Bezpečnost silniční a železniční dopravy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vypracováno kolektivem autorů České společnosti pro technickou normalizaci Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví
Advertisements

NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, LOUNY PODĚBRADOVA 640, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE AUTOR: MGR. JANA ZELINKOVÁ NÁZEV MATERIÁLU : VY_32_INOVACE_01_VEŘEJNÝ.
Program rozvoje Ústeckého kraje Obsah prezentace Představení PRÚK účel zpracování struktura PRÚK struktura priorit a opatření indikátory.
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
2. setkání pracovních skupin „Sociální věci a zdravotnictví“
BEZPEČNOST JEŘÁBOVÉ DOPRAVY Při konstrukci a provozu jeřábů musí být přísně dbáno na zásady bezpečnosti, aby nebyl ohrožen život a zdraví osob a zabránilo.
Využití informačních technologií při řízení obchodního řetězce Interspar © Ing. Jan Weiser.
© IHAS 2011 Tento projekt je financovaný z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost a státního rozpočtu ČR.
1.VYHLÁŠENÍ RESORTNÍCH BEZPEČNOSTNÍCH CÍLŮ MZ na období červen 2011– duben PODEPSÁNÍ PROHLÁŠENÍ WHO „Čistá péče je bezpečnější“
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Strategická východiska rozvoje dopravních sítí Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. 1. náměstek - státní tajemník Ministerstvo dopravy ČR.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ, T. G. MASARYKA 4 Pracovní právo.
Vyhodnocení činnosti KŘP Stčk za rok 2012 tisková konference – Praha,
Činnost služby dopravní policie v roce 2011 v dohledu nad silničním provozem plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha 12. ledna 2012.
VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ ČESKÉ BUDĚJOVICE ÚSTAV PODNIKOVÉ STRATEGIE Autor bakalářské práce: Jitka Macháčková Vedoucí bakalářské práce: Ing.
Vyhláška č. 326/2006 Sb., o atestačním řízení pro elektronické nástroje Mgr. Martin Plíšek.
koncepce rodinné politiky Dipl.-Pol. Jana Maláčová
Ekonomika obrany a bezpečnosti
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry vybrané obchodní jednotky
Ing. Kateřina Lichtenberková
ELEKTRONICKÉ ZABEZPEČOVACÍ SYSTÉMY
Systémy řízení silniční dopravy
Organizace výroby Organizace a řízení výroby
Financování dopravní infrastruktury v období
Procesní management v oddělení logistiky
STANDARDY KVALITY V SOCIÁLNÍCH SLUŽBÁCH „SKSS“
Analýza dopravní obslužnosti v Mikroregionu Jindřichohradecko
Zkušenosti s implementací vybraných požadavků ISO 9001:2015
Rozvoj zaměstnanosti ve vybraném podniku
Hradec Králové, 17. září 2014.
Integrace VISION a VIS Mail do NS-VIS – VIS Mail fáze II projekt spolufinancovaný z ročního programu Fond pro vnější hranice (FVH)
Podpora krajského akčního plánování
Projekt novostavby vysokoškolských kolejí v rozsahu DPS
Úloha bodového systému
ELEKTRONICKÉ ZABEZPEČOVACÍ SYSTÉMY
Téma 11: Finanční plánování
Další perspektiva prohloubení česko-polské přeshraniční spolupráce z pohledu regionů Výroční konference v rámci Operačního programu přeshraniční spolupráce.
Norma ČSN JUDr. Tomáš Koníček
Podpora rozvoje dopravy s využitím ROP Střední Morava
Jednotné principy klasifikace na GJKT
Finanční analýza ve vybraném podniku ve vztahu k podpoře řízení
Přednáška pro VIII. jarní semestr magisterského studia
Porada OÚPSŘ KrÚ JMK s vedoucími ÚÚP Územně analytické podklady ÚAP kraje s využitím ÚAP obcí ÚAP a změny v právních předpisech Ing. arch. Jana.
Systémy řízení silniční dopravy
RIZIKO.
Obecné výklady o důkazech
Zpráva o uplatňování územního plánu
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 9_09
MODERNIZACE ODBORNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
Koncepce rozvoje cyklistické dopravy v Olomouckém kraji
Závaznost ÚPD pro orgány státní správy lesa
Zákon č. 183/2006 Sb., ve znění pozdějších předpisů
Název materiálu: VY_32_INOVACE_20_IZOLACE PROTI RADONU_Z1
Energetický management
RIZIKO.
© 2014 Karel Vojtasík - Geotechnické stavby
Projektové řízení výstavby podle PMBOK 2. Řízení rozsahu
Prázdniny 2011 Policie České republiky
Návykové látky v silničním provozu ( novela zákona 361/2000 Sb. ,) plk
Implementace BAT závěrů do integrovaných povolení v Moravskoslezském kraji Krakow.
Uskutečněné a očekávané změny právních předpisů důležité pro zástupce ředitele Praha
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI ŠKOLY ZAPOJENÉ DO PROJEKTU MOV
Financování dopravní infrastruktury v letech 2018 – 2021
Obecné nařízení o ochraně osobních údajů
VY_32_INOVACE_SA4A_9 DUM 9. realizace aktivity pro 2
Seminář o stavebním spoření
Hodnocení plnění infrastrukturních opatření Národní strategie bezpečnosti silničního provozu Ing. Josef Mikulík, CSc. ČSS, předseda sekce Bezpečnosti silničního.
Vítáme Vás v Luhačovicích
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Velikonoce plk. Ing. Tomáš LERCH.
Komunitní navigace Waze
Transkript prezentace:

Bezpečnost silniční a železniční dopravy Přednáška AUDIT BEZPEČNOSTI POZEMNÍCH KOMUNIKACÍ 2 Doc. Ing. Miloslav Řezáč, Ph.D. Katedra dopravního stavitelství, Fakulta stavební, VŠB-TU Ostrava

HODNOCENÍ DOPADŮ NA BEZPEČNOST Hodnocení vlivu bezpečnosti významné liniové stavby na stávající síť PK: Odborný posudek Využití odborné literatury Zahrnutí přilehlé sítě Analýza nákladů a výnosů

HODNOCENÍ DOPADŮ NA BEZPEČNOST Hodnocení bezpečnostních vlivů v rámci uceleného území či silniční sítě : Stávající situace – rok „nula“: zjištění intenzit a nehodovosti jednotlivých kategorií pozemních komunikací, výpočet jejich bezpečnostní úrovně. Budoucí situace bez realizace opatření: zjištění změny bezpečnostní úrovně pouze na základě očekávaných změn intenzit a dalších důležitých vlivů (např. rychlostního limitu, funkce silnice apod.) díky vývoji dopravy a území. Budoucí situace s realizovaným opatřením: zjištění změny bezpečnostní úrovně na základě očekávaných změn intenzit a dalších důležitých vlivů díky vlivu realizovaného opatření. Hodnocení se provádí na dobu trvání vlivu opatření. Analýza nákladů a výnosů: do hodnocení jsou započítány kromě vlivu na bezpečnost také ostatní vlivy (na životní prostředí, mobilitu apod.) a je spočten poměr nákladů a výnosů pro varianty realizace a nerealizace opatření. Optimalizace: na základě výsledků analýz nákladů a výnosů je rozhodnuto o optimálním řešení.

PODKLADY PRO PROVÁDĚNÍ AUDITU Projektová dokumentace Prohlídka auditované lokality Konzultace Informace o podobných projektech Kontrolní listy

AUDIT A PŘEDPISY PRO PROJEKTOVÁNÍ POZEMNÍCH KOMUNIKACÍ Dodržení předpisů však nezaručuje vždy dostatečnou bezpečnost. Hranice mezi bezpečným a méně bezpečným uspořádáním pozemní komunikace je nejasná a nelze ji přesně určit předpisy.. Jsou samozřejmě nezbytným nástrojem pro projektování a také pro auditování. Poskytují sadu znalostí nezbytných pro návrh projektu, znalostí, které projektant nemůže „mít všechny v hlavě“, umožňují využívat zkušeností našich předchůdců. Předpisy tvoří startovní bod bezpečného návrhu projektu, ale pokud má být zajištěna dostatečná úroveň jeho bezpečnosti, je nezbytné provedení auditu. - Předpisy reflektují dobu, ve které vznikaly - Předpisy zpravidla neobsahují nejnovější poznatky - Předpisy nemohou pokrýt všechny situace - Jednotlivé návrhové prvky mohou být bezpečné, ale jejich kombinace již nikoliv - Na tvorbě, popř. aktualizaci předpisů obvykle pracuje tým odborníků s rozdílnými názory. Výsledkem je proto téměř vždy kompromisní řešení

CÍLE A PŘÍNOSY PROVÁDĚNÍ AUDITU Cílem auditu je maximálně omezit či nejlépe vyloučit možnost vzniku bezpečnostních rizik na nově postavené pozemní komunikaci s důrazem na prevenci. Cíle a přínosy auditu: - Minimalizace rizika vzniku nehod na navrhované pozemní komunikaci stejně jako na přilehlé silniční síti - Snížení celospolečenských ztrát z dopravní nehodovosti - Snížení nákladů na dodatečné odstraňování nebezpečných prvků nebo nehodových lokalit - Zvýšení významu bezpečnosti na pozemních komunikacích z pohledu jejich uživatele - Přenos poznatků z provedených auditů do ČSN a TP - Výměna zkušeností mezi dopravními odborníky - Příspěvek ke splnění cílů Národní strategie bezpečnosti provozu na pozemních komunikacích - Zkvalitnění znalostí o problematice bezpečnosti provozu - Ochrana zranitelných účastníků provozu na pozemních komunikacích - Zkvalitnění celého systému řízení bezpečnosti

FÁZE AUDITU DLE STUPNĚ PD