PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ workshop 19. září 2012
PRO KOLIK TERMÍNŮ V RÁMCI 1. KOLA PŘIJÍMACÍHO ŘÍZENÍ MAJÍ BÝT PŘIPRAVENY TESTOVÉ ÚLOHY? 1
DO KTERÉHO KOLA PŘIJÍMACÍHO ŘÍZENÍ? MÁ PROBÍHAT TESTOVÁNÍ ŽÁKŮ I V DALŠÍCH KOLECH PŘIJÍMACÍHO ŘÍZENÍ? DO KTERÉHO DATA KONÁNÍ DALŠÍHO KOLA PŘIJÍMACÍHO ŘÍZENÍ? 2
MAJÍ BÝT VÝSLEDKY TESTOVÁNÍ PŘENOSITELNÉ MEZI JEDNOTLIVÝMI KOLY PŘIJÍMACÍHO ŘÍZENÍ / MEZI ŠKOLAMI? MÁ MÍT ŽÁK MOŽNOST/POVINNOST OPAKOVAT TESTOVÁNÍ? 3
MÁ TESTOVÁNÍ PROBÍHAT I V PŘÍPADĚ OBORŮ VZDĚLÁNÍ S TALENTOVOU ZKOUŠKOU? 4
MÁ TESTOVÁNÍ PROBÍHAT I V OBORECH NÁSTAVBOVÉHO STUDIA? MÁ ZAHRNOVAT VEDLE DENNÍ DALŠÍ FORMY STUDIA? 5
MÁ SE JEDNAT O URČENÍ MINIMÁLNÍHO PODÍLU NEBO MÁ BÝT DOPORUČENO ROZMEZÍ? JAKÝM PODÍLEM SE MAJÍ VÝSLEDKY TESTOVÁNÍ PODÍLET NA VÝSLEDKU CELKOVÉHO HODNOCENÍ V RÁMCI PŘIJÍMACÍHO ŘÍZENÍ? 6
JAKÉ MEZNÍ ÚSPĚŠNOSTI MAJÍ DOSÁHNOUT ŽÁCI, ABY JE BYLO MOŽNO PŘIJMOUT DO DANÉHO OBORU VZDĚLÁNÍ? MÁ BÝT STANOVENA MEZNÍ HODNOTA ÚSPĚŠNOSTI? 7
DO JAKÝCH OBOROVÝCH SHLUKŮ MAJÍ BÝT ROZDĚLENY OBORY PRO FORMULACI TĚCHTO DOPORUČENÍ? 8
VYSVĚTLENÍ GRAFŮ
PŘEPOČTENO NA 1000 ŽÁKŮ
BODOVÝ ZISK V %
PŘEPOČTENO NA 1000 ŽÁKŮ BODOVÝ ZISK V % POČET ŽÁKŮ S DANÝM POČTEM BODŮ
PŘEPOČTENO NA 1000 ŽÁKŮ BODOVÝ ZISK V % POČET ŽÁKŮ S DANÝM POČTEM BODŮ ROZLOŽENÍ VÝSLEDKŮ VŠECH ŽÁKŮ CELKEM
PŘEPOČTENO NA 1000 ŽÁKŮ BODOVÝ ZISK V % POČET ŽÁKŮ S DANÝM POČTEM BODŮ ROZLOŽENÍ VÝSLEDKŮ VŠECH ŽÁKŮ CELKEM ROZLOŽENÍ VÝSLEDKŮ ŽÁKŮ DANÉ SKUPINY
15 MINUTÚVOD 15 MINUT ZADÁNÍ 45 MINUT PRÁCE VE SKUPINÁCH 15 MINUT PREZENTACE 30 MINUT DISKUSE
Pro kolik termínů v rámci 1. kola přijímacího řízení mají být připraveny testové úlohy? Má probíhat testování žáků i v dalších kolech přijímacího řízení? Do kterého kola přijímacího řízení? Do kterého data konání dalšího kola přijímacího řízení? Mají být výsledky testování přenositelné mezi jednotlivými koly přijímacího řízení / mezi školami? Má mít žák možnost/povinnost opakovat testování? Má testování probíhat i v případě oborů vzdělání s talentovou zkouškou? Má testování probíhat i v oborech nástavbového studia? Má zahrnovat vedle denní další formy studia? Jakým podílem se mají výsledky testování podílet na výsledku celkového hodnocení v rámci přijímacího řízení? Má se jednat o určení minimálního podílu nebo má být doporučeno rozmezí? Jaké mezní úspěšnosti mají dosáhnout žáci, aby je bylo možno přijmout do daného oboru vzdělání? Má být stanovena mezní hodnota úspěšnosti? Do jakých oborových shluků mají být rozděleny obory pro formulaci těchto doporučení?
Leoš Křeček I Helena Vašková I Eva Kotková odbor školství, mládeže, tělovýchovy a sportu