Zápočtové a zkouškové testy v MOODLE v reálném čase

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_ICT_II_S2_15.
Advertisements

ZŠ Brno, Řehořova 3 S počítačem snadno a rychle Informatika 7. ročník III
Často slyšíme věty: Led je lehčí než voda Železo je těžší než peří Má však železná jehla větší hmotnost než peří v peřině?
Mgr. Renáta Davidová.  Hrací plocha je rozdělena do 2 sloupců, které představují různé kategorie otázek.  Každé otázce ve sloupci je přiřazeno bodové.
Evropská sociální politika Fakulta sociálních věd Univerzity Karlovy v Praze Prof. Martin Potůček, PhD., vedoucí kurzu
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
MATURITNÍ GENERÁLKA 2010 Jedinečná příležitost pro studenty i učitele středních škol připravit se na změnu maturitní zkoušky v roce 2011 tisková konference.
Základní škola Jindřicha Pravečka Výprachtice 390 Reg.č. CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Bc. Alena Machová.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Prostředí internetu Číslo DUM: III/2/VT/2/2/27 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast:
VY_52_INOVACE_02_Práce, výkon, energie Základní škola Jindřicha Pravečka Výprachtice 390 Reg.č. CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Bc. Alena Machová.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B. Staška 232, příspěvková organizace Autor: Mgr. Hronková Pavlína Název : VY_52_INOVACE_11_Člověk.
Zápočtové a zkouškové testy v MOODLE v reálném čase 1 Jiří Pazourek ÚChL, Farmaceutická fakulta VFU Brno, Palackého tř. 1946/1, Brno ,
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Jiří Kolář NÁZEV:VY_32_INOVACE_08B_14_Internet1 TEMA:HARDWARE A SOFTWARE ČÍSLO.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Software =je v informatice sada všech počítačových programů používaných v počítači, které provádějí nějakou činnost. - Software je protiklad k hardwaru,
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Podstatná jména hromadná, pomnožná, látková
Objem a povrch kvádru a krychle
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Biologie - pokyny ke zkoušce
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Evaluace předmětů studenty (Anketky)
Sada 3 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
ČEHO JE VÍC? ZRAKovÉ VNÍMánÍ.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_18 Energie Šablona číslo: IX Sada číslo: I
1. Křížovka Věci, která má tvar, rozměr, říkáme
Mgr. Kateřina Korcová, Ph.D. UZB003 – jaro 2016
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_33_FYZIKA
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
Člověk a jeho svět 4. ročník
UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI
VY_32_INOVACE_CH.9.A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Tereza Hrabkovská Název materiálu: VY_32_INOVACE_CH.9.A.03_MOLÁRNÍ HMOTNOST.
Hustota-výpočet objemu
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čtyřúhelník – obvod čtverce
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Digitální učební materiál
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_07_FYZIKA
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Informační gramotnost
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Novinky v Záznamníku učitele
VY_32_INOVACE_
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
všechny animace a obrázky - archiv autora
Hra ke zopakování či procvičení učiva:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Hustota-výpočet objemu
Materiál byl vytvořen v rámci projektu
Poznávací schopnosti, zrakové vnímání
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_120_M6
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_06_Hra 3 TEMA: Hra 3
PŘEDZKOUŠKOVÁ PREZENTACE
Tělesa –Pravidelný šestiboký hranol
Matematika + opakování a upevňování učiva
Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov
Hra ke zopakování či procvičení učiva:
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_07_M7_Hanak
Transkript prezentace:

Zápočtové a zkouškové testy v MOODLE v reálném čase Jiří Pazourek ÚChL, Farmaceutická fakulta VFU Brno, Palackého tř. 1946/1, 612 42 Brno 19. 10. 2016, Olomouc

O čem budu mluvit? Testy ve VŠ-výuce Test v reálném čase jako náhrada ústního/písemného zkoušení Na co myslet, moje zkušenosti (zabezpečení, archivace)

1. MOODLE pro VÝUKU Výuka zkoušení

Rozdíl mezi obecným testem na počítači a Moodle-testem Pro uživatele MOODLu, kteří absolvovali MOODLE-výuku – známé prostředí, jednoduché instrukce, není potřeba číst manuály Forma (formulace) otázek může být variabilní (ne pouze a/b/c/d)

Běžný test – domácí úkol

TEST jako prostředek pro VÝUKU Různorodá forma otázek Výuka testem se odehrává formou otázek a odpovědí, ale i reakcí, tj. hodnocení. Hodnocení by mělo být specifické - jak pro správnou, tak hlavně pro nesprávné odpovědi, kterých může být nekonečně mnoho, ale některé mohou být velmi didaktické, protože vysvětlují chybné cesty myšlení.

Formulace otázek Jednu znalost lze otestovat otázkou více typů (doplňovací otázka, abcd (MCQ), cloze, s obrázkem…) Např. dlouhá tvořená odpověď x MCQ

Různé formulace - příklad napište něco o kvádru…. dto který výrok o kvádru je pravdivý? …. MCQ vyberte podle obrázku kvádr…. MCQ s obrázkem ...jehož stěny tvoří ?X? pravoúhlých čtyřúhelníků... cloze jak se spočítá povrch/objem kvádru? …kto Vyberte vzorec pro výpočet objemu kvádru V= a.b.c/ V=a+b+c Vypočtěte povrch kvádru, když a=4, b=5, c=6… výpočetní atd.

chybné cesty myšlení Didaktické hodnocení Co je těžší? Kilo peří nebo kilo olova? Kilo olova Ne, otázka nebyla o měrné hmotnosti (hustotě=hmotnost jednotkového objemu), ale o hmotnosti (váze) Aha, tak tedy hmotnost je stejná, 1 kg Co označuje pořadové číslo prvku periodické tabulce? Počet elementárních částic v atomu Ne, tomuto číslu se také říká „protonové“ číslo Aha, označuje tedy počet protonů v atomu

2. TEST V REÁLNÉM ČASE = s odloženým výsledkem Je to náhrada klasického písemného testu – zkoušení studenta Pasivní (jednosměrný) test Není nutno řešit reakce u otázek, snad později jako celkové hodnocení zkoušky

TEST V REÁLNÉM ČASE Nutná zabezpečení testu: zabránit přístupu k testu z PC mimo učebnu zabránit, aby student „neopisoval“ z internetu nebo přímo z materiálů v MOODLE Nutná zabezpečení testu:

Jak zajistit, aby student neopisoval Skrýt před testem celé lekce/témata Velké okno + Java = zákaz COPY a PASTE Na úrovni (admin) zakázat určité www-adresy Systémové řešení http://docs.moodle.org/dev/Quiz_access_rules https://moodle.org/mod/forum/discuss.php?d=187496

Srovnání testů v reálném čase a klasických písemných testů

Nevýhody MOODLE testů Bariéry: zvyková (železná košile) technická (práce s počítačem) syntaktická (pravidla MOODLE) Formulace otázek z jiných úhlů pohledu = hledání „dobrých“ otázek a nesprávných odpovědí je myšlenkově/časově náročné

Výhody MOODLE testů Databáze otázek pro příští použití Archivace otázek i odpovědí Čitelnost odpovědí Velká průchodnost (kapacita) testů (lze vyzkoušet až 150 studentů za den Objektivita (stejný „metr“) – omezení zaujatosti otázek a hodnocení odpovědí podle nálady či délky sukně

Výhody oprav MOODLE testů správně Výběr chyb

3. Na co myslet

Další nastavení testu v reálném čase Vlastnosti testu Skrytý (viditelný jenom při zkoušce) Heslo IP adresa dovolených počítačů Časový limit

Archivace, odregistrace Povinné uchovávání zkouškových testů Problém, který si zpočátku možná neuvědomíme, je odregistrace studenta Odregistrace znamená ztrátu výsledku testu/testů, tj. základu hodnocení! Uchování výsledků testu se může zdát tvůrci kurzu automatické, protože očekává, že test je s celým systémem MOODLE uložen na zdrojovém serveru - má to ale jeden velký háček: pokud se student někdy později z předmětu (za své vůle) odregistruje, zneviditelní se i jeho výsledky příslušných testů. V těchto případech, kdy v předmětu existuje test, který byl použit k oficiální zkoušce, je nutné omezit toto studentovo právo odregistrace. Ve správě kurzu najdeme položku Oprávnění:

Děkuji za pozornost