Jakou píseň máte nejraději?

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podpora plánování rozvoje sociálních služeb formou založení odborných partnerství CZ.1.04/3.1.03/
Advertisements

V RODINĚ, V RODINNÉM ŽIVOTĚ jsou uspokojovány psychické potřeby dítěte (ale také rodičů): 1. přísun podnětů 2. smysluplný svět 3. životní jistota 4. vlastní.
„ MNOHO LIDÍ SE DOSTALO D Á L, NEŽ MOHLI, PROTOŽE SI O NICH NĚKDO JINÝ MYSLEL, ŽE MOHOU.“ Centrum pro sluchově postižené Hodonínsko, o.p.s.
Anotace Pracovní list k procvičení znalostí o zemské kůře, horninách a nerostech AutorDagmar Kaisrová JazykČeština Očekávaný výstup Plynulé čtení s porozuměním.Výchova.
Komunikace Že si nerozumíme, je normální. Že si porozumíme, je zázrak. neznámý autor Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Důležitost propojování sociální a zdravotní péče pro duševně nemocné- jak by měl vypadat úspěšný systém začleňování osob s psychiatrickou diagnózou MUDr.Lenka.
Učení ducha v praktickém životě. Učení ducha je praxe vlastních myšlenek, citů a činů Učení ducha znamená učit se správně utvářet své myšlenky a city.
Hodnota mého života. MÁ MŮJ ŽIVOT NĚJAKOU HODNOTU? Kdo jsem? Ne! - umírám Ano! – žiji.
Canisterapie Když pes uzdravuje lidskou duši Motto našeho týmu: „Polož na mě svoji ruku a já ti ji prohřeju, obejmi mě a rozjasním tvoje srdce.“
Trh, ekonomika. ekonomická činnost výroba spotřeba obchod, směna.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Stres a jeho důsledky. NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ OBLAST:
Základy Auditory-Verbal Therapy. Foundations of Auditory-Verbal Therapy and Practice Waren Estabrooks Toronto, Ontario, Canada.
Vztahy a pravidla soužití - škola. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport,
Podnik ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
Projekt Zvyšování kvality života uživatelů sociálních služeb se zdravotním postižením ve Zlínském kraji je spolufinancován Evropským sociálním fondem prostřednictvím.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Bc. Martina Jeřábková Název materiálu:
VZDĚLÁVACÍ PROGRAM NEZISKOVÉHO SEKTORU projekt Sítě mateřských center o.s. – Jihomoravský kraj Lektorské dovednosti I. Komunikace v NNO.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Životospráva rodiny.
Sub-projekt PF 098: Práva dítěte ve školské praxi Brno, 26. listopadu 2013 Autentická participace Petra Ali Doláková Realizátor projektu: Česko-britská.
Dobrovolnické centrum 1. Základní údaje Dobrovolnické centrum Oblastní nemocnice Příbram, a.s., vzniklo 1. prosince V centru máme v průměru kolem.
MLADÝ ZÁCHRANÁŘ 2012 PRO DĚTI ZÁKLADNÍH ŠKOL MLADÝ ZÁCHRANÁŘ 2012 SOUTĚŽ PRO DĚTI ZÁKLADNÍH ŠKOL HZS Ústeckého kraje.
Základy automatického řízení 1
Filip Luňák Zš a Mš Stonava 9tř.
Jak získat nejlepší talenty?
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výchova ke zdraví VY_32_INOVACE_04_20_první pomoc.
Analýza kvality života aneb proč, jak a pro koho …
Hodnocení sluchu hendikepovými testy.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název školy: Základní škola speciální Litvínov, Šafaříkova 991
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU 1 – Množiny – teorie
ČEHO JE VÍC? ZRAKovÉ VNÍMánÍ.
Kánon hlavy (Unface) Základní pravidla pro kresbu portrétu
Výkon, účinnost VY_32_INOVACE_11_218
FINANČNÍ GRAMOTNOST Hospodaření domácnosti.
KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
Rozdíly mezi lidmi jsou přirozené
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
Přenos tepla Požár a jeho rozvoj.
Zvuky hudebních nástrojů
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Workshop projektu systémová podpora sociální práce v obcích na téma:
Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice,
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Jana Novotná Název materiálu:
PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D
USMĚRŇOVAČE V NAPÁJECÍCH OBVODECH
Kvadratické nerovnice
2. ROČNÍK KONFERENCE K RODINNÉ POLITICE MĚSTA OLOMOUCE,
Etický rozměr péče o klienta trpícího demencí
Děti jsou naše budoucnost
Životní cyklus.
Synergie manažerského týmu
Digitální gramotnost Informatické myšlení
Kvalita a bezpečí jako hlavní principy k úspěšné a efektivní akreditaci Gabriela Franková.
Světlo a jeho šíření VY_32_INOVACE_12_240
A co dál - aneb jak spolupracovat a komunikovat spolu i bez projektů
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu
Nádherné prezentace navrhnete a předvedete snadno a s jistotou.
PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D
Domy na půl cesty ve středočeském kraji
Metoda VTI Intenzivní forma pomoci v domácím prostředí rodiny, přímo tam, kde problém vzniká (80.léta 20. stol. v Holandsku) Rodiny, které mají obtíže.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Pojem a definice krize Překážka na cestě za důležitými životními cíli, kterou člověk není schopen překonat v obvyklém čase obvyklými metodami řešení problémů.
PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D
Práce psychologa Úřadu s dítětem v procesu mezinárodního osvojení Brno, Mgr. Ondřej Bouša.
Všem mým přátelům: JSEM VDĚČNÝ....
Každý den jsme trochu starší…
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
Transkript prezentace:

Jakou píseň máte nejraději? Ojedinělá komunikace s klienty s demencí. 

Jakou píseň máte nejraději? Ojedinělá komunikace s klienty s demencí.  Je velmi přínosné využití osobní hudby jako speciální interakce - otevření bezpečného komunikačního kanálu u klientů s demencí Alzheimerova typu. (zdroj Mr. Dan Cohen USA). UVNITŘ NAŽIVU: PŘÍBĚH O HUDBĚ A PAMĚTI | Tárak

Komunikace má být individuální na základě biografie klienta-pacienta Znalost historie toho o koho pečuji jeho životního příběhu, je pro úspěch naší práce nezbytná. To co jsme a prožíváme v rodině, v týmech, v sociálních zařízeních i nemocnicích, ovlivňuje programy našeho vnímání a reakcí v životě. Pokud tomu tak není, oddělujeme se od dění okolního světa.

Být izolován znamená ztrácet kvalitu života.

Biografie - nástroj komunikace Při poskytování sociálních a zdravotních služeb můžeme se znalostí životní historie dosáhnout efektivního způsobu komunikace s klientem. Ovlivníme tak průběh a kvalitu intervencí směrem ke klientovi, současně více a lépe naplníme očekávání cíle dané služby ze strany klienta. Ideálně pro výkon služby, vím kdo je přede mnou, co má rád a co ne. Znám jeho rituály, zájmy, oblíbenou hudbu, jeho osobnost.

Hudba je klíčem k naší osobnosti Pomůže nám s dobrým efektem pomoci znalost životní historie, denních rituálů a v neposlední řadě i hudba, ke které máme vztah. Hudba má totiž schopnost aktivovat více částí mozku najednou, než kterýkoli jiný stimul. Je to kulturní vynález stvořený částmi mozku, vyvinutými k jinému účelu. Stimuluje oblast sluchovou, zrakovou, emocionální a na nižším stupni v malém mozku i všechny části koordinační.   Je přínosné využití osobní hudby jako komunikačního kanálu.

Osobní hudba - stimulant Když jsme mladí, hudba se zaznamenává v našich pohybech, emocích. Jsou to zpravidla poslední části mozku postižené Alzheimerovou chorobou. Když je člověk v propojení s hudbou, s ničím nezápasí, je to pro něj příjemné a vše do sebe zapadá. Hudba nám totiž dává pocit lásky a romantiky. Pro lidi s demencí to mohou být zadní vrátka k navázání kontaktu.

Způsob jak se hudba ukládá v mozku Náš vztah k hudbě je hlubší než si myslíme. Pokud nás hudba rozpláče jde o chemickou reakci, výzkumy dokázaly že mozkové vlny reagují na zvuk hudby. Náš dech i rytmus našeho srdce se snaží napodobit rytmus poslouchané hudby. Při poslouchání příjemné hudby se nám do mozku vyplavuje serotonin. Zdroj : přednáška Ing. Michala Hadravy: Hudba, mozek a celočíselné poměry  https://www.youtube.com/watch?v=WVMrw0dZgcg

Spolupráci hemisfér lze trénovat Náš mozek je rozdělený na dvě polokoule – hemisféry. Levá hemisféra se stará o logické a verbální schopnosti (jazyky, matematika apod.), ale pravá má na starosti vnímání, intuici a kreativní myšlení. Vždy v danou chvíli převládá určitý způsob myšlení (např. intuice vs. logika). Podle starých jógových praktik prý můžete rozpoznat právě převládající polokouli podle toho, kterou nosní dírkou dýcháte víc (vědecky byl tento fakt také ověřen). Když chcete více aktivovat jednu z hemisfér, tak opačnou nosní dírku ucpěte třeba prstem a nechte proudit vzduch jen tou správnou. - střídavě dýchejte pravou a levou nosní dírkou (opakování a frekvence je na vás).

Hudba – průvodce životem Hudba navíc ovlivňuje další vegetativní funkce člověka, tedy nejen srdeční rytmus, dýchání, ale i krevní tlak, svalový tonus, termoregulaci, motoriku atd. Používá se tak nejen ke zmírnění bolesti, úzkosti a strachu, ale v psychoterapii také k léčbě komunikačních bloků, neuróz, či při špatné adaptabilitě, například při přechodu z domácího prostředí do zařízení pro seniory. Znalost životních příběhů, rituálů a osobní hudby klientů, pacientů je pro naši práci, pro nás prostě nezbytná.

Vztahy a bezpečí Vztahy, bezpečí a porozumění je to, co je při péči o klienta, pacienta, bližního nejdůležitější. Potřebujeme vědět, že je nám rozuměno a my rozumíme. Porozumění sdělovaného ovlivní průběh a kvalitu intervencí směrem ke klientovi. Současně více a lépe naplní očekávání cíle služby ze strany klienta. A to je jistě cílem všech. https://www.youtube.com/watch?v=elpTxndXxgg

Jakou píseň máte nejraději? Přeji mnoho šťastných chvil s vaší hudbou. Pavla Hýblová hpavla@email.cz 725 444 200 Nadace život s demencí http://www.zivotsdemenci.cz