Strategie řízení rizik podvodů pro období 2014–2020

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
 Role poradenských firem v oblasti čerpání SF EU 27. dubna 2006 Jiří Halouzka Ředitel v oddělení poradenských služeb
Advertisements

Programové období , 20. mezinárodní sympozium INOVACE JUDr
Tvorba OP pro programovací období Kontext a vazby OP •EU jako ek. nejrozvinutější společenství na světě – charakterzované sociálním smírem.
Představení Generálních sekretářů a generálního zmocněnce Aktuální stav přípravy 2014 – 2020.
RPS/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství Ministerstvo pro místní rozvoj, ČR Odbor evropských fondů Výroční zpráva Rámce podpory Společenství.
Oběh dokumentů mezi ústředními orgány státní správy k Ing. Jan Duben Vedoucí projektového týmu březen 2003.
PRVNÍ ZASEDÁNÍ MONITOROVACÍHO VÝBORU RÁMCE PODPORY SPOLEČENSTVÍ 18. KVĚTNA 2004 PRVNÍ ZASEDÁNÍ MONITOROVACÍHO VÝBORU RÁMCE PODPORY SPOLEČENSTVÍ 18. KVĚTNA.
Ministerstvo obrany Inspekce ministra obrany Aktivita 05 projektu „Efektivní vnitřní kontrola v rezortu Ministerstva obrany“
Ministerstvo obrany Inspekce ministra obrany
Ministerstvo obrany Inspekce ministra obrany Rezortní interní protikorupční program Ministerstva obrany.
Evaluace Rámce podpory Společenství Evaluační jednotka strukturálních fondů.
Podpora inovací v rámci kohezní politiky
Odborný seminář „APLIKACE STRATEGICKÉHO HODNOTÍCÍHO RÁMCE PRO STRATEGIE MÍSTNÍHO ROZVOJE V ČR“ Odborný seminář Praha 20. září 2010.
Rady vlády pro koordinaci boje s korupcí
Regionální politika v České republice a Evropské unii 5 Národní rozvojový plán ČR Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti.
Mechanismy evaluace kulturních služeb
FÁZE A CYKLUS SUMP: Od myšlenky k praktickým řešením Petr Kurfürst, Centrum dopravního výzkumu, v.v.i. Praha, Kongresové centrum
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR NÁRODNÍ ORGÁN PRO KOORDINACI Jan Král Výroční konference Regionálního operačního programu Severozápad ROP.
Další vývoj přiřazování kvalifikací k EQF v České republice Miroslav Kadlec, Praha,
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
Vyjednání Národního strategického referenčního rámce a operačních programů na období 2007 – 2013 Jiří Čunek 1. místopředseda vlády a ministr pro místní.
E M A S - Systém environmentálního řízení a auditu Zavádění EMAS na MŽP Porada OVSS
Východiska Klíčové téma - problematika podvodů obecně a korupce.
Příprava a realizace kroků k využití strukturálních fondů EU v období 2007 – 13 Jiří Čunek 1.místopředseda vlády a ministr pro místní rozvoj.
Aktivity v rámci projektu „Zvýšení kvality řízení na Krajském úřadu Plzeňského kraje” Seminář pro věcně příslušné zaměstnance a zastupitele PK Strategie.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Daniel Braun 1. náměstek ministra Výsledky střednědobého hodnocení, návrh rozvojových cílů.
Řízení a koordinace politiky soudržnosti v České republice v období Ostravice Hotel Montér Ministerstvo pro místní rozvoj ČR.
Ministerstvo obrany Inspekce ministra obrany
Monitorovací systém Ministerstvo pro místní rozvoj ČR Tisková konference
Oddělení Evaluační jednotky SF Předběžné hodnocení programových dokumentů: Ex-ante evaluace NRP/NSRF - zpracováno: –Ex-ante hodnocení NRP –Pracovní.
VÝROČNÍ KONFERENCE,,Operační program Rybářství příležitost pro produkční rybáře“
Účel a cíle zřízení TPS z pohledu MZe Praha Ing. Pavel Sekáč, Ministerstvo zemědělství Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa investuje.
Finanční kontroly ve veřejné správě IT podpora kontrolovaných procesů při správě prostředků SR a EU Konference ISSS Hradec Králové, březen 2004 RNDr. Zdeněk.
Schválení OP OPS chvalovací proces Ministerstvo financíEvropská komise Certifikační orgán Auditní orgán Ministerstvo pro místní rozvoj Programování Metodiky.
OEF/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství Ministerstvo pro Místní rozvoj ČR Odbor evropských fondů.
RPS/CSF Průběh realizace RPS Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství Ministerstvo pro Místní rozvoj ČR Odbor Rámce podpory Společenství.
Certifikace součást procesu ukončování projektů Fondu soudržnosti 19. března 2008 Tereza Hudcová.
Praktické souvislosti projektového managementu Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Název projektu: Kvalitní vzdělání je.
1. Zkvalitnění služeb státních organizací pomocí strukturálních fondů příklad Technologické agentury ČR Marie Stehlíková vedoucí Projektové kanceláře.
ministryně pro místní rozvoj
Příprava programového období Ministerstvo pro místní rozvoj.
Evropské fondy Mgr. Kateřina Neveselá
Příprava na období 2014 – 2020 Cíl 2 „Evropská územní spolupráce“ Ostrava, 29. listopadu 2012.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR NÁRODNÍ ORGÁN PRO KOORDINACI KOORDINAČNÍ SETKÁNÍ S ŘO A SEA HODNOTITELI DOHODY O PARTNERSTVÍ A PROGRAMŮ.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ve městě Brně Aktuální informace k realizaci projektu MAP 9. březen 2016.
Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy. Název projektu: Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ Realizátor.
Kohezní politika v ČR Kohezní politika v ČR JUDr. Olga Letáčková ředitelka úseku řízení kohezní politiky Poslanecká sněmovna PČR 24. dubna 2014, Praha.
JUDr. Olga Letáčková Aktuální stav a strategie pro období Roztoky u Prahy ROP Střední Čechy.
Sekce fondů Evropské unie (Sekce 8) Hlavní náplň Zajištění činností Řídicího orgánu operačních programů spolufinancovaných z ESF (OP LZZ a OPZ), Zprostředkujících.
Centralizované zadávání - národní strategie ISSS Hradec Králové 2012 Ing. Jan Novotný Ministerstvo pro místní rozvoj ČR Odbor veřejného investování.
Regionální interveční rámec pozice AK ČR pro programové období 2014+
Národní plán zavedení elektronického zadávání veřejných zakázek a Zpráva o plnění Národního plánu za rok 2007 Ministerstvo pro místní rozvoj.
Ing. Jan Havránek vrchní ředitel sekce fondů EU Sekce fondů EU 10. dubna 2014.
Podpora strategické práce ve veřejné správě
Místní akční plán vzdělávání MAP rozvoje vzdělávání na území Prahy 8
Místní plán inkluze + OP VVV
Starosti starostů s evropskými fondy, Praha
Řízení rizik podvodů pro období 2014–2020
Příprava programového období 2014 – 2020
Koncepce rozvoje sociálních služeb pro osoby se zdravotním postižením poskytovaných příspěvkovými organizacemi Zlínského kraje na období Luhačovice.
Interní postupy MAS Brdy
Ministerstvo obrany Inspekce ministra obrany
Místní akční plány rozvoje vzdělávání
Plán činnosti PS na rok 2009 Náměty na činnost PS
Ministerstvo obrany Inspekce ministra obrany
Ministerstvo obrany Inspekce ministra obrany
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor Strategie Ministerstvo dopravy
„Program RE:START a Platforma Uhelné regiony“
Strategie rozvoje obce - tvorba koncepčního dokumentu Shrnutí
Transkript prezentace:

Strategie řízení rizik podvodů pro období 2014–2020 22. září 2016, Braunův dům

1. Východiska 2. Příprava Strategie 3. Implementace Strategie 4. Průmět opatření a opatření na úrovni programů 5. Další kroky 6. Informace o ISŘR

Východiska Klíčové téma - problematika podvodů obecně a zejména korupce Nové požadavky nařízení č. 1303/2013. Apel na provádění protikorupční strategie v pozičním dokumentu EK, obecně větší pozornost na toto téma v novém období. Návaznost na situaci v programovém období 2007-2013. Vnímání problematiky v ČR. Poškozování vnímání přínosu EU fondů a medializace. Využití získaných zkušeností z programového období 2007-2013. Možnost navázat na existující nástroje. Aktivní řízení rizika podvodu a korupce. Příspěvek k plnění kritérií předběžných podmínek.

Vnímání korupce při přípravě Strategie

Východiska při tvorbě Strategie Na evropské úrovni je základním dokumentem pokyn EK pro řízení rizik podvodu a efektivní a proporční systém zamezující podvodům. Postupy v ČR (MP Řízení rizik, MP Kontroly) jsou v souladu s tímto dokumentem a jsou dále rozvíjeny. Stěžejní rámcový dokument na národní úrovni - Strategie vlády v boji s korupcí a navazující Akční plány Na vládní strategii navazuje Strategie pro boj s podvody a korupcí v rámci čerpání fondů SSR v období 2014 – 2020 (Strategie). Ta rozvádí jednotlivá opatření a kroky ve vztahu k realizaci ESI fondů v ČR.

Strategie a Akční plán Implementace Strategie navazuje na přípravu JMP Základní dokument pro nastavení pravidel - Koncepce jednotného metodického prostředí. V ní jsou stanoveny cíle prostřednictvím standardizace procesů a pravidel dosáhnout: efektivnosti a hospodárnosti při nakládání s finančními prostředky z fondů EU; transparentnosti procesů a přehlednosti pravidel poskytování podpory; to vše při nízké administrativní zátěži kladené na subjekty IS.

Strategie Příprava Strategie Připravena na jaře 2013. Diskutována s EK. Strategie reaguje na množství případů zneužití prostředků. Snahou MMR je těmto situacím předcházet a minimalizovat dopady takových jednání. Zlepšit pohled na ESI fondy Zaměření strategie Subjekty implementační struktury na národní úrovni. Nepokrývá činnost EK či jiných subjektů implementace mimo ČR.  Nepokrývá ty subjekty na národní úrovni, které nespadají do implementační struktury.

Strategie Principy Strategie Nulová tolerance podvodů na všech úrovních implementace ESI fondů Transparentnost. Snižování administrativní zátěže, jasné a jednoduché postupy. Efektivnost, účelnost a hospodárnost. Omezování politických vlivů.   Hlavní cíl → Minimalizace podvodů při implementaci ESI fondů v období 2014 – 2020 v ČR

Dílčí cíle Strategie

Strategie a Akční plán Oblasti nejvíce náchylné k podvodům: Výběr a hodnocení projektů. Zadávání veřejných zakázek. Provádění kontrolní činnosti. Nastavení řídících procesů na úrovni jednotlivých subjektů implementace. Akční Plán Opatření ze Strategie byly reflektovány a rozpracovány při přípravě metodických dokumentů v jednotlivých oblastech do praktické roviny prostřednictvím Akčního plánu pro implementaci Strategie (Akční plán). Akční plán specifikuje detailněji navržená opatření ze Strategie a jejich promítnutí do relevantních metodických dokumentů připravovaných v rámci JMP

Akční plán Strategie se promítá do těchto metodických dokumentů: MP řízení rizik 2014–2020 – řízení rizik, odpovědnosti, sdílení, učení se MP Evaluace 2014–2020 – ověřování 3E MP pro řízení výzev, hodnocení a výběr projektů 2014-2020 – Transparentnost, 3E, omezení politických vlivů (hodnotitelé), Etický kodex, nežádoucí vazby MP lidské zdroje – Oblast vzdělávání, zvyšování povědomí, omezení politických vlivů, sdílení rizik MP veřejné zakázky 2014–2020 – 3E, omezení politických vlivů, jasné nastavení pravidel MP pro přípravu řídicí dokumentace - Nulová tolerance, jasné postupy, pol. vlivy MP publicita a komunikace – Transparentnost, pol. vlivy, propagace postoje MP MS2014+ a MP monitorování 2014–2020 – Transparentnost, MPFT – střet zájmů, rozkr. vlastnické struktury, nastavení postupů MP pro provádění kontrol – ověřování 3E, indikátory podvodu, realizace kontrol

Úroveň ŘO Další odpovědnosti v gesci ŘO/Rezortů – nelze pokrýt v JMP Vazba na RIPP Nulová tolerance podvodů a aktivní propagace tohoto postoje ze strany vedení Nastavení odpovědností za řízení rizika podvodu na úrovni nejvyššího vedení Umožnění anonymního hlášení podezření na podvod Motivace k oznamování, ochrana oznamovatelů Interní prošetřování Zajištění důvěrnosti Disciplinární opatření Další rozpracování v rámci OM – i ve vazbě na audity designace

Další kroky Další kroky Realizace systému vzdělávání subjektů implementace na rizika korupce a podvodu. Pokračování v systému řízení rizik (včetně rizika korupce) v programovém období 2014-2020 Evaluace Strategie Využívání nálezů z auditů a kontrol Využití podnětů a doporučení od ostatních subjektů implementační struktury Další práce s indikátory podvodu

ISŘR - Na čem stavíme? řízení rizik otestováno v rámci období 2007-2013 bylo zahájeno v roce 2009, postupně dotvářeno po dobu 6 let koncept vytvořen vlastní kapacitou MMR, bez expertní pomoci je pozitivně oceňován Evropskou komisí je inspirací pro jiné členské státy – př. Slovensko Východisko pro ISŘR: MP pro řízení rizik ESI fondů v programovém období 2014-2020

Jak probíhá řízení rizik v čase? leden únor březen duben květen červen 31. 1. 28. 2. 31. 3. 30. 4. 31. 5. 30. 6. 25. 1. 1. 2. 5. 3. 15. 4. 5. 6. 15. 7. Vyplnění sestav ŘO o čerpání (milníky, indikátory, predikce) - 4.Q Jednání VŘR Vyplnění sestav ŘO o čerpání (milníky, indikátory, predikce) - 1.Q Jednání VŘR Vyplnění sestav ŘO o čerpání Schůzky ZŘR Schůzky ZŘR Vyplnění sestav ŘO pro reportování rizik a opatření Multikriteriální analýza & semafor Tvorba Plánů opatření Analýza, sběr dat Vyhodnocení dat, ZŘR a jednání VŘR Analýza, sběr dat Vyhodnocení dat, ZŘR a jednání VŘR

Kdo je do procesu zapojen? ISŘR SZIF MMR MF-AO ŘO MF-PCO MF-AO - Auditní orgán SZIF - Státní zemědělský intervenční fond MMR - Ministerstvo pro místní rozvoj MF-PCO - Platební a certifikační orgán ŘO - Řídicí orgán

Riziko podvodu a korupce jako součást ISŘR Identifikovaná rizika projednávána vládou ČR Vstupuje do hodnocení rizikovosti a je diskutováno na Výboru pro řízení rizik V případě identifikace je riziko zařazeno na schůzku pracovního týmu pro vyhodnocení rizik v příslušné oblasti Rizika identifikována v rámci předdefinovaných rizikových oblastí v MS2014+ ze strany ŘO

Děkujeme za pozornost. www.mmr.cz www.dotaceEU.cz