VY_32_INOVACE_07_PRV_Vzduch

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PODMÍNKY ŽIVOTA NA ZEMI
Advertisements

OPAKOVÁNÍ 1 Prvouka 3.ročník. OPAKOVÁNÍ 1 Prvouka 3.ročník.
OPAKOVÁNÍ 2 Prvouka 3.třída. OPAKOVÁNÍ 2 Prvouka 3.třída.
Zpracovala Jitka Ciprová
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace a informační gramotnosti I/2
ŽIVÁ A NEŽIVÁ PŘÍRODA.
Neživá příroda - vzduch
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji čtenářské a informační gramotnosti.
NEŽIVÁ PŘÍRODA – VZDUCH
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Neživá příroda - vzduch
NEŽIVÁ PŘÍRODA – LÁTKY A VLASTNOSTI
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
ZKOUŠÍM, BÁDÁM, VYRÁBÍM VODA, VZDUCH, PŮDA
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd zaměření VM:6. ročník – Člověk a příroda – Zeměpis – atmosféra autor VM:Ondřej Vojáček.
ZNAKY ŽIVOTA ROSTLIN.
Rostliny - význam a jejich dělení.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Podmínky života na Zemi
Ch_093_Prvky_Vlastnosti a použití chemických prvků-Kyslík
VY_32_INOVACE_13_VZDUCH Anotace Rozšíření poznatků o vzduchu Autor
Krajina a životní prostředí
Název příjemce: Základní škola a Mateřská škola Řečice, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ / Tematický celek: PŘÍRODOVĚDA.
Vzduch ( environmentální příručka – 5.ročník )
Voda, vzduch, půda a oheň 3. ročník
Člověk a jeho svět 4. ročník
Speciální základní škola a mateřská škola Litomyšl,
17.VY_32_INOVACE_P16_SUROVINY A VÝROBKY
KOLOBĚH LÁTEK A TOK ENERGIE
Neživá příroda Prvouka – 3. ročník
Speciální základní škola a mateřská škola Litomyšl,
Prvouka 3. ročník ZŠ „Neživá příroda“
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Fojtíková. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_ Rostliny Název sady: Člověk a jeho svět 3. ročník Číslo projektu:
ŽIVÁ PŘÍRODA - ROSTLINY PRVOUKA PRO 3.ROČNÍK Člověk a příroda Vyvození nového učiva Mgr.Jana Flesarová ZŠ Záhumení Rožnov pod Radhoštěm Datum vytvoření:
Průřezové téma - Enviromentální výchova Základní podmínky života - Vzduch Anotace: Prezentace slouží jako výukový materiál k průřezovému tématu EV Základní.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_ Vzduch Název sady: Člověk a jeho svět 3. ročník Číslo projektu:
Společné znaky rostlin.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Doudleby, okres České Budějovice AUTOR:Mgr. Jaromíra Stropková NÁZEV:VY_32_INOVACE_17_Příroda živá a neživá.
NEŽIVÁ PŘÍRODA.
Rostliny.
VZDUCH Vzduch je všude kolem nás. Tvoří obal kolem země – atmosféru. Většinou ho nevidíme. Vidíme, když fouká vítr a poletuje listí nebo sněhové vločky.
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
Součásti neživé přírody
Člověk a jeho svět (Prvouka pro 3. ročník)
6. ATMOSFÉRA VY_32_INOVACE_11_Z4
ROSTLINY Člověk a jeho svět (Prvouka pro 3. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
VY_32_INOVACE_09_PRV_Voda
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Žáci se seznamují s rozdělením přírodnin na živé, neživé a na výrobky.
ZÁKLADNÍ PODMÍNKY ŽIVOTA
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Blanka Machovcová
Podmínky života na Zemi
VZDĚLÁVACÍ MATERIÁL kód:
PLYNY- TECHNICKÉ PLYNY
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
VY_52_INOVACE_21_ Vlastnosti rostlin
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
NEŽIVÁ PŘÍRODA Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky a dělením neživé přírody.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Rostliny - význam a jejich dělení.
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
VY_52_INOVACE_19_ Živá a neživá příroda
Živé organismy.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Blanka Machovcová
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_07_PRV_Vzduch Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název VY_32_INOVACE_07_PRV_Vzduch Téma Číslo projektu Anotace PRV 3 – Neživá příroda CZ.1.07/1.4.00/21.1135 Seznámení se vzduchem jako s nezbytnou podmínkou života. Vlastnosti vzduchu. Pokus se vzduchem – hmotnost, spotřeba kyslíku hořením. Rozvoj logického i tvořivého myšlení žáků. 1

Vzduch 2

Co je to vzduch? Vzduch je bezbarvý plyn, patří do neživé přírody. Ne, jen ho prostě nevidíme. Ale víme díky přístrojům, z čeho se skládá, kolik váží, kde ho všude najdeme… Ale to už jsme se učili! Když ho tedy nevidíme, to neexistuje? 3

dusík kyslík oxid uhličitý ostatní plyny Čeho je nejvíc? kyslík Už jste si vzpomněli, z čeho se vzduch skládá? Čeho je nejvíc? dusík kyslík oxid uhličitý ostatní plyny a vodní pára 4

Co je pro nás ve vzduchu nejdůležitější? Samozřejmě KYSLÍK! Ale i bez toho ostatního bychom dlouho nepřežili… Proč tolik potřebujeme zrovna kyslík? Kyslík potřebujeme k dýchání! 5

Kdo nám tedy vyrobí další kyslík?! Kyslík se ale přece spotřebovává, tedy ho ubývá. Jestli nevěříte, připomínám malý pokus… Kdo nám tedy vyrobí další kyslík?! Pod dohledem dospělého zapalte svíčku a zakryjte ji prázdnou sklenicí. Co se stane? Svíčka za chvíli zhasne. Víte, proč? Svíčka potřebuje k hoření kyslík, jenže při hoření se kyslík stává součástí oxidu uhličitého, tedy ho ubývá. Když pod sklenicí není dost kyslíku, svíčka zhasne. 6

Víte, kdo nám „vyrábí“ kyslík? oxid uhličitý denní světlo Když tedy pokácíme strom nebo zničíme květinu, tak nám ubude „výrobce“ kyslíku… Jediným zdrojem kyslíku na Zemi jsou zelené rostliny. 7

Jak tedy poznáme, že je někde vzduch? Aha, přece podle jeho projevů! Když se vzduch pohybuje, je vítr, šustí v listech, odnáší věci… Vynáší draky do oblak… 8

Vzduch je kolem nás všude: kolem Země v půdě ve vodě Vzduch má svoji hmotnost, teplotu a zaujímá i objem. Jaká je dnes teplota vzduchu? Nafouknutý balónek váží o něco víc, vzduch tedy také něco váží… Provádění pokusů zváží vyučující podle možností třídy i pomůcek. Zvažte na digitálních vahách hmotnost nafukovacího balónku s kouskem provázku. Balónek nafoukněte, zavažte připraveným provázkem a znovu zvažte. Co jste zjistili?

Zdroje: www.office.microsoft.com Učebnice: ŠTIKOVÁ, Věra. Prvouka 3. Brno: Nová škola, s.r.o, 2011, ISBN 978-80-7289-256-3 10