Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly 1 Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly Ministerstva vnitra Zákon o hazardních hrách - dopady.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Novela zákona o dani z nemovitostí. 2 - novela zákona je účinná od podle původního návrhu mělo dojít ke zrušení daně z nemovitostí u zemědělských.
Advertisements

Odbor právní a Krajský živnostenský úřad
Jednání MZ ČR JUDr. Mgr. Marek Hodulík ZÁKON O UN.
POSUZOVÁNÍ VLIVŮ NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ V ČESKÉ REPUBLICE Zákon č. 100/2001 Sb. Posuzování vlivů na životní prostředí podléhají v zákoně vymezené záměry.
1 Daň z nemovitostí a místní poplatky jako finanční zdroj obcí a měst Alena Holmes Zdeňka Jirásková Odbor – Majetkové daně, daň silniční, poplatky a oceňování.
Kontrola zboží dvojího použití - nové aspekty Ing. Svatopluk Leitgeb 10. listopadu 2009 © 2009 Ministerstvo průmyslu a obchodu.
Kontroly provedené v roce 2013 Hradec Králové Nechanice Borohrádek Hronov Vrchlabí Janské Lázně Smiřice Libáň Brumov Náchod Trutnov Rtyně v Podkrkonoší.
Základní registry veřejné správy
Šetření postupu a rozhodování Ministerstva financí při povolování sázkových her provozovaných pomocí technických herních zařízení obdobných VHP Nálezy.
Zákon č. 365/2000 Sb., o informačních systémech veřejné správy a o změně některých dalších zákonů Zveřejněno ve Sbírce zákonů ČR, částka 99/2000.
ZÁKON O ROZPOČTOVÉM URČENÍ DANÍ č. 243/2000 Sb..  upravuje rozpočtové určení daně z přidané hodnoty, daní spotřebních, daní z příjmů, daně z nemovitostí.
Tento text upravíte v menu: Zobrazit / Záhlaví a zápatí1 Zájem samosprávy nad zájmy hazardu Mgr. Jan Farský starosta města Semily poslanec PSP ČR za Liberecký.
Zásah do práva na ochranu osobnosti – domácí násilí Policie a institut vykázání © Vladimír Plecitý, 2011.
ŘEŠENÍ PROTISOUTĚŽNÍCH OPATŘENÍ ZE STRANY VEŘEJNÉ MOCI Pohled Ministerstva vnitra.
XIII. Celostátní finanční konference Svazu měst a obcí České republiky BOJ PRAHY PROTI HAZARDU Pavel Bém Poslanec PS PČR za hl. m. Prahu
Finanční a rozpočtové právo
Propojení zákona o integrované prevenci a zákona o hospodaření energií Ing. František Plecháč Státní energetická inspekce.
Vnitřní závazné předpisy
Právní předpisy obcí Krajský úřad Zlínského kraje, únor 2015
Novelizace zákona č. 365/2000 Sb., o ISVS Hradec
MÍSTNÍ SPRÁVA III. ..
Současná pravidla regulace hazardu na území obcí a připravované změny od roku 2016 Odbor 34 – Státní dozor nad sázkovými hrami a loteriemi Ostrava 9. 4.
Hazardování s hazardem
1 Účast veřejnosti v procesech dle složkových předpisů práva životního prostředí Jitka Bělohradová.
Nevládní neziskové organizace pro HEN 4. Přednáška / seminář, Registrace občanského sdružení.
Obchodní rejstřík je veřejný seznam, do něhož se zapisují zákonem stanovené údaje o podnikatelích.
Obchodní rejstřík je veřejný seznam, do něhož se zapisují
1 prezentuje : Mgr. Helena Adamcová vedoucí odboru zprostředkování a poradenství Úřad práce v Liberci Postup resortu práce a sociálních věcí v oblasti.
Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly 1 Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly Ministerstva vnitra Principy dobré správní praxe v činnosti.
Regulace loterií a jiných podobných her a připravované změny od roku 2017 Odbor 34 – Státní dozor nad sázkovými hrami a loteriemi Mgr. Markéta Srpová 25.
Multigate a.s. Projekt: Casino - Podolí u Brna. Kdo jsme? Společnost multigate, a.s. byla založena v roce 2002 a je výlučně tuzemskou společností, její.
Novelizace školského zákona Lucie Macků, Praha,
Regulace loterií a sázkových her Obce regulovat mohou provozování určitých sázkových her svými obecně závaznými vyhláškami (dále jen OZV) na základě a.
Magistrát města Mostu Radniční 1/ Most IČ: DIČ: CZ Seminář pro žadatele Dotační program 2016 úvod
Oblasti veřejného pořádku ve vztahu k možnostem jejich regulace formou OZV obcí
PRÁVA A POVINNOSTI VLASTNÍKA MÍSTNÍCH KOMUNIKACÍ (dle zákona č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích, v platném znění)
Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly 11 Porada Ministerstva vnitra se zástupci krajských úřadů, Kanceláře veřejného ochránce práv, Svazu.
JUDr. Václav Urban Odbor živností Tržní řády Zákonné zmocnění k vydání 11 TRŽNÍ ŘÁDY.
Financování sociálních služeb 2015 Olomouc
Sázkové hry dnes a zítra Mgr. Jan Řehola ředitel odboru Státní dozor nad sázkovými hrami a loteriemi
Certifikace informačních systémů veřejné správy (ISVS) ve smyslu zákona č. 365/2000 Sb. - atest-
Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly Transpoziční novela zákona o svobodném přístupu k informacím Mgr. et Mgr. Tomáš Jirovec odbor veřejné.
§ 180i Doklad o cestovním zdravotním pojištění při pobytu do 90 dnů (1) Požadavky na cestovní zdravotní pojištění stanoví přímo použitelný právní předpis.
PRÁVNÍ ÚPRAVA REGULACE HAZARDU od se zaměřením na povolovací proces Vytvořeno: Odborem 34 – Státní dozor nad sázkovými hrami a loteriemi Praha.
Prováděcí vyhlášky.
Daň silniční a daň z hazardních her
Správní řízení ve věci oprávnění k poskytování zdravotních služeb
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ PRO ŠKOLNÍ ROK 2017/2018
Workshop I. Téma: Kauce Vytvořeno: Odborem 34 – Státní dozor nad sázkovými hrami a loteriemi Praha 27. červenec 2016.
Novela zákona o obcích.
Formuláře a přílohy žádostí
Metodický pokyn k § 23a vodního zákona
Novela zákona o místních poplatcích
Pozemkové úpravy v okrese Opava role SPÚ
Změna veterinární legislativy
Implementace zákonných povinností provozovatelů hazardních her
Paragrafované znění II
Obchodní rejstřík je veřejný seznam, do něhož se zapisují
Daň z nabytí nemovitých věcí, daň silniční a daň z hazardních her
Setkání se starosty obcí Karlovarského kraje Téma: Novela stavebního zákona v oblasti územního plánování s účinností od VÝBĚR.
Místní poplatky Školení obcí Olomouckého kraje listopad 2017 Novela zákona č. 565/1990 Sb., o místních poplatcích (dále jen „ZMP“) s účinností od 1. 7.
Živnostenské podnikání (správně-právní režim) I. část
Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly Ministerstva vnitra oddělení dozoru Brno Poznatky z dozorové činnosti ve vztahu k tvorbě obecně závazných vyhlášek.
Paragrafované znění II
Úhrady zdravotní péče v sociálních zařízeních
Novinky v předškolním vzdělávání
Sdružení lázeňských míst Statuty lázeňských míst 21. června 2013
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Ing. Radoslava Benová Název materiálu:
Rozpočtové hospodaření obcí v roce 2017
Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly Ministerstva vnitra
Transkript prezentace:

Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly 1 Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly Ministerstva vnitra Zákon o hazardních hrách - dopady do obecní normotvorby Ing. Miroslav Veselý

Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly 2 Právní úprava regulace hazardních her Zákon č. 186/2016 Sb., o hazardních hrách Zveřejněn ve Sbírce zákonů dne 15. června 2016 Účinnost až na výjimky od 1. ledna 2017

Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly 3 Právní úprava regulace hazardních her Zákon č. 186/2016 Sb., o hazardních hrách, § 12 odst. 1: „Obec může na základě jiného zákona vydat obecně závaznou vyhlášku, ve které stanoví, že bingo, technická hra, živá hra nebo turnaj malého rozsahu mohou být provozovány pouze na místech a v čase určených obecně závaznou vyhláškou, nebo stanoví, na kterých místech a v jakém čase je v obci provozování těchto hazardních her zakázáno, anebo stanoví, že provozování těchto hazardních her je na celém území obce zcela zakázáno.“

Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly 4 Platnost dosavadní regulace (OZV) Ustanovení § 138 odst. 2 zákona o hazardních hrách: „obecně závazné vyhlášky vydané podle § 50 odst. 4 zákona č. 202/1990 Sb., ve znění účinném přede dnem nabytí účinnosti tohoto zákona, se považují za obecně závazné vyhlášky vydané podle § 12.“ Zákon o hazardních hrách tedy přímo stanovuje, že stávající obecně závazné vyhlášky vydané dle zákona o loteriích se ode dne nabytí jeho účinnosti považují za obecně závazné vyhlášky vydané dle tohoto nového zákona.

Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly 5 Platnost dosavadní regulace (OZV) Právní úprava obsažená v tomto novém zákoně o hazardních hrách je tedy navržena tak, aby nabytím jeho účinnosti nedošlo k ukončení platnosti, ani účinnosti, stávajících obecně závazných vyhlášek obcí o regulaci loterií; ty budou i nadále platnými a účinnými právními předpisy obcí. I přes tento závěr však není vyloučeno, že v některých případech nebudou tyto stávající obecně závazné vyhlášky v souladu se zákonem o hazardních hrách a bude je třeba s ohledem na novou právní úpravu upravit.

Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly 6 Nejdůležitější změny v oblasti regulace hazardních her Vymezení hazardních her Hazardní hrou se rozumí hra, sázka nebo los, do nichž sázející vloží sázku, jejíž návratnost se nezaručuje, a v nichž o výhře nebo prohře rozhoduje zcela nebo zčásti náhoda nebo neznámá okolnost.(§ 3) Zakazuje se provozovat hazardní hru: a) jejíž druh není upraven tímto zákonem(§7), …

Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly 7 Nejdůležitější změny v oblasti regulace hazardních her Druhy hazardních her: a) loterie, b) kursová sázka, c) totalizátorová hra, d) bingo, e) technická hra, f) živá hra, g) tombola, h) turnaj malého rozsahu.

Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly 8 Nejdůležitější změny v oblasti regulace hazardních her Herní prostor (§ 65) Herním prostorem se rozumí herna nebo kasino. V herním prostoru mohou být provozovány hazardní hry vždy pouze jedním provozovatelem, kterému byla vydána povolení v souladu s tímto zákonem.

Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly 9 Nejdůležitější změny v oblasti regulace hazardních her Herní prostor (§ 66) Na budově nebo ve veřejně přístupné vnitřní části budovy, ve které se herní prostor nachází, nesmí být umístěna reklama, sdělení nebo jakékoli jiné formy propagace, zejména slovní, zvukové, pohyblivé, statické, světelné nebo grafické, na provozování hazardních her nebo získání výher. Výlohy, okna a vstupy do herního prostoru musí být zabezpečeny proti nahlížení do jejich vnitřních prostor.

Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly 10 Nejdůležitější změny v oblasti regulace hazardních her Reklama na hazardní hry (§ 5j zákona o regulaci reklamy) Hazardní hry (1) Reklama na hazardní hru podněcující k účasti na hazardní hře nesmí obsahovat sdělení, z něhož lze nabýt dojmu, že účast na hazardní hře může být zdrojem finančních prostředků obdobným získávání příjmů ze závislé, samostatné nebo jiné obdobné činnosti. (2) Reklama na hazardní hru nesmí být zaměřena na osoby mladší 18 let, a to zejména v podobě zobrazení těchto osob nebo užitím prvků, prostředků nebo akcí, které takové osoby převážně oslovují.

Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly 11 Nejdůležitější změny v oblasti regulace hazardních her Reklama na hazardní hry (§ 5j zákona o regulaci reklamy) Hazardní hry (3) Reklama na hazardní hru musí obsahovat sdělení o zákazu účasti osob mladších 18 let na hazardní hře a viditelné a zřetelné varování tohoto znění: "Ministerstvo financí varuje: Účastí na hazardní hře může vzniknout závislost!".".

Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly 12 Nejdůležitější změny v oblasti regulace hazardních her Prostory, ve kterých nelze provozovat hazardní hry (§ 13) Hazardní hry nesmí být provozovány ve škole a školském zařízení, zařízení pro volnočasové aktivity dětí a mládeže, zařízení sociálních služeb, zdravotnickém zařízení poskytujícím ambulantní, jednodenní nebo lůžkovou péči, v prostoru sloužícím církvi nebo náboženské společnosti a v zařízení složky integrovaného záchranného systému. Kursová sázka a totalizátorová hra nesmí být provozovány v prostorech uvedených v odstavci 1 a v prostoru sloužícím orgánu veřejné moci.

Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly 13 Regulace dle ustanovení § 12 odst. 1 zákona o hazardních hrách Předmět regulace zákon vymezuje druhy hazardních her, které může obec regulovat svou obecně závaznou vyhláškou. jedná se o taxativní (úplný) výčet obec „není povinna“ regulovat veškeré v § 12 odst. 1 zákona o hazardních hrách uvedené druhy hazardních her, ale může si sama dle svých místních podmínek zvolit, který druh hodlá na svém území limitovat.

Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly 14 Regulace dle ustanovení § 12 odst. 1 zákona o hazardních hrách Předmět regulace v případě regulace pouze některých vybraných druhů hazardních her, by měla obec před samotným vydáním obecně závazné vyhlášky tuto regulaci zvážit. „Výběr“ regulovaných druhů hazardních her by se tak měl opírat o racionální a nediskriminační důvody.

Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly 15 Regulace dle ustanovení § 12 odst. 1 zákona o hazardních hrách Rozsah regulace úplný zákaz x regulace územní x časová regulace pozitivní x negativní vymezení kombinace zvolených způsobů regulace

Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly 16 Regulace dle ustanovení § 12 odst. 1 zákona o hazardních hrách Rozsah regulace uplatnění regulace pouze na některých místech = nezbytnost specifikace těchto míst: zakreslením do mapy (přílohy obecně závazné vyhlášky). názvem ulic názvem městské části/obvodu jiným jednoznačným způsobem

Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly 17 Informační povinnost obcí vůči Ministerstvu vnitra a Ministerstvu financí povinnost zaslat obecně závaznou vyhlášku bez zbytečného odkladu Ministerstvu financí, nejpozději však do 5 kalendářních dnů ode dne jejího vyhlášení. (§ 12 odst. 2 zákona o hazardních hrách) povinnost zaslat obecně závaznou vyhlášku Ministerstvu vnitra neprodleně po dni jejího vyhlášení. (§ 12 odst. 6 zákona o obcích)

Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly 18 Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly Ministerstva vnitra Náměstí Hrdinů Praha 4 Telefon: Fax: Web: