Školní zralost Bc. Lenka Hufová 2016.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Občanská výchova ETAPY LIDSKÉHO ŽIVOTA.
Advertisements

Mladší školní věk 6/7 – 11/12 let
Speciálně pedagogické centrum při MŠ a ZŠ Kyjov, Za Humny 3304,
Zápis 2014 ZŠ Ostrava-Michálkovice.
Mosty mezi pedagogickou a psychologickou diagnostikou
ODKLAD POVINNÉ ŠKOLNÍ DOCHÁZKY
PŘÍPRAVNÉ TŘÍDY ZÁKLADNÍCH ŠKOL v Městské části Praha 9 MOST MEZI ŠKOLKOU A ŠKOLOU.
POLYTECHNICKÁ VÝCHOVA A VZDĚLÁVÁNÍ V MŠ
Školní zralost PhDr. Pavel Beňo Tel n
LOGOPEDICKÁ INTERVENCE
HLAVNÍ OBDOBÍ LIDSKÉHO ŽIVOTA
Mladší školní období.
Jemná motorika Pohybové schopnosti dítěte a řeč se vzájemně ovlivňují. Pokud je postižen pohybový systém, nebo opožděn motorický vývoj, bývá často opožděn.
ZÁKLADY SPECIÁLNĚPEDAGOGICKÉ DIAGNOSTIKY
VÝVOJOVÁ PSYCHOLOGIE PhDr. Daniel Heller.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Posuzování způsobilosti k zahájení školní docházky
PŘÍPRAVNÉ TŘÍDY ZÁKLADNÍCH ŠKOL v Městské části Praha 9
Periodizace lidského věku: Období dospělosti Období stáří
SOUČASNÁ SITUACE V ČR, MOŽNOSTI A ZMĚNY DO BUDOUCNA
ŠABLONA: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Logopedická třída MOTÝLCI
Včasná péče v České republice Zora Syslová. OBSAH 1.Vymezení pojmů 2.Co znamená včasná péče, její význam 3.Charakteristiky dětí ze sociokulturně znevýhodněného.
Fáze vývoje jedince Mgr. Jana Gajdošová
Výchovné a vzdělávací strategie a cíle ve výuce přírodopisu
TALENT ..
Narušený vývoj řeči strukturní a systémové narušení jedné či většího počtu oblastí vývoje řeči (osvojování mateřského jazyka) vzhledem k chronologickému.
SPECIÁLNĚ PEDAGOGICKÁ DIAGNOSTIKA
Vývoj orgánů Periodicita – střídání odb.pomalejšího a rychlejšího vývoje orgánů Alternace – vzájemné střídání při vývoji orgánů Akcelerace – fáze zrychlení.
Pedagogická diagnostika
Prezentace metodických materiálů a pomůcek
ŠKOLNÍ ZRALOST Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
Mgr. Zdeněk Nosek ředitel školy Podpora zdravého životního stylu ve školách v Kraji Vysočina Číslo projektu: CZ.1.07/1.1.00/ Podpora zdravého životního.
ZÁVĚREČNÝ SEMINÁŘ 2. GLOBÁLNÍCH GRANTŮ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE V RÁMCI OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Motorické schopnosti.
ODKLAD POVINNÉ ŠKOLNÍ DOCHÁZKY
Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb Výchovn ě vzd ě lávací systém Č R Část 1. Pedagogika Mgr. Irena Kudláčková.
Co je to učení?. Učení je jeden ze základních vývojových procesů, jehož výsledkem je relativně trvalá změna vyvolaná zkušeností. (Denglerová, 2009)
Ontogenetický vývoj. cílová skupina: střední školy anotace : charakteristické znaky období mladšího školního věku klíčová slova : školní práce, bisexuální.
Somatopedie Speciální pedagogika zabývající se osobami s poruchami hybnosti, dlouhodobě nemocnými a zdravotně oslabenými.
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu Autor: Miroslav Vild.
MLADŠÍ ŠKOLNÍ VĚK Zittová, Pospíchalová, V7A. období: 6 – 11 let ústup egocentrismu – rozvoj schopnosti spolupráce chápání abstraktních a specifických.
PŘÍRODOPIS 8. ROČNÍK VY_52_INOVACE_34_01_ontogeneze jedince.
Druhy změn ve vývoji.  Během života nastává mnoho životních změn změn  Změny můžeme rozdělit do čtyř základních skupin základních skupin  Tyto změny.
TĚLESNÝ, FUNKČNÍ A PSYCHICKÝ VÝVOJ DĚTÍ A MLÁDEŽE Linda Husáková UTV-SE
Ontogenetický vývoj. cílová skupina: střední školy anotace : charakteristické znaky období adolescence, plné dospělosti, zralosti, středního věku a stáří.
MLADŠÍ ŠKOLNÍ VĚK Vojtěch Smejkal, Mikuláš Radouš.
Vývojové poruchy motoriky © Tom Vespa.
LOGOPEDICKÁ ODBORNÁ PÉČE
PŘEDŠKOLNÍ VZDĚLÁVÁNÍ
jemná motorika, koordinace ruky a oka
Grafomotorika - Vrba ve větru
ANOTACE Seznámit žáky s vývojovými fázemi člověka. Vysvětlit změny ve vývojových fázích předškolního dítěte, se změnami při přechodu dítěte do školy. Výukový.
7. Diagnostika školní zralosti
ZAHÁJENÍ POVINNÉ ŠKOLNÍ DOCHÁZKY
Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
Školní zralost a připravenost
ETAPY VÝVOJE LIDSKÉHO ŽIVOTA II
7. Diagnostika školní zralosti
Jemná motorika, koordinace ruky a oka
Vývoj jedince Autor: Mgr. Iva Hirschová
Období lidského života
SPECIÁLNĚ PEDAGOGICKÁ DIAGNOSTIKA
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Pedagogika II Mgr. Kateřina Lojdová
8. Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Školní zralost Bc. Lenka Hufová 2016

Školní zralost povinné zahájení školní docházky pro děti , které k 31.8. dovrší 6let předpoklad pro úspěšné osvojování si školních dovedností a znalostí kompetence: kompetence k učení kompetence k řešení problémů kompetence komunikativní kompetence sociální a personální ideál, k němuž každé dítě dospěje v jiném věku při pochybách – vyšetření pro případný odklad školní docházky o rok

Školní nezralost Fyzická – nedostatečný vzrůst, nemocnost Psychická – pomalé zrání nervového systému, nezralost funkcí: Nedostatečná úroveň percepce Horší vyjadřovací schopnosti, logopedické vady Opožděný vývoj grafomotoriky Menší schopnost koncentrace pozornosti Sociální – nedostatek sociálních zkušeností, nadměrná fixace na rodinu

Školní nezralost zvýšená dráždivost emoční labilita snadná unavitelnost poruchy pozornosti přetěžování neurotické problémy rušivé chování Nezralost je záležitost psychologická – zohledňuje proces zrání vlastní posouzení oslovíme učitelku v MŠ poradenské zařízení

Školní připravenost je záležitostí pedagogickou – zohledňuje proces učení jde o souhrn osvojených znalostí, dovedností a návyků vlivem výchovy a prostředí v socializačním procesu má největší význam rodina, jejíž hodnoty a normy dítě přejímá

Školní zralost dítě se schopnostmi „nad rámec“ zákon umožňuje předčasné zahájení školní docházky dětem, které dovrší 6 let do konce kalendářního roku dítě narozené od září do konce prosince - předložit doporučující vyjádření školského poradenského zařízení dítě narozené až od ledna do konce června - doporučující vyjádření navíc od odborného lékaře

Školní zralost Fyzická zralost Kapalínův index - optimální tělesná výška dítěte v šesti letech je cca 120 cm a tělesná hmotnost cca 20 kg. Příklad: 120 cm (výška) : 20 kg (váha) = 6 (růstový věk) mění se proporce těla - postava se protahuje, prodlužují se končetiny, snižuje se množství podkožního tuku, svalový reliéf je výraznější mizí dětská boubelatost, zmenšuje se obvod hlavy vůči tělu dochází k výměně chrupu - vypadávají mléčné zuby zlepšuje se celková koordinace hrubé motoriky

Školní zralost zlepšuje se jemná motorika (práce s plastelínou) Grafomotorika správný úchop tužky uvolněné zápěstí plynulý pohyb spojit dva body čárou svisle i vodorovně Filipínská míra – dítě ohne pravou paži přes temeno vzpřímené hlavy a dosáhne si na levé ucho Lateralita – zjistit dominanci pravé či levé ruky

Psychická zralost Úroveň zralosti centrálního nervového systému Myšlení analytické https://www.youtube.com/watch?v=-atiTfObtTI