Šablony pro MŠ a ZŠ Výzva č. 02_16_022

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
II. Metodický výklad výzvy. Cíl oblasti podpory 1.3 Zlepšení kompetencí pedagogických i nepedagogických pracovníků škol a školských zařízení. Výzva č.
Advertisements

ANIMACE škol Šumperk, Slovníček pojmů „bruselština“ MAS – „místní akční skupina“ IROP – „integrovaný regionální operační program“ OP VVV –
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy. Princip financování Jednotkové náklady - náklady na realizaci nebo pořízení jednotky definované obvykle.
Rejstřík škol a školských zařízení Seminář pro ředitele škol zřizovaných LK.
SEMINÁŘ PRO ŽADATELE VÝZEV č. 02_16_023 a 02_16_023 Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – Šablony pro MŠ a ZŠ I.
1. setkání Řídícího výboru MAP rozvoje vzdělávání území SO ORP Nýřany Nýřany
Registrace poskytovatelů sociálních služeb v Jihomoravském kraji.
PORTÁL MS2014+ URL Aplikace MS Nastavení informačního systému MS Získání přístupových kódů -
Národní institut pro další vzdělávání. Zdroje validních a ověřených informací Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy 1.metodická podpora 2.semináře.
Rizika, specifikace administrace na konci programového období ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Přerov
Animace škol (šablony). Termíny Schválení šablon – začátek dubna 2016 (vyjednávání s EK) Avízo výzvy – duben 2016 První výzva (vlna) – květen 2016 Právní.
Rekvalifikace a veřejné zakázky v oblasti zaměstnanosti Mgr. Eva Friedrichová vedoucí oddělení poradenství Úřad práce v Liberci Projekt: Podpora dalšího.
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
Setkání partnerů projektu Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje Reg.č. CZ.1.07/1.1.00/ Dne 23.září 2013 Ústí nad Labem.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a Státním rozpočtem České republiky Výuka cizích jazyků s akcentem na kombinované studium a.
Klíčová aktivita 2 Systém vzdělávání Mgr.Regina Jonášová Praha
Porada ředitelů krajských škol a školských zařízení Kořenov, 26. září 2013.
Seminář pro žadatele k 3.,4. a 9. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Výběrová a zadávací řízení
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava Dopracování projektu etapa změny, hlavní problémy, rizika Kroměříž
1 Dotační řízení na realizaci aktivit v oblasti primární prevence rizikového chování Krajské projekty Konference k oblasti primární prevence Praha
Projekt Spolupráce Zlínska a Stredného Ponitria Přeshraniční spolupráce Otrokovice
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY CENTRUM PRIMÁRNÍ PREVENCE SEMIRAMIS o.s. Mgr. Simona Krajíčková.
Proč je dobré požádat o prostředky ze šablon. Je to jednoduché Není to souboj o peníze – vyjdou na každou školu Žádost o podporu i zprávy o realizaci.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ PLZEŇSKÉHO KRAJE Aktuální informace.
 OP VVV, MŠMT ČR  Průběžná výzva – 3 vlny (r. 2016, 2018, 2020)  Úroveň reflektující potřeby území = Prolnutí s výstupy z MAP (2. vlna)  Alokace –
Řídící výbor MAP Českolipsko od hodin Program jednání: 1) MAP a harmonogram jeho zpracování 2) Volba předsedy ŘV 3) Statut řídícího výboru.
Představení výzvy Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – Šablony pro MŠ.
ORGANIZACE PŘIJÍMACÍHO ŘÍZENÍ 2016/2017 část I. - Přihláška na SŠ
Individuálně, ale společně a jinak
Pravidla udělování autorizace podle zákona č. 179/2006 Sb.
Monitorování realizace projektu, věcná část monitorovací zprávy
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava
Modelový příklad smlouvy o spolupráci - zajištění ÚSVP ORP pro Obec
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Seminář pro příjemce věcná část řízení projektu TATO PREZENTACE JE FINANCOVÁNA EVROPSKÝM.
PODPORA KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNOVÁNÍ
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Plánování ve školní tělesné výchově
Šablony pro SŠ a VOŠ 21. září 2017 Doksy Mgr. Lucie Ptáková
Podpora implementace služby péče o děti od šesti měsíců do čtyř let v tzv. mikrojeslích a pilotní ověření služby Reg.č. projektu CZ /0.0/0.0/15_009/
Podpůrná opatření prvního stupně
Seminář pro příjemce OPVK
Podpora implementace služby péče o děti od šesti měsíců do čtyř let v tzv. mikrojeslích a pilotní ověření služby Reg.č. projektu CZ /0.0/0.0/15_009/
Monitorování realizace projektu, věcná část monitorovací zprávy
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
ORR, Krajský úřad kraje Vysočina
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
NEJČASTĚJŠÍ NEDOSTATKY V ŽÁDOSTECH O GP
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava
Aktuální právní úprava činnosti školy a nové úkoly zástupce ředitele
Průběh tvorby Školních akčních plánů (ŠAP) v Libereckém kraji
Stipendia a Krajský akční plán rozvoje vzdělávání
■■ ■■ Zlínský kraj Program RP18-18 na úpravu lyžařských běžeckých tras ve Zlínském kraji Katarína KOŇAŘÍKOVÁ Odbor strategického rozvoje kraje.
MAP II. MAP Praha 12 pokračuje
Animace škol (šablony)
KURIKULUM PRO VŠECHNY R. Votavová /
Konference ke čtenářské gramotnosti Spolupracující partneři
Realizace a vyúčtování malého projektu
Projekt Komplexní program podpory ke zvýšení zaměstnanosti žen na trhu práce v Ústeckém kraji PRÁCE PRO KAŽDOU Registrační číslo projektu.
MAP rozvoje vzdělávání v SO ORP Neratovice
Realizace projektu na 7. základní škole a mateřské škole Plzeň
Kontrola a hodnocení předložených žádostí o NFP
Úvodní přednáška pro 1. ročník
Cyklus malého projektu
IPs APIV_B Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Šablony I a jejich realizace
Výzva č. 5 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
ZŠ Ostrava-Hrabůvka, Klegova 27 příspěvková organizace
Odbor školství Mgr., Bc. Jitka Hozmanová
Transkript prezentace:

Šablony pro MŠ a ZŠ Výzva č. 02_16_022 Podpora škol formou zjednodušeného vykazování

Základní znaky zjednodušeného vykazování projektů Projekt žadatel skládá z předem definovaných šablon/aktivit s předem definovaným výstupem. Žádost o podporu i zprávy o realizaci se předkládají ve zjednodušené formě. Není předkládáno a kontrolováno účetnictví. Není vyžadován samostatný projektový účet. Rozložení dotace na jednotlivé druhy výdajů a jejich výše je v kompetenci ředitele školy. Podpora bude poskytnuta formou neinvestiční dotace.

Příprava žádosti a realizace projektu Jak identifikovat oblasti pro rozvoj školy? • Dotazník – prosinec 2015 • Identifikace potřeb školy • Určení nejslabší oblasti v průměru k ČR – volba alespoň 1 šablony rozvíjející tuto oblast

Dotazník - výstup

Dotazník - výstup

Sestavení projektu Zhodnotit časové a administrativní kapacity. Zvážit objem aktivit, které je škola schopná během 2leté realizace zvládnout. Řízení projektu, výběr dalších pracovníků, kteří se zúčastní projektu. Žadatel rozpočet projektu sestavuje volbou šablon v rozmezí minimálně 200 tisíc do maximální výše dané výpočtem: 200 000 Kč + 2200 Kč na dítě/žáka. K tomuto nastavení šablon v projektu připravilo MŠMT tzv. kalkulačku indikátorů, která je také povinnou přílohou k žádosti o podporu.

Kalkulačka indikátorů

Příklad projektu Personální šablona: školní psycholog - 12 měsíců práce při úvazku 0,5 DVPP v rozsahu 32 hodin (ČG, MG, CJ, M) – 2 absolventi DVPP v rozsahu 32 hodin – inkluze – 1 absolvent Čtenářský klub pro žáky ZŠ – proces vybavení a realizace klubu pro skupinu žáků Odborně zaměřená tématická setkávání a spolupráce s rodiči – realizovaná setkání

Školní psycholog Popis jednotlivých šablon je uveden v Příloze č Školní psycholog Popis jednotlivých šablon je uveden v Příloze č. 3 výzvy Min. 3 žáci s potřebou podpůrných opatření prvního stupně podpory/se speciálními vzdělávacími potřebami musí být ve škole identifikováni po celou dobu realizace aktivity. Splnění kvalifikačních předpokladů pro danou pozici v souladu se zákonem o pedagogických pracovnících. Není možné dělení úvazku mezi více osob. Konkrétní náplň práce stanoví ředitel školy na základě skutečných potřeb žáků.

DVPP v rozsahu 32 hodin – čtenářská gramotnost, matematická gramotnost, cizí jazyky, mentoring DVPP v rozsahu 32 hodin – inkluze Vzdělávání formou absolvování vzdělávacího programu DVPP akreditované v systému DVPP Musí se jednat o jeden vzdělávací program, realizován prezenční formou

Čtenářský klub pro žáky ZŠ Nejméně 6 žáků Zařazení nejméně 2 žáků ohrožené školním neúspěchem – výběr žáků je zcela v kompetenci ředitele školy. V období pěti po sobě jdoucích měsících bude realizováno min. 16 schůzek v délce trvání 90 minut, zpravidla jedenkrát týdně. Na přípravu a následnou reflexi každé schůzky je určena časová dotace 2,5 hodiny. Činnost klubu: čtení knih přímo v klubu, půjčování knih z klubové knihovničky, rozhovory o četbě – vzájemné doporučování knih Průměrná návštěvnost aktivity je alespoň 75 % z celkové počtu zapsaných/přihlášených žáků. Nejnižší požadovaný počet žáků přítomných na jednom setkání klubu není stanovený. Veden pedagogickým pracovníkem

Odborně zaměření tematická setkávání a spolupráce s rodiči Celkový hodinový rozsah setkávání je 12 hodin (1 h = 60 minut), doporučeno 6 dvouhodinových setkání Skupina min. 8 rodičů Zajištění externího odborníka (např. pracovník pedagogicko- psychologické poradny, vysokoškolský pedagog, metodik, apod. Témata k setkávání mohou být zaměřena například na: styly učení, jak na učení, motivace k učení inkluzivní vzdělávání, formy hodnocení žáků, metody a formy výuky využití talentu a silných stránek (volba další vzdělávací dráhy)

Monitorování projektu Proces schvalování žádosti je ukončen nejpozději do 5 měsíců od data podání žádosti o podporu. 1. zálohová platba ve výši 60 % je příjemci odeslána do 30 pracovních dnů od vydání právního aktu o poskytnutí/převodu podpory. Nejdříve však 60 dnů před plánovaným zahájením (fyzické) realizace projektu. První zpráva o realizaci projektu (ZoR) včetně všech příloh se předkládá do 20 pracovních dnů zpravidla po uplynutí 6 měsíců od data zahájení fyzické realizace projektu nebo ode dne vydání právního aktu o poskytnutí/převodu podpory, podle toho, co nastane později. Po jejím schválení bude vyplacena 2. zálohová platba ve výši 40 % celkových způsobilých výdajů. V průběhu realizace se předkládají celkem tři průběžné zprávy o realizaci projektu a jedna závěrečná zpráva o realizaci projektu.

Fyzická realizace projektu (24 měsíců) – dokládání výstupů ve zprávě o realizaci a pro kontrolu na místě Školní psycholog uzavření pracovní smlouvy, popř. DPČ, konkrétní náplň práce, rozsah a rozpis jednotlivých činností doložení splnění kvalifikačních požadavků školního psychologa (doklad o dosaženém vzdělání) -kopie report o činnosti školního psychologa ve škole za daný měsíc – vzor MŠMT evidence docházky čestné prohlášení statutárního orgánu o integraci alespoň tří dětí s potřebou podpůrných opatření prvního stupně podpory/se speciálními vzdělávacími potřebami – vzor MŠMT pro kontrolu na místě mít kromě originálů výše uvedených dokladů ještě zpracovány tři plány pedagogické podpory u žáků s podpůrnými opatřeními prvního stupně podpory/IVP u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. DVPP 32 hodin – ČG, MG, CJ, M, DVPP 32 hodin - inkluze osvědčení o absolvování vzdělávacího programu DVPP Při kontrole na místě: rozhovor s pedagogem, případně kontrola účasti pedagoga na kurzu (pokud by kontrola na místě probíhala v době konání kurzu).

Fyzická realizace projektu – dokládání výstupů ve zprávě o realizaci a pro kontrolu na místě Čtenářský klub pro žáky ZŠ (vytvoření materiálního zázemí, DPP vedoucí klubu) čestné prohlášení statutárního orgánu o zapojení alespoň dvou žáků ohrožených školním neúspěchem vedení třídní knihy kroužku – vzor MŠMT pro kontrolu na místě originál třídní knihy, plán aktivit klubu, identifikace žáků ohrožených školním neúspěchem pro minimálně dva žáky, kontrola přímo v klubu (pokud by kontrola na místě probíhala v době konání klubu): diskuze s vedoucím klubu, případně se žáky; kontrola, že klub probíhá po vyučování. Odborně zaměření tematická setkávání a spolupráce s rodiči zápis o uskutečněných setkáních podepsaný statutárním orgánem, předepsaný obsah – vzor MŠMT pro kontrolu na místě originál zápisu, originály prezenčních listin se setkání, podklady externího odborníka pro setkání (prezentace, články, letáky), uskutečnění rozhovoru s pedagogy, rodiči, případně fyzická návštěvy setkání (pokud by kontrola na místě probíhala v době konání setkání.

S čím školám může MAS pomoci? Animace pro školy je bezplatná Metodická pomoc ZŠ a MŠ s výběrem vhodných šablon, vyplnění žádosti o podporu v monitorovacím systému Školení pro žadatele a příjemce ZŠ a MŠ Konzultační činnost při realizaci projektu, např. Zadávání veřejných zakázek, povinné publicitě Metodická pomoc ZŠ a MŠ při zpracování zpráv o realizaci a udržitelnosti projektu, zadávání dat do monitorovacího systému, zajištění správnosti předávaných výstupů Metodická pomoc s vypořádáním připomínek ke zprávám o realizaci a udržitelnosti projektu Metodická pomoc při kontrole na místě, při ukončování realizace projektu a při přípravě závěrečné zprávy o realizaci projektu

Děkuji za pozornost Zdenka Svobodová Obecně prospěšná společnost pro Český ráj MAS Český ráj a Střední Pojizeří Předměstká 286 507 43 Sobotka tel. 493 720 546, 728 712 362 e-mail: opspcr@seznam.cz www.craj-ops.cz Děkuji za pozornost Zdenka Svobodová