MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Ing. Pavel Brož ředitel divize rozvojových projektů CS-PROJECT Minimální požadavky na vytvoření a.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Národní elektronický nástroj (NEN)
Advertisements

Elektronická tržiště veřejné správy dle Usnesení Vlády ČR 343/2010
Změna legislativy při zadávaní veřejných zakázek
Sächsisches Staatsministerium der Finanzen Referat 17 – Kontrolle EU-Fonds Kontrola operací v rámci finanční kontroly EU Informační akce pro projektové.
Nástroje územního plánování
Nabídka personálních služeb
Ministerstvo obrany Inspekce ministra obrany
Mgr. David Mlíčko odbor veřejného investování
Ministerstvo obrany Inspekce ministra obrany Rezortní interní protikorupční program Ministerstva obrany.
7. zasedání pracovní skupiny interních auditorů kraje Vysočina
Akční plán pro Evropu a resortní koncepce výzkumu a vývoje – návrh opatření v kompetenci jednotlivých resortů.
Analýza dopadu zákona č. 300/2008 Sb. do území JUDr. Kateřina Černá Ing. Václav Koudele.
Realizace projektu - ČR Centrum pro regionální rozvoj.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČESKÉ REPUBLIKY Veřejný zadavatel a vnitřní předpisy aneb kontrola předcházejí kontrole ÚOHS Brno, 27. listopadu 2007 Mgr.
Smluvní vztahy a registrace u Operátora trhu s elektřinou, a. s
VÝKON STÁTNÍHO POŽÁRNÍHO DOZORU
Směrnice Rady Libereckého kraje č. 3/2006 k zadávání veřejných zakázek Libereckým krajem a jím zřizovanými příspěvkovými organizacemi Liberec, 9. dubna.
Východiska Klíčové téma - problematika podvodů obecně a korupce.
Praktický postup přípravy projektů Internetizace knihoven na krajích Michal Šperling Euredis, a. s. Dne:
Ministerstvo obrany Inspekce ministra obrany
Konference INMED a 11. listopad Pardubice CEJIZA, s.r.o. – CEntrální JIhomoravský ZAdavatel.
MONITOROVACÍ SYSTÉM SF a FS PRO OBDOBÍ WEBOVÝ ÚČET ŽADATELE A PŘÍJEMCE PODPORY Nová aplikace monitorovacího systému Mgr. Matěj Mareš Odbor evropských.
Oddělení Evaluační jednotky SF Předběžné hodnocení programových dokumentů: Ex-ante evaluace NRP/NSRF - zpracováno: –Ex-ante hodnocení NRP –Pracovní.
Systém kontrolní činnosti SEI
Systém kontrolní činnosti SEI
AEM 20. Listopadu 2003 Operátor trhu s elektřinou - činnosti, přeshraniční přenosy, burza.
„Elektronické“ Veřejné zakázky Vladimír Šiška náměstek ministra ředitel sekce ISVS.
Propojení zákona o integrované prevenci a zákona o hospodaření energií Ing. František Plecháč Státní energetická inspekce.
Hodnocení kvality a bezpečí zdravotních služeb
Zadávací dokumentace Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Ing. Marek Šmíd, MBA Institut pro veřejnou správu Praha
Vládní výbor pro zdravotně postižené občany. JUDr. Pavel Ptáčník vedoucí Oddělení sekretariátu Vládního výboru pro zdravotně postižené občany.
Způsob financování sociálních služeb v rámci projektu „Služby sociální prevence v Olomouckém kraji“ Ing. Pavel Poles Odbor strategického rozvoje kraje.
Působnost Ministerstva spravedlnosti a správa státního zastupitelství JUDr. Jaroslav Picha.
Ing. Pavel Brož ředitel divize rozvojových projektů CS-PROJECT Aktuální projekty vlády ČR: Resortní systémy centralizovaného zadávaní.
Dotační program Podpora veřejně účelných aktivit seniorských a proseniorských organizací s celostátní působností Workshop Realizace politiky přípravy na.
AKTUÁLNÍ INFORMACE MINISTERSTVA ZDRAVOTNICTVÍ („MZ“) – „Bílý dům“ Mgr. Aleš Kapucián Oddělení vědy a výzkumu (odbor VLP/1)
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Autoři: Ing. Martin Polák Výhody e-tržišť z pohledu dodavatele.
Vodohospodářská infrastruktura a veřejné zakázky Vlastimil Fidler Ministerstvo pro místní rozvoj.
PROVÁDĚCÍ PŘEDPISY transparentní novela zákona Vlastimil Fidler 1.
Systémová podpora procesů transformace systému péče o ohrožené děti a rodiny Klíčové aktivity realizované v Pardubickém kraji Pardubice, dne
Elektronický nástroj vortalGOV © All rights are reserved Ing. Lukáš Zazvonil.
Seminář pro žadatele k 3. výzvě IROP „Regulační plány“ a k 9. výzvě IROP „Územní studie“ Zadávání a kontrola veřejných zakázek , Brno.
Elektronická tržiště - nový systém zadávání veřejných zakázek ISSS Hradec Králové 2012 Ing. Marek Grill Ministerstvo pro místní rozvoj ČR Odbor veřejného.
Financování sociálních služeb 2015 Olomouc
Zastoupení zadavatele – ano - ne Konference: Elektronizace veřejných zakázek Pořadatel QCM s.r.o. Hotel Barcelo, Praha, Ing. Miroslav Jeništa.
Sekce fondů Evropské unie (Sekce 8) Hlavní náplň Zajištění činností Řídicího orgánu operačních programů spolufinancovaných z ESF (OP LZZ a OPZ), Zprostředkujících.
Školský zákon ve vztahu k zákonným zástupcům (pro ředitele málotřídní školy) Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Veřejné zakázky.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Konference Centralizované zadávání veřejných zakázek 25. ledna 2012 budova Autoklubu (Smetanův sál) Opletalova 29, Praha.
Centralizované zadávání - národní strategie ISSS Hradec Králové 2012 Ing. Jan Novotný Ministerstvo pro místní rozvoj ČR Odbor veřejného investování.
Analýza možností využití institutu centrálního zadavatele v rámci jednotlivých resortů Přednášející: Ing. Pavel Brož.
Certifikace informačních systémů veřejné správy (ISVS) ve smyslu zákona č. 365/2000 Sb. - atest-
Národní infrastruktura pro elektronické zadávání veřejných zakázek NIPEZ ISSS Hradec Králové 2012 RNDr. Jiří Svoboda MMR ČR Odbor veřejného investování.
1 Zkušenosti se zaváděním centralizovaného zadávání v resortu Ministerstva vnitra Ministerstvo vnitra, červen 2012.
Seminář pro žadatele k 5. výzvě IROP „ VYSOCE SPECIALIZOVANÁ PÉČE V OBLASTECH ONKOGYNEKOLOGIE A PERINATOLOGIE " Ing. Oldřich Hnátek Zadávání a kontrola.
Národní plán zavedení elektronického zadávání veřejných zakázek a Zpráva o plnění Národního plánu za rok 2007 Ministerstvo pro místní rozvoj.
Kontroly na místě a nesrovnalosti projektů realizovaných v OP LZZ
Oblast intervence 3.2 Integrovaného operačního programu
Workshop Realizace politiky přípravy na stárnutí, Brno, 15. října 2015
Ministerstvo obrany Inspekce ministra obrany
Systém elektronické podpory obchodování (SEPO)
Ministerstvo obrany Inspekce ministra obrany
Projekt „CzechELib" – informace od realizátora IPs
Městská část Praha 6 Postup příprav GDPR Ing. Jan Holický, MBA
Systém kontroly ÚSC Šumperk
Finanční kontrola v příspěvkových organizacích kraje
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Elektronická komunikace při zadávání veřejných zakázek Mgr. Jakub Váňa
PROCES INVESTIC NĚKTERÉ ASPEKTY U VEŘEJNÉ SPRÁVY.
Transkript prezentace:

MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Ing. Pavel Brož ředitel divize rozvojových projektů CS-PROJECT Minimální požadavky na vytvoření a provoz RS CZ schválené vládou ČR , budova Autoklubu (Smetanův sál), Opletalova 29, Praha 1

Všem ústředním orgánům státní správy (ÚOSS), které mají alespoň 2 podřízené organizace. Podřízeným organizacím jednotlivých ÚOSS dle předchozího bodu, kteří jsou veřejnými zadavateli dle ustanovení § 2 odst. 2 písm. a), b) a d) zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách.  Řídící subjekt může podat Vládě ČR žádost o výjimku z povinnosti účastnit se centralizovaného zadávání veřejných zakázek v rámci resortního systému centralizovaného zadávání (dále též „RS CZ“), aby některá z jeho podřízených organizací nemusela být zapojena do resortního systému centralizovaného zadávání. 1. Komu Vláda ČR uložila povinnost zavést RS CZ

Určené ÚOSS a jejich podřízené organizace jsou povinny zavést RS CZ minimálně pro následující komodity: Elektrická energie Plynná paliva Telekomunikační služby Kancelářská technika a zařízení Počítače a stroje na zpracování dat Osobní vozidla Bezpečnostní služby Nábytek Kancelářské potřeby. 2. Rozsah povinností zavedení RS CZ

Milníky vyplývající z UV č. 563/2011: Nejpozději do 30. dubna 2012 zavést RS CZ v souladu s Minimálními požadavky. Nejpozději od 1. července 2012 postupovat při zahájení zadávacího řízení na nákup komodit uvedených v resortním seznamu komodit pro centralizované zadávání. Nejpozději do 28. února kalendářního roku, jenž navazuje na vyhodnocovaný kalendářní rok, vyhodnocení fungování resortního systému centralizovaného zadávání (tj. od roku 2013) zasílat MMR OVI základní informace o provozu příslušného RS CZ. 3. Klíčové milníky při zavádění RSCZ

4.1 Vymezení základních pojmů Resortní systém centralizovaného zadávání – soustava zadávacích postupů a pravidel v rámci jednoho resortu, jež jsou vymezeny zejména: o subjektem plnícím funkci centrálního zadavatele, o výčtem pověřujících zadavatelů a o výčtem komodit zadávaných centralizovaně v rámci resortního systému. Centrální zadavatel – zadavatel, který v souladu s ustanovením § 3 odst. 1 zákona provádí centralizované zadávání veřejných zakázek a který je v resortu určen jako centrální zadavatel. Pověřující zadavatel – zadavatel, který není centrálním zadavatelem a který je zahrnut do příslušného resortního systému centralizovaného zadávání veřejných zakázek. 4. Co je resortní systém centralizovaného zadávání VZ

4.1 Vymezení základních pojmů - pokračování Minimální povinný seznam komodit – seznam komodit povinně nakupovaných v rámci resortního systému centralizovaného zadávání připravený správcem a schválený Vládou ČR. Resortní seznam komodit – seznam komodit, které budou nakupovány centralizovaně v rámci daného resortního systému centralizovaného zadávání; tento seznam bude obsahovat minimálně komodity z minimálního povinného seznamu komodit, 4. Co je resortní systém centralizovaného zadávání VZ

4.2. Usnesení vlády ČR, která regulují RS CZ Usnesení vlády ČR ze dne 20. července 2011 č. 563 k RS CZ veřejných zakázek ústředních orgánů státní správy, které obsahuje: o Analýzu možností závazku vlády a podřízených organizací realizovat centralizované zadávání na vybrané komodity výrobků a služeb. o Minimální požadavky na vytvoření a provoz RS CZ veřejných zakázek. Usnesení vlády ze dne 14. prosince 2011 č. 930 o Minimálním povinném seznamu komodit povinně nakupovaných s využitím institutu centrálního zadavatele v rámci RS CZ veřejných zakázek v souladu s Minimálními požadavky. Obě výše uvedená usnesení vlády ČR byla zpracována na základě opatření 2.2 Strategie vlády v boji proti korupci na období let 2011 a 2012 (Protikorupční strategie), která byla schválena usnesením vlády ČR ze dne 5. ledna 2011 č Co je resortní systém centralizovaného zadávání VZ

Na fungování resortních systémů centralizovaného zadávání se budou podílet především následující subjekty: řídicí subjekty (tj. jednotlivé určené ÚOSS), podřízené organizace příslušných ÚOSS, správce centralizovaného zadávání – roli správce vykonává Ministerstvo pro místní rozvoj. V každém resortu bude model procesního a organizačního zajištění centralizovaného zadávání zvolen dle konkrétních specifik resortu. 5. Organizační model RS CZ a role jednotlivých subjektů

5.1 Typový organizační model RS CZ 5. Organizační model RS CZ a role jednotlivých subjektů

6. Role MMR jako správce RS CZ MMR jako správce RS CZ odpovídá zejména za následující činnosti: a) příprava minimálního povinného seznamu komodit, b) příprava a správa seznamu ústředních orgánů státní správy a jim podřízených organizací, c) příprava a správa seznamu resortních systémů centralizovaného zadávání, d) zpracování a předložení Vládě ČR po skončení každého kalendářního roku zprávu o hodnocení RS CZ, e) provádění kontroly souladu resortních pravidel s Minimálními požadavky; v případě nesouladu o této skutečnosti správce RS CZ bezodkladně informuje řídicí subjekt a vyzývá ho k odstranění nesouladu, f) zpracování stanoviska k žádosti o výjimku z povinnosti účasti subjektu v RS CZ.

Ústřední orgány odpovídají zejména za následující činnosti: a) provádění komoditní analýzy v resortu za účelem nastavení parametrů RS CZ, b) identifikace komodit vhodných pro nákup v rámci RS CZ nad rámec komodit z minimálního povinného seznamu komodit, c) příprava resortních pravidel, d) ustanovení RS CZ rozhodnutím svého vedoucího pracovníka, e) příprava a správa resortních vzorů smluv používaných při centralizovaném zadávání, f) příprava a správa resortních vzorů zadávacích podmínek pro centralizovaně zadávané komodity, g) vytváření a správa resortního seznamu nakupovaných položek, h) zajištění, aby centrální zadavatel a pověřující zadavatelé v resortu postupovali v souladu s resortními pravidly, i) zajištění, aby centrální zadavatel definoval předmět centralizovaně zadávaných veřejných zakázek s využitím číselníku NIPEZ. 7. Role ústředních orgánů v rámci jejich resortních systémů

I. Fáze úvodní analýzy ÚOSS Analýza organizační struktury rezortu – rozbor používaných nástrojů a organizačních postupů řízení jednotlivých právních forem v resortu MMR při zadávání VZ. Základní rozbor nakupovaných komodit – rámcové vyčíslení objemu nákupu u jednotlivých komodit, vyčíslení potenciálu úspor. Audit informační podpory zadávání VZ v resortu, vymezení funkcionalit nutných pro efektivní fungování RSCZ. Analýza současného organizačního zajištěni procesu zadávání veřejných zakázek v rezortu. Analýza postavení veřejných zakázek financovaných z prostředku EU v systému nákupu v rezortu. 8. Typový postup resortu při zavádění RS CZ

II. Fáze návrhu koncepčního modelu RS CZ pro resort příslušného ÚOSS Zpracování povinné dokumentace dle UV č. 563/2011, a to zejména: o Resortní pravidla CZ – pravomoci a odpovědnosti, procesní a organizační pravidla, pravidla pro sběr požadavků na nákup komodit apod. o Postupy zadávání VZ v RS CZ. Zpracování/úprava vnitřních předpisů a metodických dokumentů v souvislosti s fungováním RS CZ. Zpracování návrhu resortního seznamu komodit (tj. zda bude provedena centralizace zadávání nad rámec výše uvedených komodit). Návrh informační podpory RSCZ. Zpracování technicko-ekonomického posouzení zavedení RS CZ v resortu (úspory vs. náklady). Zpracování detailního implementačního plánu zavedení RS CZ. 8. Typový postup resortu při zavádění RS CZ

III. Fáze provozu RS CZ Ustanovení pracovních týmů pro standardizaci komodit, které jsou předmětem centralizovaného zadávání v rámci RS CZ a průběžná standardizace komodit. Zajištění pravidelného sběru požadavků od pověřujících zadavatelů. Příprava případných žádostí o výjimku pro podřízené organizace/komoditní kategorie. Příprava vzorů zadávacích podmínek a jejich připomínkování, a obdobně vzorů smluv o centralizovaném zadávání, rámcových a prováděcích smluv, Zajištění školení pracovníků podílejících se na fungování RS CZ. Rutinní zadávání jednotlivých centralizovaných VZ v rámci RS CZ. 8. Typový postup resortu při zavádění RS CZ

Vydávání a správa metodických pokynů k centralizovanému zadávání veřejných zakázek. Příprava a správa vzorových smluv používaných při centralizovaném zadávání veřejných zakázek (viz další slide). Příprava a správa vzorových zadávacích podmínek pro centralizovaně zadávané komodity uvedené v minimálním povinném seznamu komodit. Správa číselníku NIPEZ ve vztahu k centralizovaně nakupovaným komoditám. Zajištění vzdělávání zadavatelů zapojených do centralizovaného zadávání veřejných zakázek formou školení a seminářů. 9. Metodická podpora RS CZ a další činnosti MMR v rámci RS CZ

9.1 Příprava a správa vzorových smluv Pro centralizované zadávání jsou připraveny následující vzory smluv: Smlouva o centralizovaném zadávání Rámcové smlouvy o Rámcová smlouva o dodávkách o Rámcová smlouva o poskytování služeb Prováděcí smlouvy uzavírané na základě rámcových smluv Prováděcí smlouva o dílo na stavební práce 9. Metodická podpora RS CZ a další činnosti MMR v rámci RS CZ

ÚOSS mají v souvislosti s provozem RS CZ následující povinnosti: Informování správce o ustanovení RS CZ a předání resortních pravidel. Předání resortních pravidel správci v úplném znění po každé jejich aktualizaci (do 30 dnů po aktualizaci). Příprava a správa seznamu osob, které budou zajišťovat komunikaci mezi řídicím subjektem a správcem ve věcech centralizovaného zadávání veřejných zakázek. Předání seznamu podřízených organizací správci a bezodkladné informování správce o změně tohoto seznamu. Předání vyhodnocení fungování resortního systému centralizovaného zadávání správci (viz další slide). Poskytování součinnosti správci při vyhodnocování resortních systémů centralizovaného zadávání. Resort je oprávněn podávat správci návrhy ke změnám Minimálních požadavků či minimálního povinného seznamu komodit. 10. Povinnosti resortů v průběhu fungování RS CZ

10.1 Zpracování a předání zprávy o vyhodnocení fungování příslušného RS CZ ÚOSS mají povinnost evidovat a předávat správci základní informace o resortním systému centralizovaného zadávání v minimálně následujícím rozsahu a lhůtách. Nejpozději do kalendářního roku, jenž navazuje na vyhodnocovaný kalendářní rok, předávat správci vyhodnocení fungování resortního systému centralizovaného zadávání obsahující: o informace o veřejných zakázkách zadaných centrálním zadavatelem v rámci RS CZ a dále o veřejných zakázkách zadaných pověřujícími zadavateli na základě centralizovaně uzavřených rámcových smluv, o vyčíslení dosažených úspor v souladu s metodikou vydanou správcem za všechny zadavatele účastnící se RS CZ, a to podle jednotlivých kategorií nejvyšší úrovně číselníku NIPEZ. 10. Povinnosti resortů v průběhu fungování RS CZ

11.1 Itálie – CONSIP Centralizované zadávání má na starosti společnost CONSIP, jejímž 100% vlastníkem je italské ministerstvo financí. CONSIP centralizovaně organizuje zadávací řízení a uzavírá s vítěznými dodavateli rámcové smlouvy, na základě kterých pak jednotliví zadavatelé nakupují. Ústřední orgány státní správy jsou povinny nakupovat na základě rámcových smluv uzavřených mezi dodavateli a CONSIPem. ÚOSS nemají povinnost využívat služby CONSIPu, pokud nepřekročí cenové hranice dané CONSIPem, tj. pokud nakupují výhodněji. Pro zadavatele slouží rámcové smlouvy jako benchmark. V případě, že nezískají lepší cenu na trhu, než jsou ceny dosahované na základě rámcových smluv, jsou povinni využívat rámcových smluv, které uzavírá CONSIP. Předpokládané hodnoty uzavřených rámcových smluv dosahují v průměru 800 milionů eur ročně. Úspory dosahují díky agregaci poptávek v průměru 15 – 20 %. 11. Vybrané příklady ze zahraničních systémů CZ

11.2 Rakousko – BBG Centralizované zadávání má na starosti společnost Federal Procurement Agency (Bundesbeschaffung GmbH, BBG), která je neziskovou organizací založenou rakouskou vládou. BBG zajišťuje centrální nákupy pro státní instituce na základě uzavřených rámcových smluv. Komodity, které jsou nakupovány prostřednictvím rámcových smluv uzavřených BBG, jsou především energie, paliva, doprava, informační technologie (hardware, software), noviny, knihy, pojištění a úklid. V roce 2009 byly centralizovaně přes BBG zadány VZ v celkovém objemu 869 milionů eur. Průměrné roční úspory tvoří 18 %. 11. Vybrané příklady ze zahraničních systémů CZ

11.3 Německo – Kaufhaus des Bundes V Německu zajišťují centrální nákupy na národní úrovni 4 centrální zadavatelé: o Úřad pro obranné technologie a zadávání při spolkovém ministerstvu obrany (BWB). o Úřad pro centrální zadávání spolkového ministerstva vnitra (BeschA). o Spolkové finanční ředitelství Jihozápad (BFD SW), o Spolkový výzkumný a zkušební ústav materiálů (BAM). Povinnost nakupovat prostřednictvím centrálního zadavatele není stanovena. Zadávací řízení probíhá přes portál e-Vergabe (provozuje BeschA) a zboží vysoutěžených dodavatelů je umístěno do elektronického katalogu. Nákupy pověřujících zadavatelů probíhají přes webovou aplikaci Kaufhaus des Bundes (KdB), jejímž provozovatelem je BeschA. 11. Vybrané příklady ze zahraničních systémů CZ