Josef Procházka08 VKZ (Výchova ke zdraví) P08B0308P.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
POLOVODIČE SVĚT ELEKTRONIKY.
Advertisements

Změň, co změnit můžeš, ostatní nech být..
Asertivita.
Metrické vlastnosti.  Odchylka dvou r ů znob ěž ných p ř ímek je velikost ka ž dého z ostrých nebo pravých úhl ů, které p ř ímky spolu svírají. • (R.
• N ě mecký ekonom a myslitel • P ř edch ů dce marginalismu • Autor tzv. Gossenových zákon ů z roku 1854.
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_KOUTENSKA_16.
Trhlina ve džbánu.
Dobrý den, vítám vás u po ř adu Vodní sv ě t. Jelikož m ů j partner na uvád ě ní po ř adu ješt ě zatím nedorazil budu si muset poradit sama, pokud nep.
Vychovávejme srdcem Dona Boska, Heslo hlavního p ř edstaveného na rok 2008 k všestrannému rozvoji života mladých, zvlášt ě t ě ch nechudších a nejvíce.
Hrad Chenonceau, mistrovské dílo francouzské renesance, je známý pro nádhernou polohu na ř ece Cher. Tento nádherný hrad z šestnáctého století je.
Co napsat do pisku Co vytesat do kamene.
Letošní spá č i – Jarda, Honza, Markétka, Martinka, Standa, Št ě pán, Jirka a Martin. Najdete vet ř elce? (já to nejsem )
Žena (návod pro muže).
ASERTIVITA Společenská kultura Asertivita ; VY_32_INOVACE_D3_03
Ž ivot je škola Dostal jsi t ě lo. M ůž eš je mít rád nebo nenávid ě t, ale je tvou jedinou jistotou, ž e je budeš mít a ž do konce ž ivota.
ALKO JÓGA PRAVIDELNÝM PROCVIČOVÁNÍM DOVEDETE PROVEDENÍ JEDNOTLIVÝCH POZIC K DOKONALOSTI.
N ORMÁLNÍ JE NEKOU Ř IT Ž ALOUDÍKOVÁ, I., H RUBÁ, D. P D F A LF MU BRNO Výchova ke zdravému životnímu stylu a nekuřáctví na I.stupni ZŠ.
word – Tabulky podle normy
+ REPORT Z VÝZKUMU A ANALÝZY POT Ř EB LLP-2012-LV-KA4-KA4MP.
Bezobratlí.
Jsou v ž ivot ě chvíle, kdy nám p ř ítomnost druhého velmi chybí, a stále by jsme jej cht ě li mít p ř i sob ě.
Doufám, že mi ho pošleš zpátky! Toto je jeden z nejkrásn ě jších a nejsympati č t ě jších mail ů, který práv ě obíhají… P ř ekrásný týden p ř átelé !!
Automatická presentace se zvukem
 Škola: St ř ední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitn ě ní výuky prost ř ednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Na výb ě r máte ze t ř í mo ž ností. Pokud se pro jednu z nich rozhodnete, naje ď te na ni šipkou myši a klikn ě te. Bude-li Vaše odpov ěď chybná, z ů.
Asertivita Olga Bürgerová.
Photo by Aneta Brožovská Present by Aneta Brožovská.
P ř íru č ka TRP Ě LIVOSTI Hudba: Songbird – Barbara Streisand.
Vytvo ř il:Filip Berka. AApollo je chrt. RRuský chrt, neboli barzoj pat ř í mezi psy. JJako nejstarší ruské psí plemeno je pova ž ován ve své p.
Toto je jeden z nejkrásn ě jších a nejsympati č t ě jších mail ů, který práv ě obíhají… P ř ekrásný týden p ř átelé !! Š ť astný p ř átelský týden !
 Co je strategie? Dlouhodobý plán č inností zam ěř ený na dosa ž ení cíle Z ř eckého „strategos“ – generál - vedení  Rozdíl mezi strategií a taktikou?
2014 / 2015 Na č em stojí skauting? Jan Peroutka - Rocky Ideologica.
Milý č loví č ku…. Ur č it ě se najde n ě kdo, koho máš opravdu rád…
M a y a A n g e l a a j e j í m o u d r á s l o v a K l i k e j.
VY_32_INOVACE_VkZ.8.14-Postižené dítě a jeho okolí název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:8. ročník – Člověk a zdraví.
Asertivita.
VY_32_INOVACE_PSYM25560ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Š T Ě S T Í ŠT Ě STÍ…. Ž ivotem vládne št ě st ě na, ne moudrost.
ASERTIVITA.
2012 / 2013 Na č em stojí skauting? Jan Peroutka Ideologica.
Pro č ž íješ rád… Po n ěč em tou ž it jest ji ž d ů vod k ž ití…
CITÁTKY O LÁSCE.
NEPODMÍNĚNÁ LÁSKA Tento příběh je o vojákovi, který se navrací domů po válce ve Vietnamu. Volá ze San Francisca domů svým rodičům.
2014 / 2015 Katedra COLLEGIUM Vedení, styly vedení, káze ň, autoritativní p ř íkaz… Collegium Má ň a
2014 / 2015 COLLEGIUM Jak pomoci rádc ů m s budováním autority Má ň a 2.víkend: Collegium.
2012 / 2013 Psychologie Komunikace Zuzana Psychologia.
ASERTIVITA Alena Krákorová. Asertivita základy asertivního chování základní asertivní způsoby jednání asertivita DESATERO asertivita a obtížný klient.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_17.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová Název: VY_62_INOVACE_0201_OSOBNÍ R. Téma: FG_OSOBNÍ ROZPOČET Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Asertivita ve sportu doc.PaedDr. Marie Blahutková, Ph.D.
1 ODBORNÉ SOCIÁLNÍ PORADENSTVÍ Eva Jarolímová. 2 Odborné sociální poradenství se dle zákona vůči základnímu sociálnímu poradenství vymezuje jednak širším.
ASERTIVNÍ PRÁVA - MANIPULAČNÍ POVĚRY Ten, kdo se chce asertivně projevit, to má udělat slušně, ale důrazně. Má odolávat manipulacím, zbavit se úzkosti.
KURZ ALGORITMIZACE A PROGRAMOVÁNÍ V JAZYCE C Lekce č. 10: Tvorba vlastních funkcí Bc. Radek Libovický.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Michaela Blažková Název DUM: VY_32_Inovace_ Mluvnický zápor Název sady: Český jazyk 9. ročník Číslo projektu:
Asertivita Mgr. Vladimír Velešík.
Talent marketingových komunikací
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
Mentoring, co a jak? Václav Šneberger
Doprovázení jako základní postoj služby ve věznici
Slohový literární útvar 8.ročník Eva Andrýsková, ZŠ Polešovice
Zlaté pravidlo.
Stimulace tvořivosti – tvůrčí řízení a vedení lidí,
Asertivita.
Manažer ve firmě. Manažer ve firmě Osobnost manažera Vrozené vlastnosti Získané dovednosti Temperament Inteligence Potřeba řídit činnost jiných lidí.
Speciálně pedagogická komunikace
Argumentace a vyjednávání/1 Pavla Kotyzová
Životní cyklus.
NEPODMÍNĚNÁ LÁSKA Tento příběh je o vojákovi, který se navrací domů po válce ve Vietnamu. Volá ze San Francisca domů svým rodičům.
Naučil jsem se....
Transkript prezentace:

Josef Procházka08 VKZ (Výchova ke zdraví) P08B0308P

 Co je to?   soubor komunika č ních a vyjad ř ovacích schopností a dovedností otev ř en ě, up ř ímn ě a p ř im ěř en ě vyjad ř ovat vlastní myšlenky, city, názory a postoje p ř i respektování partnerových práv.   Osvojujeme si jí v procesu socializace.  Asertivní chování není manipula č ní ani agresivní.

1. Za č ít a udr ž et rozhovor 2. Po ž ádat druhého o laskavost 3. Vyjad ř ovat vlastní pocity (pozitivní i negativní) 4. P ř ijmout kritiku a vyrovnat se s ní (a ť u ž je oprávn ě ná, nebo ne)

 Aneb ASERTIVNÍ DESATERO   Souhrn asertivních práv, který má ka ž dý jedinec 1. Máme právo sami posuzovat své chování a city a být za n ě odpov ě dni. 2. Máme právo nenabízet ž ádné omluvy a výmluvy ospravedl ň ující naše chování. 3. Máme právo posoudit, zda a nakolik jsme zodpov ě dní za ř ešení problém ů druhých lidí. 4. Máme právo zm ě nit sv ů j názor. 5. Máme právo ř íci: "Já nevím." 6. Máme právo být nezávislí na dobré v ů li ostatních. 7. Máme právo d ě lat chyby a být za n ě zodpov ě dní. 8. Máme právo d ě lat nelogická rozhodnutí. 9. Máme právo ř íci: "Nerozumím." 10. Máme právo ř íci: "Je mi to jedno. "

 Pov ě ra a vnit ř ní hlas nám našeptává: kdy ž jsi byl malí, také tu byli lidé kte ř í v ě d ě li více ne ž -li ty a byly lepší. I te ď tomu tak jist ě je.  V ž dy je n ě co nad tebou co t ě posuzuje hodnotí a ty to musíš akceptovat a poslouchat.

 Pov ě ra: Za své jednání jsi jiným lidem odpov ě dný.  Ž iješ p ř ece mezi nimi, tak je pot ř eba jim v ž dy všechno ř ádn ě ospravedlnit

 Pov ě ra: V ůč i jiným lidem, institucím a ideál ů m máš v ě tší zodpov ě dnost, ne ž -li za sebe samého.  Co je jeden proti spole č nosti.  Musíš ob ě tovat individuální hodnoty pro blaho spole č nosti.

 Pov ě ra: Názor který jsi u ž jednou ř ekl, by jsi u ž nikdy nem ě l m ě nit.  Pokud ho op ě t zm ě níš m ůž eš se op ě t splést  Pokud u ž ho zm ě níš, musíš to v ž dy správn ě od ů vodnit a vysv ě tlit.

 Pov ě ra: v ž dy si musíš být jist d ů sledk ů svého jednání.  V ž dy musíš v ě d ě t co d ě láš a hlavn ě pro č.  Pokud to tak ned ě láš, jsi nezodpov ě dný a chceš lidem kterým to d ě láš, p ě kn ě zava ř it.

 Pov ě ra: se všemi lidmi, se kterými p ř ijdeš do styku musíš vycházet dob ř e.  Jsi závislí na spolu práci s nimi.

 Pov ě ra: Nesmíš d ě lat chyby  Chybovat znamená proh ř ešit se  Takové viníky je t ř eba sledovat a dávat pozor aby se neprovinili znovu  Musíš být proto velmi opatrný, kát se za své chyby a p ř edevším mít nad sebou n ě koho zkušen ě jšího aby t ě mohl vést.

 Pov ě ra: Musíš v ž dy jednat logicky  Lidé kolem tebe musí v ě d ě t, ž e jednáš logicky a p ř ijímáš obecn ě platné p ř edpisy a logické postupy

 Pov ě ra: Musíš být citlivý k ostatním lidem  Musíš v ž dy chápat všechny jejich pot ř eby  Dobrý č lov ě k v ž dy doká ž e správn ě reagovat na pot ř eby ostatních tak, aby je splnil a to jen díky tomu ž e je zná a zajímá se o n ě.

 Pov ě ra: Musíš chápat zcela opodstatn ě ný tlak okolí na své nestále zdokonalování  Musíš být stále dokonalejší, abys byl lidem p ř ínosem  A jejich další výzvy k dalšímu sebe zlepšování by m ě l brát samoz ř ejmou povinnost.

 Hlavní motto asertivity: „ Jen ty sám se m ůž eš rozhodnout být asertivní.“

 Díky za pozornost a nyní je prostor pro vaše dotazy…