Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb Pedagogika a psychologie 3. ročník ŠKOLNÍ ZRALOST Mgr. Irena Kudláčková.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
V RODINĚ, V RODINNÉM ŽIVOTĚ jsou uspokojovány psychické potřeby dítěte (ale také rodičů): 1. přísun podnětů 2. smysluplný svět 3. životní jistota 4. vlastní.
Advertisements

PEDAGOGICKO-PSYCHOLOGICKÁ PORADNA OPAVA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková.
2. část Zařízení zajišťuje praní prádla, úklid společných i bytových prostor. Zejména uživatelé pobočky jsou podporováni v nácviku péče o domácnost.
MY JSME MŠ VYHLÍDKA J.K.Tyla
Asistenti pedagoga pro žáky se sociálním znevýhodněním a jejich role ve škole.
Informace z ČŠI Jiří Machačný školní inspektor Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných LK ( )
Školní rok Změny na MŠMT  Nový ministr školství prof. PhDr. Petr Fiala, PhD., LL.M, od Náměstci: 1. Náměstek ministra Mgr. Jiří.
Výzkum efektivnosti fungování veřejné správy Interní grant VŠP Jihlava Měrtlová - Nečadová - Kovář.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_12.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Reklama a reklamní.
Základy duševní hygieny. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport, zdraví, svět.
Vzdělávací program v oboru dětské lékařství MUDr. Jana Mathonová, prim. dětského oddělení Kroměřížské nemocnice a.s.
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín Moderní škola 2010 VY_32_INOVACE_E Mladší školní věk.
Diagnostika školní zralosti Zora Syslová. Základní principy předškolního vzdělávání dle RVP PV  Akceptovat přirozená vývojová specifika dětí PV a promítat.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ing. Radoslava Benová Název materiálu:
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Celistvost lidského organismu. Šablona : V/2 Sada: 2/36 Ověření ve výuce: Třída: 5 Datum: Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové.
Novela školského zákona v návaznosti na předškolní vzdělávání a školní stravování Bc. Eva Martinková, odbor školství, mládeže, tělovýchovy a sportu Krajský.
Jsou venkovské školy horší než městské?
Individuálně, ale společně a jinak
Pedagogická psychologie
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_inovace 7_07
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Tatínkovo nářadí pro předškoláky.
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Vypracovala: Monika Arsenjevová Datum:
Společenská odpovědnost ve školství
Pedagogická diagnostika
8. Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
VYBARVI SI NOVÉ KAMARÁDY…
Právo životního prostředí pojem, vývoj, prameny, postavení v systému práva, principy Ivana Průchová.
KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
Dobrá praxe Krajského úřadu Jihomoravského kraje
Městský úřad Žďár nad Sázavou
City DUM_15.
Kojenecké období od 6. týdnů do 1. roku Andrea Ječmenová 2012.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Posuzování způsobilosti k zahájení školní docházky
Tělesný, funkční a psychický vývoj dětí a mládeže
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 7_09
EU peníze školám Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor
VYUČOVÁNÍ A UČENÍ B/ A/ a/ cíle výuky b/ klíčové kompetence
2. ROČNÍK KONFERENCE K RODINNÉ POLITICE MĚSTA OLOMOUCE,
Právo sociálního zabezpečení
Andragogika Vzdělávání.
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 9_09
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
METODIKA POUŽITÍ KRITÉRIÍ PŘI ZUŽOVÁNÍ POČTU LOKALIT RNDr
Živá příroda – vývoj Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Životní cyklus.
Informace k přednášce a semináři k předškolní pedagogice Jarní semestr 2016 Zora Syslová.
Školní poradenské pracoviště
Globální problémy současného světa 3 – Populační vývoj, negramotnost
11. Program podpory zdraví v mateřské škole (Havlínová):
Digitální gramotnost Informatické myšlení
Speciálně pedagogická diagnostika
A jako ASISTENT PhDr. Jitka Kendíková
ASISTENT PEDAGOGA V MALOTŘÍDNÍ ŠKOLE
Právo sociálního zabezpečení
Fáze vývoje jedince Mgr. Jana Gajdošová
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu
Rysy osobnosti Temperament Charakter
Centra kolegiální podpory
Uskutečněné a očekávané změny právních předpisů důležité pro zástupce ředitele Praha
Předškolní období - 3 až(6 – 7) let
Diagnostika dítěte předškolního věku
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb Pedagogika a psychologie 3. ročník ŠKOLNÍ ZRALOST Mgr. Irena Kudláčková

Obsah: Školní zralost a školní připravenost Oblasti školní zralosti Testy školní zralosti Školně nezralé dítě ve škole Odklad školní docházky Jak mohou rodiče ovlivnit školní zralost dítěte

Školní zralost Takový stupeň tělesné, psychické a sociální vyspělosti, který dítěti umožní bez velkých problémů zvládnout požadavky vyučování Je závislá na zrání organismu – př. koncentrace pozornosti, odolnost vůči zátěži, sluchová diferenciace, citová stránka

Školní připravenost Závislá na prostředí a učení – př. úroveň verbální komunikace, dítě dokáže respektovat běžné formy chování, motivace do školy

Změny v životě dítěte při vstupu do školy Režim dne – vstávání, sezení ve škole, brzy spát... Vývoj zodpovědnosti – plnění úkolů, srovnávání se s vrstevníky, jiný způsob hodnocení (známkování), podřizování vlastních zájmů... Samostatnost – vstup do veřejného života

Oblasti školní zralosti Kritéria: Tělesné – věk, výška, hmotnost, lateralita, fyzická síla Psychické – určitá úroveň jednotlivých psychických procesů, zejména citů a vůle Sociální – úroveň sociálního vývoje, schopnost vydržet delší dobu bez rodičů, základní společenské chování, atd.

Testy školní zralosti Jiráskův test v poradenských pracovištích, na 6leté prohlídce, na ZŠ – Úroveň kresby – Orientace v číselné řadě – Úroveň jemné motoriky – Prostorová orientace v textu

Testy školní zralosti Edfeldův test - zjišťujeme připravenost na čtení a psaní - zachycování tvarů

Školně nezralé dítě ve škole - většinou problémy v oblasti vzdělávací nevydrží dlouho sedět nestíhá učivo nesoustředí se může být zakřiknuté neurotické potíže, úzkostnost školní fóbie

Odklad školní docházky - MŠ, ZŠ, rodiče, pediatr – návrh na posouzení školní zralosti příslušné PPP - PPP odešle své stanovisko řediteli příslušné školy, ten vystaví rozhodnutí o odkladu Dítě školně zralé s odkladem problémy v oblasti chování brzdíme jeho přirozený vývoj

Jak mohou rodiče přispět... Strukturovat den – režim Důslednost ve výchově Knížky (nejprve leporela) Časopisy s úkoly pro nejmenší Základní společenské chování Celá řada tvůrčích činností

Odkazy: