Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry Autor: Lucie Nováková, Vedoucí práce: Ing. Radka Vaníčková, Ph.D Oponent práce: doc. Ing. Hana Ezrová,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PRŮZKUM TRHU základy. 1. Odběratelé (zákazníci) Dotazníky nejdůkladnější způsob zjišťování potřeb, názorů a zvyklostí zákazníků.
Advertisements

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Problematika dlouhodobé nezaměstnanosti v ČR Autor bakalářské práce:
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích ´. Ústav podnikové strategie CRM v maloobchodní jednotce se sportovním zbožím Autor BP: Jan.
Personální a mzdová agenda ve vybraném podniku Autorka bakalářské práce: Monika Deutschová Vedoucí bakalářské práce: Ing. Kristina Kabourková Vysoká škola.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Katedra podnikové strategie Analýza vnitropodnikového komunikačního systému ve vybraném podniku.
Zakladatelký projekt výrobní firmy Šance Autor bakalářské práce:Markéta Štěpková Vedoucí bakalářské práce:doc. Ing. Marek Vochozka, MBA, Ph.D. Oponent.
Autor práce: Denisa Vydrová Vedoucí práce: Ing. Petra Solarová, Ph.D. Oponent práce: Ing. František Martíšek České Budějovice, červen 2016.
Marketing obchodní firmy. Obsah 1. Volba lokality 2. Volba vhodných forem prodeje 3. Analýza chování zákazníka ve vztahu k prodejně.
VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ ČESKÉ BUDĚJOVICE ÚSTAV PODNIKOVÉ STRATEGIE Autor bakalářské práce: Jitka Macháčková Vedoucí bakalářské práce: Ing.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza marketingového mixu vybrané banky Autor bakalářské práce:
VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH Ústav technicko - technologický ZHODNOCENÍ EFEKTIVNOSTI DOTAČNÍCH TITULŮ.
Obchod, trh Základy hospodaření.
VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry vybrané obchodní jednotky
Analýza bankovních produktů bank působících v České republice
Analýza vnitropodnikového komunikačního systému ve vybraném podniku
Vysoká škola technická a ekonomická
Merchandising a nákupní atmosféra vybraných obchodních jednotek
Specifika účtování ve vybraném zemědělském podniku
Vysoká škola technická a ekonomická
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Motivační a věrnostní programy jako nástroj budování loajality zákazníků Autor práce: skopalová.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Systém odměňování pracovníků
Aktuální možnosti přímých zahraničních investic v Indii
Prezentace k obhajobě bakalářské práce
Procesní management v oddělení logistiky
Analýza konkurenčního prostředí
Pracovní motivace a její naplnění u zaměstnanců ve vybraném kraji
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vedoucí práce: Ing. Lenka Ližbetinová, Ph.D.
Vnitropodniková komunikace ve vybraném subjektu
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozvoj zaměstnanosti ve vybraném podniku
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Řízení vztahů se zákazníky ve vybraném podnikatelském subjektu v oblasti.
Zpětná vazba od zákazníků ve vybrané společnosti
Analýza trhu biopotravin
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry vybrané obchodní jednotky
Strategická analýza vybraného podniku Orsay s.r.o.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza controllingu ve vybraném podniku Autor bakalářské práce:
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Firemní kultura zahraniční společnosti na území ČR Autor bakalářské.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Moderní trendy v cyklistické dopravě
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Marketingový plán společnosti
Analýza řízení privátní značky v maloobchodní jednotce
Vysoká škola technická a ekonomická Ústav podnikové strategie
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Optimalizace materiálových toků ve vybrané společnosti
Vysoká škola technická a ekonomická
Analýza konkurenčního prostředí
Marketingový plán společnosti
Marketingový plán společnosti
Jankůjová Natálie Vedoucí: Ing. Roman Švec, Ph.D.
Adaptace jedinců v novém pracovním prostředí
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Komunikace se zákazníky ve vybraném podniku Autor práce: Zuzana.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Zdanění provozu motorových vozidel v České republice Autor Bakalářské práce: Irena Záhorková.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Marketingová komunikace ve vybrané společnosti
Autor bakalářské práce: Jan Zeman 17374
Digitální učební materiál
Analýza konkurence na maloobchodním trhu ve zvolené oblasti
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích ústav podnikové strategie Analýza komunikačních chyb řídících pracovníků ve vybrané společnosti.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Evidence a účtování zásob ve vybrané společnosti
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry obchodní jednotky C&A
Projekt Karmelka: Školní kiosek
Transkript prezentace:

Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry Autor: Lucie Nováková, Vedoucí práce: Ing. Radka Vaníčková, Ph.D Oponent práce: doc. Ing. Hana Ezrová, CSc.

Motivace pro výběr tématu  Nelze si představit život bez nakupování  Chování zákazníků  Pracovní zkušenosti

Cíl práce  Cílem bakalářské práce je analyzovat nákupní atmosféru, uplatňování zásad merchandisingu u vybrané obchodní jednotky a komparace s jinými obchodními jednotkami.

Představení obchodní jednotky Žabka  Adresa: Pražská 129, Sázava  Cíl a vize: poskytnout zákazníkům snadný a pohodlný nákup, nabídka nejširšího sortimentu a maximální spokojenost zákazníků s obchody a službami  Otevírací doba: 6:00 hod - 23:00 hod  Obchody fungují formou franšízy  Komparace s obchodem Tesco a Flop

Výzkumné otázky 1. Využívá prodejna Žabka alespoň polovinu merchandisingových zásad? 2. Vyhovuje zákazníkům Žabky osvětlení v celé obchodní jednotce? 3. Jsou parkovací místa prodejny Žabka dostatečně velká? 4. Je v prodejně Žabka příznivější nákupní atmosféra pro zákazníky než v konkurenčních prodejnách?

Použité metody  Metoda pozorování „mystery shopping“  Dotazníkové šetření zákazníků  Rozhovor se zaměstnankyní

Dosažené výsledky  Hodnocení vnějších prvků prodejny  Hodnocení vnitřních prvků prodejny Vnější prvky prodejny Vnější prvekSplnění zásady Architektura prodejnyANO Vstupní prostorySPÍŠE ANO Parkovací plochyNE Nápisy, označení prodejny SPÍŠE ANO Výkladní skříněNE Vnitřní prvky prodejny Vnitřní prvkySplnění zásady Dispoziční uspořádáníANO Obchodní zařízeníANO OsvětleníANO Barevné řešení, použitý materiál SPÍŠE ANO Hudební kulisaSPÍŠE ANO Vytápění, větrání, klimatizace SPÍŠE ANO Vůně a čichové vjemyANO PersonálNE

Analýza merchandisingových zásad

Komparace s konkurencí  Analýza vnějších prvků nákupní atmosféry Vnější prvekŽabkaTescoFlop Architektura prodejny1b4b1b Vstupní prostory3b2b1b Parkovací prostory2b3b1b Nápisy, označení prodejny2b 1b Výkladní skříně1b Celkový součet9b12b5b Vážený průměr1,82,41

Komparace s konkurencí  Analýza vnitřních prvků nákupní atmosféry Vnitřní prvekŽabkaTescoFlop Dispoziční uspořádání1b2b1b Obchodní zařízení3b Osvětlení1b Barevné řešení, použitý materiál 1b Hudební kulisa3b5b Vytápění, klimatizace2b Vůně, čichové vjemy1b2b3b Personál4b3b1b Celkový součet16b19b17b Vážený průměr22,42,1

Výsledky dotazníkového šetření  Vyhovuje zákazníkům Žabky osvětlení v celé obchodní jednotce?  Jsou parkovací místa prodejny Žabka dostatečně velká?

Závěrečné shrnutí práce  Využívá prodejna Žabka alespoň polovinu merchandisingových zásad? VÝZKUMNÁ OTÁZKA POTVRZENA  Vyhovuje zákazníkům Žabky osvětlení v celé obchodní jednotce? VÝZKUMNÁ OTÁZKA POTVRZENA  Jsou parkovací místa prodejny Žabka dostatečně velká? VÝZKUMNÁ OTÁZKA VYVRÁCENA  Je v prodejně Žabka příznivější nákupní atmosféra pro zákazníky než v konkurenčních prodejnách? VÝZKUMNÁ OTÁZKA VYVRÁCENA CÍL PRÁCE BYL SPLNĚN.

Doplňující otázky  Vysvětlete účinnost vůně a čichových vjemů ve vztahu k zákazníkovi?  Definujte pojem „impulzivní zboží“?  Jakým způsobem posílit propagaci obchodní jednotky?  Jak jste dospěla k výsledkům obr. 5 a 6?  Jak byla prováděna kontrola hygienických a právních předpisů? Byly zjištěny nedostatky?  Jaký byl zvolen mechanismus dotazování?  Vysvětlete pojem „placení složenek“.

Děkuji Vám velmi za pozornost!