Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky T.3.6 Ostatní soustavy – T.3.6 Ostatní soustavy – navigace, panely přístrojů Obor:Autoelektrikář Ročník:3. Vypracoval:Tomáš Dolina Odborný výcvik ve 3. tisíciletí
Družicová navigace Stanovuje polohu vozidla pomocí družicového systému GPS. Systém byl vyvinut pro vojenské účely a pro civilní účely je přesnost pro stanovení polohy v toleranci 10m. Automobilová originální navigace získává ještě informace ze snímače úhlu natočení vozidla a ze snímačů ABS, čímž dochází k přesnějšímu určení polohy vozidla.
Funkce navigace Zadání cílu cesty Řídicí jednotka navigace vypočítá aktuální polohu vozidla a směr k cíli cesty. Tyto data se porovnají s mapou nahranou v řídicí jednotce navigace a dojde k přesnějšímu výpočtu cesty.
Navigace Nejrozšířenější je navigace externí, která se připevňuje do automobilu nejčastěji na sklo a potřebuje napájení ze zásuvky pro zapalovač. Při výběru navigace je důležité zajímat se o mapy, které půjdou do systému aktualizovat a které státy mapy obsahují. Originální navigace jsou zabudovány současně s autorádiem a potřebují pouze anténu pro komunikaci s družicí.
Snímač úhlů Je umístěn přímo v jednotce navigace. Spolupracuje ze snímači ABS (délka ujeté dráhy). Směr jízdy vpřed nebo vzad se bere ze snímače couvacích světel.
Panely přístrojů Jsou plně elektronické řízené procesorem. Některé typy obsahují maxi – DOT, display zobrazující např. stanici autorádia, zařazenou rychlost u automatické převodovky, otevření dveří nebo kufru a kapoty, servisní úkony...)
Střední průmyslová škola Uherský Brod,