Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 9 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Jakým způsobem lze získávat elektrickou energii?

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Další součástky s jedním přechodem PN
Advertisements

Fotovoltaika.
CZ / GE / Březen 2008 GE Consumer & Industrial. CZ / GE / Březen 2008 GE Consumer & Industrial.
21.1 Vím, jakým způsobem třídíme chemické rovnice.
Historie, princip, užití,…a obrázky
Sluneční elektrárna Získávání energie ze slunečního záření patří z pohledu životního prostředí mezi nejšetrnější způsoby. V poslední době se těší značné.
Sluneční elektrárna.
V roce 1839 pozoroval Edmond Becquerel (Fr) vznik elektrického napětí mezi osvětlenými elektrodami,jistě si nebyl vědom pozdějšího celosvětoveho významu.
Infračervená sektrometrie s Fourierovou transformací
20.1 O chemických reakcích (t, v, katalyzátor, n, c).
Polovodiče ZŠ Velké Březno.
Elektrický proud v látkách
Přípravek fotovoltaického panelu pro praktickou výuku
Solární panely g.
Tereza Lukáčová 8.A MT blok
Digitální učební materiál
Anotace Prezentace, která se zabývá vedením el. proudu v polovodičích. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci znají využití dalších.
Této práci říkáme elektrická práce.
Vznik přechodu P- N Přechod P- N vznikne spojením krystalů polovodiče typu P a polovodiče typu N: “díra“ elektron.
27.1 Elektrické vlastnosti látek Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Fyzika Autor: Markéta.
Trunkát Tadeáš, 1.U. -nevyčerpatelnost -ekologičnost.
Elektronická učebnice - II
29.1 Elektrický proud Základní fyzikální veličina Značka I
Pavel Vlček ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_350
SOUČÁSTKY ŘÍZENÉ NEELEKTRICKÝMI VELIČINAMI
Fotoelektrický jev Fotoelektrický jev byl poprvé popsán v roce 1887 Heinrichem Hertzem. Pozoroval z pohledu tehdejší fyziky nevysvětlitelné chování elektromagnetického.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Tepelné akumulátory.
Fotočlánky Fotoelektrický jev byl poprvé popsán v roce 1887 Heinrichem Hertzem. Pozoroval z pohledu tehdejší fyziky nevysvětlitelné chování elektromagnetického.
Solární energie A její využití.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 6 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Co bude plavat? Co bude plavat na hladině a co ne? PROČ?
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 6 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Najdi černé ovce metr tuna látka miligram atom l kilogram kg gram.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 8 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Co mají tyto věci společného?
Vedení elektrického proudu v polovodičích. Struktura prezentace otázky na úvod výklad příklad/praktická aplikace otázky k zopakování shrnutí.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 7 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Co vidíš? Co vidíš, když se podíváš do těchto předmětů?
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 7 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1.Co se děje? Když se potápěč potápí do stále větší hloubky?
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 9 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Jaké znáš zdroje informací?
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 8 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Jaký druh energie předávají následující tělesa?
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 6 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Jakou fyzikální veličinou se budeme dnes zabývat?  Závodník uběhl 60.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 8 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Nahraď dané činnosti jinými, které ulehčí danou činnost  Vynášení kbelíků.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 7 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Co je potřeba na všech obrázcích?
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 7 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Co se na obrázku pohybuje? Z tohoto pohledu. Z pohledu, když budeš sedět.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 9 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. ? Co všechno může sloužit jako zdroj energie?
1. Rozděl dané látky do dvou skupin
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 6
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 8
1. Najdi „černou ovci“ obdélník čtverec kosočtverec kružnice
Co mají společného zlomky
1. Co mají společného násobky těchto čísel?
1. Najdi násobky čísel 4 a Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronické.
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7 1. ???
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 9 1. Co slyšíš?
1. ? Může se pevná látka měnit přímo na plyn?
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 8
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 8
1. Urči co se pohybuje snáze?
Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7
1. Co je to astronomie? Jedna z nejstarších věd.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 8
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 6
1. Svět kolem nás je tvořen tělesy a látkami
1. Co všechno umíš určit u trojúhelníku?
Fotoelektrický jev Viktor Šťastný, 4. B.
Kvantová fyzika.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Polovodiče Si Jaký chemický prvek má značku Si? Si Si klikni Je to čtyřmocný křemík. Je křemík za normálních okolností vodič, nebo izolant? Si Si Si izolant.
Výroba elektrické energie
Elektronická učebnice - I
Transkript prezentace:

Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 9 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Jakým způsobem lze získávat elektrickou energii?

Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 9 2. Co o tématu znám Zákon zachování energie: Energie nevzniká ani nezaniká, pouze se přeměňuje na jiný druh energie. Př.: Chemická energie teplo mechanická energie elektrická energie

Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 9 3. Jaké si řekneme nové termíny Solární články Solární články využívají fotovoltaického jevu – v látce se uvolňují elektrony působením světla (fotonů). Tento jev se vyskytuje v některých polovodičích. Proto jsou solární články nejčastěji tvořeny tenkou destičkou z křemíku obohacenou o atomy vhodných prvků tak, aby na jedné straně bylo plus a na druhé mínus.

Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 9 4. Co si řekneme nového Využití sluneční energie Sluneční paprsky dávají krát více energie než potřebujeme, ale my jí bohužel neumíme využít, jako jiné zdroje energie. Účinnost fotovoltaických článků, které přímo přeměňují sluneční paprsky na elektrickou energii je 12 % - 15 %. Což je v porovnání s ostatními zdroji energie velice nízké procento.

Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 9 5. Procvičení a příklady Kde využíváme sluneční energie k přeměně na elektrickou?

Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 9 6. Něco navíc Historie solárních článků Francouzský experimentální fyzik Edmund Becquerel při pokusech se 2 kovovými elektrodami umístěnými v elektrovodivém roztoku zjistil, že při osvícení stouplo napětí na elektrodách (kolem roku 1839) – fotovoltaický efekt. Američan Russel Ohl je považován za vynálezce křemíkového solárního článku (1941). Patent však získali D. M. Chapin, C. S. Fuller a G. L. Pearson, kteří předvedli křemíkové solární články s účinností 4,5 % a později 6 % (1954).

Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 9 7. CLIL Solar panel Use: Source of household Source of car Source of small towns

Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 9 8. Zpětná vazba - test Vypracuj laboratorní práci Zadání: Ze stavebnice Boffin sestav solární rádio AM a vysílač. Použijte solární článek a pokuste se nastavit kondenzátor tak, aby se z rádia ozýval co nejlepší zvuk.

Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 9 9. Použité zdroje