Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová Název: VY_62_IVOVACE_2301_STAV FINANCÍ Téma: Pojem F. G._ ZJIŠTĚNÍ STAVU FINANCÍ.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Finanční gramotnost: Hospodaření s penězi. PROČ CHTÍT VĚDĚT VÍC … 06 Hospodaření s penězi „Peníze Vás neudělají šťastnými, umožní Vám však být nešťastnými.
Advertisements

Ing. Veronika Dostálková MBA OSOBNÍ A RODINNÝ ROZPOČET Finanční gramotnost 3. ročník Září 2012.
Období vzniku: duben _inovace_FG.9.48 Autor : Vladimír TesaříkČlověk a svět práce, finanční gramotnost, nové auto.
Finanční gramotnost: Zajištění na stáří, renta. 09 Zajištění na stáří DŮCHODY V ČESKU … „Co mají společnýho pařížský a ostravský důchodce? Oba si můžou.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_06_CENTRALNI.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová Název: VY_62_INOVACE_0701_HRUBÁ M. Téma: Pojem _HRUBÁ MZDA Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová Název: VY_62_INOVACE_0101_CO JE F.G. Téma: CO JE FINANČNÍ GRAMOTNOST Číslo projektu:
DUM - Digitální Učební Materiál TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY. Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová Název: VY_62_INOVACE_1802_ŽIVOTNÍ P. Téma: Pojem F. G._ Životní pojištění Číslo projektu:
FINANČNÍ GRAMOTNOST Finanční stránka podniku. 3. ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová Název:VY_62_IVOVACE_3402_PaN POJIŠTĚNÍ Téma: Pojem F. G._ POVINNÉ A NEPOVINNÉ POJIŠTĚNÍ.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Škola budoucnosti s využitím IT Název materiálu: VY_9_INOVACE_EKO52 Název.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Anotace: Prezentace je určena pro žáky 9. ročníku, slouží k výkladu učiva Který druh bydlení je nejlepší a jeho výhody a nevýhody Období: září – prosinec.
Soukromá hotelová škola Bukaschool s. r. o. Most Kmochova 1823, Most DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL.
Název školyZákladní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivityIII/2.
Název školy:Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa:Mírová 218/6 Dubí III - Pozorka Název projektu KLÍČE K POZNÁVÁNÍRegistrační.
Průvodní list Šablona: VI/2 Vytváření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností a dovedností v oblasti finanční gramotnosti Vzdělávací materiál: Prezentace.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_26_Státní rozpočet Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová Název: VY_62_INOVACE_1602_RM SYSTÉM Téma: Pojem F. G._ RM SYSTÉM Číslo projektu:
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová Název: VY_62_INOVACE_2101_POJIŠTĚNÍ AUTA Téma: Pojem _ POJIŠTĚNÍ MOTOROVÝCH VOZIDEL.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová Název: VY_62_INOVACE_1102_STAVEBNÍ SP. Téma: Pojem F. G._ Stavební spořitelny Číslo.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová Název: VY_62_INOVACE_3001_LICHVA Téma: Pojem _ LICHVÁŘSKÉ PRAKTIKY Číslo projektu:
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová Název: VY_62_INOVACE_0201_OSOBNÍ R. Téma: FG_OSOBNÍ ROZPOČET Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_62_FINANCNIGRAMOTNOST_08_01_banky a jejich služby Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa,
Ing. Veronika Dostálková MBA MAJETEK A ZÁVAZKY Finanční gramotnost 3. ročník Září 2012.
Hospodaření a tvorba ceny Výchova k občanství 7. ročník.
Název školySŠHS Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Autor Ing. Eva Zmeškalová Název šablonyVY_32_INOVACE UCE Název DUMuUCE S Stupeň a typ.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová Název: VY_62_INOVACE_1502_BURZA Téma: Pojem F. G._ Obchodování s cennými papíry Číslo.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E30.01 Ročník3. ročník.
FINANČNÍ GRAMOTNOST Spoření ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
Předmět:Ekonomika Ročník: 3.ročník učebního oboru Autor: Mgr. Libuše Suchánková Anotace: Formou prezentace se žáci seznámí se základním rozdělením mzdy.
FINANČNÍ GRAMOTNOST Spoření ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_ INOVACE _ 13 Jméno autora: Mgr. Marcela Chalúpková Datum: říjen 2012 Ročník: 9. Vzdělávací.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Banky, vklady, úvěry, půjčky z hlediska občana 2 – Půjčky apod.
PŘÍJMY A VÝDAJE DOMÁCNOSTÍ
EU_62_A_sada 2_02_M_Finanční produkty_Pol
Vzdělávací oblast: MATEMATIKA A JEJÍ APLIKACE
Digitální učební materiál
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a svět práce, Finanční gramotnost, Majetek domácnosti Autor: Pavla.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a svět práce, Finanční gramotnost, Mzda Autor: Pavla Lukešová.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
• Datum: od • Projekt: Kvalitní výuka
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
FINANČNÍ GRAMOTNOST Splátka nebo úvěr
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová
Vzdělávací oblast: MATEMATIKA A JEJÍ APLIKACE
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Tkaniny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Současná společnost a životní styl, generační problémy
Charakteristika daňové evidence
Zdroje financování majetku - PASIVA
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_DANĚ.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Pro žáky naší školy více – Na míru píšeme učebnice VY_32_INOVACE_VJ29 Excel – funkce Počet období.
Průvodní list Šablona: VI/2 Vytváření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností a dovedností v oblasti finanční gramotnosti   Vzdělávací materiál: Prezentace.
EU_62_A_sada 1_18_M_Rozpočet domácnosti_Pol
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Projekt Rozumíme penězům
Transkript prezentace:

Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová Název: VY_62_IVOVACE_2301_STAV FINANCÍ Téma: Pojem F. G._ ZJIŠTĚNÍ STAVU FINANCÍ Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Datum vytvoření: Datum ověření:

Anotace Prezentace je ur č ena pro ž áky 6. – 9. ro č níku., vzd ě lávací oblast finan č ní gramotnost, tematický okruh Zjišt ě ní stavu financí. Cílem prezentace je, seznámit ž áky jak sestavit rodinný rozpo č et, pro č je d ů le ž ité se nad rodinným rozpo č tem zamýšlet.

Zjišt ě ní stavu financí P ř íklad: Maruška je 28 leté d ě v č e, pracuje jako ú č etní. P ř ivyd ě lává si jako da ň ová poradkyn ě.

Zjišt ě ní stavu financí 1. Zjistíme stav financí a) Budeme p ř edpokládat tyto p ř íjmy a výdaje: Osobní výdaje Pravidelné Pevné č istá mzda nájemné splátka leasingu Podnikání 7 000penzijní p ř ipojišt ě ní mezisou č et mezisou č et Prom ě nlivé Kontrolovatelné úroky, dividendy 0provoz domácnosti provoz auta jídlo oble č ení zábava mezisou č et 0 mezisou č et Celkem Celkem Rozdíl p ř íjm ů a výdaj ů – = K č.

Zjišt ě ní stavu financí b) Zjistíme, zda majetek p ř evyšuje závazky. Maruška bydlí v pronajatém byt ě, č ást prost ř edk ů nechává na ka ž dodenní pot ř ebu na bankovním ú č tu, je penzijn ě p ř ipojišt ě na a č ást prost ř edk ů jednorázov ě vlo ž ila do podílových list ů. Auto má po ř ízeno formou finan č ního leasingu a jako rezervu pou ž ívá kreditní kartu, kde je momentáln ě celý z ů statek splacen.

Zjišt ě ní stavu financí Osobní majetek Osobní závazky 1. B ěž ný ú č et a. Kreditní karta 0 2a. Podílové listy b. Osobní p ů j č ky 0 2b. Penzijní p ř ipojišt ě ní Finan č ní leasing Tr ž ní hodnota bytu 0 3. Hypotéka 0 4. Osobní majetek (auto, vybavení, elektronika) Celkem K č Celkem Rozdíl Maruška jako správná ú č etní by po prodeji veškerého majetku nez ů stala zadlu ž ena. Vidíme, ž e na b ěž ném ú č tu je K č a v podílových listech K č. Rezerva by m ě la být nejmén ě K č, tudí ž je více ne ž dostate č ná.

Zjišt ě ní stavu financí 2. Stanovení cíl ů Maruška p ř emýšlí nad budoucími 5 –10 lety. Proto ž e jí m ě sí č n ě zbývá K č, nabízí se mo ž nost je ukládat, a tím zhodnotit – nap ř. je lze vlo ž it na stavební spo ř ení. Dalším jejím cílem je za 3 roky dokon č it vysokou školu (magisterské studium), ro č ní školné č iní K č. Auto má relativn ě nové, tak ž e je nebude pot ř ebovat obnovit, ale zbývá ješt ě uhradit 30 splátek. A kone č n ě uva ž uje, zda by nebylo u ž ite č n ě jší získat vlastní byt a splácet hypotéku ne ž m ě sí č n ě platit nájemné K č (byt by p ř edstavoval výdaj K č ).

Citace: Petr Klínský, Danuše Chromá, Svatava Tesařová, Michal Janák – Finanční gramotnost obsah a příklady z praxe škol. Praha: Národní ústav odborného vzdělávání, ISBN 978 ‑ 80 ‑ ‑ 13 ‑ 2