-benefit analýza může být dobrým pomocníkem. Rádi budeme sdílet nabyté zkušenosti.

JESSICA Děkuji za pozornost David Sventek