Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Výukový materiál zpracován v rámci projektu

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Výukový materiál zpracován v rámci projektu"— Transkript prezentace:

1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu
EU peníze školám Název školy Střední škola elektrostavební a dřevozpracující, Frýdek-Místek, příspěvková organizace Adresa školy Pionýrů 2069, Frýdek-Místek Název operačního programu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ Označení vzdělávacího materiálu VY_32_INOVACE_10_30ŠebM-9 Název tematické oblasti (sady) Základy programování v jazyce C# Název vzdělávacího materiálu Příklady s využitím iterace 3 Druh učebního materiálu Cvičení v prostředí Microsoft Visual Studio Anotace Téma je určeno žákům studijního oboru elektro na získání základních znalostí a vědomostí v algoritmizaci a programování. Klíčová slova algoritmus,vývojový diagram,zdrojový text programu Vzdělávací obor, pro který je materiál určen 26-41-M/01 Elektrotechnika Ročník IV. Typická věková skupina 18 let Speciální vzdělávací potřeby žádné Autor Ing.Milan Šebestík Zhotoveno, (datum/období) 1.9. až Celková velikost 168 kB Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Milan Šebestík Dostupné z portálu

2 31. Příklady s využitím iterace 3
Vytvořte algoritmus a napište program,který sečte posloupnost n čísel načtených z klávesnice a zobrazí výsledek.Počet čísel n rovněž volíme z klávesnice. Příklad 19 - Zvolíme cyklus s pevným počtem opakování,protože přesně víme,že cyklus musí proběhnou „n“ krát, -v prvním kroku načteme číslo z klávesnice a uložíme jej do proměnné „n“, -v druhém kroku stanovíme dolní mez řídící proměnné cyklu na po- čáteční hodnotu rovnou jedné,horní mez cyklu na konečnou hodnotu rovnou číslu v proměnné „n“, -v těle cyklu musíme načíst číslo X z klávesnice a přičíst jej k obsahu výsledné proměnné suma, -po skončení cyklu zobrazíme obsah výsledné proměnné na obrazovku monitoru. .

3 Begin suma=0 Read: n Cyklus i=1,n Read: X suma=suma+X Konec cyklu
Počáteční vynulování proměnné suma suma=0 Read: n Načtení čísla počtu sečítaných Čísel a uložení do proměnné „n“ Cyklus i=1,n Nastavení cyklu s pevným počtem opakování v mezích 1 až n Read: X suma=suma+X V těle cyklu je načtení čísla X a přičtení k výsledné proměnné suma Konec cyklu Write: suma Zobrazení obsahu výsledné proměnné suma na monitor End

4 Zdrojový text programu
int i,n, x, suma; suma = 0; Console.Write("Zadej počet čísel,které se mají sečíst: "); n = int.Parse(Console.ReadLine()); for (i = 1; i <= n; i++) { Console.Write("Zadej číslo z klávesnice: "); x = int.Parse(Console.ReadLine()); suma = suma + x; } Console.WriteLine("Výsledek součtu je: {0}", suma); Console.Read();

5 Vytvořte algoritmus a napište program,který z desíti čísel načtených z kláves-
nice vybere největší číslo a zobrazí na monitoru. Příklad 20 Zvolíme cyklus s pevným počtem opakování,protože přesně víme,že cyklus musí proběhnou desetkrát, -v prvním kroku tedy stanovíme dolní mez řídící proměnné cyklu na po- čáteční hodnotu rovnou jedné,horní mez cyklu na konečnou hodnotu rovnou desíti, -v těle cyklu budeme načítat číslo X z klávesnice a využijeme mechanismus výběru největšího čísla s použitím dočasného maxima, -po ukončení cyklu obsah proměnné MAX vypíšeme na monitor.

6 Begin MAX=0 Cyklus + i=1,10 - Read: X X>MAX MAX=X Konec cyklu
Počáteční vynulování proměnné MAX MAX=0 Cyklus i=1,10 Nastavení cyklu s pevným počtem opakování v mezích 1 až 10 Read: X X>MAX Načtení čísla X z klávesnice,je-li splněna podmínka,uložení čísla X do proměnné MAX. MAX=X Konec cyklu Zobrazení obsahu výsledné proměnné MAX na monitor Write: MAX End

7 Zdrojový text programu
int i, x, max; max = 0; for (i = 1; i <= 10; i++) { Console.Write("Zadej číslo z klávesnice: "); x = int.Parse(Console.ReadLine()); if (x > max) max = x; } Console.WriteLine("Maximum je: {0}",max); Console.Read();


Stáhnout ppt "Výukový materiál zpracován v rámci projektu"

Podobné prezentace


Reklamy Google