Markéta Stará  Cíle školní TV  Vzdělávací, výchovné, zdravotní, socializační  Cíle vzdělávací oblasti “Člověk a zdraví“  ZŠ, středoškolské.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tři roky etické výchovy ve Veselí nad Moravou
Advertisements

Požadavky k získání známky
Aplikační téma Výchova k sexuálnímu zdraví a zdravému životnímu stylu definice “Sexuálního zdraví“ (Světová zdravotnická organizace Kadaň 1974) "Sexuální.
ORGANIZAČNÍ FORMY V TĚLESNÉ VÝCHOVĚ
Jaroslav Šlehofer „Cobra“
Cíle dějepisné výuky, dějepisné kurikulum, RVP a výuka dějepisu
výchova k nekuřáctví pro I. stupeň ZŠ
PSYCHOLOGIE OSOBNOSTI
Teorie atletické přípravy dětí a mládeže
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 VÝCHOVA KE ZDRAVÍ.
POLYTECHNICKÁ VÝCHOVA A VZDĚLÁVÁNÍ V MŠ
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
Role školního koordinátora EVVO
Školní výchova ke zdravým stravovacím návykům dětí
Struktura výuky.
EKOLOGICKÁ VÝCHOVA V PRAXI UČITELE
Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Zdravá škola.
ZŠ EDEN = ZDRAVÁ SPORTOVNÍ ŠKOLA CO TO ZNAMENÁ? ZŠ EDEN = ZDRAVÁ SPORTOVNÍ ŠKOLA TO ZNAMENÁ: VYTVÁŘÍME PRO DĚTI ZDRAVÉ PROSTŘEDÍ.
DUCHOVNÍ ŽIVOT. MŮŽEŠ UDĚLAT COKOLIV, ALE MUSÍŠ VĚDĚT PROČ… …do světa vedou tisíce cest.
UČENÍ = PROCES JEHOŽ VÝSLEDKEM JE ZMĚNA PSYCHICKÝCH JEVŮ, DISPOZIC K NIM A JEJICH VNĚJŠÍCH PROJEVŮ.
VŠEOBECNĚ VZDĚLÁVACÍ FUNKCE EKONOMICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ © Prof. ing
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání -
Adolescence (16 – 18 až 20 – 22 let).
Průřezová témata.
RVP ZV příloha Vzdělávací oblast Umění a kultura
Výchovné a vzdělávací strategie a cíle ve výuce přírodopisu
Prevence sociálně patologických jevů a MŠMT
Teorie vzdělávání dospělých
Androdidaktika Vzdělávání. Smyslem vzdělání je dosáhnout moudrosti, nejen prostého vědění J. A. Komenský.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. a 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ.
Západočeská univerzita v Plzni
TEORIE SPORTOVNÍHO TRÉNINKU
Speciální školství v roce 2006 (a věřme, že i v dalších letech) Jiří Pilař
Výchova ke zdraví v porodní asistenci
OBSAH SEMINÁŘE Č.2 : Rozbor sledované pohybové jednotky
Obsah vzdělávacího oboru Tělesná výchova
VIRTUÁLNÍ HOSPITACE TĚLESNÁ VÝCHOVA Cvičení na stanovištích Gymnázium Česká Lípa Vyučující: PhDr. Radek Častulík Expert: Mgr. Šárka Maleňáková.
Přechod žáka ze ZŠ na SŠ SPŠ Ostrov Stručný program setkání 7:30-8:30  příprava ve třídách (otázky pro diskusi, vyzvednutí prac.oděvů, poučení.
Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
Didaktika TV Efektivita vyučovací jednotky Libor Bouda.
Psychologické disciplíny II. Část Aplikované. Jedná se o obory, které zkoumají určitou konkrétní oblast lidské činnosti z psychologických aspektů Jedná.
Co je to učení?. Učení je jeden ze základních vývojových procesů, jehož výsledkem je relativně trvalá změna vyvolaná zkušeností. (Denglerová, 2009)
Tělesná kultura a tělesná výchova – součásti výchovy ke zdravému životnímu stylu.
Cíle školní tělesné výchovy + Cíle vzdělávací oblasti „Člověk a zdraví“ Bc. Libor Trtek, UTV-ZE.
PEDAGOGICKÁ PSYCHOLOGIE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
1. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání Zásady předškolního vzdělávání Cíle vzdělávání Podmínky vzdělávání Obsah vzdělávání Autoevaluace.
TĚLESNÝ, FUNKČNÍ A PSYCHICKÝ VÝVOJ DĚTÍ A MLÁDEŽE Linda Husáková UTV-SE
Reforma školství, kurikula a systém kurikulárních dokumentů Lukáš Wodecki
 Závazný dokument pro předškolní pedagogy (mateřské školy, přípravné třídy základních škol) a pro zřizovatele vzdělávacích institucí (od )
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
Organizační formy práce v tělesné výchově
EKOLOGICKÁ VÝCHOVA V PRAXI UČITELE
Tělesná výchova v rámcovém vzdělávacím programu Klára ročková
ZÁKLADNÍ VZDĚLÁVÁNÍ Průběh ZV RVP ZV.
Rozvoj týmové spolupráce prostřednictvím pohybových aktivit
Organizační formy práce v TV Vyučovací jednotka TV Lukáš Buřt
1. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání
Specifické didaktické formy ve vyučovací jednotce
EKOLOGICKÁ VÝCHOVA V PRAXI UČITELE
PROFESE UČITELE Radek Šír.
MOTIVACE K UČENÍ Tereza Hammerová
Teorie vzdělávání dospělých
CÍLE ŠKOLNÍ TĚLESNÉ VÝCHOVY
Didaktika TV; Martina Matúšková
Současné pojetí školní TV Zážitková pedagogika
KURIKULUM V SOUČASNÉ ŠKOLE
§ 49 Domovy pro seniory. V domovech pro seniory se poskytují pobytové služby osobám, které mají sníženou soběstačnost zejména z důvodu věku, jejichž.
Edukační (výchovné a vzdělávací) cíle
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Markéta Stará

 Cíle školní TV  Vzdělávací, výchovné, zdravotní, socializační  Cíle vzdělávací oblasti “Člověk a zdraví“  ZŠ, středoškolské vzdělávání,

 Odlišnost: - Všestranost a různorodost cílů - Diferenciace žáků dle pohlaví - Variabilnost obsahu - Kompenzační charakter - Vysoká fyziologická náročnost - Variabilita a odlišnost podmínek - Různorodost didaktických forem a metod - Vysoká organizační náročnost - Vyšší emocionálnost - Náročnost na bezpečnost

 Vzdělávací cíle informativní - Poznatky z TK - Osvojené postupy, metody tělesného sebezdokonalování - Pohybové dovednosti, návyky - Osvojení činností z jednotlivých sportů Formativní - Rozvoj schopností - Pohybový projev - Trénink senzorických a intelektových schopností

 Výchovné cíle Všeobecné - Pozitivní charakterové a mravní vlastnosti - Estetické prožívání a hodnocení, tvořivé schopnosti - Láska k přírodě a ochrana živ. Prostředí Specifické - Trvale kladný postoj k pohybové aktivitě - Rozvinuté zájmy o přiměřený výkon v tv a s port. Činnosti

 Zdravotní Kompenzační - Jednostranná zátěž ve škole - Regenerace duševních sil a obnova pozornosti žáků Hyginické - Návyky - Potřeba zdravého životního stylu

 Socializační cíle Skupinové - Spolupráce v družstvu - Poskytnutí záchrany a dopomoci - Prožívání různých rolí ve skupině - Důvěra ve spolucvičence Individuální - Budování kladného sebepojetí - Zvyšování sebedůvěry - Rozvoj komunikačních schopností - Učení se toleranci - Přizpůsobení tempa ostatním

 Základní škola - Prohloubení vztahu ke zdraví, rozvinout dovednosti, 2 vzdělávací obory: Výchova ke zdraví - poznání člověka v souvislosti s preventivní ochranou zdraví soc., fyz. i psych. - Navazuje na člověka a jeho svět, osobnostní a soc. výchova TV - Poznání vlastních pohyb. možností a zájmů - Poznání účinků pohyb. Činností na tělesnou zdatnost, duševní i sociální pohodu

 Středoškolské vzdělávání - Směřuje k získání schopnosti aktivně podporovat a chránit zdraví v rámci širší komunity Výchova ke zdraví - Praktický a aplikační charakter - Hlubší poznávání rizikového a nerizikového chování, osvojování praktických postupů vhodných k podpoře zdraví TV - Trvalý vztah k pohybovým činnostech a optimální rozvoj tělesné, duševní a sociální zdatnosti - Motivující atmosféra, zájem žáků, individuální předpoklady

 Maleňáková Š., Didaktika tělesné výchovy: E-learning [online] ;predmet=758306;furl=%2Fauth%2Fel%2F1451%2Fpodzim2013%2Fnp2004 %2Findex.qwarp;so=na;qurl=%2Fel%2F1451%2Fpodzim2013%2Fnp2004%2Findex. qwarp;prejit= ;predmet=758306;furl=%2Fauth%2Fel%2F1451%2Fpodzim2013%2Fnp2004 %2Findex.qwarp;so=na;qurl=%2Fel%2F1451%2Fpodzim2013%2Fnp2004%2Findex. qwarp;prejit=