MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Elektronické nástroje a uveřejňování informací při zadávání veřejných zakázek po RNDr. Eva Vízdalová Konference.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZMĚNY ZÁKONA O VEŘEJNÝCH ZAKÁZKÁCH
Advertisements

Zákon o veřejných zakázkách: problémové okruhy
Změna legislativy při zadávaní veřejných zakázek
Zákon 179/2010 Sb., kterým se mění zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů, a některé další zákony Změny v oblasti uveřejňování.
Veřejné zakázky a projekty PPP 23. února Martin Vacek advokát PETERKA & PARTNERS v.o.s. Praha, Bratislava.
Úspěšné podání nabídky a obrana při vyloučení zadavatelem
Mgr. David Mlíčko odbor veřejného investování
Individuální projekt Pardubického kraje na sociální služby.
Společně Měníme a Rozvíjíme Venkov – SMARV PRV ČR III /005/3310a/672/
1 NOVÝ ZÁKON O VEŘEJNÝCH ZAKÁZKÁCH 40/2004 Sb., o veřejných zakázkách účinnost: prováděcí vyhlášky: 239/2004 Sb. - zadávací dok. stavby 240/2004.
Právo na informace Tereza Danielisová,
Elektronické zadávání veřejných zakázek
Veřejné zakázky 1 Ústí nad Labem, Zdroje informací o veřejných zakázkách 2.Právní prostředí – normy a řídící akty 3.Základní pojmy 4.Povinnosti.
Zadávací dokumentace Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
A UDIT VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK NEJČASTĚJŠÍ NEDOSTATKY
Nový zákon o zadávání veřejných zakázek – změny v oblasti elektronizace veřejných zakázek a uveřejňování informací Praha,
Novela zákona o veřejných zakázkách Porada s ekonomy neškolských příspěvkových organizací Jihomoravského kraje Mgr. Michal Lipovský.
Pravidla pro zadávání zakázek v IOP Závazné postupy pro zadávání veřejných zakázek spolufinancovaných ze zdrojů.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR JUDr. Jana Nedvědická Odbor práva veřejných zakázek a koncesí MMR ČR Zákon o veřejných zakázkách – možnosti společensky.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR E-tržiště České pošty.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Autoři: Ing. Martin Polák Výhody e-tržišť z pohledu dodavatele.
Seminář pro žadatele k 14. výzvě IROP „Infrastruktura pro předškolní vzdělávání“ a 15. výzvě „Infrastruktura pro předškolní vzdělávání pro sociálně vyloučené.
PROVÁDĚCÍ PŘEDPISY transparentní novela zákona Vlastimil Fidler 1.
Pravidla pro zadávání zakázek v IOP a OP LZZ zvláštní část Závazná postupy pro zadávání veřejných zakázek spolufinancovaných ze zdrojů.
SETKÁNÍ ZÁSTUPCŮ STATUTÁRNÍHO MĚSTA PŘEROVA SE ZÁSTUPCI PODNIKATELSKÉ VEŘEJNOSTI „NOVELA ZÁKONA č. 137/2006 Sb. o veřejných zakázkách “ Odbor: Vnitřní.
Změna profilu zadavatele Migrace veřejných zakázek Mgr. Tomáš Motal QCM, s.r.o.
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ a IOP Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek ( Příloha OM OP LZZ D9) Závazné postupy pro.
Pravidla pro zadávání veřejných zakázek pro přímo řízené organizace na MZ ČR Ing. Mgr. Zdeňka Zatloukalová.
Seminář pro žadatele k 3. výzvě IROP „Regulační plány“ a k 9. výzvě IROP „Územní studie“ Zadávání a kontrola veřejných zakázek , Brno.
Seminář pro žadatele k 13.,14., a 15. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Zadávání a kontrola veřejných zakázek 16. –
Nejčastější chyby v zadávací dokumentaci Podporujeme Vaši budoucnost Seminář pro příjemce ve výzvě č. 89 OP LZZ, Praha – Hotel.
Postup při zadávání VZ - Příspěvkové organizace Kompetence k rozhodování o nákupu věcí, služeb a stavebních prací Rozsah Číslo usnesení Rady ÚK z
PROBLÉMOVÁ MÍSTA PŘI ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OP VK 15. prosince 2011.
Seminář pro žadatele k 34. a 35. výzvě IROP „Sociální bydlení (pro SVL)" Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek (Příloha.
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ (zvláštní část) Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek (Příloha.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Veřejné zakázky.
Seminář pro žadatele k 5. výzvě IROP „ VYSOCE SPECIALIZOVANÁ PÉČE V OBLASTECH ONKOGYNEKOLOGIE A PERINATOLOGIE " Ing. Oldřich Hnátek Zadávání a kontrola.
Elektronické zadávání veřejných zakázek dle zákona č. 137/2006 Sb., a Národní plán zavedení elektronického zadávání veřejných zakázek na období let
Zákon 179/2010 Sb., kterým se mění zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů, a některé další zákony Změny v oblasti uveřejňování.
Seminář pro žadatele IROP „Administrace projektů ve fázi realizace"
Seminář pro žadatele k 25. výzvě IROP „KNIHOVNY"
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zákon 417/2009 Sb. Mgr. Pavel Herman.
Dynamický nákupní systém pro praxi
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Seminář pro žadatele IROP
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Věcná část
Oblast intervence 3.2 Integrovaného operačního programu
Novelizace Zákon č. 417/2009 Sb. a č. 179/2010 Sb. a další novelizace
Novelizace vyhlášky č. 133/2012 Sb. – vyhláškou č. 171/2015 Sb.
Veřejné zakázky vybrané kapitoly
Seminář pro žadatele k 21. výzvě IROP „MUZEA"
Seminář pro žadatele k 29. výzvě IROP „Rozvoj sociálních služeb"
Zadávání zakázek žadatelem/příjemcem dotace
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Seminář pro žadatele k 72. výzvě IROP „Cyklodoprava II"
Seminář pro žadatele IROP
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Veřejné zakázky Robert Páleník
Nejčastější chyby v zadávací dokumentaci
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Nový zákon o zadávání veřejných zakázek – změny v oblasti elektronizace veřejných zakázek a uveřejňování informací
Elektronická komunikace při zadávání veřejných zakázek Mgr. Jakub Váňa
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Transkript prezentace:

MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Elektronické nástroje a uveřejňování informací při zadávání veřejných zakázek po RNDr. Eva Vízdalová Konference „e-government 20:10“, Mikulov,

Obsah prezentace >Uveřejňování informací o veřejných zakázkách ve Věstníku veřejných zakázkách (VVZ) >Uveřejňování informací o veřejných zakázkách na profilu zadavatele >Nové povinnosti zadavatele uveřejňovat informace o veřejných zakázkách

Uveřejňování informací o veřejných zakázkách ve Věstníku veřejných zakázek

Informační systém o veřejných zakázkách >Uveřejňování >Seznam kvalifikovaných dodavatelů >Seznam systémů certifikovaných dodavatelů >Statistické výstupy o veřejných zakázkách >Klasifikace a číselníky, které souvisí s metodikou a validací uveřejňovacích formulářů >Rejstřík koncesních smluv >Registr osob se zákazem účasti na veřejných zakázkách >Registr osob se zákazem plnění koncesních smluv

Věstník veřejných zakázek >Dříve Informační systém o veřejných zakázkách – uveřejňovací subsystém > >Zajišťuje povinné uveřejňování informací o veřejných zakázkách >Umožňuje vyhledat zadávací řízení >Formuláře a metodické pokyny pro uveřejňování >Přímé zadání veřejné zakázky

Uveřejňování upravuje: >§ 146 – 147 zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách >vyhláška č. 133/2012 Sb., o uveřejňování vyhlášení pro účely zákona o veřejných zakázkách a náležitostech profilu zadavatele Podlimitní veřejné zakázky: > ve Věstníku veřejných zakázek Nadlimitní veřejné zakázky: > v Úředním věstníku Evropské unie (TED)* > ve Věstníku veřejných zakázek * v případě veřejné zakázky na služby podle přílohy č. 2 se vTED uveřejňuje pouze oznámení o výsledku zadávacího řízení nebo oznámení týkající se soutěže o návrh

Podoba formulářů Podobu formulářů stanovuje: Nové Nařízení Komise EU 842/2011, kterým se stanoví standardní formuláře pro zveřejňování oznámení v oblasti zadávání veřejných zakázek a kterým se zrušuje nařízení (ES) č. 1564/2005 z 19. srpna 2011: >úprava již používaných formulářů – rozšíření o nepovinná pole (např. Identifikační číslo, více polí na URL adresy), >zavedení nových formulářů pro zakázky v oblasti bezpečnosti a obrany státu.

Podoba formulářů Vyhláška č. 133/2012 Sb.: >zrušení zadávacího řízení/soutěže o návrh, >oznámení profilu zadavatele, >zrušení profilu zadavatele, >souhrn oznámení veřejných zakázek zadaných na základě rámcové smlouvy.

Informační systém o veřejných zakázkách – uveřejňovací subsystém zadavatel Věstník TED Zaslání oznámení k uveřejnění Zaslání potvrzení o uveřejnění Uveřejnění v elektronickém nástroji zadavatele

Podklady mohou být zadavatelem zpracovány a odeslány: >v listinné podobě, >elektronickými prostředky (elektronická pošta, přímé vyplnění formuláře ve Věstníku, SW Adobe Acrobat Reader, elektronický nástroj zadavatele), >datovou schránkou. ELEKTRONICKY: VŽDY podepsané platným zaručeným elektronickým podpisem založeným na kvalifikovaném certifikátu Zpracování podkladů

Druhy zadávacího řízení a formuláře Zahájení zadávacího řízení: Oznámení o zakázce >Otevřené řízení >Užší řízení >Jednací řízení s uveřejněním >Soutěžní dialog Výzva (vybraným subjektům) >Jednací řízení bez uveřejnění >Zjednodušené podlimitní řízení + povinnost uveřejnit na profilu zadavatele

Zadání veřejné zakázky: >Oznámení o zadání zakázky - odeslat do 15 dnů po uzavření smlouvy (sektorový zadavatel do 30 dnů) >Nutno uveřejnit Oznámení o zadání zakázky i pro jednací řízení bez uveřejnění a zjednodušené podlimitní řízení Zrušení veřejné zakázky >Zrušení zadávacího řízení - odeslat do 3 dnů ode dne přijetí rozhodnutí >Není povinnosti pro JŘBU a VZ na základě rámcové smlouvy

Oznámení o dobrovolné průhlednosti ex ante >Uveřejňuje zadavatel dobrovolně před uzavřením smlouvy, v případě, že hodlá zadat zakázku bez předchozího uveřejnění Oznámení o zakázce >Prevence sankce zákazu plnění smlouvy >Stejný formulář pro veřejné i sektorové zadavatele

Souhrn oznámení o zadání zakázek na základě rámcové smlouvy a DNS >Oznámení výsledků veřejných zakázek, které byly zadány na základě rámcové smlouvy >Souhrnně za kalendářní čtvrtletí – do 30 dnů od konce čtvrtletí >V souladu s § 83 odst. 2 formulář lze použít i pro DNS

Vyplňování, kontrola a opravy formulářů >Všechny formuláře a metodické pokyny k jejich vyplnění na Věstníku veřejných zakázek >Doporučení: využívat on-line podání, registrace uživatele >Výhody: >možnost kontroly a validace formulářů zadavatelem, >odesílání on-line, >rychlá odezva z VVZ, >rychlejší uveřejnění – do 5 dnů od odeslání (listinně do 12 dnů). >Opravy uveřejněných formulářů: >odeslání opravného formuláře – celý formulář s opravenými údaji

Zakázka ve Věstníku veřejných zakázek – jednoznačný identifikátor Provozovatel Česká pošta (do ) – čísla VZ osmimístné rozlišení 6…… - VZ dle 137/2006 Sb. 5…… - VZ dle 40/2004 Sb. 1…… - VZ dle 199/1994 Sb. Provozovatel NESS Czech s.r.o. (od ) - čísla VZ šestimístné 7…… - VZ dle 137/2006 Sb. ( pro formuláře) 1,2…… - VZ dle 137/2006 Sb. ( pro zakázky) Archivy veřejných zakázek: >od – ve Věstníku veřejných zakázek >do – na Centrální adrese ( – Veřejné zakázky - archiv)

Nejčastější dotazy a chyby ve formulářích VZ na služby >kategorie služeb dle příl. 1 ZVZ – služby podléhající uveřejnění v TED CPV kod >určuje zařazení předmětu zakázky, vyhledávač CPV na (klasifikace a číselníky) >Popis technické způsobilosti – nestačí odkaz na zadávací dokumentaci – alespoň základní informace >Dohoda o veřejných zakázkách (GPA)

Věstník veřejných zakázek po >Změna názvu >Nejsou zavedeny nové formuláře >NOVĚ povinnost pro veřejného zadavatele uveřejnit předběžné oznámení pro všechny podlimitní a nadlimitní veřejné zakázky >Součástí předběžného oznámení je odůvodnění účelnosti veřejné zakázky >Lze zahájit zadávací řízení nejdříve 1 měsíc od odeslání předběžného oznámení

Věstník veřejných zakázek po Výjimky: >zjednodušené podlimitní řízení, >jednací řízení s uveřejněním (§ 22 odst. 1 a 2), >jednací řízení bez uveřejnění (§ 23 odst. 1, § 23 odst. 4 písm. b), § 23 odst. 5 písm. c) až e), § 23 odst. 6 až 9, § 23 odst. 10 písm. a) a c) nebo § 23 odst. 11), >zadavatel předchozí zadávací řízení s obdobným předmětem zrušil podle § 84 odst. 1 písm. e).

Uveřejňování informací o veřejných zakázkách na profilu zadavatele

Profil zadavatele >elektronický nástroj, prostřednictvím kterého zadavatel podle zákona uveřejňuje informace a dokumenty ke svým veřejným zakázkám způsobem, který umožňuje neomezený a přímý dálkový přístup a jehož internetová adresa je uveřejněna ve Věstníku veřejných zakázek (§ 17x)

Požadavky na záznamový soubor k profilu zadavatele: >ochrana proti změně, zničení a neoprávněnému přístupu Obsah souboru: >určení typu elektronického úkonu nebo činnosti elektronického nástroje, >čas provedení elektronického úkonu nebo činnosti, >identifikace osoby, >nestandardní výsledek úkonu nebo činnosti elektronického nástroje.

Požadavky na profil zadavatele >Ochrana uveřejněného dokumentu proti neoprávněné změně >Nepřetržitá dostupnost dokumentu ve stanovené lhůtě >Možnost ověření identity zadavatele (případně provozovatele) elektronického nástroje formou certifikátu veřejného klíče zadavatele vydaného k tomuto profilu, např. kvalifikovaný systémový certifikát vydaný podle § 12a zákona 227/2000 Sb. nebo komerční serverový certifikát >Pozn. NEJEDNÁ se o certifikát shody elektronického nástroje s požadavky zákona č. 137/2006 Sb. a vyhlášky č. 9/2011 Sb. Ten je pro zadavatele nepovinný a zadavatel má možnost shodu prokázat v případě potřeby i jinak (např. znaleckým posudkem).

Profil zadavatele do >Nepovinný >Veřejný zadavatel – uveřejnění výzvy ve zjednodušeném podlimitním řízení (podle § 38) >Dobrovolně – pro poskytování zadávací dokumentace neomezeným dálkovým přístupem

Profil zadavatele po – nové uveřejňované dokumenty (1/3) Na profilu zadavatele je nutné zveřejnit: a)V průběhu zadávacího řízení >zadávací dokumentaci či její textovou část (§ 48) Výjimky: pokud sektorový zadavatel postupuje podle § 33 vyzrazení nebo ohrožení utajovaných informací >dodatečné informace (§ 49 odst. 3) >informace o umožnění prohlídky místa plnění u ZPŘ (§ 49 odst. 5)

Profil zadavatele po – nové uveřejňované dokumenty (2/3) >odůvodnění veřejné zakázky (§ 156) veřejný zadavatel pro podlimitní i nadlimitní VZ (účelnost, přiměřenosti požadavků na technické kvalifikační předpoklady, vymezení obchodních a technických podmínek veřejné zakázky ve vztahu k potřebám veřejného zadavatele, stanovení základních a dílčích hodnotících kritérií a způsobu hodnocení nabídek ve vztahu k potřebám veřejného zadavatele) >rozhodnutí o vyloučení uchazeče (§ 60 a § 76) veřejný zadavatel ve zjednodušeném podlimitním řízení, pokud tak stanovil v zadávací dokumentaci >oznámení o výběru nejvhodnější nabídky (§ 81) veřejný zadavatel ve zjednodušeném podlimitním řízení, pokud tak stanovil v zadávací dokumentaci

b)Po ukončení zadávacího řízení >písemnou zprávu (§ 85) >smlouvu uzavřenou na veřejnou zakázku včetně všech jejích změn a dodatků (§ 147a) >výši skutečně uhrazené ceny za plnění veřejné zakázky (§ 147a) >seznam subdodavatelů dodavatele veřejné zakázky (§ 147a) Profil zadavatele po – nové uveřejňované dokumenty (3/3)

Dále: >Zadavatel na svém profilu zadavatele rovněž uveřejní informace o elektronickém tržišti veřejné správy, jehož prostřednictvím zadává veřejné zakázky, je-li zadavateli uložena povinnost k používání elektronických tržišť subjekty veřejné správy >Vybraná data jsou uveřejňována jako strukturované údaje (platí od )

ATESTACE vs. CERTIFIKACE ELEKTRONICKÝCH NÁSTROJŮ Atestace: >povinná do , >atesty na jednoduché a složité elektronické nástroje, >vydávalo MIČR, MVČR, Prokazování shody elektronického nástroje s požadavky ZVZ

Certifikace: >certifikáty vydává certifikační orgán akreditovaný ČIA, >el. nástroj certifikován na skupiny úkonů v zadávacím řízení, které umožňuje, >certifikát = funkcionalita + prostředí, >není povinnost certifikovat. Zadavatel musí být vždy schopen prokázat, že používaný el. nástroj odpovídá požadavkům zákona a prováděcích předpisů, ale může to prokázat i jiným způsobem - např. znaleckým posudkem. Prokazování shody elektronického nástroje s požadavky ZVZ

> Proces, jehož výsledkem je písemné potvrzení vydané třetí nezávislou stranou, že elektronický nástroj je ve shodě s předem specifikovanými požadavky > Základem je systematický postup posuzovaní (= hledání shody) > Důkazy z posuzování shody musí být ověřitelné > Opakovatelnost procesu → stejný výsledek > Dvoustupňový certifikační audit: > soulad předložené dokumentace s požadavky vyhlášky, > soulad prostředí a prováděných postupu s požadavky vyhlášky a předložené dokumentace. Certifikace

Certifikát shody elektronického nástroje Certifikát funkcionality CERTIFIKÁT SHODY Certifikát prostředí > Uveden rozsah skupin elektronických úkonů a údajů, které se týkají funkčních vlastností > Platný certifikát shody prokazuje splnění požadavků stanovených zákonem a prováděcími předpisy pro skupiny uvedené v certifikátu > Podrobné technické požadavky stanoveny přílohou vyhlášky 9/2011 Sb.

Certifikát prostředí >3 roky ode dne vydání >po ukončení platnosti není dotčena platnost certifikátu shody v rozsahu údajů týkajících se funkčních vlastností elektronického nástroje >platnost certifikátu možno na žádost provozovatele prodloužit o další tři roky >o prodloužení platnosti je možné žádat opakovaně Certifikát funkcionality elektronického nástroje >neomezená platnost, dokud nedojde ke změně vlastností >povinnost provozovatele do 15 dnů oznámit změnu certifikačnímu orgánu a současně předložit návrh opatření k nápravě Platnost certifikátu

Děkuji za pozornost