Dusík a potos. = bezpůdní pěstování rostlin  Charakteristické je pěstování v lehce prostředí s lehce stravitelnými živinami – v roztoku  Půda přináší.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ORGANICKÉ LÁTKY + KYSLÍK
Advertisements

Výuková centra Projekt č. CZ.1.07/1.1.03/
Pěstujeme a pozorujeme růst luštěnin
Glukóza C H O Dýchání a přeměny glukózy Autor: Ing. Jiřina Ovčarová.
Jak se rostliny přizpůsobily
Povodeň Vaše kořeny měly málo kyslíku. Proto částečně odumřely a musíte investovat do vytvoření nových. Odevzdejte do banku 5 J. (Pokud máte méně joulů,
Fotosyntéza Vznik glukózy Autor: Ing. Jiřina Ovčarová.
Minerální výživa rostlin
Životní podmínky organizmů
KOLOBĚHY LÁTEK V PŘÍRODĚ
Výživa rostlin - fotosyntéza
VÝŽIVA ROSTLIN.
Domácí rostliny Otakar Kvaček.
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
ZNAKY ŽIVOTA ROSTLIN.
Minerální výživa VY_32_INOVACE_3.1.Bi1.08/Li
Rostliny - význam a jejich dělení.
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis – Biologie rostlin
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Podmínky života na Zemi
ROSTLINNÉ ORGÁNY I. KOŘEN Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Pěstování akvarijních rostlin
ZVĚTRÁVÁNÍ Vítek Urban listopad 2004 prima.
KOLOBĚH LÁTEK A TOK ENERGIE
Abiotické faktory Výukový materiál EK
ABIOTICKÉ PODMÍNKY ŽIVOTA
Fotosyntéza a dýchání Fotosyntéza Dýchání
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III / 2 Sada : 4 Ověření ve výuce: (nutno poznamenat v TK) Třída:
CO JE FOTOSYNTÉZA?  Soubor chemických reakcí, v jejichž průběhu dochází k pohlcování energie slunečního záření, která je využita k přeměně jednoduchých.
HYDROPONICKÉ PĚSTOVÁNÍ ROSTLIN Vypracovala: Bečvářová, Hudcová.
Hydroponické pěstování rostlin Adriana Javůrková, Nikola Bajerová, Emílie Zárubová, Sára Bendová.
Tematická oblast: Život na Zemi Téma: Podmínky života na Zemi Předmět: Přírodověda Ročník: 5. Autor: Mgr. Alena Hrušková Datum: Druh výstupu:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
„JAKO RYBA VE VODĚ“ EXPERIMENT TŘÍDY KVINTA A – SKUPINA „VÁPNÍK“
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_ Rostliny Název sady: Člověk a jeho svět 3. ročník Číslo projektu:
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Alena Přibíková Číslo DUM:Pě Datum ověření ve výuce: Ročník:9.
P RAKTICKÉ ČINNOSTI Hydroponie Vypracoval: Lukáš Karlík.
Hnojiva aneb přikrmování rostlin. Rozdělení hnojiv a) podle skupenství pevná hnojiva kapalná hnojiva b) podle působení na rostliny přímá hnojiva – obsahují.
ZŠ Jiráskova, Benešov CHEMIE Mgr. Jitka Říhová Kyselé deště – Oxidy 8. a 9. ročník.
Projekt do biologie a chemie. VODĚNKA - DUSÍK EXPERIMENT – JAKO RYBA VE VODĚ  DEN 1. – ZAKLÁDÁNÍ EXPERIMENTU  DEN 9. – KONTROLA  DEN 12. – KONTROLA.
Společné znaky rostlin.
Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Škola: Základní škola, Česká Lípa, Školní 2520, p.o. Číslo klíčové aktivity:
Stavba kvetoucí rostliny Jméno autora:Mgr. Kateřina Kačmárová Škola:ZŠ Náklo Datum vytvoření (období):04/2013 Ročník:čtvrtý Tematická oblast:Naše příroda.
Průmyslová hnojiva. s rozvojem zemědělství postupně přestalo postačovat použití statkových hnojiv => rozvoj výroby průmyslových hnojiv dodávají do půdy.
ROSTLINY.
Rostliny.
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_147_ Půda
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
AUTOR: Mgr. Václava Horniková NÁZEV: VY_32_INOVACE_112_List
BUŇKA – základ všech živých organismů
VY_32_INOVACE_07_Rostlinná buňka
Součásti neživé přírody
Jako ryba ve vodě Kopřiva africká.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
ŽIVÁ PŘÍRODA Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky a dělením živé přírody.
HYdroponie.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
AUTOR: Mgr. Václava Horniková
EKOLOGICKÁ LIKVIDACE PLEVELE.
VY_52_INOVACE_21_ Vlastnosti rostlin
ROSTLINY - ŘASY Přírodopis VI..
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Zelenina. Únorový či nejpozději březnový výsev platí pro celer bulvový, listový i řapíkatý. Drobná semena celeru klíčí dva až tři týdny při teplotě mezi.
TŘÍDĚNÍ ORGANISMŮ Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
vodní režim příjem, vedení a výdej množství vody v těle funkce
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Rostliny - význam a jejich dělení.
Živá příroda.
Transkript prezentace:

Dusík a potos

= bezpůdní pěstování rostlin  Charakteristické je pěstování v lehce prostředí s lehce stravitelnými živinami – v roztoku  Půda přináší rostlině pouze 5% minerálních elementů. Zbývajících 95% si rostlina za pomoci sluneční energie sama vytváří z vody a oxidu uhličitého  Živný roztok = voda a hnojiva v tekutém nebo pevném stavu

 Dospělé rostilny – vysoce koncentrovaný živ. roztok  Mladší rostliny – méně koncentrovaný živ. roztok  Ideální pH 5-6  Pro přípravu roztoku se dají používat klasická hnojiva, nebo i speciální, určená přímo pro hydroponii

 Jeden z nejdůležitějších prvků  Biogenní prvek  Podporuje tvorbu listů  Skládají se z něho bílkoviny a chlorofyl  Je potřebný při reakcích probíhajících v rostlině  Rostliny nejsou schopny získávat ho ve formě N 2

 Při nedostatku:  rostlina žloutne(chlorela listů) a zastaví se její růst  snížení období vegetačního růstu  časnější dozrávání semen  Při nadbytku:  roste rostlina příliš rychle → je křehká a volně v přírodě hrozí zlomení např. při větru  rostlina také kvete později

– první den pokusu

Obě rostliny zatím vypadají stejně Hmotnost: 8,50g bez a 8,53g s dusíkem

Hmotnost: 8,51g bez, 8,58g s dusíkem -rostlina s živným roztokem obsahující dusík zatím roste pouze na hmotnosti, žádné viditelné změny

 Hmotnost: 8,53g bez, 8,62g s roztokem  První viditelné změny, listy na rostlině s dusíkem jsou pevnější, začíná růst kořen bez dusíkus dusíkem

S dusíkem Bez dusíku

 Kořen opět porostl nyní již na 1,8 cm, listy jsou stále pevnější  Na vzorku bez dusíku jsme nezpozorovali žádné změny

 Kořen stále roste, délka 2,3 cm  Vzorek bez dusíku má malé žlutavé flíčky na listech S dusíkem Bez dusíku

kořen S dusíkem Bez dusíku

 Vzorek s dusíkem začal dobře růst a jeho kořen dosáhnul velikosti 2,6 cm  Byl pevný, jak v listech tak i ve stonku  Vzorek bez dusíku měl ve finální podobě fleky na listech způsobené nedostatečnou syntézou chlorofylu  Nezpozorovali jsme žádné změny na stonku  Měl slabé listy  Konečná hmotnost: 8,56g bez, 8,75g s roztokem

 Vítek Švejda  Pavel Dostál  Marek Augustin  Pavel Pilař  Kryštof Mráz