Jsou venkovské školy horší než městské?

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Od integrace k inkluzi Mgr. Jitka Topičová , Chomutov.
Advertisements

Analýza fungování institutu dohod o výkonu pěstounské péče v ČR SocioFactor s.r.o.
Nové metody, postupy a nástroje pro hodnocení kvality ve vzdělávání Mgr. Tomáš Zatloukal ústřední školní inspektor Špindlerův Mlýn,
Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Návrh Dlouhodobého záměru vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy ČR 2015 Porada ředitelů škol a školských zařízení 9. prosince 2014 KÚ Libereckého kraje.
Informace z ČŠI Jiří Machačný školní inspektor Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných LK ( )
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Zvyšování kompetencí vedoucích pracovníků Liberec 20. srpna 2012 Hodnocení.
Výzkum efektivnosti fungování veřejné správy Interní grant VŠP Jihlava Měrtlová - Nečadová - Kovář.
Městský úřad Šumperk Implementace modelu CAF
Porada ředitelů škol a školských zařízení Mgr. Ivana Přichystalová zástupkyně ředitelky Jihomoravského inspektorátu ČŠI Brno, 26. a 27. srpna 2015.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ing. Radoslava Benová Název materiálu:
KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB JIHLAVA Mgr. Naděžda Vrbatová, PhD.
Projekt Statutárního města Jihlavy - Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality Jihlava
Hodnocení a kontrola základních uměleckých škol v ČR
Individuálně, ale společně a jinak
Důležité informace pro rodiče vycházejících žáků
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP Náměšť nad Oslavou
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem EDUCA 2011 MY JOBS Porada ředitelů Liberec
Komplexní systém hodnocení
Komplexní systém hodnocení
PODPORA KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNOVÁNÍ
SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ V KONTEXTU OP VVV
Vlastní hodnocení školy Vítejte na dnešní přednášce RNDr. Jiří Kuhn,
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Podpůrná opatření prvního stupně
STRATEGICKÝ PLÁN ROZVOJE MĚSTA ČESKÁ LÍPA
Společenská odpovědnost ve školství
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Podpora implementace služby péče o děti od šesti měsíců do čtyř let v tzv. mikrojeslích a pilotní ověření služby Reg.č. projektu CZ /0.0/0.0/15_009/
Podmínky výchovně vzdělávacího procesu ve školní TV
Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání
(příspěvek k implementaci MAP) Ing. Dana Pražáková, Ph.D.
Evaluace a hodnocení Evaluace Autoevaluace ©.
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
Porada OÚPSŘ KrÚ JMK s vedoucími ÚÚP Územně analytické podklady ÚAP kraje s využitím ÚAP obcí ÚAP a změny v právních předpisech Ing. arch. Jana.
3. Metody pedagogické diagnostiky
RIZIKO.
České školství v mezinárodním srovnání Stručné seznámení s vybranými ukazateli publikace OECD Education at a Glance 2010 Tisková konference 7.
MODERNIZACE ODBORNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
Aktuální právní úprava činnosti školy a nové úkoly zástupce ředitele
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ 2018 / 2019.
Přijímací řízení na střední školy 2016/2017
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ NA STŘEDNÍ ŠKOLY PRO ŠKOLNÍ ROK 2018/19
RIZIKO.
Příspěvek k metodické podpoře škol – didaktický potenciál úloh z TIMSS
Co dělá Olomoucký kraj pro podporu polytechnického vzdělávání?
Sebehodnocení školy z pohledu zřizovatele (obce)
A jako ASISTENT PhDr. Jitka Kendíková
ASISTENT PEDAGOGA V MALOTŘÍDNÍ ŠKOLE
Podpora začínajících učitelů z pohledu České školní inspekce
Autoevaluace z pohledu
Konference ke čtenářské gramotnosti Spolupracující partneři
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ PRO ŠKOLNÍ ROK 2019/2020
Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol
Gymnázium Na Vítězné pláni, Praha 4
2. setkání platformy: .d Tvorba Školské inkluzivní koncepce Libereckého kraje Manažer aktivit projektu: Bc. Jakub Lang
Vybrané cíle projektu KIPR
Model intenzivní podpory
Model intenzivní podpory
Vzdělávací program pro širší vedení škol
Intenzivní podpora školám - SRP
Přijímací řízení v roce uchazeč může pro 1
Model intenzivní podpory
Model intenzivní podpory
ZŠ Ostrava-Hrabůvka, Klegova 27 příspěvková organizace
Podpora kvality vzdělávání a práce školy ze strany zřizovatelů
Podpůrná opatření Mgr. Marika Kropíková.
Transkript prezentace:

Jsou venkovské školy horší než městské? Mgr. Tomáš Zatloukal ústřední školní inspektor 6. 6. 2017 | Praha

Výroční zpráva České školní inspekce za školní rok 2015/2016 Pozitivní zjištění dostupnost škol a kvalita vzdělávání v malotřídních školách, kvalita materiálně-technického vybavení na školách, pestrost forem a metod práce na prvním stupni základních škol.

Závěrečná zpráva – druhá celoplošná generální zkouška 2013 Výsledky vzdělávání ČAJS = Člověk a jeho svět

Podmínky výuky – nedostatek zdrojů Zjištění TIMSS 2015 Podmínky výuky – nedostatek zdrojů Učitelé  Čeští učitelé podle TIMSS hodnotí celkově podmínky pro výuku matematiky a přírodovědy na školách nejlépe ze všech zemí

Stupně vzdělání – přístupy Metody a formy práce se liší Stupně vzdělání – přístupy Rozdílné metody a formy práce mohou být jednou z příčin narůstajících rozdílů mezi výsledky na 1. stupni a dalšími stupni škol. Učitelé vyšších stupňů škol navzdory větší vyspělosti žáků využívají například méně skupinovou práci.

Vědomostní úrovně – vývoj během 20 let Zveřejnění výsledků šetření TIMSS 2015 Vědomostní úrovně – vývoj během 20 let MATEMATIKA PŘÍRODOVĚDA

Zveřejnění výsledků šetření TIMSS 2015 Hodnocení dílčích aspektů důrazu školy na studijní úspěch českými učiteli (TIMSS 2007–2015 | 4. ročník) 2007 2011 2015

Porovnání výsledků žáků dle velikosti obce Zveřejnění výsledků šetření TIMSS 2015 Porovnání výsledků žáků dle velikosti obce TIMSS 4. ročník matematika od roku 2007 udělali žáci ze škol v menších obcích významný pokrok

Inspekční zjištění potvrzují lepší školní klima v malotřídních školách V letech 2015–2017 byl vyšší podíl malotřídních škol ve srovnání s ostatními hodnocen na výborné úrovni v následujících kritériích: Vedení školy aktivně vytváří zdravé školní klima – pečuje o vztahy mezi pedagogy, žáky i vzájemné vztahy mezi pedagogy a žáky a jejich rodiči a o vzájemnou spolupráci všech aktérů. Pedagogové aktivně spolupracují a poskytují si vzájemně podporu a zpětnou vazbu.

Příležitosti pro zlepšování Oproti ostatním školám jsou malotřídní školy o něco hůře hodnoceny v následujících kritériích: Vedení školy klade důraz na vlastní profesní rozvoj. Pedagogové aktivně spolupracují na svém profesním rozvoji. Škola má jasně formulovanou vizi a realistickou strategii rozvoje, které pedagogové sdílejí a naplňují. Škola spolupracuje s vnějšími partnery. Vedení školy aktivně řídí, pravidelně monitoruje a vyhodnocuje práci školy a přijímá účinná opatření.

Podporovat především její autoevaluaci. Možnosti zřizovatelů ovlivnit kvalitu školy Zřizovatel Chce-li zřizovatel příznivě ovlivnit práci školy, měl by: Podporovat především její autoevaluaci. Vést školy k vlastní odpovědnosti, ne k závislosti na externím hodnocení a snaze vyhovět hodnotitelům.

Kvalita plnění funkcí, pro které byla škola zřízena. Pohled ČŠI na hodnocení školy Ve svém hodnocení by se zřizovatelé měli soustředit zejména na dvě oblasti: Kvalita plnění funkcí, pro které byla škola zřízena. Efektivní správa majetku a finančních prostředků. Co převládá?

Zřizovatelé mají k dispozici řadu dat Pohled ČŠI na hodnocení školy Zřizovatelé mají k dispozici řadu dat Inspekční zprávy školy. Výroční zprávy o činnosti a vlastní hodnocení školy. Rozhovory s ředitelem, širším vedením školy, zástupci rodičů, školskou radou. Tematické zprávy ČŠI, další analytické podklady. Reporty ČŠI. (výsledky testování nestačí)

Podpora dobrého školního klimatu. Výroční zpráva České školní inspekce za školní rok 2015/2016 DOPORUČENÍ Výroční zprávy PRO ZŘIZOVATELE jako příležitost pro místní akční plány Podpora partnerství na lokální úrovni a vytváření podmínek pro profesní rozvoj pedagogů. Podpora dobrého školního klimatu. Využití kritérií Kvalitní školy pro interní (autoevaluace školy) i externí hodnocení škol.

Mgr. Tomáš Zatloukal ústřední školní inspektor Fráni Šrámka 37, 150 21 Praha 5 Tel.: +420 251 023 106 ǀ Fax: +420 251 566 789 Email: tomas.zatloukal@csicr.cz ǀ www.csicr.cz