Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vypracovala:Mgr.Silvie Reitharová
Advertisements

Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Vyjádření budoucnosti - …. GOING TO …
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Modální slovesa a jejich opisné tvary
Modální- způsobová slovesa
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Anotace: prezentace je určena pro žáky pátých ročníků seznámí se zde s tvarem slovesa “can“ v min. čase tvar minulého času could + tvar slovesa v záporu.
Reported speech – nepřímá řeč Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_178 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
to BE  was (1. a 3. osoba jednot.čísla) were (všechny ostatní osoby) I waswe were you wereyou were he she wasthey were it.
Modal verbs Markéta Zakouřilová VY_32_INOVACE_108 ZŠ Jenišovice.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA2_14
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA2_08 Název materiálu: Modální slovesa – gramatická cvičení Tematická oblast: Angličtina 2. ročník – strojírenské.
Modal verbs I. Modální slovesa I.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA2_07
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_58.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Tázací dovětky – 8. ročník ZŠ
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_49.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA2_12
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Podmínkové věty První kondicionál – 9.ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt.
Vazba „going to“ 7.ročník (k učebnici Projekt 3)
QUESTION TAGS? (VĚTNÉ DOVĚTKY)
Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor : Bc. Lucie Ševčíková Datum : Název : VY_22_INOVACE_2.2.2.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Second conditional – tvar a použití Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu
Základní škola, Ostrava-Poruba, I. Sekaniny 1804, příspěvková organizace Název projektu ◦ Zkvalitnění vzdělávání na ZŠ I.Sekaniny - Škola pro 21. století.
IF / FUTURE TIME CLAUSES. 1)I´ll wait here. You´ll get back. (until) 2)Give me a ring. You´ll hear some news. (when) 3)The TV programme will end. I´ll.
 ANOTACE  Anotace:  Didaktický učební materiál je určen žákům středních škol k zopakování učiva. Prezentace se skládá ze cvičení určených k upevnění.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Petr Punčochář NÁZEV: VY_22_INOVACE_01_18.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany - Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
Modal verbs – could, should, would Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název výukového.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany - Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
WAY TO WIN 7 UNIT 1 : Způsobové sloveso MUST, CAN + +zápor.
VY_32_Inovace_ Future simple Project 3
Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií.
VY_32_Inovace_ So x Neither Project 3
VY_32_Inovace_ Can, can´t Project 1
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám
Texty jsou vlastní originální tvorbou autora.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Modal verbs.
ZPŮSOBOVÁ SLOVESA I. (Modal verbs I.)
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám
Modal verbs. Modal verbs Mezi modální slovesa patří: can, could may, might shall, should will, would must.
Název školy Střední škola obchodně technická , s. r. o. Číslo projektu
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Dostupné z Metodického portálu ISSN
Transkript prezentace:

Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany - Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271, Křižany Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Autor Mgr. Ing. Alena Chotěborská Číslo VY_32_INOVACE_23 Název Modální slovesa I. Předmět Anglický jazyk Ročník/y/ ročník Anotace Prezentace seznamuje s modálními slovesy a základními pravidly jejich používání. Druh učebního materiáluPrezentace s výkladem Časová dotace vyučovací hodiny Datum vytvoření Datum ověření

CAN – MUST – WOULD - WILL  Netvoří infinitiv s TO  Stejný tvar pro všechny osoby - nemají –s ve 3.os.j.č.  Vždy za nimi následuje infinitiv slovesa bez TO  Zápor tvoří přidáním NOT  Otázku tvoří změnou slovosledu – inverzí  Některá z nich tvoří minulý a budoucí čas opisem – od jiného slovesa

Přít. čas I CAN = mohu, umím, dovedu, jsem schopen Zápor CANNOT - CAN´T Otázka inverzí CAN you speak English? CAN používáme k vyjádření:  schopnosti I CAN see a plane in the sky.  dovednosti He CAN play football very well.  dovolení nebo zákazu You CAN stay here but you can´t speak.  prosby nebo žádosti o dovolení CAN I sit next you? CAN často používáme se slovesy SEE a HEAR. Sloveso can zde do češtiny většinou nepřekládáme. I can see you. Vidím tě. They can´t hear us. Neslyší nás.

COULD používáme k vyjádření:  podmiňovacího způsobu - I could make breakfast.  min. času - schopnosti a dovednosti v minulosti He could swim when he was four but he couldn´t skate.  velmi zdvořilé prosby Could you say it again, please ? BE ABLE TO – opisný způsob lze použít ve všech časech, Měníme pouze tvary BE. Překládáme jako umět, moct, podařit se. Součástí tvaru je vždy TO /can, could bez TO/  Přít.č. I am able to translate this text.  Min.č. We weren´t able to do our homework.  Bud.č. She will be able to go there next week.  Infinitiv I would like to be able to speak English well.

I MUST – musím /jen v přítomném čase/ – vyjadřuje:  Příkaz nebo pravidlo - We must ride od the right.  Silnou touhu - I must have this phone.  Jistotu, určitost - It must be a lie. Zápor NEEDN´T - We needn´t go home before ten. Otázka Must you do your homework today? ! Neplést s NEED=potřebovat-není modální sloveso I need new boots. I don´t need your advice. HAVE TO – opisný tvar – vyjadřuje povinnost, úkol, které nám nařídil někdo jiný, užití ve všech časech. We have to help at home. We don´t have to stay here. I had to study yesterday so I didn´t have to help my parents in the garden. They will have to go home. They won´t have to sing.

WOULD + sloveso vyjadřuje podmiňovací způsob  Klad I would = I´d read this book.  Zápor We would not = We wouldn´t go there now.  Otázka Would they help you? Další použití:  I´d like to buy new jeans. Chtěl bych si koupit nové džíny./ Rád bych si koupil nové džíny.  I´d prefer to stay at home. Raději bych zůstal doma.  Zdvořilá prosba: Would you lend me a pen, please? Půjčil bys mi prosím pero? Would you mind if I opened the window? /Ne/vadilo by vám, kdybych otevřel okno?

Vyjadřuje budoucí čas plnovýznamových sloves:  Klad I will = I´ll watch Tv in the evening.  Zápor We will not = We won´t go on holiday.  Otázka Will you be at home tomorow? Dále vyjadřuje zdvořilou žádost, prosbu: Will you sit down? Posaďte se, prosím. Will you come in? Pojďte dál, prosím. Will you help me, please? Pomůžeš mi, prosím? Will you come tomorow? Příjdeš (prosím) zítra?

Mohu – nemohu: I CAN – I CAN´T = I´M ABLE TO – I´M NOT ABLE TO Musím – nemusím: I MUST – I NEEDN´T = I HAVE TO – I DON´T HAVE TO Podmiňovací způsob: I WOULD/I´d learn – I WOULD NOT/I WOULDN´T play Zdvořilá žádost – prosba: CAN you help me, please? Můžeš mi pomoci? COULD you help me,please? Mohl bys mi prosím pomoci? WILL you help me, please? Pomůžeš mi, prosím? WOULD you help me,please? Pomohl bys mi, prosím?

 Pokud není uvedeno jinak, jsou použité objekty vlastní originální tvorbou autora. Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu. Veškerá vlastní díla autora (fotografie, videa) lze bezplatně dále používat i šířit při uvedení autorova jména.