Novalis. Název školy:Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa:Mírová 218/6 Dubí III - Pozorka Název projektu KLÍČE K POZNÁVÁNÍRegistrační.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PETR BEZRUČ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Holajová.
Advertisements

Rozbor uměleckého textu
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace
NĚMECKO ITÁLIE MAĎARSKO Mgr. Michal Oblouk. -básník a prozaik -vl. jménem Friedrich Leopold von Hardenberg -narodil se jako syn statkáře a ředitele solivaru.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Romantismus.
Portréty literárních osobností světové literatury.
Číslo:VY_32_INOVACE_24_04 Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Johann Wolfgang.
Karel Hynek Mácha Anna Coufalová C2B.
Jméno autora: Mgr. Barbora Jášová
Český jazyk a literatura Poezie českých autorů 1. poloviny 20
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Karolína Beranová Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
V.HUGO – CHRÁM MATKY BOŽÍ V PAŘÍŽI
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.A.13 Název pro školu: EU ČJ 13 II Název materiálu: Karel Hynek Mácha Autor: Mgr. Barbora Baránková Vzdělávací.
Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Karolína Beranová Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Ref.: Tobě, Pane, dík, že dal jsi perlu krásnou, tobě, Pane, dík, že květy mohou kvést, tobě, Pane, dík, u vidím hvězdu jasnou, tobě, Pane, dík, chceš.
Český jazyk a literatura
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor: Mgr. Milada Pleskačová Datum: Název: VY_12_INOVACE_1.2.2ČJ2,3_35.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor: Mgr. Milada Pleskačová Datum: Název: VY_12_INOVACE_1.2.2ČJ2,3_34.
Číslo:VY_32_INOVACE_24_05 Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Victor Hugo.
BUNDESREPUBLIK DEUTSCHLAND POLITISCHES SYSTEM. Název školy:Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa:Mírová 218/6 Dubí III.
ARBEITSLOSIGKEIT - WORTSCHATZ. Název školy:Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa:Mírová 218/6 Dubí III - Pozorka Název.
Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa:Mírová 218/6, Dubí III Pozorka Název projektu KLÍČE K POZNÁVÁNÍRegistrační.
Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa: Mírová 218/6 Dubí III - Pozorka Název projektu KLÍČE K POZNÁVÁNÍ.
Lidé s mentálním postižením jako cílová skupina sociálních služeb.
ZŠ Brno, Řehořova 3 Autoři české a světové literatury Český jazyk 8.ročník III
Název SŠ: SOU Uherský Brod Autor: Mgr. Dana Zajíčková Název prezentace (DUMu): Romantismus ve světové literatuře: Německo, Anglie, USA Tematická oblast:
Název školy:Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa:Mírová 218/6 Dubí III - Pozorka Název projektu KLÍČE K POZNÁVÁNÍRegistrační.
Zdravotně znevýhodnění jako cílová skupina sociálních služeb.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Osoblaha AUTOR: Mgr. Jana Kolbeová NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_ČESKÝ_JAZYK_A_LITERATURA TEMA: Česká próza a poezie 20. století ČÍSLO PROJEKTU:
Náročné životní situace DUM_11. Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa:Mírová 218/6 Dubí III - Pozorka Název.
JIŘÍ WOLKER ŽIVOT Kde se narodil busta na jeho rodném domě pohled na město mapa ČR a umístění města a zemřel ?
Závislí jako cílová skupina sociálních služeb. Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa: Mírová 218/6 Dubí.
Paměť DUM_18. Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa:Mírová 218/6 Dubí III - Pozorka Název projektu KLÍČE.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_11.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Michaela Blažková Název DUM: VY_32_Inovace_ Romantismus Název sady: Český jazyk 8. ročník Číslo projektu:
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor: Mgr. Milada Pleskačová Datum: Název: VY_12_INOVACE_1.2.2ČJ2,3_34.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
„Smrt není zlá, co zlé je, to umírání je.”
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Významní představitelé renesanční literatury
Myšlení a myšlenkové operace
Počátky písemnictví na našem území
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa: Mírová 218/6 Dubí III - Pozorka Název projektu KLÍČE K POZNÁVÁNÍ.
Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa: Mírová 218/6 Dubí III - Pozorka Název projektu KLÍČE K POZNÁVÁNÍ.
Renesance a humanismus
Karel Hynek Mácha Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
VY_32_INOVACE_SA4A_7 DUM 7. realizace aktivity pro 1
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
AUTOR: MGR. HANA GINTEROVÁ DATUM VYTVOŘENÍ:
ZÁKLADNÍ PODMÍNKY ŽIVOTA
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Psychické procesy - vnímání
ROMANTISMUS VE SVĚTOVÉ LITERATUŘE
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Opakování na písemnou práci z lineárních nerovnic
Spisovatelé dětské literatury
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: Mgr.Lenka.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Transkript prezentace:

Novalis

Název školy:Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa:Mírová 218/6 Dubí III - Pozorka Název projektu KLÍČE K POZNÁVÁNÍRegistrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:II/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji čtenářské a informační gramotnosti Název a číslo materiálu: VY_12_INOVACE_ČJL_2.A_1-25 TÉMA SADY: SOCIÁLNÍ PROBLEMATIKA V UMĚLECKÉ LITERATUŘE Název: Novalis – Hymny noci Vytvořeno: Autor:Mgr. Martina Šafránková Vyučovací předmět: Český jazyk Ročník:II. Výsledky vzdělávání dle RVP: Rozumí obsahu textu i jeho částí; čte s porozuměním věcně i jazykově přiměřené texty, orientuje se v textu; vhodně se prezentuje, argumentuje a obhajuje svá stanoviska. Typ interakce:Kombinované Druh výukového zdroje: Prezentace Klíčová slova:Novalis, Hymny noci Anotace: Na základě probrané látky analyzuje žák ukázku z díla Hymny noci.

NOVALIS (1772 – 1801) německý básník a prozaik vlastním jménem Georg Friedrich Philipp svobodný pán von Hardenberg celou lit. tvorbu poznamenala smrt jeho mladičké snoubenky a mladšího bratra zemřel ve 29 letech na TBC

Dílo: Heinrich von Ofterdingen (česky Jindřich z Ofterdingenu) – nedokončený román, -pojednává o potulném středověkém básníkovi (údajně básník ze 13. století - autor Nibelungů), který vidí smysl života v hledání „modrého květu“, který spatřil ve snu, stává se pro něj symbolem všeho, za čím se vyplatí jít. Vydá se ho hledat. Je to symbol všeho krásného, co člověk hledá, ale nenachází. Tím, jak hledá, objevuje nejen okolní svět, ale i sám sebe. -Modrý květ = symbol romantické poezie  inspirovali se jím i jiní umělce.

Hymny noci lyrická sbírka básní motivy ztracené lásky, touhy po smrti a oslavou Panny Marie obsahuje kontrasty dne, života (světla) a noci, smrti (tmy)

Ukázka: Touha po smrti Do lůna země vejít, tam, kde světlo vládcem není, nejzběsilejší trýzeň nám buď věštbou rozloučení. A štíhlým člunem doplujem na druhý břeh, v nebeskou zem. 1)Najděte romantické motivy: 2)Jedná se o báseň lyrickou nebo epickou? Proč? 3)Jedná se o poezii optimistickou nebo pesimistickou? 4)Jak vnímá autor smrt? 5)Co je hymnus?

Zdroje: EICHENS, Eduard. Wikimedia Commons [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: