Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivityIII/2 SadaMatematika 6 NázevDesetinná čísla_8.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název a adresa školy Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm nábřeží Dukelských hrdinů Rožnov pod Radhoštěm Název operačního.
Advertisements

CZ.1.07/1.4.00/ "Učíme se moderně" Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Rovnice a nerovnice Slovní úlohy VY_32_INOVACE_RONE_15.
Název školy: ZŠ A MŠ ÚDOLÍ DESNÉ, DRUŽSTEVNÍ 125, RAPOTÍN Název projektu: Ve svazkové škole aktivně - interaktivně Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Autor: Mgr. Radek Martinák Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika POČÍTÁME S DESETINNÝMI ČÍSLY (dělení) Přiřaď početní úlohy k početním.
VY_32_INOVACE_81.  Datum :duben 2012  Autor : Šárka Šubertová  Materiál je určen pro 3. ročník čtyřletého oboru OPERÁTOR DŘEVAŘSKÉ VÝROBY a pro 2.ročník.
CZ.1.07/1.4.00/ "Učíme se moderně" Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_M6_04 Sada DUMMatematika 6 Předmět Matematika Název materiálu Sčítání a odčítání do bez přechodu desítek.
Anotace: Žáci se v prezentaci seznámí s pojmem aritmetický průměr a jeho výpočtem. Procvičují si výpočty u tabule nebo na pracovním listě. Snímek 5 je.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Dělení desetinných čísel beze zbytku
Výukový materiál pro 8.ročník
zpracovaný v rámci projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Vlastnosti kořenů kvadratické rovnice ( Viètovy vzorce)
zpracovaný v rámci projektu
POČÍTÁME S DESETINNÝMI ČÍSLY 58,326 …..zaokrouhli na desetiny
Aritmetická posloupnost
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
ZLOMKY II. – opakování pojmů a postupů při početních operacích
Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU 1 – Množiny – teorie
Početní operace v oboru přirozených čísel
Lineární rovnice a nerovnice III.
GONIOMETRICKÁ FUNKCE SINUS
Dělení mnohočlenů mnohočlenem
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Poměr Co je poměr. Změna v daném poměru..
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
zpracovaný v rámci projektu
Poměr v základním tvaru.
Soustavy dvou lineárních rovnic o dvou neznámých Metoda sčítací
Násobení čísly 10 a 100 VY_32_Inovace_14TK-1 Mgr
Násobení jednociferného a dvojciferného čísla ( s 0 na místě jednotek)
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Procenta v „autařské“ praxi
Přímá tělesa v úlohách z praxe
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Geometrie pro 9. ročník Autor: Mgr. Hana Vítková Datum:
Poměr v základním tvaru.
MATEMATIKA – ARITMETIKA 6
34.1 Obecná pravidla pro mocniny s přirozeným mocnitelem
Matematika + opakování a upevňování učiva
Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu:
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
MATEMATIKA – ARITMETIKA 7
PRAVOÚHLÁ SOUSTAVA SOUŘADNIC
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Transkript prezentace:

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivityIII/2 SadaMatematika 6 NázevDesetinná čísla_8 Klíčová slovadesetinná čísla, dělení, slovní úloha Pomůckydataprojektor Druh interaktivityvýklad, cvičení Stupeň a typ vzděláníII. stupeň základní školy Potřebný čas2 vyučovací hodiny Velikost820 kB Zdroje viz použitá literatura a elektronické zdroje, archiv autora

DESETINNÁ ČÍSLA 8 Dělení II. Mgr. Bc. Hana Amlerová, 2012 Matematika 6 Základní škola s rozšířenou výukou výtvarné výchovy, Teplice, Koperníkova 2592

OBSAH Početní operace s desetinnými čísly DDělení desetinných čísel přirozeným číslem SSlovní úlohy z praxe

DĚLENÍ DESETINNÉHO ČÍSLA PŘIROZENÝM ČÍSLEM Postupujeme podobně jako u přirozených čísel Desetinnou čárku do výsledku zapisujeme ihned, jakmile na ni při sepisování číslic narazíme Například:6 2, 6 0 : 4 = 1 5, teď zapíšeme desetinnou čárku ZK:15,65 · 4 62,60

2 8, : 4 6 = 0, , ke zbytku doplníme desetinnou čárku PROBLÉM Tělocvična je dlouhá 28,5 m. Petr přešel tuto vzdálenost 46 kroky. Jak dlouhý je jeho krok? Určete s přesností na tři desetinná místa. Zkouška násobením: 0,619 28, , , ,474 Petrův krok měří 0,619 m, tj. asi 62 cm.

CVIČENÍ Vydělte a proveďte zkoušku násobením: 107,38 : ,5 : 5115,788 : 4 Dělte na dvě desetinná místa, proveďte zkoušku: 78,19 : 25590,96 : ,2 : 12 Věrka zjistila, že za jeden měsíc jí vyrostou vlasy asi o 0,9 cm. Kolik cm jí vyrostou vlasy za jeden den?

Který týden byl průměrně nejteplejší a který byl nejchladnější? ARITMETICKÝ PRŮMĚR V měsíci říjnu byly po dobu 4 týdnů zaznamenány tyto ranní teploty vzduchu (°C): týdenPOÚTSTČTPÁSONE 1.6,15,54,410,19,413,38,9 2.6,76,04,613,48,43,53,2 3.3,11,93,32,25,84,91,6 4.2,74,36,27,710,17,89,0

Aritmetický průměr čísel vypočítáme tak, že součet čísel vydělíme jejich počtem. VÝPOČET ARITMETICKÉHO PRŮMĚRU Vypočítáme průměrnou teplotu v prvním týdnu: a) Nejprve sečteme všechny hodnoty měření: 6,1 + 5,5 + 4,4 + 10,1 + 9,4 + 13,3 + 8,9 = 57,7 b) Nyní součet vydělíme počtem měření: 57,7 : 7 = 8,2 °C Průměrná teplota v 1. týdnu byla 8,2 °C. týdenPOÚTSTČTPÁSONE 1.6,15,54,410,19,413,38,9

Který týden byl průměrně nejteplejší a který byl nejchladnější? CVIČENÍ Vypočítejte průměrné teploty ve 2., 3, a 4. týdnu, doplňte tabulku a odpovězte na položené otázky: týdenPOÚTSTČTPÁSONE průměr 1.6,15,54,410,19,413,38,98,2 2.6,76,04,613,48,43,53,2 3.3,11,93,32,25,84,91,6 4.2,74,36,27,710,17,89,0

METODICKÉ POZNÁMKY str. 1 – 3   Úvodní strany, povinné údaje, obsah. str. 4 – 5   Výklad s řešeným příkladem, slovní úloha   Úvodní slide možno použít pro zápis do sešitu; slouží jako opora výkladu učitele frontální nebo dialogickou metodou. Po výkladovém slide následuje aplikace znalostí na řešení problému z praxe. str. 6   Příklady pro procvičování. Příklady je možné řešit společně na tabuli, zadat jako samostatnou nebo skupinovou práci.   Výsledky příkladů a řešení slovní úlohy je uvedeno v poznámce. str. 7 – 9   Aritmetický průměr – výklad vychází z řešení praktické úlohy, první slide je podkladem pro dialogickou/frontální metodu výuky; učitel první výpočet předvede, další tři výpočty může zadat jako samostatnou či skupinovou práci žáků s následnou kontrolou řešení. Výsledky jsou uvedeny v poznámkách příslušných slide. str. 10 – 11   Metodické poznámky, zdroje.

POUŽITÁ LITERATURA CIHLÁŘ, J.; ZELENKA, M. Matematika 6. Praha: Pythagoras Publishing, s. ISBN ODVÁRKO, O.; KADLEČEK, J. Matematika pro 6. ročník základní školy, 2. díl. Praha: Prométheus, s. ISBN PŮLPÁN, Z.; ČIHÁK, M.; MÜLLEROVÁ, Š. Matematika 6 pro základní školy - aritmetika. Praha: SPN, s. ISBN