Síťová neutralita od revize regulačního rámce do DigiČeska ver. 2.0 Praha, 18. května 2015.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kybernetické trestné činy v českém trestním zákoníku
Advertisements

Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví
Změna legislativy při zadávaní veřejných zakázek
Stanovisko TV Nova K TPP TV Nova podporuje digitalizaci  Společnost CET 21 se jako jeden z vůdčích subjektů procesu přechodu zemského.
Podívejme se nejen na mobilní bezpečnost v širším kontextu Michal Rada Iniciativa Informatiky pro Občany.
Regulační výzvy Jaromír Novák © 2011 Ministerstvo průmyslu a obchodu.
AUTORSKÝ ZÁKON A ZPŘÍSTUPŇOVÁNÍ DIGITÁLNÍCH DOKUMENTŮ
Jak si počínat při soudním jednání
Pronájem, výpůjčka majetku pořízeného z dotace Ing. Lukáš Brabenec 25. září 2013.
Facility management ČSN EN
Aktivity ČTÚ pro období let 2014 a 2015
Ochrana osobních údajů při poskytování informací
8. března 2007AEM, SVSE - PRAHA 1 Návrhy ERÚ na novelu energetického zákona Blahoslav Němeček místopředseda a ředitel sekce regulace.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČESKÉ REPUBLIKY Veřejná podpora a projekty PPP 19. září 2007, Praha MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČESKÉ REPUBLIKY.
Návrh nového zákona o elektronických komunikacích Hradec Králové 30. března 2004.
Doporučené postupy nebo standardy – aspekty právní
Vaše jistota na trhu IT Důvěryhodné ukládání elektronických dokumentů (legislativní pohled) David Zimandl, ICZ a.s Brno.
Návrh zákona o elektronických úkonech, osobních číslech a autorizované konverzi dokumentů Zdeněk Zajíček náměstek ministra vnitra Vladimír Smejkal Legislativní.
Regulační prostředí Mediální právo České republiky.
Právo na informace Tereza Danielisová,
Správní řízení v oblasti veřejné podpory
1 Soudní ochrana v oblasti správy věcí veřejných Jitka Bělohradová.
Příprava zákona o elektronických komunikacích Jaromír Šiška, CSc. náměstek ministra - ředitel sekce elektronických komunikací a poštovních služeb Konference.
Sekce digitální ekonomiky Digitální Česko v. 2.0 Cesta k digitální ekonomice Milníky cesty k digitální ekonomice Co bude dál? 1.
1 Elektronický podpis v ČR Bezpečnost IS/IT Jaroslav Malý.
Posuzování vlivů na životní prostředí v územním plánování (SEA proces) Zákon č. 100/2001 Sb., o posuzování vlivů na životní prostředí, ve znění zákona.
Digitální Česko – veřejná konzultace Ing. Jan Duben ředitel sekce elektronických komunikací a poštovních služeb © 2010 Ministerstvo průmyslu a obchodu.
Česká energetika ve sjednocené Evropě Vliv směrnic EU na energetickou legislativu ČR Konference AEM 10. a 11. září 2003 P r a h a Josef Fiřt Ministerstvo.
Technické řešení PostSignum QCA
Evropský standard správního uvážení. Pojem správního uvážení dvojí pojetí správního uvážení 1. užší pojetí: případy, kdy právní úprava výslovně dává veřejné.
Evropské právo životního prostředí Přednáška č. 2 Úvod: hlavní změny v EU po ratifikaci LS Ochrana ŽP jako cíl EU Pravomoci EU Prameny EP.
Novela Energetického zákona změny a zkušenosti v oblasti elektroenergetiky a teplárenství Brno Ing. Josef Snítilý © 2005 Ministerstvo průmyslu.
Zákon o elektronických komunikacích
Hodnocení kvality a bezpečí zdravotních služeb
2. Správní trestání a správní delikty
Nový zákon o zadávání veřejných zakázek – změny v oblasti elektronizace veřejných zakázek a uveřejňování informací Praha,
Knihovní řády a vymáhání pohledávek Seminář Závazky čtenářů vůči knihovnám Městská knihovna v Praze: 6. dubna 2011 Hanuš Hemola.
Konference Městské kamerové dohlížecí systémy a ochrana osobních údajů, Praha 18. února 2011 PhDr. Miroslava Matoušová Úřad pro ochranu osobních údajů.
ŽIVELNÍ POHROMY A PROVOZNÍ HAVÁRIE Název opory – Direktivy SEVESO, zákon o prevenci závažných havárií a jejich význam Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Působnost Ministerstva spravedlnosti a správa státního zastupitelství JUDr. Jaroslav Picha.
Dotační program Podpora veřejně účelných aktivit seniorských a proseniorských organizací s celostátní působností Workshop Realizace politiky přípravy na.
Územní správa a samospráva RNDr. Oldřich Hájek, Ph.D.
Novelizace školského zákona Lucie Macků, Praha,
Ochrana práv spotřebitelů v energetických odvětvích JUDr. Petr Scholz, Ph.D. ředitel sekce legislativně správní Praha, květen 2013.
Vodohospodářská infrastruktura a veřejné zakázky Vlastimil Fidler Ministerstvo pro místní rozvoj.
Veřejné služby a veřejná podpora Plzeň 4. května2012 JUDr. Hynek Brom 1. místopředseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže.
JUDr. Václav Urban Odbor živností Tržní řády Zákonné zmocnění k vydání 11 TRŽNÍ ŘÁDY.
Návrh nařízení Evropského parlamentu a Rady o elektronické identifikaci a důvěryhodných službách pro elektronické transakce na vnitřním trhu (eIDAS) Lucie.
Problematika Úřadu práce v kontextu poskytovatelů sociálních služeb 18. února 2014 Mgr. Jana Marie Landová.
Firemní data mimo firmu: z pohledu zákoníku práce JUDr. Josef Donát, LLM, ROWAN LEGAL ISSS 2014, Hradec Králové.
Advokátní kancelář Pokorný, Wagner & spol. Karolíny Světlé 301/8, Praha 1 tel.: , fax:
Školský zákon ve vztahu k zákonným zástupcům (pro ředitele málotřídní školy) Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném.
STABILIZACE A REFORMA ČESKÉHO ZDRAVOTNICTVÍ Priority ministra zdravotnictví Tomáše Julínka pro funkční období Praha,
PREZENTUJÍCÍ Registry ve veřejné správě Mgr. David Marek
Kvalita v sociálních službách jako proces
Železniční doprava pro kraje Praha, 28. listopadu 2016
Aplikace zákonů č. 101/2000 Sb. č. 227/2000 Sb.
Rozkrývání vlastnických struktur a skutečných majitelů
Kde jsme a kam jdeme na cestě k digitální ekonomice?
Koncepce rozvoje sociálních služeb pro osoby se zdravotním postižením poskytovaných příspěvkovými organizacemi Zlínského kraje na období Luhačovice.
Workshop Realizace politiky přípravy na stárnutí, Brno, 15. října 2015
Důvodová zpráva a RIA 2. listopadu 2016 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D.
Komise LRV a LRV 14. prosince 2016 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D.
Právo na dobrou správu.
Problematické aspekty patient summary optikou právníka
Obecné nařízení o ochraně osobních údajů
GDPR pro knihovny JUDr. Tomáš Doležal advokát
Sdružení lázeňských míst Statuty lázeňských míst 21. června 2013
GDPR - náhled po 133 dnech JUDr
GDPR JUDR. Mgr. Barbora Vlachová
Transkript prezentace:

Síťová neutralita od revize regulačního rámce do DigiČeska ver. 2.0 Praha, 18. května 2015

Český telekomunikační úřad ČTÚ byl zřízen zákonem č. 127/2005 Sb. – ústřední orgán státní správy! Zakotven v kompetenčním zákoně 2/1969 Sb. Regulace trhu elektronických komunikací a poštovních služeb.

Revize regulačního rámce Revize probíhala i ve světle začínajících debat o síťové neutralitě.

Revize regulačního rámce 2006+

Čl. 1 rámcové směrnice Omezení pro přístup ke službám a aplikacím, může být přijaté pouze pokud A) je v rámci demokratické společnosti vhodné, přiměřené a nezbytné, B) jeho provedení podléhá přiměřeným procesním zárukám v souladu s Evropskou úmluvou o ochraně lidských práv a základních svobod a s obecnými zásadami práva Společenství, včetně účinné soudní ochrany a řádného procesu. +Zásada presumpce neviny a práva na soukromí.

Obecná pravidla ČTÚ Obecná pravidla a doporučení pro využívání řízení datového provozu při poskytování služby přístupu k síti internet Úkol z „DigiČeska ver. 2.0“ Návrh připomínkován během roku 2013, finální verze vydána v prosinci 2013

Obecná pravidla ČTÚ Naplnění ustanovení § 5 odst. 3 písm. b), d), g) - ČTÚ prosazuje zájmy koncových uživatelů, tím, že: zajišťuje v souladu s ustanoveními tohoto zákona vysokou úroveň ochrany spotřebitelů, podporuje poskytování jasně formulovaných informací, zejména prosazováním transparentnosti cen a podmínek pro používání veřejně dostupných služeb elektronických komunikací, podporuje možnost přístupu koncových uživatelů k informacím a možnost koncových uživatelů šířit informace a využívat aplikace a služby podle svého výběru.

Pravidla a doporučení 1) Svoboda výběru služby přístupu k sítí internet a její kvality 2) Nepřístupnost diskriminace, blokování nebo degradace jednotlivých datových toků 3) Možné výjimky z pravidel č. 1 a 2 4) Transparentnost informací

Svoboda výběru služby přístupu k sítí internet a její kvality Koncový uživatel má mít zaručenou: možnost přijímat a vysílat informace/data podle svého výběru, možnost používat služby a aplikace podle svého výběru, možnost instalovat vlastní hardware a programové vybavení, pokud nepoškozuje síť, poskytování smluvně sjednané kvality služby za dodržení smluvně ujednaných podmínek a poskytování transparentních informací o poskytovaných službách ze strany poskytovatele služby.

Nepřístupnost diskriminace, blokování nebo degradace jednotlivých datových toků Nesmí být rozlišovány jednotlivé datové toky podle obsahu, služby, aplikace, zařízení, adresy zdroje a cíle určení datového toku za účelem blokování, zpomalení nebo snížení kvality jejich odbavení. Takové situaci musí být zabráněno i v případech, že je způsobena tzv. pozitivní diskriminací.

Výjimky z pravidel č. 1 a 2 „Opodstatněné řízení datového provozu“: za účelem splnění povinností přímo vyplývajících z ustanovení právního předpisu nebo na základě rozhodnutí soudu, pro předcházení mimořádným situacím a za účelem zachování integrity a zabezpečení sítí a služeb poskytovaných prostřednictvím těchto sítí, za účelem minimalizace účinků mimořádného rizika přetížení sítě.

Výjimky z pravidel č. 1 a 2 Výjimky musí vycházet z obecných principů relevance, přiměřenosti, účinnosti, nediskriminace a transparentnosti. Za porušení pravidla se nepovažuje, pokud zabránění přenosu obsahu a zpráv dochází z vůle koncového uživatele.

Transparentnost informací Zásady svobody použití a nediskriminace mezi datovými toky musí být uvedena výslovně ve smluvních podmínkách podle § 63 ZEK a to jasným, transparentním a srozumitelným způsobem o: kvalitě služby, možných omezeních, použití metod oprávněného řízení datového provozu.

Nabídka služby přístupu k internetu Bez omezení – aplikují se jen pravidla opodstatněného řízení datového provozu S omezením – nad rámec výjimek v pravidle 3 Označení „neomezená služba" či případný významový ekvivalent se nesmí používat u služeb přístup k síti internet, u kterých se používá omezení datového objemu, nebo u kterých dochází v průběhu čerpání služby k pozastavení poskytování služby, nebo se vyžaduje dodatečná platba k obnovení služby, či její kvality.

Řízené služby Řízená služba – služba poskytovaná prostřednictvím služby přístupu k síti Internet a zpravidla mívá zvýšené kvalitativní vlastnosti a využívání řízení datového provozu nad rámec pravidel 1-3. Uz ̌ ivatelé te ̌ chto sluz ̌ eb musí být jasným a srozumitelným zpu ̊ sobem informováni o moz ̌ ných dopadech souc ̌ asného vyuz ̌ ívání r ̌ ízené sluz ̌ by na sluz ̌ bu pr ̌ ístupu k síti internet.

Co bude dál? Monitoring Vyhodnocení regulace TSM – DSM – revize regulačního rámce 2015+

Děkuji za pozornost Jaromír Novák,