ÚVOD DO SPECIALIZACE AKTIVITY PODPORUJÍCÍ ZDRAVÍ 8. Pohybové aktivity - programy a jejich možnosti Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
V RODINĚ, V RODINNÉM ŽIVOTĚ jsou uspokojovány psychické potřeby dítěte (ale také rodičů): 1. přísun podnětů 2. smysluplný svět 3. životní jistota 4. vlastní.
Advertisements

Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
„ MNOHO LIDÍ SE DOSTALO D Á L, NEŽ MOHLI, PROTOŽE SI O NICH NĚKDO JINÝ MYSLEL, ŽE MOHOU.“ Centrum pro sluchově postižené Hodonínsko, o.p.s.
PODNIKÁNÍ VY_32_INOVACE_POD_20. Obsah Základní pojmy Právní úprava Podnikání podle živnostenského zákona Obchodní společnosti Družstva Státní podnik Neziskové.
Veřejné finance Mgr. Oldřich Hájek. Financování školství  Školství – důležité odvětví veřejného sektoru  Školství:  Měří, hodnotí a tvoří lidský kapitál.
Spolupráce OSPOD se školami a školskými zařízeními TENTO PROJEKT JE FINANCOVÁN Z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU PROSTŘEDNICTVÍM OPERAČNÍHO PROGRAMU LIDSKÉ.
Pavla Katzová tajemnice Sdružení soukromých škol Čech, Moravy a Slezska.
Pojem a význam práva Souhrn norem, stanovených uznaných státem k dosažení určitých společenských účelů, jejichž zachování je vynucováno státní mocí Objektivní.
N á zev S Š : SOU Uherský Brod Autor: Mgr. Věra Dudová N á zev prezentace (DUMu): Právní řád ČR a právní ochrana občanů N á zev sady: Výuka občanské nauky.
Základní znaky NO Účelová funkce a důvody založení: není založena za účelem zisku důvody založení: - dobročinná nebo charitativní činnost - podpora skupiny.
NEZISKOVÉ ORGANIZACE Ing. Alica Kavanová. CHARAKTERISTICKÉ ZNAKY 1. Účelová funkce a důvody založení:  n n n není založena za účelem zisku  d d
Digitální učební materiál Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_ INOVACE_17-09 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova.
Plánování sociálních služeb a transformace aneb Systémově, společně a statečně Šárka Hlisnikovská Role obcí v transformaci sociálních služeb 25. – 26.
NSK A SEKTOROVÉ DOHODY JAKO NÁSTROJE PRO PROVÁZÁNÍ POTŘEB ZAMĚSTNAVATELŮ A VZDĚLAVATELŮ Ilona Šimarová, Svaz průmyslu.
Neziskové organizace Motto: „Abychom zbohatli materiálně, musíme nejprve zbohatnout v mysli.“
Didaktika TV jako součást kinantropologie Kinantropologie = vědní obor, jehož předmětem zkoumání je lidská pohybová činnost ve všech souvislostech. Má.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Zdravotně sociální fakulta, Jírovcova 24/1347, České Budějovice 1 Vzdělávání poskytovatelů sociálních.
Kvalifikace pracovníka v sociálních službách a sociálního pracovníka.
Raná péče. terénní, popřípadě ambulantní služba poskytovaná dítěti a rodičům dítěte ve věku do 7 let, které je zdravotně postižené, nebo jehož vývoj je.
Vztahy a pravidla soužití - škola. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport,
Pedagogické disciplíny II. Část Aplikované. Rozdělení aplikovaných pedagogických disciplín  Školské  Mimoškolské  Na hranici školských a mimoškolských.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Životospráva rodiny.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Ernest Seifert Název materiálu: VY_32_INOVACE_6_CLOVEK_JAKO_OBCAN_20.
ZÁKLADNÍ HLEDISKA A CÍLE PŘI ZPRACOVÁNÍ NÁVRHU STÁTNÍ ENERGETICKÉ KONCEPCE HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Pojem přeměna obchodní společnosti
Analýza kvality života aneb proč, jak a pro koho …
Mgr. Radek Pospíšil Katedra pedagogiky
Vyšší odborná škola a Střední škola, Varnsdorf, příspěvková organizace
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
31 Základní typy zdravotnických systémů
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_09 sociální role
Snídaně – oběd - večeře ZdravÍ, bezpečí.
Podmínky výchovně vzdělávacího procesu ve školní TV
Právo životního prostředí pojem, vývoj, prameny, postavení v systému práva, principy Ivana Průchová.
CÍLE ŠKOLNÍ TĚLESNÉ VÝCHOVY
Název projektu: Moderní škola
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Didaktika sportovních činností
Evaluace a hodnocení Evaluace Autoevaluace ©.
Co se ztratilo a co to způsobí ?
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Stimulace tvořivosti – tvůrčí řízení a vedení lidí,
Vliv sportu na rozvoj a motivaci mládeže Richard Beneš
VÝROBA ŚÍPKOVÉHO ČAJE sebeobsluha.
Evropský rok výchovy prostřednictvím sportu – EYES 2004
Pedagogika školního sportu
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Název projektu: Moderní škola
Role a možnosti spolupráce s orgány sociálně-právní ochrany dětí
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Role sociální práce ve vztahu k výkonu veřejného opatrovnictví Hradec Králové Workshop je pořádán v rámci projektu Systémová podpora sociální.
Digitální gramotnost Informatické myšlení
Základní statistické pojmy
KDO SE NA TEBE DÍVÁ? HOSPODÁŘSKÁ ZVÍŘATA.
Národní rozvojový program mobility pro všechny (NRPM)
Hledáme klíč k právům dětí
OSOBNOST.
FORMY PRÁCE S TALENTOVANÝMI ŽÁKY
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu
Domy na půl cesty ve středočeském kraji
PRÁVA A POVINNOSTI RODIČŮ
Řemeslo má zlaté dno Autorky: J…,A….
Život bez střeva , Praha.
Dopravní prostředky A jejich řidiči.
Děti mladšího školního věku a přirozený pohyb
Transkript prezentace:

ÚVOD DO SPECIALIZACE AKTIVITY PODPORUJÍCÍ ZDRAVÍ 8. Pohybové aktivity - programy a jejich možnosti Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a rozpočtem Hlavního města Prahy.

Pohybem k harmonii života Spontánní pohyb je vlastností všech živých tvorů, ale jen člověk je nadán i možností jedinečného způsobu pohybování. Ten může být vyvolán vůlí, která jej pak ztvárňuje a proměňuje. Pohyb plní v lidském životě mnoho funkcí, jimiž se zabývají četné vědní obory, a proto jsou účinky pohybových aktivit známé a v praxi využívané.

Studie řeči těla Spoluprací tělovýchovných disciplín s psychologií a psychoterapií se více oceňuje pohyb jako nositel uvolnění, koncentrace a celkové harmonizace, které jsou převoditelné i na jiné lidské činnosti. Rostoucí zájem o pohyb z hlediska funkce komunikační, zvláště pro osoby postižené hluchoněmostí, ale i v oborech, kde se využívá studium řeči těla.

Role funkce pohybu V pohybu se nemá člověk projevovat jako slabá, nešikovná bytost, ale jako něco velkého, obsáhlého, dokonalého. Pohyb by měl především vycházet z celé bytosti člověka, odpovídat jeho vnitřnímu rytmu, aby jej ve všech úrovních sjednotil. Měl by se týkat nejen postury, ale především paží, rukou i nohou. V důsledku nenásilné vzpřímenosti člověk spotřebuje pro své přemístění méně energie.

Role dolních končetin Nedostatečné využívání a zanedbávání nohou je doprovázeno negativní psychickou odezvou. Jsou to dolní končetiny, jmenovitě prsty, které v naší mysli první mizejí. I když fyzicky existují, ztratili jsme pro ně cit a nevnímáme je.

Role horních končetin Funkce horních končetin je oproti dolním končetinám daleko důležitější. Rukama člověk pracuje, komunikuje, koná i léčí, prostřednictvím tvořivosti rukou dokonce i myslí. K celistvému člověku patří svoboda ruky.

Pohybové aktivity Pohybová aktivita rozvíjí a kultivuje dovednostní výbavu člověka, která slouží především k vyrovnávání se s vnějším prostředím. Definovaná pohybová aktivita je dále diferencovaně rozdělena do tří oblastí praxe: -tělesná výchova, - sport, - fyzioterapie.

Co jsou to pohybové aktivity? Sportovní činnosti člověka, prováděné s cílem rekreace a prožitku, nesměřující zpravidla k závodní činnosti. Upřednostňují jednu z původních funkcí sportu - funkci zábavy člověka ve volném čase.

Co je to sport? Sport je svobodná dobrovolná pohybová aktivita závodního typu, charakteristická výkonovou motivací.

Sporty a pohybové aktivity Jsou obsahem tělesné výchovy. Tvoří program pohybové rekreace v občanských sdruženích i v individuálních činnostech lidí. V biomedicínské garanci jsou programem fyzioterapie a oblastí pohybových programů pro zdravotně postižené občany.

Tvorba programu občanských sdružení Národní konference 1996 uvedla: 15-20% obyvatel ČR je registrováno v občanských sportovních sdruženích. 2-3% navštěvují fitness-centra 50% dospělých přiznává určitou pohybovou aktivitu. Mládež prochází téměř 100 % systémem školní tělesné výchovy a nesystémově prostředím mimoškolních pohybových aktivit.

Provozovatelé sportu a pohybových aktivit Občanská sdružení (ČSTV, ČOS, ČASPV, OREL a další). Škola a mimoškolní aktivita (AŠSK) Fitness-centra Individuální pohybové aktivity

Sport zdravotně postižených a jiných minorit Cíle sportu jsou vyjádření principů, které platí pro postižené i nepostižené osoby. K tomu navíc přistupuje obrovská terapeutická hodnota sportu a jeho nezastupitelná role v procesu fyzické, psychické a sociální rehabilitace postižených. Vychází důsledně ze současných tendencí Rady Evropy (Bratislava 2000), odpovědných za „čistý a zdravý sport pro třetí tisíciletí“.

Závěry Sport je významným fenoménem, který může spojovat občany a národy. Je významným a nezastupitelným faktorem rozvoje osobnosti. Svým působením přispívá ke kvalitě života, utváření životního stylu a prožívání. Potřeba řešit legislativní, organizační a obsahové otázky.

Závěry Hledání nových finančních zdrojů v souvislosti se začleňováním do EU. Důležitá je oblast výchovy a vzdělání v oblasti školství od základního až po vysokoškolské. Sladit požadavky a názory ke společnému prospěchu všech sportovců.