ZÁKLADNÍ HLEDISKA A CÍLE PŘI ZPRACOVÁNÍ NÁVRHU STÁTNÍ ENERGETICKÉ KONCEPCE HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Advertisements

24/09/2016 REFORMA ZEMĚDĚLSKÉ POLITIKY „ Vláda bude usilovat o vyvážený rozvoj venkova s cílem podpory zaměstnanosti a podnikání, zejména s využitím evropských.
Mgr. Jiří Šimon Odbor práva veřejných zakázek a koncesí Praha, Nová směrnice EU pro zadávání veřejných zakázek v kontextu společensky odpovědného.
Program rozvoje Ústeckého kraje Obsah prezentace Představení PRÚK účel zpracování struktura PRÚK struktura priorit a opatření indikátory.
Zákon o sociálním podnikání Průběžné informace o připravovaném předpisu.
Střednědobé plány krajů, sítě sociálních služeb a přechod financování sociálních služeb na kraje Konference Financování sociálních služeb pro města a obce.
Návrh věcného záměru zákona o podpoře a řízení cestovního ruchu Výroční konference cestovního ruchu turistického regionu Východní Morava Holešov, 25. leden.
1 „Fungování energetických trhů v ČR a EU“ Teplárenství v ČR: možnosti a překážky dalšího rozvoje Miroslav Krejčů.
Veřejné finance Mgr. Oldřich Hájek. Financování školství  Školství – důležité odvětví veřejného sektoru  Školství:  Měří, hodnotí a tvoří lidský kapitál.
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
Operační program Průmysl a podnikání Programové dokumenty OP – Průmysl a podnikání Národní rozvojový plán ostatní operační programy Socioekonomická.
Hospodaření s oběžným majetkem Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jana Švejdová. Dostupné z Metodického portálu cz,
Strategické dokumenty, řízení, plánování a směřování Jihočeského kraje Ing. Luboš Průcha vedoucí oddělení regionálního rozvoje KÚ JčK.
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru PROVOZ A EKONOMIKA DOPRAVY, předmětu LOGISTIKA A OBSLUŽNÉ SYSTÉMY. Inovuje výuku použitím multimediálních.
Procesy ve veřejné správě Ivo Vašíček Proces veřejné správy Získávání zdrojů dané, poplatky, pokuty Vnitřní a vnější bezpečnost Správa zdrojů Údržba.
Energetický seminář ČEZ - prodej Praha. 1) Náhled HK ČR na energetiku ČR. HK ČR považuje energetiku za jeden z nejdůležitějších rezortů našeho.
Trh, ekonomika. ekonomická činnost výroba spotřeba obchod, směna.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Průvodní list Šablona: VI/2 Vytváření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností a dovedností v oblasti finanční gramotnosti Vzdělávací materiál: Prezentace.
Digitální učební materiál Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_ INOVACE_17-19 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova.
Strategická východiska rozvoje dopravních sítí Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. 1. náměstek - státní tajemník Ministerstvo dopravy ČR.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_18_10_ Lidská práva Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
SVĚTOVÉ HOSPODÁŘSTVÍ. Dělíme na: Primární sektor (těžba nerostných surovin, zemědělství, lesní a vodní hospodářství, rybolov) Sekundární sektor (průmysl,
Datové tržiště zaměřené na faktory ovlivňující vzdělávání dospělých a rozvoj lidských zdrojů s ohledem na trhu práce.
Podnik ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
Vnitřní předpisy účetní jednotky Porada odboru veřejné správy, dozoru a kontroly Ing. Tomáš Sluka Ministerstvo financí odbor Regulace a metodika účetnictví.
Hospodářský proces Hospodářský proces. Hospodářský proces Hospodářský proces rozdělujeme na následující fáze: a) výroba b) rozdělování a přerozdělování.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Pojistný trh nabídka a poptávka po pojistných produktech investování prostředků technických rezerv.
Držitel certifikátu kvality ISO 9001 a ISO 14001
2 Marketingové koncepce
Odkud se berou peníze v rozpočtu
Seminář Evaluace poskytovatelů „Zajištění vybraných služeb sociální prevence na území Jihomoravského kraje“ Tato konference je financována z.
Tematicky zaměřený kulatý stůl
Výroba elektrické energie - obecná část
Josef Středula, předseda ČMKOS
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Společenská odpovědnost ve školství
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Náměty pro činnost Národního fóra
Průmyslová revoluce 1 Podmínky a rozvoj.
Povinnosti provozovatele střešních instalací při dodávkách přímým vedením
Snížení nákladů na vytápění budov
Zákon o sociálním podnikání
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Mobilní bezpečná platforma Policie ČR CZ / /17
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Olomouckém kraji pro roky
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
Směrnice OECD pro nadnárodní podniky – význam a role
Oblast: Dobré životní podmínky zvířat
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
karel oliva Akademie věd ČR
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Pozemkové úpravy.
Chytrá řešení od společnosti E.ON
Změny právní úpravy ochrany přírody a krajiny
Energetický management
Podpora zaměstnanosti na místní úrovni: odpovědné zadávání
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Tisková konference ČMKOS
potenciál úspor KSE v období dle cílů EU
INFORMACE TAJEMNÍKA PROFESNÍCH UNIÍ
ministr práce a sociálních věcí
Praktické přínosy WEP pro české podniky
Život bez střeva , Praha.
v kontextu změn a potřeb moderního trhu práce
„Postup města Chrudim k udržitelnému rozvoji pomocí MA 21“
Mobilní bezpečná platforma Policie ČR CZ / /17
Transkript prezentace:

ZÁKLADNÍ HLEDISKA A CÍLE PŘI ZPRACOVÁNÍ NÁVRHU STÁTNÍ ENERGETICKÉ KONCEPCE HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY

HK ČR v orientaci na energetiku ČR vychází ze schválené hlavní orientace a cílů v oblasti energetiky. Z tohoto materiálu vyplývá význam koncového odběratele energie, který tvoří klíčový prvek v energetice. Energetika má svoje významné postavení v ekonomice a hospodářství našeho státu a také v oblasti zajišťování obyvatelstva energií. Z tohoto pohledu by měla být energetika provozována ve veřejném zájmu. Na základě této hlavní orientace by dle našeho názoru měla být také tvořena Státní energetická koncepce. Energetika je úzké spojení společností zajišťující potřebná paliva,výrobců a distributorů energie a také jejich odběratelů. HK ČR v orientaci na energetiku ČR vychází ze schválené hlavní orientace a cílů v oblasti energetiky. Z tohoto materiálu vyplývá význam koncového odběratele energie, který tvoří klíčový prvek v energetice. Energetika má svoje významné postavení v ekonomice a hospodářství našeho státu a také v oblasti zajišťování obyvatelstva energií. Z tohoto pohledu by měla být energetika provozována ve veřejném zájmu. Na základě této hlavní orientace by dle našeho názoru měla být také tvořena Státní energetická koncepce. Energetika je úzké spojení společností zajišťující potřebná paliva,výrobců a distributorů energie a také jejich odběratelů. Odběratel energie je základním a určujícím prvkem energetiky. Odběratel stanovuje svoje oprávněné potřeby na odběr energie a ostatní účastníci tohoto spojení hledají cesty, jak dodat odběratelem požadovanou energii. Odběratel energie je základním a určujícím prvkem energetiky. Odběratel stanovuje svoje oprávněné potřeby na odběr energie a ostatní účastníci tohoto spojení hledají cesty, jak dodat odběratelem požadovanou energii.

Základní požadavky odběratele na dodávanou energii: Dodávky v požadovaném čase Dodávky v požadované kvalitě Dodávky v cenově dostupné energii Kromě těchto základních požadavků je od energetiky potřeba očekávat: Nezhoršení postavení našich podnikatelů na světových trzích Výrobu a distribuci energie s ohledem na životní prostředí Výrobu a dodávku energie nesnižující energetickou a státní bezpečnost. Výrobu a distribuci energie v souladu s přijatými zákony a závazky v rámci našeho státu a EÚ. Zajišťování zaměstnanosti v tomto významném odvětví Základní požadavky odběratele na dodávanou energii: Dodávky v požadovaném čase Dodávky v požadované kvalitě Dodávky v cenově dostupné energii Kromě těchto základních požadavků je od energetiky potřeba očekávat: Nezhoršení postavení našich podnikatelů na světových trzích Výrobu a distribuci energie s ohledem na životní prostředí Výrobu a dodávku energie nesnižující energetickou a státní bezpečnost. Výrobu a distribuci energie v souladu s přijatými zákony a závazky v rámci našeho státu a EÚ. Zajišťování zaměstnanosti v tomto významném odvětví Významnou součástí energetiky je také spotřeba dodané energie. V tomto smyslu musí být základním úkolem neustálé snižování energetické náročnosti jak při vlastní výrobě a distribuci energie,tak také při její spotřebě. Významnou součástí energetiky je také spotřeba dodané energie. V tomto smyslu musí být základním úkolem neustálé snižování energetické náročnosti jak při vlastní výrobě a distribuci energie,tak také při její spotřebě.

Součástí energetiky je také vlastní spotřeba energie. V tomto smyslu musí být základním úkolem neustálé snižování energetické náročnosti jak při vlastní výrobě a distribuci energie,tak také při její spotřebě. Součástí energetiky je také vlastní spotřeba energie. V tomto smyslu musí být základním úkolem neustálé snižování energetické náročnosti jak při vlastní výrobě a distribuci energie,tak také při její spotřebě. 1/ Energetické zdroje musí být nastaveny tak, aby cena distribuované energie koncovým odběratelům nezpůsobovala zhoršení jejich konkurenceschopnosti a také zhoršení životní úrovně obyvatelstva. 2/ Nesmí dojít k diskriminaci jednotlivých energetických zdrojů a jejich výběr musí být proveden s ohledem na splnění základních,stanovených kritérií. 3/ Tuzemské energetické suroviny by měly vytvářet komparativní výhodu v konkurenceschopnosti tuzemských podnikatelských subjektů. 4/ Další rozvoj energetiky ČR není možné rozvíjet bez dalšího rozvoje energetiky jaderné. Novela státní energetické koncepce v současném stupni rozpracování: V současné době je dopracovávána Novela SEK a HK ČR v rámci projednávání Novely v současné době zaujímá následující stanoviska: Novela státní energetické koncepce v současném stupni rozpracování: V současné době je dopracovávána Novela SEK a HK ČR v rámci projednávání Novely v současné době zaujímá následující stanoviska:

6/ Další využívání OZE musí být prováděno tak, aby jejich vlivem nedocházelo k oslabování ekonomiky našeho státu. OZE musí být ekonomicky a energeticky efektivní a nesmí dále nákladově zatěžovat především koncové odběratele energie. 7/ SEK musí vycházet ze Státní surovinové politiky našeho státu a skutečného stavu zásob energetických nerostných surovin v ČR. 8/ Musí podporovat úspory energie v míře odpovídající ekonomicky přijatelným podmínkám. 9/ Životní prostředí musí být významným ukazatelem dalšího rozvoje naší energetiky. V tomto smyslu musí být věnována pozornost jak velkým, tak také malým energetickým zdrojům. 9/ Životní prostředí musí být významným ukazatelem dalšího rozvoje naší energetiky. V tomto smyslu musí být věnována pozornost jak velkým, tak také malým energetickým zdrojům. 5/Musí brát zřetel na prohlubování energetické soběstačnosti a v tomto smyslu musí být prioritně využívány tuzemské palivové a energetické zdroje.

11/ SEK musí být jasná a srozumitelná. Musí počítat i s možnostmi vzniku krizí a to jak přírodních, tak i politických. 12/ Na SEK musí navazovat tzv. Akční plán na krátkodobý horizont. 13/ SEK by měla mít dlouhodobý charakter a měla by nabýt podobu zákona. 10/ Značná pozornost musí být věnována dalšímu-udržitelnému rozvoji centrálního zásobování teplem a to především z pohledu jeho účinnosti, životního prostředí a také sociálního.

Další postup: HK ČR ve spolupráci s dalšími organizacemi, jako je Svaz průmyslu a dopravy, Asociace krajů, Svaz měst a obcí, Teplárenské sdružení, SVSE, a další se aktivně zúčastní připomínkování návrhu SEK. Našim hlavním cílem bude ochrana oprávněných zájmů koncových odběratelů energie, obyvatelstva ČR a samozřejmě našich podnikatelů. Další postup: HK ČR ve spolupráci s dalšími organizacemi, jako je Svaz průmyslu a dopravy, Asociace krajů, Svaz měst a obcí, Teplárenské sdružení, SVSE, a další se aktivně zúčastní připomínkování návrhu SEK. Našim hlavním cílem bude ochrana oprávněných zájmů koncových odběratelů energie, obyvatelstva ČR a samozřejmě našich podnikatelů.