1 VI. Ročník mezinárodní konference Střední Morava - křižovatka dopravních a ekonomických zájmů 22. září 2016 Luhačovice Potřeby a problémy dalšího rozvoje.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Mgr. Jiří Šimon Odbor práva veřejných zakázek a koncesí Praha, Nová směrnice EU pro zadávání veřejných zakázek v kontextu společensky odpovědného.
Advertisements

Regionální politika Oldřich Hájek. Obsah přednášky: Další typologie nástrojů lokálního rozvoje a RP Podle charakteru a zaměření Podle charakteru a zaměření.
Program rozvoje Ústeckého kraje Obsah prezentace Představení PRÚK účel zpracování struktura PRÚK struktura priorit a opatření indikátory.
Návrh věcného záměru zákona o podpoře a řízení cestovního ruchu Výroční konference cestovního ruchu turistického regionu Východní Morava Holešov, 25. leden.
Páteřní infrastruktura Liberec mobilita, energetika, ICT, sítě ŽP Východiska, priority.
2. setkání pracovních skupin „Sociální věci a zdravotnictví“
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Zvyšování kompetencí vedoucích pracovníků Liberec 20. srpna 2012 Hodnocení.
PRIORITNÍ PROJEKTY LIBERECKÉHO KRAJE V OBLASTI VZDĚLÁVÁNÍ PRO OBDOBÍ 2014+
Strategické dokumenty, řízení, plánování a směřování Jihočeského kraje Ing. Luboš Průcha vedoucí oddělení regionálního rozvoje KÚ JčK.
Procesy ve veřejné správě Ivo Vašíček Proces veřejné správy Získávání zdrojů dané, poplatky, pokuty Vnitřní a vnější bezpečnost Správa zdrojů Údržba.
INTERREG V-A AT-CZ Listopad 2015 Informace pro Pracovní skupinu/regionální kolegium pro cestovní ruch při RSK JMK.
Výzkum efektivnosti fungování veřejné správy Interní grant VŠP Jihlava Měrtlová - Nečadová - Kovář.
Návrh věcného záměru zákona o stavebních úřadech - co by bylo, kdyby… Ing. Jiří Štochel, VITA software s.r.o. 1.
Digitální učební materiál Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_ INOVACE_17-19 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S1_07.
Možnosti financování rozvoje venkova v programovacím období Petra Blechová UFŘP 3. ročník.
Mgr. Bedřich Myšička vrchní ředitel sekce ekonomické Sekce ekonomická 10. dubna 2014.
Strategická východiska rozvoje dopravních sítí Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. 1. náměstek - státní tajemník Ministerstvo dopravy ČR.
Podnik ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
UDRŽITELNÝ ROZVOJ JAKO PRINCIP POLITICKÉHO ROZHODOVÁNÍ.
Podpora napojení logistických center na železniční dopravu Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav technicko-technologický Autor.
Fakta a mýty o přípravě dopravní infrastruktury v ČR Ostrava Libor Lukáš předseda SRDIM.
Projekt Spolupráce Zlínska a Stredného Ponitria Přeshraniční spolupráce Otrokovice
ÚSPORY MINISTERSTVA VNITRA, POLICIE ČR A HASIČSKÉHO ZÁCHRANNÉHO SBORU ČR V ROCE 2011 Ministr vnitra Radek JOHN.
ZÁKLADNÍ HLEDISKA A CÍLE PŘI ZPRACOVÁNÍ NÁVRHU STÁTNÍ ENERGETICKÉ KONCEPCE HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY.
Držitel certifikátu kvality ISO 9001 a ISO 14001
AKTUÁLNÍ VÝZVY OPERAČNÍHO PROGRAMU ZAMĚSTNANOST
MAS jako nástroj spolupráce obcí pro efektivní chod úřadů
Inovace jako nedílná součást programů financovaných z ESIF
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Mise BLOM Návrhy efektivního prosazování v záležitostech nad provinčního zájmu Soudržnost a spolupráce v prosazování Prosazovatelná nařízení Společné stanovování.
Brno, Příslušnost vodoprávních úřadů
Ing. Kateřina Lichtenberková
Postup aktualizace Regionálního akčního plánu Zlínského kraje Ing
Komplexní systém hodnocení
Regionální politika Mgr. Oldřich Hájek.
Členská schůze MAS Nepomuk,
Pracovní motivace a její naplnění u zaměstnanců ve vybraném kraji
Střední Morava křižovatka dopravních a ekonomických zájmů
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Krajská hospodářská komora Zlínského kraje
Inovační potenciál České republiky
Organizační zabezpečení práva životního prostředí
Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání
Podpora rozvoje dopravy s využitím ROP Střední Morava
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
Aktualizace strategické vize Strategie rozvoje Jihomoravského kraje 2020 Brno, 5. prosince 2011.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Veřejné rozpočty Mgr. Oldřich Hájek.
AKTUALIZACE REGIONÁLNÍ INOVAČNÍ STRATEGIE ZLÍNSKÉHO KRAJE
Pozemkové úpravy.
Chytrá řešení od společnosti E.ON
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Podnik VY_32_INOVACE_40_811 Projekt.
Obecná ekonomie 2 STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Úvod do regionu Ing. Vlastimil Veselý.
Podpora zaměstnanosti na místní úrovni: odpovědné zadávání
Střední průmyslová škola Ostrov
Technická Evidence Zdravotnických Prostředků 1
Vzdělávání v Praze Hlavní město Praha podporuje řadu projektů s cílem zvýšit kvalitu vzdělávání zaměření na instituce zřizované Hlavním městem Praha pomoc.
Tisková konference ČMKOS
Národní rozvojový program mobility pro všechny (NRPM)
Komora sociálních podniků
Informace k tezím rekodifikace
ASOCIACE INOVAČNÍHO PODNIKÁNÍ ČR, z.s.
Financování dopravní infrastruktury v letech 2018 – 2021
Produktivita nejen v dopravě a růst mezd
Národní akční plán čisté mobility
Významné stavby SŽDC v regionu Střední a východní Moravy
Vítáme Vás v Luhačovicích
Transkript prezentace:

1 VI. Ročník mezinárodní konference Střední Morava - křižovatka dopravních a ekonomických zájmů 22. září 2016 Luhačovice Potřeby a problémy dalšího rozvoje dopravní infrastruktury ve vazbě na ekonomické potřeby Moravskoslezského kraje Ing. Pavel Bartoš prezident Sdružení pro rozvoj MSk předseda představenstva FITE a.s.

Klíčové pojmy 2  Morava – křižovatka dopravních a ekonomických zájmů  Rozvoj hospodářství a doprava  Doprava a ekologie  Skutečná ochrana přírody a „zelené zájmy“  Plynulost dopravy  Partnerství a spolupráce

Rozvoj hospodářství a doprava 3  Kvalita dopravní infrastruktury a dopravní obslužnosti jsou jedním z rozhodujících faktorů rozvoje hospodářství a zaměstnanosti v regionech  Rychlost, plynulost a spolehlivost dopravy je jeden ze základních předpokladů konkurenceschopnosti a efektivity podnikání  Iniciativa „Průmysl 4.0“ nebude úspěšná pokud nebude začleněná do komplexně pojaté iniciativy „Chytrá společnost 4.0“  Klíčové podmínky pro realizaci:  kvalitní státní správa a legislativa  kvalitní, zejména technické vzdělání  efektivní věda, výzkum a inovace  motivující sociální systém

Hlavní překážky rozvoje dopravní infrastruktury 4  Víme co máme stavět a opravovat? VÍME!  Máme peníze na plánované stavby a opravy? MÁME!  Máme dostatečné stavební kapacity? MÁME!  Máme dostatečně připravené stavby? NEMÁME!  Máme vyhovující legislativu? NEMÁME!  Řídíme správně a efektivně výstavbu a opravy? NEŘÍDÍME!  Realizujeme dostatečně rychle výstavbu a opravy? POMALU!  Pracujeme efektivně a kvalitně? ????????

Praktické příklady 5  Totálně rozkopaná a neprůjezdná D1 – současně se začíná oprava D35 (2roky v jednom pruhu)  Špatné ovzduší v Ostravě – Porubě, mnoholeté zpoždění výstavby „prodloužené Rudné“  Mnohaleté zpoždění výstavby kapacitní komunikace propojující automobilky KIA a HYUNDAI, dosud nevystavěné mimoúrovňové odbočení z D48 k areálu HYUNDAI  Nekvalitní stavba D1 V Ostravě  Nenapojení některých krajských měst na dálniční síť  Absence dálničního propojení se sousedními zeměmi  Problémy s mýtným systémem  Kdo je zodpovědný za současný stav „rozkopané republiky“ plné dopravních omezení, ucpaných komunikací a havárií?  Vyčíslené škody a ztráty ročně činí údajně mnoho desítek miliard Kč !!  Ročně vkládáme do OZE 45 mld. Kč

Příčiny současného stavu 6  Je správně a optimálně zvolen podíl dopravy silniční, železniční a vodní?  Personální nestabilita zodpovědných činitelů a jejich odborné znalosti a dovednosti  Nepřevažují osobní zájmy, zájmy úzkých skupin a pseudoekologické zájmy nad veřejným zájmem  Řídící a technické schopnosti stavebních firem – je správné, že velké stavební firmy mají sice příslušné kvalifikace a reference, ale vlastní stavbu provádějí subdodavatelské firmy bez patřičných kvalifikačních předpokladů  Veřejné zakázky – zpravidla se soutěží o nejnižší cenu – šetří se na mzdách a na materiálu – nízká cena = nízká kvalita a dlouhá doba výstavby  Nezačínají se projevovat hříchy v dlouhodobém podceňování technického vzdělávání na všech úrovních?

Sliby – slibem nezarmoutíš 7  Podmínka schválení novely zákonu EIA – příslib novely stavebního zákona s jednotným povolovacím řízením – omezení možnosti odvolávání se v každém stupni povolovacího řízení staveb  Stavby v rámci investice HYUNDAI – příslib daný usnesením vlády s ukončením realizace 2012  Státní politika životního prostředí – přednostně budovat obchvaty měst a obcí s cílem zlepšení životního prostředí, viz. Pražský okruh a prodloužená Rudná v Ostravě aj.  Dlouhodobé odkládání studie proveditelnosti výstavby D - O – L  Liknavý přístup k přípravě vysokorychlostní železnice

DŮSLEDKY 8  Nesmírné komplikace v silniční dopravě v posledních letech  Zhoršování podnikatelského prostředí a snižování konkurenceschopnosti  Nepřiměřený růst nákladů na dopravu  Nízká bezpečnost a spolehlivost silniční dopravy  Velká překážka pro realizaci iniciativy Průmysl 4.0  Investoři se vyhýbají místům s obtížným napojením na dálniční síť  Omezení mobility pracovní síly  Ekonomické zaostávání regionů s nedostatečnou dopravní infrastrukturou  Omezení cestovního ruchu

Cesta k nápravě 9  Politická stabilita a efektivní práce veřejného sektoru  Týmová práce vlády ČR  Zásadní revize dotčených zákonů  Nezastupitelná úloha vlivných lokálních organizací jako Sdružení pro rozvoj MSk, Sdružení pro rozvoj dopravní infrastruktury na Moravě, krajské hospodářské komory aj.  Partnerství je nástrojem kontinuity při změnách politických reprezentací  Dlouhodobá tvorba, kontinuita a dodržování efektivních strategických rozvojových dokumentů  K efektivnímu partnerství je nezbytné najít odvahu – čím silnější partner, tím větší odvaha

Cesta k nápravě 10  Politická stabilita a efektivní práce veřejného sektoru  Týmová práce vlády ČR  Nezastupitelná úloha vlivných lokálních organizací jako Sdružení pro rozvoj MSk, Sdružení pro rozvoj Zlínského kraje, krajské hospodářské komory aj.  Partnerství je nástrojem kontinuity při změnách politických reprezentací  Dlouhodobá tvorba efektivních strategických rozvojových dokumentů – prioritně doprava, vzdělávání, územní plánování, VaVaI, zaměstnanost (pakty zaměstnanosti)  K efektivnímu partnerství je nezbytné najít odvahu – čím silnější partner, tím větší odvaha

DĚKUJI ZA POZORNOST 11