_ Mystery Shopping TIC 2013 Zpracovala agentura NMS Market Research.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Říjen 2007 Nobody’s Unpredictable Ipsos Tambor GALAXY SÉRIE 2007 Anketa – spokojenost závodníků.
Advertisements

Aktivity města Chrudim v oblasti podpory rozvoje cestovního ruchu
P r o s t ě j o v v datech Olomoucký kraj obyvatel
Vyhodnocení dotazníku – Barcamp Brno 2011 Magdaléna Katolická magdalena [at] marketingovevyzkumy.cz
Míra nezaměstnanosti mírně klesla
Územní dimenze a priority Olomouckého kraje
Výstavba větrné elektrárny v lokalitě Varnsdorf-Špičák RCA Research.
PaedDr. Zuzana Horváthová, Ph.D. doc. Ing. Josef Abrhám, Ph.D.
Vlastní hodnocení školy
Průzkum reakcí publika ČRo 1 – Radiožurnál na změny ve vysílání od ledna souhrn.
Mikroregion Úhlava Marketingová značka jako nástroj udržitelného rozvoje.
KDO JSME.. CO JE T CARE Spolehlivost, péče Mladá společnost, která přináší změnu Šetříme Váš čas a peníze Dlouhodobé zkušenosti v prodeji Stabilní obchodní.
ANALÝZA POTŘEB, MOTIVACE A FIREMNÍ PÉČE O ZAMĚSTNANCE VE VYBRANÝCH NZDM PARDUBICKÉHO KRAJE BAKALÁŘSKÁ PRÁCE Autor: Bc. Kejzlarová Šárka, DiS. Sběr dat:
Výzkumy CzechTourism Fórum cestovního ruchu listopadu 2011
Fungování místní samosprávy v malých obcích Josef Bernard Lokální a regionální studia Sociologický Ústav AV ČR, v.v.i.
Národní konference kvality ve veřejné správě – Brno 2013
Nakladatelství CzechTourism Organizace cestovního ruchu v ČR Plánované aktivity 2012 Fórum cestovního ruchu listopadu 2011 Pardubice.
Cykloturistika Produkty Služby Infrastruktura Propagace.
Aktivity CzT směrem k TIC. OBSAH 1. Jednotná certifikace TIC 2. Monitoring návštěvnosti OTIC.
Národní konference eTwinning 28. – 30. dubna 2011 Praha Petr Chaluš.
Aktivita č. 6 Návrh a zavedení systému řízení kvality Workshop Výsledky analytického šetření.
ŽIDLOCHOVICE Procházka po naučné stezce Přírodního parku Výhon
Zvýšení kvality řízení KÚPK aktivita A3 Informační strategie Analýza Workshop
TŘETÍ KOLO HODNOCENÍ utajeného hodnocení způsobu chování, vystupování, dodržování pracovních norem a principů vybraných skupin zaměstnanců kraje zařazených.
Koncepce internetizace knihoven Vít Richter Národní knihovna ČR ISSS 2004.
Informační a poradenské centrum v Havlíčkově Brodě a spolupráce s veřejnými knihovnami Modelový program podpory slaďování profesního a rodinného života.
Škola Vinoř Anketa březen 2015.
Průzkum sebehodnocení zdravotního stavu a disability Popis metody průzkumu Datum: 13. června 2006 Číslo projektu: Připravil: Petr Hrala.
Názor veřejnosti na téma DALŠÍ VZDĚLÁVÁNÍ (vyhodnocení dotazníkového šetření) Královéhradecký kraj Ing. Jarmila Halouzková
Jak psát grantovou žádost Vědecká komunikace - PSY475 Mgr. Michaela Širůčková.
Interiéry knihoven a jejich vliv na psychiku čtenáře Jitka Dofková.
2. setkání pracovní skupiny projektu MOS obcí v územním obvodu ORP Chomutov Místo: Chomutov Dne: , 13:00 hod. C ESTOVNÍ RUCH – PROJEKT MOS.
Aktivity CzT vůči TIC. VZDĚLÁVÁNÍ PRACOVNÍKŮ TIC Projekt: Rozvoj lidských zdrojů v oblasti CR formou dalšího vzdělávání Program: OPLZZ Cíl = zvýšení úrovně:
_ Mystery Shopping TIC Cíle výzkumu 2 Agentura CzechTourism realizuje ve spolupráci s Asociací turistických informačních center ČR výzkum zaměřený.
Projekt „Čistá toaleta“.  zrod myšlenky v agentuře Studioo GmbH ve spolupráci s městem Aalen v roce 2001  do projektu zapojeno již více než 200 měst-nejedná.
Pilotní tréninky hotel Zlatý Orel K1- K14 Výsledky hodnocení tréninku kompetencí: Bilanční workshop hotel Troyer
_ KOMUNIKAČNÍ A MEDIÁLNÍ STRATEGIE KAMPANĚ NA 1.
Univerzita Palackého v Olomouci Centrum prevence rizikové virtuální komunikace PdF UP v Olomouci Mgr. Kamil Kopecký, Ph.D. & Mgr. Veronika Krejčí
Projekt 2 -Studie vybrané destinace v cestovním ruchu se zaměřením na sportovní aktivity 1)Rozdělení studentů do dvou až tříčlenných týmů 2)Výběr destinace.
Strana 1 CAF a Lidské zdroje Mínění pracovníků má svoji váhu Krajský úřad Moravskoslezského kraje.
Celostátní turistický informační systém Josef Zelenka Úvod Veřejná soutěž na CTIS v ČR Závěry.
OD STANDARDIZACE SLUŽEB TURISTICKÝCH INFORMAČNÍCH CENTER ČR K JEDNOTNÉ KLASIFIKACI TIC A ČSKS.
_ Mystery Shopping TIC 2015 Zpracovala agentura CONFESS Research.
Novinky portálu Kudy z nudy Aktivní dovolená:
Projekt Family Point – místo pro rodinu Ing. Mgr. Vít Janků Centrum pro rodinu a sociální péči.
Standardy a legislativa pro IS v cestovním ruchu.
_ Marketingový mix na podporu domácího cestovního ruchu 21/05/13 Radka Neumannova.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiálu.
T URISTICKÁ INFORMAČNÍ CENTRA P ARDUBICKÉHO KRAJE A A.T.I.C. ČR.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Analýza marketingu města Bechyně Autor práce: Kateřina Maťhová Vedoucí práce: Ing. Marie Slabá,
JEDNOTNÁ KLASIFIKACE TURISTICKÝCH INFORMAČNÍCH CENTER ČR.
Návrh účinné marketingové komunikace podniku v oblasti služeb
Komunikace při přijímacím řízení a v pracovním týmu
Komunikační chyby řídících pracovníků v Českém statistickém úřadu
Analýza manažerských dovedností ve vybraném podniku
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Analýza vnitropodnikové komunikace ve vybrané organizaci Autor práce: Zdeňka Sukdoláková Vedoucí.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Motivace a stimulace pracovníků ve vybraném podniku Autor práce:
„Řídím, piju nealko pivo“ společný projekt Policie ČR a Českého svazu pivovarů a sladoven Ing. Martina Ferencová předsedkyně komise Společenské zodpovědnosti.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Motivace a stimulace zaměstnanců ve vybrané obchodní společnosti
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza motivačního a stimulačního systému ve vybraném podniku.
CCRJM Certifikace DMO TURISTICKÉ INFORMAČNÍ CENTRUM MĚSTA BRNA, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Procházka po knihovnách
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza vhodnosti používaných komunikačních nástrojů ve vybraném podniku.
Marketingový výzkum v určité vybrané firmě Obhajoba Bakalářské práce
Motivace a stimulace zaměstnanců ve vybraném podniku
Finanční analýza vybrané firmy
Elektronická komunikace při zadávání veřejných zakázek Mgr. Jakub Váňa
Odbytová střediska Hana Stejskalová Ns /2017.
V. Setkání se starosty obcí
Transkript prezentace:

_ Mystery Shopping TIC 2013 Zpracovala agentura NMS Market Research

Cíle výzkumu Ověření kvality nabízených služeb Turistických informačních center v rámci České republiky. Odhalení posunu na základě porovnání výsledků s měřením provedeným v roce

Způsob hodnocení a rozsah projektu Vyškolený mystery shopper navštívil TIC. Hodnotil je z pohledu běžného zákazníka. Zapojila se vybraná turistická centra v celé ČR, která měla zájem se projektu účastnit. Návštěva proběhla ve 183 turistických centrech. Návštěvy proběhly od poloviny srpna do začátku září

Sledované oblasti  Značení TIC a otevírací doba  Exteriér TIC  První dojem zákazníka  Interiér a vybavenost TIC  Pracovník TIC  Subjektivní dojmy zákazníka 4

Detailní parametry hodnocení 5 Značení TIC a otevírací doba *Bylo snadné TIC v daném místě/městě nalézt? *Bylo TIC zvenku označeno symbolem „i" a byl na viditelném místě umístěn jeho plný název? *Byla viditelně vyvěšena otevírací doba TIC? *Bylo TIC v době Vašeho příchodu otevřeno? Exteriér TIC *Jsou výlohy/vstupní prostory a bezprostřední okolí TIC čisté a upravené? První dojem zákazníka *Cítil/a jste se v TIC vítán/a? *Dodržel pracovník pořadí všech zákazníků?/Věnoval se pracovník během Vaší návštěvy pouze zákazníkům?/Pracovník NEvedl soukromý hovor/telefonát v přítomnosti zákazníka? Interiér a vybavenost TIC *Bylo prostředí v TIC čisté a upravené? *Bylo TIC vybaveno dostatečným množstvím letáků, propagačních materiálů pro zákazníky (zdarma nebo k zakoupení)? *Vyskytovaly se v TIC materiály (plakáty, letáky) na akce, které již proběhly? Pracovník TIC *Byl pracovník vhodně oblečen a upraven? *Pracovník NEkonzumoval žádné jídlo v přítomnosti zákazníků? *Přístup pracovníka k zákazníkovi. *Odbornost pracovníka. *Komunikační dovednosti pracovníka. Subjektivní dojmy *Doporučil/a byste využití služeb tohoto TIC svým známým? *Celkové hodnocení TIC.

Celkové výsledky

Celkový výsledek % Detailní výsledky 2013 N = 182, hodnota = %

Porovnání výsledků 2012 – % 84 % - 4 % rozdíl CELKOVÉ POROVNÁNÍ Hodnocení TIC se oproti výsledkům z roku 2012 snížilo pouze o 4 %. Ve většině parametrů byl zaznamenán obdobný výsledek nebo mírný pokles. Výrazného zlepšení,10 %, bylo dosaženo v oblasti Exteriér TIC. Mírný pokrok je patrný i v hodnocení Interiéru a vybavenosti TIC. * Vzhledem k velmi odlišnému počtu TIC, u kterých se výzkum prováděl v letech 2012 a 2013, jsou veškerá porovnání pouze orientační N = 575, 2013 N = 182, hodnota = %

Celkové výsledky za kraje 9 N=183 +% +8% 95% +12% 92% 0% 91% 88% -9% 86% +1% 62% -15% 84% -3% 82% -4% 83% +2% 88% -7% 76% -13% 82% -8% 84% -4% N=10 N=6 Kraje umístěné na prvních třech místech Rozdíl oproti 2012 % -% Celkový výsledek 2013 Počet návštěv N=4N=9 N=8 N=16 N=18N=8N=20 N=21N=9 N=19N=11 N=24 78% -10%

Detailní výsledky

„Z dálky bylo vidět, kde se TIC nachází. Otevírací doba byla na venkovní tabuli dobře viditelná.“ Značení TIC a otevírací doba % 90 % - 4 % rozdíl N = 182, hodnota = % N = 183

Exteriér TIC % 97 % + 10 % rozdíl N = 183, hodnota = %. *Rozdíl v hodnocení za sekci je způsoben jednou návštěvou, která neproběhla úspěšně. „Exteriér TIC působil prázdně, neatraktivně. Pouze z boční strany bylo vystaveno několik prospektů. Z čelní strany byly výlohy prázdné.“ „ Výloha a vstupní prostory jsou upravené a čisté. TIC působí zvenku velice hezky.“

První dojem zákazníka 13 N = 183, hodnota = %. *Kladné hodnocení započítané do indexu oblasti získává TIC, které obdrželo za každou z posledních tří otázek pozitivní odpověď. 93 % 86 % - 7 % rozdíl „Ihned po příchodu do TIC mě zaregistroval pracovník a pozdravil mě. Cítil jsem se být vítán. Na první dojem působilo TIC vstřícně.“ „Nebylo mi jasné, kdo je pracovníkem TIC, při mém příchodu v místnosti nikdo nebyl.“

Interiér a vybavenost TIC % 93 % + 2 % rozdíl N = 183, hodnota = % „Interiér zde byl vzdušný a příjemný. Bylo zde čisto a uklizeno. TIC bylo vybaveno dostatečným množstvím letáků a propagačních materiálů pro zákazníky.“ „ Nevšiml jsem si volně přístupné tužky a papíru.“ *Procentuální hodnoty jsou zaokrouhleny, součet hodnocení sekcí proto nemusí být přesně roven celkovému hodnocení.

Pracovník TIC – oblečení a přístup % 74 % - 14 % rozdíl N = 183, hodnota = % SHRNUTÍ Zákazníci, kteří uvedli, že jim pracovník věnoval málo času nebo nebyl dostatečně aktivní, ohodnotili TIC významně hůře v celkovém hodnocení než ti, se kterými pracovníci více komunikovali.

*Procentuální hodnoty jsou zaokrouhleny, součet hodnocení sekcí proto nemusí být přesně roven celkovému hodnocení. 16 Pracovník TIC - odbornost 88 % 74 % - 14 % rozdíl N = 183, hodnota = % „ Pracovník mi doporučil mnoho zajímavostí, které podával velmi lákavě. Okolí dobře znal, vše mi ukázal a zaškrtl na mapce.“

17 Pracovník TIC - komunikace 88 % 74 % - 14 % rozdíl N = 183, hodnota = % „ Pracovnice se o mé potřeby nezajímala, v rozhovoru nebyla aktivní. Poté, co mi odpověděla na dotaz, ani se nerozloučila.“

*Procentuální hodnoty jsou zaokrouhleny, součet hodnocení sekcí proto nemusí být přesně roven celkovému hodnocení. Subjektivní dojmy % 63 % - 11 % rozdíl „Prostředí centra působilo příjemně a reprezentativně. Centrum bylo umístěno vhodně, přímo mezi turistickými cíli města.“ N = 183, hodnota = %

Nabídka služeb – NOVĚ MĚŘENÁ OBLAST % SHRNUTÍ Měření této oblasti potvrdilo atraktivní umístění TIC. Výsledek zároveň ukazuje nízkou aktivitu pracovníků, kteří turistovi sami nabídli doplňkové cíle (kromě poptávaných) v okolí pouze ve 32 %. N = 183, hodnota = %

Anatomie spokojenosti

Anatomie spokojenosti z analýzy dat Jak musí proběhnout návštěva v TIC, aby byl zákazník „ochoten TIC doporučit svým známým“. 21 …zákazník má z návštěvy dobrý pocit a TIC doporučí známému, když… Co pro to udělat? … pracovník věnuje zákazníkovi dostatek času. … pracovník působí jako odborník a má přehled o regionu. … je pracovník aktivní a dokáže atraktivně představit turistické cíle. Věnujte se každému návštěvníkovi. Vyslechněte jeho potřeby a buďte mu nápomocen. Podejte zákazníkovi co nejvíce informací o Vašem regionu. Neodpovídejte pouze na jeho dotazy, vzbuďte turistovu pozornost. Vžijte se do role turisty, který Váš region nezná, a zkuste ho aktivně nalákat na dostupné cíle.

_ _ ČCCR – CzechTourism Vinohradská 46, Praha 2 Marie Juránková manažer týmu TIC Děkuji za pozornost