Libor Štajer a Dagmar Bicková

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Mgr. Irena Fadrhoncová.  Definice: právní norma je obecně závazné pravidlo chování, které je vyjádřeno zvláštní státem uznanou formou a jehož zachování.
Advertisements

Hospodaření nepodnikatelských organizací 1 Daně, dotace.
DPH Ekonomika podniku 2. ročník DPH - nepřímá univerzální daní, tvoří součást ceny výrobků a služeb - je vybírána postupně při každém prodeji (když lesník.
Fondy. Nekrytí fondů Fondy nemusí být vždy kryty penězi (241) s výjimkou FKSP Fondy mohou být kryty zásobami, pohledávkami apod. 2.
Seminář 4. – hotel Podlesí DAŇOVÝ SYSTÉM ČR Ing. Irena Kemény Inovativní pedagogické metody v odborném vzdělávání CZ.1.07/1.3.12/
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E18.15 Ročníktřetí.
HITRÁDIO FAKTOR  Zahájení vysílání: 1990 (tehdy na frekvenci 99,7 MHz)  Fůze: v r fůze Faktoru do společnosti MMS  Sídlo: U Tří lvů 5, České Budějovice.
OCHRANA SPOTŘEBITELE V PRÁVU EU ČÁST 2 VŠFS Praha 2016.
REKLAMA & NEETICKÁ REKLAMA. Reklama  z latinského „reklamare“ (znovu křičeti)  proces komerční komunikace, jehož účelem je poskytnout spotřebiteli informace.
NOVÝ OBČANSKÝ ZÁKONÍK atd. NOVÝ OBČANSKÝ ZÁKONÍK atd. Porada s řediteli škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Kořenov 26. – 27. září.
Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět:Inovace výuky prostřednictvím.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Finanční gramotnost Autor: Mgr. Roman Havlíček 1.1 Smlouvy Podepisoval jsi někdy nějakou smlouvu?
P RAKTICKÉ ČINNOSTI Pracovní smlouva Vypracoval: Lukáš Karlík.
1 Umísťování symbolů a jiných uvítacích zařízení územní samosprávy při pozemních komunikacích Porada Ministerstva vnitra Praha.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_ INOVACE _ 9 Jméno autora: Mgr. Marcela Chalúpková Datum: červen 2012 Ročník: 8. Vzdělávací.
Základní znaky NO Účelová funkce a důvody založení: není založena za účelem zisku důvody založení: - dobročinná nebo charitativní činnost - podpora skupiny.
N á zev S Š : SOU Uherský Brod Autor: Mgr. Věra Dudová N á zev prezentace (DUMu): Občanské právo 2 N á zev sady: Výuka občanské nauky v 2. ročníku odborného.
REKLAMA a její klady a zápory. Co je to REKLAMA ? Placená nebo neplacená propagace výrobku, služby, obchodní značky nebo myšlenky. Slovo reklama vzniklo.
E K O N O M I K A Soustava veřejných příjmů. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická.
Ing. Lenka Bombera Piskačová. Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu DUM Škola budoucnosti s využitím IT VY_11_INOVACE_MAR35 Název školy.
FINANČNÍ ZABEZPEČENÍ PODMÍNEK PRO ČINNOST ASISTENTŮ PEDAGOGA.
Subjekty správy daní Petr Mrkývka. Subjekty správy daní  Správa daní je účelový správní proces (postup) k zjištění a stanovení daní a zabezpečení jejich.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Reklama a reklamní.
Živnostenské právo Jan Pospíšil Karolína Růžičková.
Odd ě lení ekonomiky a kontroly, OSV, KÚ JMK.  Rozhodnutí Evropské komise ze dne č. 2012/21/EU  Zákon č. 108/2006 Sb., o sociálních slu ž.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Novela školského zákona v návaznosti na předškolní vzdělávání a školní stravování Bc. Eva Martinková, odbor školství, mládeže, tělovýchovy a sportu Krajský.
Vyhláška č. 326/2006 Sb., o atestačním řízení pro elektronické nástroje Mgr. Martin Plíšek.
Provozovny společného stravování
Propagace zemědělských produktů spolufinancovaná EU v novém režimu Mgr
Pojem přeměna obchodní společnosti
Kód vzdělávacího materiálu:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Psychologie reklama.
Jednoduché účetnictví
Daň z příjmů právnických osob Silniční daň veřejnoprávních poplatníků
IAS 36 Snížení hodnoty aktiv.
Občanské soudní řízení I.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Povinnosti provozovatele střešních instalací při dodávkách přímým vedením
Licenční smlouva autorská JUDr. E. Kadlecová ZS 2011/12
Název vzdělávacího materiálu
Odbor školství mládeže a sportu Oddělení školské ekonomiky
Kdo může kontrolovat dodržování zákona o reklamě
Digitální učební materiál
Ing. Sylvie kršková, Státní zemědělská a potravinářská inspekce
OBČANSKÉ A OBCHODNÍ PRÁVO
Katedra finančního práva a národního hospodářství
Majetek podniku - Aktiva
kpt. Ing. Tomáš Hoffmann HZS Karlovarského kraje
Vliv reklamy na společnost
Živnostenské podnikání (správně-právní režim) III. část
Tresty a ochranná opatření ( trestní sankce)
© 2012 STÁTNÍ ÚSTAV PRO KONTROLU LÉČIV
FINANČNÍ GRAMOTNOST Daně a veřejné rozpočty
Role sociální práce ve vztahu k výkonu veřejného opatrovnictví Hradec Králové Workshop je pořádán v rámci projektu Systémová podpora sociální.
Pracovní setkání s účetními obcí Zlínského kraje 2017
Vyhláška č. 504/2002 Sb. pro účetní jednotky, u kterých hlavním předmětem činnosti není podnikání.
Jak získávat sponzory? Neexistuje žádný „zaručený recept“.
Hledáme klíč k právům dětí
Občanské soudní řízení I.
Občanské soudní řízení I.
Uskutečněné a očekávané změny právních předpisů důležité pro zástupce ředitele Praha
Zkušenosti z inspekcí kvality sociálních služeb
Smlouvy = dohoda dvou či více stran o nějakém úkonu
Obecné nařízení o ochraně osobních údajů
E-Goverment Zdeněk Hanák.
Příspěvek na konferenci Příspěvková organizace slabá místa - ekonomický pohled Lektor : Ing. Jiří Lorenc.
Transkript prezentace:

Libor Štajer a Dagmar Bicková DARY A SPONZORING Libor Štajer a Dagmar Bicková 21. KVĚTNA 2008

OBSAH Právní předpisy Definice daru Darování versus sponzorování Co nesmí chybět v darovací smlouvě? Co nesmí chybět ve smlouvě o sponzorování? Sponzorské vzkazy Skrytá reklama

PRÁVNÍ PŘEDPISY Občanský zákoník (č. 40/1964 Sb.) Zákon o regulaci reklamy - ZRR (č. 40/1995 Sb.) Zákon o provozování rozhlasového a televizního vysílání – ZPRTV (č. 231/2001 Sb.) Zákon o daních z příjmů - ZDP (č. 586/1992 Sb.) Zákon o dani z přidané hodnoty (č. 235/2004) Zákon o dani dědické, darovací a dani z převodu nemovitostí

DEFINICE DARU

DEFINICE DARU Darem se rozumí: - bezplatný převod majetku realizovaný na základě darovací smlouvy – ZDARMA (bez protiplnění) Darem mohou být: - peněžní prostředky (finanční dar) - movitá věc (věcný dar) - nemovitost (věcný dar, písemná smlouva) - jiný majetkový prospěch (majetková aut. práva)

DEFINICE DARU dárce dar přenechává a obdarovaný dar přijímá dar lze účelově vázat je možné požadovat prokázání účelu využití daru upozornit na případné vady daru

DEFINICE SPONZOROVÁNÍ

DEFINICE SPONZOROVÁNÍ Sponzorováním se rozumí: - příspěvek poskytnutý s cílem podporovat výrobu nebo prodej zboží, poskytování služeb nebo jiné výkony sponzora sponzorem jak PO tak FO za protiplnění – ÚPLATNĚ

DEFINICE SPONZOROVÁNÍ Formy protiplnění, např.: - uvedení názvu sponzora v materiálech nabyvatele - prezentace sponzora na tiskové konference apod. Způsoby sponzorování: - reklamní smlouva - smlouva o poskytnutí sponzorského příspěvku apod.

DEFINICE SPONZOROVÁNÍ Omezení sponzorování: - viz pravidla pro reklamu – zákon o regulaci reklamy: ◦ výrobce alkoholických nápojů nemůže sponzorovat školu – platí zákaz reklamy ve vztahu k osobám mladším 18 let apod. ◦ výrobce tabákových výrobků nemůže sponzorovat až na zákonné výjimky apod.

DAROVÁNÍ versus SPONZOROVÁNÍ

DAROVÁNÍ versus SPONZOROVÁNÍ POZOR! SPONZOROVÁNÍ VYŽADUJE PROTIPLNĚNÍ! Dar – bezplatně/zdarma/bez protiplnění Sponzorováním podle ZRR se rozumí příspěvek poskytnutý s cílem podporovat: a) výrobu zboží b) prodej zboží c) poskytování služeb d) jiné výkony sponzora POZOR! SPONZOROVÁNÍ VYŽADUJE PROTIPLNĚNÍ!

DAROVÁNÍ versus SPONZOROVÁNÍ Sponzorováním podle ZPRTV se rozumí příspěvek poskytnutý FO/PO za účelem propagace: a) jména a příjmení FO/názvu PO b) obchodní firmy c) obrazového symbolu (loga) d) ochranné známky e) sponzora f) služeb/výrobků/jiných výkonů sponzora SPONZOROVÁNÍ VYŽADUJE PROTIPLNĚNÍ! Otázka: Lze dávat vzorky při post-marketingových studiích? - NE

CO NESMÍ CHYBĚT v darovací smlouvě?

CO NESMÍ CHYBĚT V DAROVACÍ SMLOUVĚ? dárce – kdo dar poskytuje obdarovaný – kdo dar přijímá/komu je poskytován definice daru – co dárce poskytuje obdarovanému účel daru – účel využití daru přijetí daru obdarovaným datum a podpisy

ve smlouvě o sponzorování? CO NESMÍ CHYBĚT ve smlouvě o sponzorování?

CO NESMÍ CHYBĚT VE SMLOUVĚ O SPONZOROVÁNÍ? sponzor – poskytovatel příspěvku nabyvatel – adresát příspěvku příspěvek – co je poskytováno, výše a forma poskytnutí protiplnění – závazek nabyvatele v poskytnutí protiplnění datum a podpisy

SPONZORSKÉ VZKAZY

SPONZORSKÉ VZKAZY VERSUS REKLAMA RRTV – dříve restriktivní přístup V roce 2007 rozhodnutí Nejvyššího správního soudu Odlišovat sponzorské vzkazy a reklamu: Sponzorské vzkazy – posílení goodwillu = statický charakter Reklama – přesvědčení diváka ke koupi zboží (služeb), reklamní příběh = dynamický charakter

SKRYTÁ REKLAMA versus SPONZOROVÁNÍ

SKRYTÁ REKLAMA VERSUS SPONZOROVÁNÍ § 2 odst. 1 písm. d) zákona o regulaci reklamy: „taková reklama, u níž je obtížné rozlišit, že se jedná o reklamu, zejména proto, že není jako reklama označena“ § 2 odst. 1 písm. m) mediálního zákona: „slovní nebo obrazová prezentace zboží, služeb, obchodní firmy, ochranné známky nebo činnosti výrobce zboží nebo poskytovatele služeb, uvedená provozovatelem vysílání v pořadu, který nemá charakter reklamy a teleshoppingu, pokud tato prezentace záměrně sleduje reklamní cíl a může veřejnost uvést v omyl o povaze této prezentace; taková prezentace je považována za záměrnou zejména tehdy, dojde-li k ní za úplatu nebo jinou protihodnotu,“

SKRYTÁ REKLAMA VERSUS SPONZOROVÁNÍ zakázána: ◦ právními předpisy: zákonem o regulaci reklamy, mediálním zákonem, zákonem o ochraně spotřebitele ◦ etickými kodexy jednotlivých médií Příčiny: několikanásobně větší důvěra spotřebitele v klasické redakční sdělení několikanásobně levnější propagační efekt

SKRYTÁ REKLAMA VERSUS SPONZOROVÁNÍ Následky: deformuje rozhodnutí spotřebitelů uvádí spotřebitele v omyl (klame ho) médium ztrácí důvěryhodnost a prostředky z klasické inzerce

SKRYTÁ REKLAMA VERSUS SPONZOROVÁNÍ Pozor na chyby při rozlišování co je a co není skrytou reklamou! Vnější znaky jsou chybným kritériem. Důsledek: V praxi je někdy nesprávně posouzeno určité sdělení v médiích jako skrytá reklama, byť se vůbec o skrytou reklamu nejedná. Zbytečná obava médií informovat např. o firemní filantropii.

SKRYTÁ REKLAMA VERSUS SPONZOROVÁNÍ

SKRYTÁ REKLAMA VERSUS SPONZOROVÁNÍ placený článek, redaktor je kamarád majitele firmy apod. Cílem firmě pomoci = SKRYTÁ REKLAMA!

SKRYTÁ REKLAMA VERSUS SPONZOROVÁNÍ Redaktor nalezl info z vlastní aktivity a je přesvědčen o důležitosti pro čtenáře Cílem informovat čtenáře = REDAKČNÍ ČLÁNEK!

DĚKUJI ZA POZORNOST Petr Kůta – petr.kuta@kmvs.cz