FINANČNÍ GRAMOTNOST BEZHOTOVOSTNÍ PLATEBNÍ STYK ZŠ HejniceZ.Hyxa.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Finanční trhy Finanční trh – specifický trh se specifickým zbožím = penězi Struktura Peněžní trh – především krátkodobé vklady a úvěry (do 1 roku) Kapitálový.
Advertisements

Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Platební karty Podstata Embosované a čipové karty Debetní karty
VY_62_INOVACE_1_2_09 Pokud není uvedeno jinak, autorem obrázk ů a text ů je Ing. Renata Hethová“. Platební karty I.
Ekonomická gramotnost
Název projektu Moderní škola Registrační číslo projektu
V ÝUKOVÝ MATERIÁL VYTVOŘENÝ V RÁMCI PROJEKTU „EU PENÍZE ŠKOLÁM “ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
VY_32_INOVACE_ Finanční trh.
 Využití  Bankovní účty  Příklady běžného účtu v domácnosti  Zdroj: Petr Kinský a kol.: Finanční gramotnost, obsah a příklady z praxe škol. Praha.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity Aktivita VI/2 – Vytváření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností.
Bankovnictví Ing.František Balák Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝUKY.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2Č. materiálu VY_32_INOVACE_147.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Hotovostní a bezhotovostní platební styk 1) Význam a formy platebního styku, klady a zápory 2) Hotovostní platební styk 3) Bezhotovostní platební styk.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Bezhotovostní platby a jejich zabezpečení Vojtěch Ouška UOP
Platební karty a přímé bankovnictví Základy ekonomiky a účetnictví – 9. ročník Autorem materiálu je Jitka Fialová, ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Poštovní poukázky.
6. července 2013VY_32_INOVACE_100302_Bankovnictvi_2_DUM Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Roman Blaha. Obchodní akademie.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Platit se dá i jinak než penězi
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 36Číslo.
Vypracovala Nelly Bočková
DUM - Digitální Učební Materiál Název školy: Střední odborná škola obchodní s.r.o. Broumovská 839, Liberec 6 IČO: REDIZO: Vzdělávací.
 Podstata  Využití  Zabezpečení  Zdroj: Petr Kinský a kol.: Finanční gramotnost, obsah a příklady z praxe škol. Praha. Národní ústav odborného vzdělání,
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Číslo materiáluVY_62_INOVACE_EKO_4S_RE_32_03 NázevPlatební karty Druh učebního materiálu Prezentace PředmětEkonomika Ročník4 Tématický celekBankovnictví.
Platební styk Název školy
DUM - Digitální Učební Materiál Název školy: Střední odborná škola obchodní s.r.o. Broumovská 839, Liberec 6 IČO: REDIZO: Vzdělávací.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Jana Urbanová Lucie Chvojková Martina Kakáčková
Ing. Jan Krajíček, Ph.D Peněžní gramotnost Peněžní gramotnost.
Charakteristika a členění bankovních produktů
Bankovnictví.
Kód vzdělávacího materiálu: VY_62_INOVACE_0201 Název vzdělávacího materiálu: Bankovní účty Datum vytvoření: Jméno autora: Ing. Zdenek Páže Předmět:
FINANČNÍ GRAMOTNOST Bezhotovostní placení ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
FINANČNÍ GRAMOTNOST NAKLÁDÁNÍ S PROSTŘEDKY NA BĚŽNÉM ÚČTĚ 2 VÝBĚRY HOTOVOSTI A BEZHOTOVOSTNÍ PLATBY.
N á zev S Š : SOU Uherský Brod Autor: Mgr. Věra Dudová N á zev prezentace (DUMu): Služby peněžních ústavů N á zev sady: Výuka občanské nauky v 2. ročníku.
Finanční trh. Pojmy Úrok- peněžitá odměna za půjčení peněz Úroková míra- velikost úroků v procentech, procentní vyjádření navýšení půjčené částky za určité.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_21_12 Název materiáluBěžný účet,
Ing. Veronika Dostálková MBA ZADLUŽOVÁNÍ Finanční gramotnost 3. ročník Září 2012.
FINANČNÍ GRAMOTNOST NAKLÁDÁNÍ S PROSTŘEDKY NA BĚŽNÉM ÚČTĚ HOTOVOSTNÍ VKLADY.
FINANČNÍ GRAMOTNOST Bezhotovostní placení ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Platební styk Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alena Hůrková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_ INOVACE _ 6 Jméno autora: Mgr. Marcela Chalúpková Datum: březen 2012 Ročník: 8. Vzdělávací.
S K ARTA. Jedná se o platební kartu od České spořitelny sKartu postupně obdrží všichni klienti, kteří pobírají sociální dávky a podporu v nezaměstnanosti.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Kód vzdělávacího materiálu: VY_62_INOVACE_0205 Název vzdělávacího materiálu: Platební karty Datum vytvoření: Jméno autora: Ing. Zdenek Páže Předmět:
Elektronické platební prostředky, platební karty, platební systémy Předmět Platební styk, Jaro 2008 Mgr. Bc. Libor Kyncl Právnická fakulta Masarykovy univerzity.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Marcela Zahrádková NÁZEV:VY_62_INOVACE_01B_15_Bezhotovostní placení TEMA:Finanční.
Občanská výchova Formy placení. Platby a platební styk  Za zakoupené zboží nebo službu je vždy nutné zaplatit.  Mezi plátcem a příjemcem peněžní částky.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Datum: od Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_62_INOVACE_40 Jméno autora: Ing. Gabriela Hautová Název.
VY_62_INOVACE_ – Přímé bankovnictví Autor Ing. Hana Sůvová
Pasivní bankovní operace - platební karty
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
HOTOVOSTNÍ A BEZHOTOVOSTNÍ PLATEBNÍ STYK II.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Moderní platební nástroje
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Opakování – pracovní list
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a svět práce, Finanční gramotnost - Platit se dá i jinak než penězi.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
1. Charakteristika platebního styku
DRUHY PLATEB.
Transkript prezentace:

FINANČNÍ GRAMOTNOST BEZHOTOVOSTNÍ PLATEBNÍ STYK ZŠ HejniceZ.Hyxa

Bezhotovostní platební styk Nástroje : 1. Šeky, papírové příkazy 2. Platební karty 3. Telefonické bankovnictví 4. Internetové bankovnictví

Šeky, papírové příkazy Papírové příkazy se používají především při platbách na pobočkách a při platbách přes poštu. Klient vyplní příslušný příkaz / bývá součástí složenky/ a odevzdá na pobočce své banky nebo na poště.) Šeky se používají především k platbám v zahraničí. Klient nemusí měnit cizí měnu Výhody : klient si nemusí pamatovat PIN, nenosí u sebe velkou hotovost. Nevýhody:Klient musí navštívit pobočku nebo poštu, musí, použít vždy podpisový vzor

Platební karty Druhy podle způsobu čerpání prostředků: 1. Debetní – klient má prostředky na účtu a postupně je čerpá při platbách u obchodníka nebo výběrem hotovosti 2. Kreditní - klient má schválený úvěrový limit / nemá tedy vlastní prostředky/ a ten postupně čerpá a splácí 3.Nákupní a úvěrové –má vlastnosti kreditní karty, ale vydává je nebankovní instituce /ESSOX/

4. Charge karty -vlastnosti jako kreditní, ale nelze úvěr splácet po částech 5.Předplacené karty – kartu je třeba nejprve „nabít“ Druhy podle vydavatele: 1.Master Card 2.Visa Druhy podle provedení: 1. Embosovaná -všechny údaje jsou na kartě provedeny plasticky, má širší použitelnost

2. Neembosovaná - má nižší použitelnost

Telefonické bankovnictví Účet je ovládán prostřednictvím nejčastěji mobilního telefonu, ale též prostřednictvím pevné linky Internetové bankovnictví Účet je ovládán prostřednictvím internetu

Nástroje pro identifikaci plateb 1.Variabilní symbol -maximálně 10- místné číslo např. rodné číslo, číslo smlouvy, číslo faktury atd. 2.Konstantní symbol -maximálně 4 místné číslo, informuje o druhu nebo účelu platby 3.Specifický symbol -nebývá využíván často, slouží k přesnější identifikaci platby