Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Číslo projektu CZ.1.07/1.500/34.0200 Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_13 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Číslo projektu CZ.1.07/1.500/34.0200 Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_13 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková."— Transkript prezentace:

1 Číslo projektu CZ.1.07/1.500/34.0200 Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_13 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková Tematický celek Matematika Ročník prima víceletého gymnázia, 6.ročník ZŠ Datum tvorby březen 2012 Anotace V prezentaci jsou uvedeny definice týkající se čísly soudělnými a nesoudělnými Metodický pokyn prezentace je určena jako výklad do hodiny Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora

2 Čísla soudělná a nesoudělná D(2,25) = 1 Čísla 2 a 25 jsou nesoudělná čísla. NESOUDĚLNÁ ČÍSLA jsou taková čísla, jejichž největší společný dělitel je 1. D(15,25) = 5 Čísla 15 a 25 jsou soudělná čísla. SOUDĚLNÁ ČÍSLA jsou čísla, jejichž největší společný dělitel je větší než 1.

3 Jsou dvojice čísel soudělná nebo nesoudělná 4 a 6 3 a 9 7 a 17 21 a 35 10 a 3 33 a 100

4 Rozhodni zda čísla jsou nesoudělná či soudělná 55 a 8415 a 1830 a 4415 a 22

5 Navrhni dvojice soudělných a nesoudělných čísel SOUDĚLNÁNESOUDĚLNÁ

6 Zdroje: Vlastní tvorba doc. RNDr. Oldřich Odvárko, DrSc. doc. RNDr. Jiří Kadleček, CSc. Matematika pro 6. ročník základní školy, 2. díl 2. vydání


Stáhnout ppt "Číslo projektu CZ.1.07/1.500/34.0200 Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_13 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková."

Podobné prezentace


Reklamy Google