Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_07-15

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Anotace: Anotace: Materiál je určen pro 3. ročník učebního oboru zedník – vyučovací předmět “materiály“. Je použitelný i pro výuku dané problematiky u.
Advertisements

Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_06-10 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova 2, České Budějovice AutorIng.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_07-20 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova 2, České Budějovice AutorIng.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Zdeňka Soprová, Bc. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Digitální učební materiál Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_20-15 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_24-08 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova 2, České Budějovice AutorRobert.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_07-17
Základy automatického řízení 1
Název prezentace (DUMu): Geometrická posloupnost – řešené příklady
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_32-09
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čtyřúhelník - obdélník
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_04-02
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_27-16
pracovní postup keramických stropů
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_04-14
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_07-18
Schodiště – návrh dvouramenného schodiště v bytovém domě
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_32-12
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_07-03
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU 1 – Množiny – teorie
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_06-01
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Ocel VY_32_INOVACE_25_502 Projekt.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_27-04
CZ / / Číslo projektu MŠMT:
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_07-13
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_22-11
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_07-08
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_07-06
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Digitální učební materiál
Násobení čísly 10 a 100 VY_32_Inovace_14TK-1 Mgr
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_22-17
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_32-14
Digitální učební materiál
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_07-09
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_32-07
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_27-01
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_27-11
Digitální učební materiál
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření objemu pevných látek
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_07-12
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Pro žáky naší školy více – Na míru píšeme učebnice VY_32_INOVACE_VJ29 Excel – funkce Počet období.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
ZKOUŠKY CEMENTU teorie
ZKOUŠKY CEMENTU pevnost
Digitální učební materiál
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čtyřúhelník - obdélník
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu:
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Transkript prezentace:

Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0029 Číslo materiálu VY_32_INOVACE_07-15 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova 2, České Budějovice Autor Ing. Vladislava Návarová Tematický celek Stavební konstrukce Ročník 4. Datum tvorby 10.10.2013 Anotace pro učitele, pro samostudium výklad nové látky a okamžité procvičení - prezentace Metodický pokyn výkladová prezentace na interaktivní tabuli nebo projektor Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora

15 POSTUP NÁVRHU SMYKOVÉ VÝZTUŽE

Postup návrhu smykové výztuže VSTUPNÍ ÚDAJE nakreslit statické schéma konstrukce 2. spočítat posouvající síly působící na nosníku – Ved fd l + - V

A. Smyk přenáší pouze beton Pokud platí: min VRC = ( Vmin + 0,15 scp ) bw d > Ved (scp dosadit v MPa, bw a d v mm, výsledek pak bude v N) - smyk přenáší pouze beton, třmínky bez výpočtu navrhnout podle konstrukčních zásad. Smyková síla přenesená betonem: Vmin=0,035 k 3/2 fck ½ ( fck dosadit v MPa) Součinitel k= 1 + (200/d) < 2,0 ( d dosadit v mm ) Napětí od normálové síly: scp = Ned / Ac < 0,2 fctm

B. Smyk přenáší třmínky 1.Ověříme maximální smykovou sílu přenášenou tlačenou diagonálou v betonu : max VRC = n fcd bw ( z cotg Q / ( 1+cotg2Q)) > Ved Pokud tento vztah neplatí, musíme zvětšit průřez betonu. Součinitel n =0,6 ( 1- fck/ 250 ) ( fck dosadit v MPa) Šířka prvku nejmenší na straně tažené bw Q – odklon smykové trhliny, úhel tlakových diagonál – v rozmezí 21,8° - 45°, pro desky volíme 21,8°-35°, pro trámy volíme 35°-45°; čím menší úhel zvolíme, tím více třmínků se vejde na smykovou trhlinu a z toho vyplývá potřeba menšího množství třmínku , cotg Q = 2,5-1,0

2. Vypočteme Ved1 ; Ved2 ve vzdálenosti d od líce podpory: Ved1 = Ved – ( a1+d ) fd : krajní podpora Ved2 = Ved – ( 0,5t+d ) fd : střední podpora d V Ved=Vbc Ved2 Ved1 Ved=Vab Ved1 Ved2 Ved=Vba

3. Zjistíme potřebný stupeň vyztužení smykovou výztuží: r wd = Ved1 / ( fywd bw z cotg Q ) fywd návrhová pevnost smykové výztuže 4. Porovnáme: rwd > rw, min = 0,08 fck / fyk Pokud neplatí, uvažujeme dál pro výpočet r w, min místo r wd. 5. Navrhneme průměr třmínků dw a počet střihů i dw > O,25ds při stejné kvalitě třmínků jako hlavní výztuže dw > O,33ds při horší kvalitě třmínků jako hlavní výztuže 6. Určíme plochu třmínku Asw = Asw,1 * i 7. Určíme maximální vzdálenost třmínků S1d,max = Asw / (rwd * bw )

8. Zvolíme vzdálenost třmínků S1d tak, aby platilo: S1d > S1d,max S1d > 0,75 d S1d > 400mm 9. Vypočteme únosnost třmínků: Vrd,s = Asw fywd z cotg Q / S1d > Ved1 Pokud platí, třmínky vyhovují.. 10. Postup dle bodu 3-9 opakujeme pro Ved2 a S2d 11. Můžeme opakovat i pro libovolný počet dalších úseků s příslušnou Vedi

Schéma: S1d S2d d Ved Ved1 Ved2