Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy Střední škola hotelnictví, gastronomie a služeb, Dlouhá 6, Litoměřice AutorMgr. Milena Procházková PředmětMatematika Tematický celekKomplexní.
Advertisements

Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Matematika Lineární rovnice
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_754.
Název školy Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Komenského 3, Litoměřice AutorMgr. Milena Procházková Název šablonyIII/2_Inovace a zkvalitnění.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_19 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_222 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 AutorMgr. Petr Křížek PředmětChemie.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_17 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – společná práce 1 VY_42_INOVACE_27 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – společná práce 2 VY_42_INOVACE_28 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
VY_62_INOVACE_05_FINANCE Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_776.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_01_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_757.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_768.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – rovnice 3 VY_42_INOVACE_22 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – společná práce 3 VY_42_INOVACE_29 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_10 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_20 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_28 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_23 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_26 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_779.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_18 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_08 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_772.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_25 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_27 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_24 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_13 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
SLOVNÍ ÚLOHY řešené pomocí lineární rovnice MATEMATIKA 8.ročník Zdeňka Šetková ZŠ Masarykova 1289 Ostrov Klíčová slova: s lovní úloha, rovnice, řešení,
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
4.3 LINEÁRNÍ ROVNICE s neznámou ve jmenovateli Mgr. Petra Toboříková.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Kombinační číslo 6. října 2013 VY_42_INOVACE_190206
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
SOUSTAVY ROVNIC Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Vladimíra Houšková Název materiálu:
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Lineární nerovnice o jedné neznámé
SOUSTAVY ROVNIC Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Matematika Lineární rovnice
Název školy Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb,
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0028 Číslo materiálu VY_42_INOVACE_109 Název školy Gymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Renáta Koubková Předmět Matematika Ročník 1. Datum vytvoření 05.05.2013 Anotace Řešení slovních úloh pomocí rovnic - prezentace Metodický pokyn prezentace je určena jako výklad do hodiny i jako materiál k samostudiu Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora.

Slovní úlohy řešené pomocí rovnic Návod na postup řešení

Příklad 1: Pan Vávra oseje pšenicí a žitem celkem 28 hektarů. Žitem oseje dvaapůlkrát větší výměru než pšenicí. Kolik hektarů oseje pšenicí a kolik hektarů žitem?

Postup řešení: Určíme, co bude neznámou, kterou zpravidla označujeme x (většinou to bývá údaj, o kterém toho známe, co nejméně) 2. Všechny údaje, které jsou vyjádřeny slovně v textu převedeme na výrazy. (většinou bývá uvedeno, porovnání s neznámou např. o 5 více nebo méně nebo 2,5 krát více nebo méně apod.)

3. Sestavení rovnice pomocí porovnání výchozích informací. (většinou známe celkový stav a velikost jednotlivých částí nebo vzájemný vztah mezi jednotlivými částmi) 4. Vyřešíme sestavenou rovnici, tím získáme neznámý údaj. 5. Provedeme zkoušku, nikoliv zkoušku rovnice, ale zkoušku, zda neznámá vyhovuje původním podmínkám.

Řešení příkladu 1: Výběr neznámé: nejméně informací máme o pšenici. pšenice ……………………… x ha 2. Převedení všech údajů na výrazy: pšenice ……………………… x ha žito …………………………..2,5x ha celkem …………………….x + 2,5x ha celkem ……………………….28 ha

3. Sestavení rovnice : x + 2,5x = 28 4. Vyřešení rovnice: x + 2,5x = 28 3,5x = 28 / : 3,5 x = 8

5. Provedeme zkoušku: pšenice ………….. 8 ha žito …………….2,5 ∙8 = 20 ha celkem ……….8 + 20 = 28 ha celkem …………………28 ha Pan Vávra oseje pšenicí 8 ha a žitem 20 ha.

Použité zdroje: ODVÁRKO, Oldřich a Jiří KADLEČEK. Matematika pro 8. ročník ZŠ,2.díl: Lineární rovnice, základy statistiky. Prometheus. ISBN 978-80-7196-372-1.