Předmět: Biologie                                                                                Školní rok:2016/17

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Blanka Žánová Název DUM: VY_32_Inovace_5.2.7 Povrch Evropy Téma: Česká republika jako součást Evropy Číslo.
Advertisements

Žofínské fórum Plyn – důležitá součást energetického mixu ČR 27. října 2015.
Průmysl Těžký – slouží k další výrobě Lehký – slouží k přímé spotřebě.
Období vzniku: duben _inovace_FG.9.48 Autor : Vladimír TesaříkČlověk a svět práce, finanční gramotnost, nové auto.
Asijské Rusko, Dálný Východ Sibiř. Poloha Území v Rusku Přímořská oblast Ležící mezi Uralem a Verchojanským pohořím. Sibiř zaujímá většinu rozlohy Ruské.
Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Ivana KašpárkováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma: Zeměpis, průmysl Ročník: 9.
Atomové elektrárny Obor: Lyceum Třída: 2L Předmět: Biologie Vyučující: Mgr. LudvíkKašpar Školní rok: 2015/2016 Datum vypracování:
Elektronické učební materiály – II. stupeň Chemie 9 Autor: Mgr. Radek Martinák ROPA (nafta, zemní olej, černé zlato ) Těžba „pumpou “ Těžba na moři ropné.
Název školy:Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:Mgr. Miloš Kluiber Název:VY_32_INOVACE_285_Náboženství v Evropě Vzdělávací oblast:Člověk a příroda.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Jan Podlena KANADA Skalnaté hory Niagarské vodopády.
Obor: Technické lyceum Třída: 2L Předmět: Biologie Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar Školní rok: 2015/2016 Datum vypracování:
Voda Vypracoval: Martin Popelka Obor: Technické lyceum Třída: 2.L Předmět: Biologie Školní rok: 2015/16 Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar Datum vypracování:
Nerostné bohatství na Zemi Vypracoval: Tomáš Vávra Obor: Technické lyceum Třída: 2L Předmět: Biologie Školní rok: 2015/16 Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar.
SVĚTOVÉ HOSPODÁŘSTVÍ. Dělíme na: Primární sektor (těžba nerostných surovin, zemědělství, lesní a vodní hospodářství, rybolov) Sekundární sektor (průmysl,
VY_32_INOVACE_Vac_III_10 Průmysl ČR Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost 1.4.
Vypracoval: Jaroslav Sýkora Obor: Technické lyceum Třída: 2L Předmět: Biologie Školní rok: 2015/16 Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar Datum vypracování:
Přírodověda Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jiřina Jeršovová.
Jsou venkovské školy horší než městské?
VY_32_INOVACE_08_32_NEOBNOVITELNÉ A OBNOVITELNÉ PŘÍRODNÍ ZDROJE
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková
Globální problémy lidstva
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
ČESKÁ REPUBLIKA a státy světa.
Zdroje získání základních životních potřeb a energie
Technika obsluhy – Pěstování kávy
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Analýza dopravní obslužnosti v Mikroregionu Jindřichohradecko
Česká republika Obyvatelstvo
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Aleš Čech Zeměpis 7. ročník
VY_32_INOVACE_08_Přírodověda_ 5.ročník_ 03_Soustava dýchací
Přírodověda pro 4. a 5. ročník
ORGANOGENNÍ USAZENÉ HORNINY
Název: Trojúhelník Autor:Fyrbachová
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Strach a proč se rádi bojíme
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
Přírodní zdroje na Zemi
Autor: Mgr. Helena Nováková
NEJDŮLEŽITĚJŠÍ MINERÁLY
Název materiálu: Nerostné suroviny
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Poměr v základním tvaru.
PŘÍRODNÍ ZDROJE ČR – NEROSTNÉ SUROVINY
Informační gramotnost
ČESKO-SUROVINOVÉ ZDROJE
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV: Světové hospodářství TÉMATICKÝ CELEK:
Zbytečné části těla Vypracoval: Marek Dosoudil
Ropa.
Česká republika jako součást Evropy
Název projektu: Moderní škola
Světlo Vypracoval: Lukáš Gibala Obor: Technické lyceum Třída: 2L
Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií.
OP VK Využívání ICT Sada č. 3 - Z - 8. ročník
Atmosféra Země.
potenciál úspor KSE v období dle cílů EU
Text zápatí (edituje se v menu Vložení / Záhlaví a zápatí)
Název školy: Speciální základní škola, Louny Poděbradova640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Erika Pospíšilová Název materiálu: VY__32_INOVACE_20_IV_Z6_Typy_Krajin.
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně
ČVUT, Fakulta stavební | 126MSFN - Český stavební trh
Soutěž Bohatství Země 2018 Geologická část Vojtěch Wertich
Poměr v základním tvaru.
Průmysl.
AUTOR: Mgr. Erika Hovorková TEMA: VY_32_INOVACE_15_Lidské tělo II.
Martin VLASTNÍK, vedoucí oddělení politiky nerostných surovin
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Dělitelnost přirozených čísel
NÁZEV: VY_32_INOVACE_22_11_Z7_Skála TÉMA: Atlantský oceán
PŘÍRODNÍ POMĚRY ČR – ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
Transkript prezentace:

                                      Nerostné bohatství                        Vypracoval: Jan Žaroský  Obor: Technické lyceum                                                                                Třída: 2L Předmět: Biologie                                                                                Školní rok:2016/17 Vyučujcí: Mgr. Ludvík Kašpar, MBA                                                   Datum vypracování: 25.3.2017

Nerostné bohatství - Obecně Zásoby nerostných surovin jsou důležité pro ekonomiku jednotlivých států, protože jim přinášejí nezávislost a finanční zajištění. Rozdělení nerostných surovin ve světě není rovnoměrné. Nejběžnější surovinou na Zemi je železo (Fe). Největší naleziště železné rudy jsou v Číně, Brazílii, Austrálii, Rusku a v Indii. Tyto země vlastní 70 % světových zásob železa. Austrálie je kontinent s největšími zásobami uranu na světě, Kanada je zase největší vývozce uranové rudy. Mexiko je největším exportérem stříbra (Ag). Ložiska diamantů se nacházejí v jižní Indii a zejména v Africe. Největší naleziště zlata (Au) pocházejí z Jihoafrické republiky, USA a západní Austrálie, rozsáhlá naleziště jsou také v oceánech. Měď (Cu) se nachází v Čile, Mexiku, USA, Indonésii, Austrálii, Peru, Rusku, Kanadě, Číně, Polsku a Kazachstánu. Naleziště bauxitu, který je nejdůležitější průmyslovou rudou pro získávání hliníku (Al), se nacházejí v Austrálii, Brazílii, Guinei, Guyaně, Indii, Jamajce, Rusku, Surinamu, USA a Venezuele.

Nerostné Bohatství - Svět  Hlavní energetické suroviny – ropa, zemní plyn, uhlí (tedy tzv. fosilní paliva) a uran tvoří 75–80 % finanční hodnoty všech vydobytých nerostných surovin ve světě. Největší zásoby ropy jsou v Kanadě, USA, Mexiku, Saudské Arábii, Iránu, Iráku, Spojených Arabských Emirátech a Kuvajtu.

Nerostné Bohatství - České republiky Česká republika má významné bohatství v oblasti nerostných surovin a fosilních paliv. Mezi první těžené suroviny na území dnešních Čech patří měď, cín a stříbro a zlato.

Co se stane když dojde ropa ? Máme k dispozici asi 1000 miliard barelů ropy. To při současné spotřebě znamená, že nám ropa dojde asi za 30 let. Ropa je klíčová látka, která ve 20. století poháněla neuvěřitelný růst a vývoj lidstva. Na první pohled to sice není vidět, ale ropa je všude kolem nás – skrývá se ve všem. Jenomže jí už zdaleka není tolik, kolik měly k dispozici předchozí generace. Kolik nám jí ještě zbývá? Na složitou otázku jednoduchá odpověď – to nikdo neví. Existují sice odhady a dohady, ale jsou z mnoha důvodů velmi nespolehlivé. Nejvěrohodnější údaje každý rok shromažďují dva časopisy – World Oil a Oil and Gas Journal. Jenže metoda, jako sbírají data, je velmi, velmi nespolehlivá. Spočívá v tom, že redakce osloví vlády a společnosti, které ropu těží. A pak údaje, bez jakéhokoliv ověřování, rozešlou dál, případně je zveřejní. Časopisy takto mají data ze všech světových vrtů – těch je pro zajímavost v současné době asi 18 tisíc. Kromě těchto dvou zdrojů existuje ještě databáze švýcarské společnosti Petroconsultans, která už data ověřuje. Geolog Václav Cílek si myslí: „K nedostatku ropy dané produkčními problémy může dojít během tří let. Konveční ropy máme na 60-70 let, ropné písky zásoby dál zvyšují.“

Kolik máme ropy ? Kolik expertů, tolik názorů. Václav Cílek a Martin Kašík tvrdí v knize „Nejistý plamen“, že zjednodušeně existují tyto tři scénáře:  Pesimistický: Máme k dispozici asi 1000 miliard barelů ropy. To při současné spotřebě znamená, že nám ropa dojde asi za 30 let. Realistický: Ropy je na Zemi ještě asi 2000 miliard barelů a vystačí tedy asi na 40 let. Toto je podle autorů fakty nejpodloženější teorie.  Optimistický: Ropy je nejméně 2600 miliard barelů a další miliarda se ještě najde v tzv. nekonvenčních zdrojích (například ropné písky nebo tmavé břidlice). To by mělo stačit nejméně na dalších 60-70 let. 

Vliv těžby na životní prostředí Těžba a zpracování energetických surovin vždy ovlivňuje okolní prostředí. Děje se tak během vlastní těžby a často i po jejím ukončení. Nejčastějšími negativními dopady těžby jsou nevratné narušení horninového prostředí a hydrogeologických poměrů, zničení či přetvoření původní krajiny, ztráta zemědělsky využitelné půdy a biodiverzity. Těžba ropy přináší rizika související zejména s jejími úniky do vody nebo do půdy při haváriích ropných plošin nebo těžbě na ropných polích. Např. při potopení plošiny Deepwater Horizon v roce 2010 unikl do vod Mexického zálivu více než dvacetinásobek ropy, která vytekla z havarovaného tankeru Exxon Valdez v roce 1989. Následky obou havárií byly však téměř srovnatelné díky přímému ohrožení křehkého životního prostředí Aljašky. Svá rizika má i těžba uranu.

   DĚKUJI ZA POZORNOST

Zdroje http://beckotc.webnode.cz/vlastiveda/poznavame-nasi-vlast/nerostne-bohatstvi/ http://vitejtenazemi.cz/cenia/index.php?p=prirodni_nerostne_zdroju_ve_svete&site=puda https://cs.wikipedia.org/wiki/T%C4%9B%C5%BEba_v_%C4%8Cesku http://www.national-geographic.cz/clanky/kdy-dojde-ropa-v-optimisticke-verzi-za-60-let- a-v-pesimisticke.html Google Obrázky