31 př. n. l. – 476 n. l. Principát Octavius Augustus – titul princeps = první muž v říši způsob vlády – principát zvolen lidovým shromážděním nebo jmenován.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Mgr. Irena Fadrhoncová.  Definice: právní norma je obecně závazné pravidlo chování, které je vyjádřeno zvláštní státem uznanou formou a jehož zachování.
Advertisements

Koncepce organizace posudkové služby JUDr. Jiří Veselý, Ph.D. ředitel odboru výkonu posudkové služby MPSV.
Družstvo, státní podnik, konsorcium. Obsah výkladu 1.Družstvo 2.Státní podnik 3.Otázky a úkoly.
N á zev S Š : SOU Uherský Brod Autor: Mgr. Věra Dudová N á zev prezentace (DUMu): Pracovní právo 1 N á zev sady: Výuka občanské nauky v 2. ročníku odborného.
DĚJINY ČESKÝCH ZEMÍ A HABSBURSKÉ MONARCHIE  BACHŮV ABSOLUTISMUS  VZNIK RAKOUSKA- UHERSKA  FORMOVÁNÍ ČESKÉ MODERNÍ OBČANSKÉ SPOLEČNOSTI.
Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly 11 Porada Ministerstva vnitra se zástupci krajských úřadů, Kanceláře veřejného ochránce práv, Svazu.
N á zev S Š : SOU Uherský Brod Autor: Mgr. Věra Dudová N á zev prezentace (DUMu): Právní řád ČR a právní ochrana občanů N á zev sady: Výuka občanské nauky.
DĚTSKÝ DOMOV, ZŠ a SŠ Žatec. Moje škola Moje třída Naše škola je spojena z DĚTSKÝM DOMOVEM. Do naší školy převážně chodí děti z Dětského domova, ale i.
N á zev S Š : SOU Uherský Brod Autor: Mgr. Věra Dudová N á zev prezentace (DUMu): Rodinné právo 1 N á zev sady: Výuka občanské nauky v 2. ročníku odborného.
VELKÁ FRANCOUZSKÁ REVOLUCE. 1. Složení společnosti Vládne král Ludvík XVI. + manželka Marie Antoinetta (dcera MT). 3 stavy: A) šlechta (neplatila daně)
 podmínkou pro vznik republiky=ústava  poslanci na ní pracují, Francie válčí dál  Francie velice oslabená – vzrůstají nepokoje a nespokojenost  soudní.
 Název školy: ZŠ Pr ů honice, Školní 191, p ř ísp ě vková organizace  Název a č íslo materiálu: VY_32_INOVACE_D6_44  Autor: Zde ň ka Matoušová  Období:
Téma: STAROVĚKÝ ŘÍM Předmět: Dějepis Ročník: 6 Klíčová slova: boj, právo, vláda Škola: ZŠ Náklo Autor: Mgr. Barbora Volmanová Datum: 5/2012 Anotace: podpora.
Základy rodinného práva Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Ludmila Kašpárková NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_VLA+PŘÍ_26.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice - Spořilov AUTOR: Hana Navrátilová NÁZEV: VY_32_INOVACE_VÝCHOVA K OBČANSTVÍ _18.MOC SOUDNÍ TEMA: MOC SOUDNÍ ČÍSLO PROJEKTU:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov ŠABLONA: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Lidé a čas PRO ROČNÍK:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a společnost, Dějepis.
MARIE TEREZIE – česká a uherská královna,arcivévodkyně rakouská, vévodkyně burgunská, hraběnka tyrolská Autor: Lenka Mulačová Vytvořeno v rámci.
Z poraženého Německa se po válce stává republika, Výmarská republika Situace v hospodářství byla velice špatná a navíc musela země platit válečné.
Výchova k občanství Právní základy státu - znaky státu.
Druh učebního materiálu
Pojem přeměna obchodní společnosti
Digitální učební materiál
Uč. 27 – 31 atlas 18/8 ABSOLUTISMUS V RUSKU.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Březen 2012
Plánování ve školní tělesné výchově
ŠKOLA: Základní škola a Mateřská škola Nemilany
Císařský Řím 31 př.n.l. – 476 n.l. Uč. str. 117.
Anotace Objasnit důvody vzniku státu. Seznámit žáky se znaky státu, popsat různé historické typy států. Výukový materiál.
1950_1954 ROK PO ROCE Poválečnými dějinami rok za rokem.
Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Březen 2012
Název vzdělávacího materiálu
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Antické Řecko – doba železná
NAPOLEONOVO TAŽENÍ DO RUSKA A JEHO PÁD
DOBA PODĚBRADSKÁ Autor: Mgr. Marek Kryška Cílový ročník: 7.
PRVNÍ HABSBURKOVÉ NA ČESKÉM TRŮNĚ
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
ČESKO-BRATRSKÁ CÍRKEV EVANGELICKÁ
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Jaklová
Raná řecká tyranida, Sparta
3. st. Krize říma za principátu opakování – krize republiky, triumviráty, císařství.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
České a československé právní dějiny Ladislav Vojáček
Název a číslo materiálu:
Starověké Řecko – Řecká vzdělanost a věda DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název a číslo materiálu:
OSVOBOZENÍ ČSR Autor: Lenka Mulačová
Poslední Přemyslovci Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. Texty jsou vlastní originální.
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Revoluce ve Francii
Vznik a podstata státu Lidstvo prožilo převážnou část své existence bez státu. Počátky státní organizace jsou kladeny do doby rozvinutějšího zemědělství.
VELKÁ FRANCOUZSKÁ REVOLUCE
České a československé právní dějiny
Římská republika.
VY_32_INOVACE_VO.9.A.02 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nikola Grbavčicová Název materiálu: VY_32_INOVACE_VO.9.A.02_typy_a_formy_statu.
Vláda prvních Habsburků
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Francouzská revoluce – od republiky k císařství
VY_32_INOVACE_4/01_ČLOVĚK A SPOLEČNOST
Zemědělské družstevnictví Družstva za první republiky a dnes
Prezentace Josef II. Jakub Šíma, 3. A.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Stát – co to je? Výchova k občanství základní znaky státu
AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková
Transkript prezentace:

31 př. n. l. – 476 n. l.

Principát Octavius Augustus – titul princeps = první muž v říši způsob vlády – principát zvolen lidovým shromážděním nebo jmenován senátem doživotně do všech důležitých úřadů – konzulem, tribunem neomezená moc zdání republiky – senát zasedal, shromáždění volilo – ve skutečnosti ale císařství upadá moc senátu i lidového shromáždění princeps – císař - jmenuje i úředníky

císařova moc se opírá o armádu zaveden zákon o urážce majestátu odsouzení podle tohoto zákona posíláni do vyhnanství nebo popravováni

Augustova samovláda snaha řešit zahraniční záležitosti mírovou cestou pax Romana = římský mír, často vnucován okolním státům proti jejich vůli a zajišťovaný zbraněmi Augustova vláda – 31 př.n.l. – 14 n.l. – rozmach stavební činnosti v Římě

podporoval umění, zvláště básnictví zlatá doba římské literatury nadané umělce podporovali i Augustovi přátelé, např. Maecenas morální úpadek společnosti – rozklad rodiny, rozvody, nevěra neženatí muži nemohli dědit svobodné ženy platily zvláštní daně příslušníci vyšších vrstev měli povinnost sňatky uzavírat zvláštní podpora rodin s více dětmi

Augustovi nástupci - Tiberius Augustus před smrtí jmenoval svého nástupce Tiberius – adoptivní syn císařem v 50 letech vojenské a diplomatické zkušenosti velká uspořádaná říše kvalitní armáda finančně náročné – úsporná opatření neobliba žil na ostrově Capri

Caligula – „botička“ zpočátku oblíben zrušil zákon o urážce majestátu potrestal udavače vrátil práva senátu okouzlen svou mocí začal být krutý zavražděn příslušníky jeho osobní stráže

Claudius císařem až v 50 letech předtím se věnoval historickému bádání – sepsal dějiny Etrusků a etrusko-latinského slovníku zdokonalil státní správu dobré hospodaření státu – budování nákladných staveb – silnice, vodovody, přístavy připojil další území – i jižní Británii otrávila ho jeho vlastní žena

Nero zpočátku oblíben – rozdával peníze, jídlo, oděvy, pořádal hry nestaral se o řízení státu považoval se za básníka politické odpůrce vraždil spáchal sebevraždu

Císařský Řím – 31př.n.l.-476n.l. Augustus-princeps(první muž v říši)-principát neomezená moc – císařství opírá se o armádu, zákon o urážce majestátu pax Romana rozmach stavební činnosti podpora nadaných umělců – Maecenas morální úpadek společnosti jmenování nástupce-dědičné postavení panovníka Tiberius – úsporná opatření Caligula – krutost Claudius – zisk jižní Británie Nero – procesy s odpůrci

okoli_/palatinum-1..html okoli_/palatinum-1..html history/invsn_roman_conquest_celebrations.htm#.UfTkwipIv4g history/invsn_roman_conquest_celebrations.htm#.UfTkwipIv4g emperor-of-rome-the-historical-distortion-of-a-remarkable- man/ emperor-of-rome-the-historical-distortion-of-a-remarkable- man/ V. Válková: Dějepis 6, Pravěk a starověk, SPN Praha 2006