Atmosféra 6. ročník. Motivující otázky Co je to atmosféra plynný obal Země Význam atmosféry umožňuje život na Zemi Vrstvy atmosféry Troposféra – Stratosféra.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Hygiena životního prostředí MUDr. R. Maďar, PhD..
Advertisements

Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a příroda, Přírodopis, Atmosféra Autor: Kamil Bujárek, Bc. Název.
VAR. - je způsob vypařování, při kterém se kapalina přeměňuje na plyn v celém objemu (nevypařuje se jen na povrchu) - nastává při teplotě varu t v – v.
oblaka Venuše dobře odrážejí sluneční svit a proto je tato planeta ve vhodné poloze po Slunci a Měsíci nejjasnějším tělesem na obloze Večernice někdy.
Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor : Mgr. Irena Nešněrová Datum : leden.
Krajinné sféry Země. Vnější vlivy nazýváme jako: EXOGENNÍ ENDOGENNÍ.
VZDUCH PLYN KOLEM NÁS. VZDUCH  směs látek, které tvoří plynný obal Země – atmosféru  složení vzduchu při Zemi: dusík, kyslík, oxid uhličitý, mikroorganismy,
Vznik, kosmické objekty ve sluneční soustavě.  před 4,8 miliardami let společně se Sluncem  spojováním částeček hmoty  prachová zrna  krystalky zmrzlých.
Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_12_Vzduch Šablona číslo : XVISada číslo: 1Pořadové číslo DUM: 12 Autor: Mgr.Lenka Dědečková.
Země ve vesmíru Vesmír – galaxie – sluneční soustava - Země.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_EK02 Název školy Církevní střední odborná škola Bojkovice Husova 537, Bojkovice
Sféry Země ZŠ Hejnice 2010 Mgr.Jan Kašpar. Sféra = vrstva, „obal“ Země Atmosféra – plynný obal Biosféra – živá hmota na Zemi Hydrosféra – vodní vrstva.
Anotace Čtení s porozuměním, schopnost vyhledávat informace z vnějších zdrojů a doplnit tak učební látku Autor Dagmar Kaisrová JazykČeština Očekávaný výstup.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Tomáš.
HVEZDY v. HVĚZDY Hvězdy jsou největší a nejdůležitější objekty ve vesmíru. Udává se, že v naší galaxii (Mléčné dráze) je 95% viditelné hmoty ukryto ve.
VZDUCH. Plynný obal Země se nazývá ATMOSFÉRA. Směs látek tvořících atmosféru je vzduch. SLOŽENÍ VZDUCHU: 21% kyslík 78% dusík 1% ostatní plyny (oxid uhličitý,
Autor : Mgr. Terezie Nohýnková Vzdělávací oblast : Člověk a příroda Obor : Přírodopis Téma : Planeta Země Název : Atmosféra Použité zdroje a materiály.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Název školy: Základní škola T. G
Základní škola Lednice Břeclavská 510
Ozónová vrstva Země Vypracoval: Adam Zacpal Obor: Technické lyceum
Vlastnosti plynů.
Atmosféra 4. února 2014 VY_52_INOVACE_230217
atmosféra, složení vzduchu, dusík, kyslík
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Lenka Lehká
Země ve vesmíru Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 9. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se vznikem a stavbou Země a jejím postavením ve Sluneční.
VODÍK Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_17_26.
Vzduch – abiotický faktor
Fyzika – 6.ročník Atomy a molekuly VY_32_INOVACE_
Koloběh dusíku VY_32_INOVACE_23_449
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_158_Planety
Název vzdělávacího materiálu Vzduch
Název školy: Základní škola J. E. Purkyně a
9. ABIOTICKÉ PODMÍNKY ŽIVOTA
Kvíz VZDUCH.
Země a život, vývoj života
Změny skupenství Výpar, var, kapalnění
Atmosféra Anotace: Materiál je určen k výuce zeměpisu v 6. ročníku základní školy. Seznamuje žáky s vlastnostmi a členěním atmosféry.
Souhrnné opakování-VESMÍR
Atmosféra Adriána Lokajová Dominika Kuižová.
Doporučená literatura
Atmosféra Země.
9. Atmosféra Vzdušný obal Země
Země ve vesmíru.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
ZEMĚ VY_32_INOVACE_XVII-C-08.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Vlastnosti plynů.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
VY_52_INOVACE_41_Hydrosféra-učební text
VY_32_INOVACE_ZE6-05 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Vzduch.
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_12_INOVACE 2_11
POČASÍ A PODNEBÍ.
Neživá příroda - vzduch
VI. ročník ZŠ (praktická)
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Eduard Šram
Podmínky života v přírodě
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
VY_32_INOVACE_
Štěpán Hájek KAB Tadeáš Rach KAB
Venuše Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu:
3.1 Surovina zdarma Kyslík má široké využití v průmyslu: - při výrobě oceli, při sváření a řezání kovů, v lékařství (dýchací přístroje), v raketové.
Složení a funkce atmosféry
VY_32_INOVACE_11_Z4 7. POČASÍ ZŠ a MŠ HEJNICE 2011.
ATMOSFÉRA - vzdušný obal Země.
Voda, vzduch Vodík, kyslík.
Meteorologie.
VY_32_INOVACE_ZE6-06 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
12. Skleníkový jev, ozónová vrstva
Transkript prezentace:

Atmosféra 6. ročník

Motivující otázky Co je to atmosféra plynný obal Země Význam atmosféry umožňuje život na Zemi Vrstvy atmosféry Troposféra – Stratosféra – Mezosféra – Ionosféra - Exosféra

Složení atmosféry Co je správně ? Kyslík a dusík jsou ve stejném vzájemném poměru Více je kyslíku než dusíku Více je dusíku než kyslíku

Rozdělení atmosféry Troposféra Je nejnižší vrstva, sahá asi do 11 km, odehrávají se zde meteorologické jevy (oblaka, bouře…) Stratosféra Do 50 km, v nižší a střední části ozonová vrstva – ozonosféra Mezosféra Do 85 km

Rozdělení atmosféry Ionosféra Do 800 km, velmi řídká a elektricky nabitá – polární záře Exosféra Volně přechází v kosmický prostor

Troposféra

Ionosféra

Ozonosféra Čím je pro nás důležitá? Zachycuje ultrafialové záření z kosmu a tím chrání život na Zemi Co ji poškozuje? Vypouštěné škodlivé látky do ovzduší – freony, dým z továren a další… Podle atlasu zjisti, kde je ozonosféra nejvíce poškozená a jak se poškození měří

Oxid uhličitý – CO 2 Skleníkový plyn – co nás jej v atmosféře zbavuje? Fotosyntéza

Věda o atmosféře Plynný obal Země Stav ovzuší v určitém místě Působení atmosféry na zemský povrch Pocit v létě Ochrana před UV zářením z kosmu Kosmos Okamžitý stav atmosféry Naše centrální hvězda Zakrytí oblohy mraky Zmenšený model Země Malá kapka Oběžnice Slunce podnEbí Tlak tEplo Ozón vesmíR pOčasí sLunce Oblačnost Globus kapIčka planEta